Ухвала
від 09.12.2015 по справі 804/3677/15
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

09 грудня 2015 рокусправа № 804/3677/15 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Чабаненко С.В.

суддів: Іванова С.М. Шлай А.В.

за участю секретаря судового засідання: Горшкова В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "ЛІГА" на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 березня 2015р. у справі за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "ЛІГА" про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

Дніпропетровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Юридична компанія Ліга , в якому просило стягнути з відповідача штраф у розмірі 17 000,00грн.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 березня 2015року адміністративний позов задоволено.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Юридична компанія Ліга (код ЄДРПОУ 23021022) до Державного бюджету України суму штрафних санкцій, застосованих до нього на підставі постанови Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.01.2012р. №13-ДН, у розмірі 17000,00грн. (сімнадцять тисяч гривень нуль копійок) на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Не погодившись з постановою Товариства з обмеженою відповідальністю Юридична компанія Ліга звернулося з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити рішення, яким позивачу в позові відмовити повністю.

Сторони, про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, в судове засідання не з'явились.

Згідно ч. 4 ст. 196 КАС України, нез'явлення в судове засідання представників сторін апеляційної скарги не перешкоджає розгляду справи.

Колегія суддів перевіривши підстави для апеляційного перегляду справи дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, внаслідок наступного.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, 18.01.2012 року Дніпропетровським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку відносно відповідача винесено постанову про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів № 13-ДН.

Правомірність цієї постанови встановлена постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.06.2012р., яка залишена без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 10.12.2013р. у справі №2а/0470/4017/12 та відповідно до приписів ст. 254 КАС України є такою, що набрала законної сили.

Задовольняючи позов суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем доведено правомірність та обґрунтованість підстав стягнення з відповідача суми штрафних санкцій.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні від 30 жовтня 1996 року №448/96-ВР (далі - Закон №448/96-ВР)державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно ч.1 ст.5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

При цьому, згідно із п.5 ч.13 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" №3610-VІ від 07.07.2011р. у тексті Закону (448/96-ВР) слова "Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку" в усіх відмінках замінено відповідно словами "Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку" у відповідному відмінку.

Відповідно до ч.3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг" №3610-VІ від 07.07.2011р. передбачене цим Законом перейменування національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, не є реорганізацією національних комісій та не має наслідком звільнення з посад голів та членів таких національних комісій. Також вказано - вважати національні комісії, що здійснюють державне регулювання природних монополій, у сфері зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг, перейменованими з дати видання відповідного указу Президента України.

Згідно з п.1 Указу Президента України від 23.11.11р. №1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку" утворено Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до підпункту 81 пункту 6 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України від 23 листопада 2011 року N1063/2011 "Про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку", Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку затверджено рішення від 26.01.2012Р.№177 "Про утворення територіального органу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку". Положення про Дніпровське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затверджено Рішенням НКЦПФР від 31.01.2012р. №218.

Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР встановлено, що невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосовується штраф у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідними судовими рішеннями у справі №2а/0470/4017/12 встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1471 від 13 жовтня 2011 року прийняте у відповідності до вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства та не підлягає скасуванню. Цим рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку позивачу було надано строк для усунення порушень вимог чинного законодавства України до 13 грудня 2011 року, а саме: подати документи на зупинення обігу акцій та скасування реєстрації випуску акцій. Постанова №13-ДН про застосування штрафних санкцій прийнята 18.01.2012р., тобто в межах строку, визначеного статті 250 Господарського кодексу України.

Відповідно до п.2 розділу ХVІІІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п'ятнадцять днів з дати отримання ним постанови.

Згідно ст.11 Закону 448/96-ВР та п.5 розділу ХVІІІ Правил №1470, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Комісії.

Доводи апеляційної скарги щодо відсутності права у Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на стягнення штрафних санкцій за постановою № 13-ДН від 18.01.2012 року є неспроможними, оскільки суперечать приписам п.14 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Крім того, відповідне право позивача щодо стягнення штрафних санкцій підтверджено судовим рішенням у справі №2а/0470/4017/12, яке набрало законної сили.

Згідно вимог ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказується при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи наявність рішення суду, що набрало законної сили, яким постанова позивача від 18.01.2012р. № 13-ДН визнана законною, також те, що до суду відповідачем не надано доказів сплати штрафу за вищезазначеною постановою, колегія суддів доходить висновку, що підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.

З урахуванням приведеного, колегія суддів дійшла висновку, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні в судовому засідання усіх обставин справи в їх сукупності.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правового обґрунтування, покладеного в основу судового рішення, тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст.160, 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Юридична компанія "ЛІГА"- залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 березня 2015р. у справі № 804/3677/15- залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня її складення у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий: С.В. Чабаненко

Суддя: С.М. Іванов

Суддя: А.В. Шлай

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2015
Оприлюднено05.01.2016
Номер документу54681545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3677/15

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 17.11.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 29.04.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Постанова від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 24.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 10.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні