УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 квітня 2015 року Справа № 876/2043/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого-судді Курильця А.Р.,
суддів Кушнерика М.П., Мікули О.І.,
з участю секретаря Волошин М.М.,
представника позивача Миколайчука О.І.,
представника апелянта Лешика І.П.,
розглянувши в відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної архітектурно - будівельної інспекції України на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2014 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство "Будінвест" до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, Головного державного інспектора відділу державного контролю за будівництвом об'єктів території № 2 управління державного контролю у сфері містобудування інспекції ДАБК у Львівській області Якимець Ганни Володимирівни та Головного державного інспектора відділу державного контролю за будівництвом об'єктів території № 2 управління державного контролю у сфері містобудування інспекції ДАБК у Львівській області Павлова Юрія Олександровича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "Проектно-будівельна фірма "Івер" про визнання протиправними дій, скасування приписів та постанов, -
в с т а н о в и в :
ТзОВ Виробниче підприємство "Будінвест" звернулося в суд з адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, Головних державних інспекторів відділу державного контролю за будівництвом об'єктів території № 2 управління державного контролю у сфері містобудування інспекції ДАБК у Львівській області Якимець Г.В. , Павлова Ю.О., третя особа ПП "Проектно-будівельна фірма "Івер", про визнання протиправними дій, скасування приписів та постанов.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2014 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Головного державного інспектора відділу державного контролю за будівництвом об'єктів території № 2 управління державного контролю у сфері містобудування інспекції ДАБК у Львівській області Якимець Г.В. та Головного державного інспектора відділу державного контролю за будівництвом об'єктів території № 2 управління державного контролю у сфері містобудування інспекції ДАБК у Львівській області Павлова Ю.О. щодо винесення припису №1-л/ю від 21.03.2013 року та №2-л/ю від 21.03.2013 року. Скасовано припис №1-л/ю від 21.03.2013 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил. Скасовано припис №2-л/ю від 21.03.2013 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт, які не відповідають законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, архітектурним вимогам, затвердженим проектним рішенням, технічним умовам та іншим нормативно-правовим актам, виконуються без повідомлення, реєстрації декларації про початок їх виконання або без отримання дозволу на виконання будівельних робіт. Визнано протиправними дії Інспекції архітектурно-будівельного контролю у Львівській області щодо винесення постанов №1л/20/1-ю/пл від 03.04.2013 року, №1л/20/2-ю/пл від 03.04.2013 року та №1л/20/3-ю/пл від 03.04.2013 року. Скасовано постанову Інспекції архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1л/20/1-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Скасовано постанову Інспекції архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1л/20/2-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Скасовано постанову Інспекції архітектурно-будівельного контролю у Львівській області №1л/20/3-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Державна архітектурно-будівельна інспекція України оскаржила її, подавши до Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу, в якій зазначає, що оскаржувана постанова є незаконна і необґрунтована та прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, при невідповідності висновків суду обставинам справи і підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову, оскільки за наслідками проведення планової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил позивача на об'єкті будівництва: «Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі», встановлено порушення вимог ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме проектна документація для виконання будівельних робіт на вказаному об'єкті розроблена з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування, будівельних норм, державних стандартів і правил, в т.ч. містобудівному обґрунтуванню розміщення об'єкту, містобудівним умовам та обмеженням, які затверджені Наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 03.03.2012 року №41: вихідними даними передбачалось будівництво п'ятиповерхового (в т.ч. з мансардним поверхом) житлового будинку з квартирами в двох рівнях на 5-му поверсі з використанням мансардного поверху - проектною організацією запроектовано шести поверховий житловий будинок; в цокольному поверсі передбачались автостоянки на 7 машиномісць із заїздом з вул. Лісна, в проектній документації автостоянки відсутні; гранично допустима висота проектованого будинку (до гребеня даху), відповідно до висновків історико-містобудівного обґрунтування не повинна перевищувати 18,00 м запроектована висота будівлі 20,60 м. Позивачем порушено вимоги п.2.58, п.5.4 ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», п.3.2.6 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» та п.6.2.7 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», п. 3.2.1 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» та п.б.2.10 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», п.6.2.19 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення.», п.5.4 ДБН В.1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки.», п.3.3.1, п.9.2 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва». Відповідачем складено акт №8-л/ю від 21.03.2013 року, приписи №1-л/ю від 21.03.2013 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та №2-л/ю від 21.03.2013 року про зупинення виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові до приведення та отримання проектної документації у відповідність до вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування, будівельних норм, державних стандартів і правил. 03.04.2013 р. заступник начальника інспекції ДАБК у Львівській області виніс постанови №1л/20/1-ю/пл, №1л/20/2-ю/пл, №1л/20/3-ю/пл про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Вважає, що Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області діяла лише в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією, Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №553 від 23.05.2011 року.
Представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України в судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2014 року скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.
Представник ТзОВ Виробниче підприємство "Будінвест" в судовому засіданні апеляційну скаргу заперечив, просить постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2014 року залишити без змін.
Представник ПП "Проектно-будівельна фірма "Івер" в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлявся про час і місце судового розгляду і оскільки його явка в суді апеляційної інстанції не є обов'язковою, апеляційний розгляд справи проведено у його відсутності.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга Державної архітектурно-будівельної інспекції України не підлягає до задоволення виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 21.03.2013 року головними державними інспекторами Якимець Г.В. та Павловим Ю.О., на підставі Наказу ІДАБК у Львівській області №192-пл від 12.03.2013 року та направлення на здійснення позапланової перевірки від 12.03.2013 року №05-181-з/н проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, про що складено акт №8-л/ю.
Зі змісту вказаного Акта вбачається, що за результатами перевірки встановлено порушення під час організації будівництва, а саме:
біля в'їзду на будмайданчик відсутні плани з нанесеними будівлями та спорудами, що будуються, прилеглою забудовою, допоміжними будівлями і спорудами, небезпечними зонами, схеми руху транспорту, засобами пожежогасіння, чим порушено п.7.2.19 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення», п.7.5.5 ДБН В. 1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки»;
встановлення та експлуатація будівельних машин (в т.ч. вантажопідіймального крана) здійснюється у невідповідності до будгенплану проекту виконання робіт, чим порушено п.7.1.15 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення»;
над робочими входами не споруджені суцільні козирки, чим порушено п.б.2.5 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення», п.5.4 ДБН В. 1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки»;
відсутні суцільні настили або огородження вздовж периметра технологічних, ліфтових та інших інвентарних огороджень прорізів в стінах, по дверним прорізам, отворів в перекриттях, огородження по сходовому марші, чим порушено п.б.2.19 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення», п.5.4 ДБН В. 1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки»;
огорожі, що прилягають до місць проходу людей за межами будівельного майданчика не обладнані суцільним захисним козирком, чим порушено п.6.2.1 ДБН А.3.2-2- 2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення.»;
у місцях переходу через виїмки встановлено перехідні містки без суцільної обшивки по низу, чим порушено п.6.2.8 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення»;
інформація про початок виконання будівельних робіт - ТОВ ВП «Будінвест» не проінформував в семиденний термін виконавчий орган місцевого самоврядування про початок виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі, чим порушено ч.7 ст.36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 7 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» Порядку виконання будівельних робіт від 13.04.2011 №466;
погодження містобудівних та архітектурно-проектних рішень - відсутнє погодження головного архітектора міста архітектурно-планувальних рішень, чим порушено ст.14 Закону України «Про архітектурну діяльність»;
експертиза проектної та містобудівної документації - філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області надано експертний звіт щодо розгляду проектної документації (позитивний) робочого проекту «багатоквартирний житловий будинок з вбудованими автостоянками на вул. Лісній,4а в м. Львові зі знесення існуючої будівлі» з порушенням установленого порядку, в т.ч. не у відповідності до вихідних даних, даним історико - містобудівному обґрунтуванню (погодженого Управлінням охорони історичного середовища 26.05.2009 року), містобудівному обґрунтуванню розміщення об'єкту (позитивний висновок філії ДП «Укрдержекспертиза» у Львівській області від 04.08.2011 року №14-01503-11), містобудівним умовам та обмеженням (затвердженим наказом Департаменту містобудування Львівської міської ради від 03.03.2012 року) та інше.
На підставі акта перевірки №8-л/ю від 21.03.2013 року, головними державними інспекторами Якимець Г.В. та Павловим Ю.О. видано припис №1-л/ю від 21.03.2013 року про усунення порушень містобудівного законодавства в 30-ти денний термін з дня отримання припису усунути вище перелічені порушення під час організації будівництва та введення виконавчої документації на об'єкті будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м.Львові зі знесенням існуючої будівлі; припис №2-л/ю від 21.03.2013 р. про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил шляхом зупинення виконання будівельних робіт з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі з дня отримання даного припису до приведення та отримання проектної документації у відповідність до вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування, будівельних норм, державних стандартів і правил, виданого директору ТОВ ВП «Будінвест» Глуху А.М.
Також, за наслідками розгляду акту перевірки від 21.03.2013 року №8-л/ю, відповідачем-1 прийнято:
постанову №1л/20/1-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.9 ч.2 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 5735,00 грн.;
постанову №1л/20/2-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.6 ч.3 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 20646,00 грн.;
постанову №1л/20/3-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.8 ч.3 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 51615,00 грн.;
Статтею 10 Закону України від 20 травня 1999 року № 687-XIV «Про архітектурну діяльність» (далі - Закон № 687-XIV) встановлено, що для забезпечення під час забудови територій, розміщення і будівництва об'єктів архітектури додержання суб'єктами архітектурної діяльності затвердженої містобудівної та іншої проектної документації, вимог вихідних даних, а також з метою захисту державою прав споживачів будівельної продукції здійснюється в установленому законодавством порядку державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд. Державний архітектурно-будівельний контроль та нагляд здійснює центральний орган виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури. Державний контроль та нагляд у системі центрального органу виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю).
Згідно статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» державний архітектурно-будівельний контроль - сукупність заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт. Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Посадові особи інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, серед іншого, безперешкодного доступу до місць будівництва об'єктів; складати акти перевірок; видавати обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, державних будівельних норм, стандартів і правил, зупинення підготовчих та будівельних робіт, які виконуються без реєстрації декларації про початок їх виконання або дозволу на виконання будівельних робіт; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам державних будівельних норм, стандартів і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам.
Процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих і будівельних робіт та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів будівництва визначає Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю (далі - Порядок), затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 р. № 553.
Відповідно до пп. 1, 3 п. 2 Порядку, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється за дотриманням, зокрема, вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, проектної документації, будівельних норм, державних стандартів і правил, технічних умов, інших нормативних документів під час виконання підготовчих і будівельних робіт, архітектурних, інженерно-технічних і конструктивних рішень, застосування будівельної продукції. вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, інших вимог, установлених законодавством, будівельними нормами, правилами та проектною документацією, щодо створення об'єкта будівництва.
Аналіз наведених норм дає право для висновку, що в межах наданих повноважень інспекції державного архітектурно-будівельного контролю перевіряють об'єкти будівництва на предмет відповідності їх затвердженим проектним рішенням, будівельним нормам і правилам з метою забезпечення стійкості, надійності та готовності об'єкта до експлуатації.
Проте, підстави винесення та самі вимоги приписів від 21.03.2013 року та постанов про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області суд вважає протиправними. При цьому, вирішуючи питання щодо правомірності спірних рішень, суд виходив із наступного.
Відповідно до вимог ст. 8 Закону України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.1999 р. №687-XIV, робоча документація для будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту) об'єкта архітектури виконується відповідно до державних стандартів, норм і правил на підставі затвердженого проекту.
Робоча документація для будівництва або авторський нагляд за її розробкою виконуються за участю архітектора - автора затвердженого проекту відповідно до укладеного договору на розроблення проекту цього об'єкта архітектури.
Статтею 9 цього ж Закону визначено, що будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності».
Частиною 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року за N 3038-VI, визначено, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Відповідно до вимог ч.2 ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року за №3038-VI Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. При цьому до проведення експертизи залучаються (в тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Експертиза проектів будівництва об'єктів IV і V категорій складності, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії, здійснюється експертною організацією державної форми власності.
Не підлягають обов'язковій експертизі проекти будівництва об'єктів I - III категорій складності.
Склад та зміст проектної документації на будівництво визначається згідно із ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» п. 4.2. визначено, що проектна документація для будівництва має відповідати положенням законодавства, вимогам будівельних норм та нормативних документів.
Згідно п. 4.3. цих же ДБН, проектувальники при розробленні проектної документації повинні забезпечувати відповідність проектних рішень:
- архітектурним і містобудівним вимогам, визначеним у містобудівних умовах і обмеженнях забудови земельної ділянки;
- вихідним даним;
- вимогам чинних будівельних норм та нормативних документів, зокрема ДБН В.1.1-7, ДБН В.1.2-4, ДБН В.2.2-17, ДСТУ Б А.2.2-7;
- основним вимогам до об'єктів щодо забезпечення механічного опору та стійкості; дотримання вимог пожежної безпеки; забезпечення безпеки життя і здоров'я людини та захисту навколишнього природного середовища; забезпечення безпеки експлуатації; забезпечення захисту від шуму; економії енергії;
- вимогам з охорони праці та експлуатаційної надійності.
Шляхи досягнення основних вимог до об'єктів зазначаються у пояснювальній записці до проектної документації у розділі із забезпечення надійності та безпеки.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що проектну документацію на будівництво «Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі», розроблено ПП Проектна-будівельна фірма «ІВЕР» на підставі архітектурно-планувальних вимог управління архітектури та містобудування м. Львова на замовлення ТзОВ Виробниче підприємство «Будінвест».
Як вбачається з висновку експерта від 15.10.2014 року №2505, будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові із знесенням існуючої будівлі відповідає державним будівельним нормам і нормам та законодавства у сфері. Експертизу проекту виконано у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи» від 11.05.2011 року №560 у складі будівельної експертизи. Даним висновком засвідчено про те, що робочий проект на будівництво «Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній,4а в м. Львові із знесенням існуючої будівлі» виконано згідно з вимогами ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, порядок розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва та розроблено з дотриманням вимог до міцне надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки і інженерного забезпечення».
Суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що вказаний висновок експерта від 15.10.2014 року №2505 слід рзцінювати як належний, допустимий та достовірний доказ того, що виконання позивачем будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній, 4а в м. Львові станом на час винесення приписів №1-л/ю від 21.03.2013 року та № 2-л/ю від 21.03.2013 року здійснювалось у відповідності до вимог державних будівельних норм та у відповідності до законодавства у сфері будівництва.
Крім того, вірно відзначено судом першої інстанції, що Філією ДП «Укрдержбудекспертиза» у Львівській області надано позитивний висновок (експертний звіт від 10.04.2012 року №14-00500-12), щодо розгляду проектної документації на будівництво «Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній,4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі» (т.1, а.с 10).
Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що наведеним спростовуються порушення, викладені у постановах №1л/20/2-ю/пл від 03.04.2013 року та №1л/20/3-ю/пл від 03.04.2013 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а саме ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.2.58, п.5.4 ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», п.3.2.6 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» та п.6.2.7 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», п. 3.2.1 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва» та п.б.2.10 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві», п.6.2.19 ДБН А.3.2-2-2009 «Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення.», п.5.4 ДБН В.1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки.», п.3.3.1, п.9.2 ДБН А.3.1-5-2009 «Організація будівельного виробництва», отже склад правопорушення, передбачений п.6 ч.3 ст.2 та п.8 ч.3 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994 року №208/94-ВР, у діях позивача відсутній.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №446 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» затверджено Порядок виконання підготовчих робіт, п. 2 якого передбачено, що підготовчі роботи можуть виконуватись замовником після отримання замовником документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію, а також після подання Державній архітектурно-будівельній інспекції або її територіальному органу повідомлення про початок виконання підготовчих робіт, крім винесення інженерних мереж та видалення зелених насаджень, або отримання зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт.
Відповідно до вимог ч.7 ст.36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або з дня набуття права на виконання будівельних робіт відповідно до частини п'ятої цієї статті письмово поінформувати виконавчий орган сільської, селищної, міської ради або місцеву державну адміністрацію за місцезнаходженням об'єкта будівництва про початок виконання будівельних робіт.
Пунктом 15 Порядку про виконання підготовчих робіт передбачено, що замовник зобов'язаний протягом семи календарних днів з дня реєстрації декларації або з дня отримання права на виконання підготовчих робіт відповідно до пунктів 13 і 14 цього Порядку письмово поінформувати місцеву держадміністрацію або орган місцевого самоврядування за місцем знаходженням об'єкта будівництва, а також державні органи у сфері пожежної та техногенної безпеки про початок виконання підготовчих робіт. Також п.18 Порядку визначено, що відповідальність за порушення вимог, визначених цим Порядком, несе замовник відповідно до закону.
Судом першої інстанції вірно встановлено, що декларація про початок виконання будівельних робіт ТОВ ВП «Будінвест» зареєстрована Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області 23 травня 2012 року на будівництво «Багатоквартирного житлового будинку з вбудованими автостоянками на вул. Лісній,4а в м. Львові зі знесенням існуючої будівлі» (т.1, а.с.8). На вказаній декларації наявний відбиток штампу Львівської міської ради «Управління «Дозвільний офіс» Відділу видачі документів дозвільного характеру №5-5729 від 22.05.2012 року, що, у свою чергу, спростовує твердження відповідача, що ТОВ ВП «Будінвест» не проінформував виконавчий орган місцевого самоврядування про початок виконання будівельних робіт будівництва.
З огляду на це, порушення ТОВ ВП «Будінвест» п.7 ст.36 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 7 Порядоку виконання підготовчих робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року №446 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», не мало місця, отже склад правопорушення, передбачений п.9 ч.2 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності», у діях позивача відсутній.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції правильно встановив фактичні обставини справи та надав їм належну правову оцінку, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні не спростовуються і підстав для його скасування немає.
Враховуючи вищевикладене, апеляційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України слід залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.195,198,200,205,206,254 КАС України, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу Державної архітектурно - будівельної інспекції України залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2014 року у справі № 813/2697/13-а - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання ухвали в повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий А.Р.Курилець
Судді М.П.Кушнерик
О.І.Мікула
Повний текст ухвали виготовлений 03 квітня 2015 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2015 |
Оприлюднено | 14.04.2015 |
Номер документу | 43479300 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Курилець А.Р.
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні