cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"23" квітня 2015 р.Справа № 922/3117/14
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Пономаренко Т.О.
при секретарі судового засідання Кулабуховою А.В.
розглянувши справу
за позовом Комунального підприємства "Харківводоканал", м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВТС-центр", м. Харків про визнання договору укладеним за участю представників сторін:
представник позивача Капустник Ю.О., довіреність № 268/810 від 25.11.2014р.;
представник позивача Сашко А.О., довіреність № 257/810 від 25.11.2014р.;
представник відповідача Глущенко О.М., довіреність № 4 від 01.12.2014р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Комунальне підприємство "Харківводоканал", звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "ВТС-центр", в якій просить суд вважати укладеним Договір про надання послуг з централізованого володіння №4133/44-А-1 від 02.06.2014 р. між КП "Харківводоконал" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ВТС-центр" на умовах, викладених в редакції Позивача.
Рішенням Господарського суду Харківської області від 02.09.2014р. по справі №922/3117/14 в позові відмовлено повністю.
Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 28.10.2014р. вищевказане судове рішення залишене без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 04 лютого 2015 року касаційну скаргу комунального підприємства "Харківводоканал" задоволено, рішення Господарського суду Харківської області від 02.09.2014р. та Постанову Харківського апеляційного господарського суду від 28.10.2014р. у справі №922/3117/14 скасовано, а справу передано на новий розгляд до суду першої інстанції.
17.02.2015р. автоматизованою системою документообігу господарського суду Харківської області справу призначено для розгляду судді Пономаренко Т.О.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 19.02.2015 року справу №922/3117/14 призначено до розгляду у судовому засіданні на 10.03.2015 року о 10:15 год.
В судових засіданнях 10.03.2015р., 16.03.2015р., 07.04.2015р. судом оголошувалась перерва до 16.03.2015р., 07.04.2015р., 14.04.2015р. відповідно.
Ухвалою господарського суду 14.04.2015р. продовжено строк розгляду даного спору за межами двомісячного строку, в порядку ст. 69 ГПК України та відкладено розгляд справи до 23.04.2015р.
В судовому засіданні 23.04.2015р. представник позивача позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити з підстав викладених у позовній заяві та додаткових поясненнях. Через канцелярію суду надав пояснення по справі №3, які судом досліджено та долучено до матеріалів справи.
Представники відповідача в судовому засіданні 23.04.2015р. проти задоволення позову заперечували з підстав, викладених у відзивах на позовну заяву.
В судовому засіданні 23.04.2015р. сторони наголосили на тому, що ними надані всі необхідні для розгляду справи докази та вважають за можливе розглянути справу по суті в даному судовому засіданні.
За висновками суду, в матеріалах справи № 922/3117/14 достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору та є необхідними для прийняття повного і обґрунтованого судового рішення.
З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
02.06.2014р. КП «Харківводоканал» надало ТОВ «ВТС - центр» два примірника договору про надання послуг з централізованого водовідведення.
02.06.2014р. ТОВ «ВТС - центр» було підписано договір про надання послуг з централізованого водовідведення за № 4133/44-А-1 з протоколом розбіжностей від 04.06.2014р.
03.07.2014р. з супровідним листом за № 3887/ДС ТОВ «ВТС - центр» було направлено протокол узгодження розбіжностей до Договору про надання послуг з централізованого водовідведення.
07.07.2014р. Товариством з обмеженою відповідальністю «ВТС - центр» було надіслано листа до КП «Харківводоканал» з відмовою від підписання запропонованого протоколу узгодження розбіжностей.
Між КП «Харківводоканал» та TOB «ВТС - центр» не було досягнуто порозуміння на стадії узгодження розбіжностей до Договору № 4133/44-А-1 про надання послуг з централізованого водовідведення від 02.06.2014р.
ТОВ «ВТС - центр» пропонує виключити п. 2.5 договору. Зі свого боку КП «Харківводоканал» запропонував викласти п. 2.5 у редакції: "КП «Харківводоканал» приймає додаткову кількість стічних вод у розмірі 20% від розрахункового обсягу стічних вод, які щомісячно потрапляють в мережу міської каналізації внаслідок випадання атмосферних опадів з загальної площі Споживача 0,2433 га згідно з Додатком № 1 та за даними Харківського Гідрометцентру за місяць, який передує розрахунковому місяцю, із застосуванням коефіцієнтів стоку відповідно до різних поверхонь:
- у теплий період року відповідно до різних видів поверхонь:
- тверді поверхні - 0,7;
- бруковані або щебеневі мостові - 0,5;
- ґрунтові - 0,25;
- зелені насадження - 0,1.
у холодний період року - 0,6.
Теплий період року складають місяці з березня по листопад включно, холодний період року складають місяці з грудня по лютий включно.
У разі ненадання або несвоєчасного надання Споживачем інформації про якісний склад стічних вод сплачувати підвищений платіж з коефіцієнтом кратності Кк=5 згідно з "Місцевими правилами"."
КП «Харківводоканал» наполягає викласти п.п. 3.2.12 п. 3.2 у наступній редакції: «У разі, коли споживач не з'являється до місця відбору проб протягом 30 хвилин з моменту повідомлення, не дає згоди на обстеження систем водопостачання та водовідведення Споживача чи відбір проб стічних вод, зволікає з оформленням перепустки працівникам КП «Харківводоканал» на територію Споживача (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також, коли Споживач у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП «Харківводоканал» для обстеження підприємства, КП «Харківводоканал» здійснює Споживачу нарахування як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності згідно з " Місцевими Правилами".
КП «Харківводоканал» наполягає викласти п. 5.8 у наступній редакції: «У разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб на протязі 30 хвилин з моменту повідомлення, коли Споживач не дає згоди на обстеження підприємства та відбір проб, зволікає з оформленням перепустки представникам КП "Харківводоканал" на територію підприємства (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також коли Споживач у робочий час у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП "Харківводоканал" для обстеження підприємства, КП "Харківводоканал" виставляє Споживачеві рахунок як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.».
Згідно з п.п. 2.4.11 п. 2.4 та п.п 6.1.5 п. 6.1 "Місцевих правил" TOB «ВТС- центр» повинно забезпечити у термін не пізніше 30 хвилин з моменту повідомлення можливість проведення службами КП «Харківводоканал» у будь-який час доби контрольного відбору проби стічної води, включаючи надання відповідного персоналу.
Згідно з п.п 6.1.8 п. 6.1 "Місцевих правил" при відмові Споживача виділити відповідальну особу для контрольного відбору проб, зволіканні з допуском представника КП "Харківводоканал" на територію Споживача (більш ніж 30 хвилин після його прибуття) або створенні перешкод у відборі проб з боку представників Споживача, КП "Харківводоканал" складає Акт про порушення п.п. 6.1.6 і 6.1.9 цих Правил та виставляє Споживачу рахунок за понаднормативне скидання забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено ці порушення.
Згідно з п. 7.20 "Місцевих правил" у разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб на протязі 30 хвилин з моменту повідомлення, коли Споживач не дає згоди на обстеження підприємства та відбір проб, зволікає з оформленням перепустки представникам КП "Харківводоканал" на територію підприємства (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також коли Споживач у робочий час у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП "Харківводоканал" для обстеження підприємства, КП "Харківводоканал" виставляє Споживачу рахунок як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк =5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.
КП «Харківводоканал» наполягає викласти п. 5.9 у наступній редакції: «За період користування каналізацією без Договору на послуги водовідведення або Технічних умов Споживач сплачує КП «Харківводоканал» у п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг стічних вод, скинутих за період відсутності Договору або Технічних умов відповідно до "Місцевих правил".»
Згідно з п. 3.15 "Місцевими Правилами" скидання стічних вод у міську каналізаційну мережу без Договору на послуги водовідведення з КП "Харківводоканал" і без Технічних умов на приймання стічних вод забороняється. Суб'єкти господарської діяльності, що здійснюють скид та не мають Договору (або при закінченні його дії), сплачують КП "Харківводоканал" в п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг скинутих за час відсутності договору стічних вод, відповідно до цих Правил.
Згідно з п. 7.27 " Місцевими Правилами" за період користування каналізацією без Договору на послуги водовідведення або Технічних умов на приймання стічних вод Споживачі сплачують КП "Харківводоканал" в п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг скинутих за час відсутності Договору стічних вод відповідно до Правил.
Відповідач у відзиві на позовну заяву просить суд визнати укладеним Договір про надання послуг з центрального водовідведення №4133/44-А-1 від 02.06.2014р. на умовах, викладених в редакції відповідача, виключивши 4 пункти із договору, а саме: п.п. 2.5; 3.2.12 абз. 2; 5.8; 5.9., оскільки ці пункти не являються істотними.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.
Предметом розгляду у даній справі є позовні вимоги про спонукання укласти договір про надання послуг з центрального водовідведення, в запропонованій редакції позивача.
Порядок укладання договорів визначений ст.ст. 179-188 Господарського кодексу України.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч.4 цієї ж статті при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади.
За ч. 6 ст. 179 ГК України суб'єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв'язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов'язкові умови таких договорів.
Відповідно до наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008р. №190 "Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України" (далі - Правила №190), правила є обов'язковими для всіх юридичних осіб незалежно від форм власності і підпорядкування, що мають у власності, господарському віданні або оперативному управлінні об'єкти, системи водопостачання та водовідведення, які безпосередньо приєднані до систем централізованого комунального водопостачання та водовідведення і з яким виробником укладено договір на отримання питної води, скидання стічних вод.
У відповідності з п. 2.1. Правил №190 договірні відносини щодо користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення здійснюються виключно на договірних засадах відповідно до законів України "Про питну воду та питне водопостачання" та "Про житлово-комунальні послуги".
Згідно зі ст. 19 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" послуги з питного водопостачання надаються споживачам підприємством питного водопостачання на підставі договору з підприємствами, установами, організаціями, що безпосередньо користуються централізованим питним водопостачанням, який укладається безпосередньо між підприємством питного водопостачання або уповноваженою ним юридичною чи фізичною особою і споживачем.
В силу статті 20 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" істотними умовами договору про надання послуг з питного водопостачання є:
- режим надання послуг;
- обсяги питного водопостачання за нормативами питного водопостачання;
- порядок надання послуг з водовідведення;
- розмір та порядок оплати послуг централізованого водопостачання і водовідведення;
- права та обов'язки сторін договору;
- відповідальність сторін договору.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 19 статті 22 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.
Водночас ч.ч. 1-5 ст. 181 ГК України визначено, що господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Допускається укладення господарських договорів у спрощений спосіб, тобто шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо, а також шляхом підтвердження прийняття до виконання замовлень, якщо законом не встановлено спеціальні вимоги до форми та порядку укладення даного виду договорів.
Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.
За наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей до договору, зобов'язана протягом двадцяти днів розглянути його, в цей же строк вжити заходів для врегулювання розбіжностей з другою стороною та включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати в цей же строк до суду, якщо на це є згода другої сторони.
Згідно ст. 180 Господарського кодексу України договір може містити умови, які запропоновані на вимогу однієї із сторін, які на її думку є істотними.
Частиною 2 ст. 26 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що крім істотних договір може містити інші умови за згодою сторін.
Відповідно до п. 1.3. Правил 190, приймання стічних вод від підприємств, установ, організацій до системи централізованого водовідведення здійснюється відповідно до Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19.02.2002 N 37, зареєстрованих у Мін'юсті 26.04.2002 за N 403/6691, а також місцевих правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту.
Відповідно до п. 1.5. Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, затверджених наказом Держбуду від 19.02.2002 N 37, зареєстрованих у Мін'юсті 26.04.2002 за N 403/6691 (далі - Правила)
Пунктом 1.6. Правил визначено, що Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України.
Пунктом 1.6. Правил визначено, що Місцеві Правила приймання згідно з Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України.
Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради.
Правила приймання стічних вод споживачів у каналізаційну мережу міста Харкова затверджено рішенням Виконавчого комітету Харківської міської ради №321 від 08.09.2010 року (надалі - Місцеві правила).
Щодо спірного пункту 2.5. Договору про надання послуг з централізованого водовідведення, суд зазначає наступне.
Редакція вказаного пункту була запропонована КП "Харківводоканал" в протоколі узгодження розбіжностей, за змістом якої "КП «Харківводоканал» приймає додаткову кількість стічних вод у розмірі 20% від розрахункового обсягу стічних вод, які щомісячно потрапляють в мережу міської каналізації внаслідок випадання атмосферних опадів з загальної площі Споживача 0,2433 га згідно з Додатком № 1 та за даними Харківського Гідрометцентру за місяць, який передує розрахунковому місяцю, із застосуванням коефіцієнтів стоку відповідно до різних поверхонь:
- у теплий період року відповідно до різних видів поверхонь:
- тверді поверхні - 0,7;
- бруковані або щебеневі мостові - 0,5;
- ґрунтові - 0,25;
- зелені насадження - 0,1.
у холодний період року - 0,6.
Теплий період року складають місяці з березня по листопад включно, холодний період року складають місяці з грудня по лютий включно.
У разі ненадання або несвоєчасного надання Споживачем інформації про якісний склад стічних вод сплачувати підвищений платіж з коефіцієнтом кратності Кк=5 згідно з "Місцевими правилами"."
Відповідно до п. 3.21 Місцевих правил (в редакції рішення виконавчого комітету Харківської міської ради № 52 від 22.01.2014 р. "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 08.09.2010р. за № 321 "Про затвердження "Правил приймання стічних вод Споживачів у каналізаційну мережу м. Харкова») середньомісячний об'єм стічних вод, що утворюється внаслідок випадання атмосферних опадів і сніготанення та неорганізовано потрапляє до мереж госпфекальної каналізації, визначається відповідно до площі території, що займає Споживач, у розмірі 20 % фактичного обсягу атмосферних опадів за інформацією метеорологічної служби за місяць, який передує розрахунковому періоду.
Пунктом 7.12.7 Місцевих правил (в редакції рішення виконавчого комітету Харківської міської ради № 52 від 22.01.2014 р. "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 08.09.2010р. за № 321 "Про затвердження "Правил приймання стічних вод Споживачів у каналізаційну мережу м. Харкова») передбачена відповідальність споживачів послуг водовідведення за ненадання або невчасного надання інформації про якісний склад стічних вод та сплату підвищеного платежу з коефіцієнтом кратності Кк=5.
Відповідно до п. 7.2. Правил Підприємства зобов'язані систематично (відповідно до місцевих Правил приймання) подавати до Водоканалу інформацію про об'єми та якісний склад стічних вод, які вони скидають до міської каналізації. Інформацію підписують керівник Підприємства та особа, відповідальна за водовідведення. Керівник Підприємства несе відповідальність за достовірність інформації.
Таким чином, оскільки наведеним підтверджується, що пункт 2.5. Договору про надання послуг з централізованого водовідведення, повністю відповідає вимогам чинного законодавства, суд приходить до висновку про залишення його в редакції позивача.
Щодо спірного підпункту 3.2.12 пункту 3.2 та пункту 5.8 Договору про надання послуг з централізованого водовідведення, суд зазначає наступне.
Підпункт 3.2.12 пункту 3.2 передбачає: "У разі, коли споживач не з'являється до місця відбору проб протягом 30 хвилин з моменту повідомлення, не дає згоди на обстеження систем водопостачання та водовідведення Споживача чи відбір проб стічних вод, зволікає з оформленням перепустки працівникам КП «Харківводоканал» на територію Споживача (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також, коли Споживач у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП «Харківводоканал» для обстеження підприємства, КП «Харківводоканал» здійснює Споживачу нарахування як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності згідно з "Місцевими Правилами".
Редакція пункту 5.8 передбачає: "У разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб на протязі 30 хвилин з моменту повідомлення, коли Споживач не дає згоди на обстеження підприємства та відбір проб, зволікає з оформленням перепустки представникам КП " Харківводоканал " на територію підприємства (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також коли Споживач у робочий час у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП " Харківводоканал " для обстеження підприємства, КП " Харківводоканал " виставляє Споживачеві рахунок як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення."
Аналогічні умови даних пунктів Договору передбачені Місцевими правилами.
Так, згідно згідно з п.п. 2.4.11 п. 2.4 та п.п 6.1.5 п. 6.1 Місцевих правил Споживач повинен забезпечити у термін не пізніше 30 хвилин з моменту повідомлення можливість проведення службами КП «Харківводоканал» у будь-який час доби контрольного відбору проби стічної води, включаючи надання відповідного персоналу.
Згідно з п.п 6.1.8 п. 6.1 Місцевих правил при відмові Споживача виділити відповідальну особу для контрольного відбору проб, зволіканні з допуском представника КП "Харківводоканал" на територію Споживача (більш ніж 30 хвилин після його прибуття) або створенні перешкод у відборі проб з боку представників Споживача, КП "Харківводоканал" складає Акт про порушення п.п. 6.1.6 і 6.1.9 цих Правил та виставляє Споживачу рахунок за понаднормативне скидання забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено ці порушення.
Згідно з п. 7.20 Місцевих правил у разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб на протязі 30 хвилин з моменту повідомлення, коли Споживач не дає згоди на обстеження підприємства та відбір проб, зволікає з оформленням перепустки представникам КП "Харківводоканал" на територію підприємства (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також коли Споживач у робочий час у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП "Харківводоканал" для обстеження підприємства, КП "Харківводоканал" виставляє Споживачу рахунок як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк =5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.
Також даний пункт підтверджується п. 7.9 Правил При відмові Підприємства виділити відповідальну особу для відбору проб, зволіканні з допуском представника Водоканалу на територію Підприємства (більш ніж 30 хвилин після його прибуття) або створенні перешкод у відборі проб з боку представників Підприємства, Водоканал виставляє Підприємству рахунок за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк = 5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинене дане порушення.
Таким чином, суд проходить до висновку, що спірний підпункт 3.2.12 пункту 3.2 та пункту 5.8 Договору про надання послуг з централізованого водовідведення відповідають вимогам законодавства України, оскільки останні викладені буквально у відповідності до вимог спеціальних нормативних актів.
Щодо спірного пункту 5.9 Договору про надання послуг з централізованого водовідведення, суд зазначає наступне.
КП "Харківводоканал" наполягає викласти п. 5.9 у наступній редакції:
"За період користування каналізацією без Договору на послуги водовідведення або Технічних умов Споживач сплачує КП «Харківводоканал» у п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг стічних вод, скинутих за період відсутності Договору або Технічних умов відповідно до "Місцевих правил"
Згідно з п. 7.27 Місцевих Правил за період користування каналізацією без Договору на послуги водовідведення або Технічних умов на приймання стічних вод Споживачі сплачують КП "Харківводоканал" в п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг скинутих за час відсутності Договору стічних вод відповідно до Правил.
Так, оскільки запропонована КП "Харківводоканал" редакція пункту 5.9 відповідає зазначеним положенням Місцевих правил, а тому пункт 5.9. Договору про надання послуг з централізованого водовідведення слід викласти в редакції позивача.
Відповідно до статті 187 ГК України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Статтею 32 ГПК України визначено, що доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до статті 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст.43 ГПК України).
Враховуючи викладене, позовні вимоги щодо укладення договору про надання послуг про надання послуг з централізованого володіння №4133/44-А-1 від 02.06.2014 р. між КП "Харківводоконал" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ВТС-центр" є доведеними та підлягають задоволенню.
Відповідно до правової позиції, викладеної у п. 9.9. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 23 березня 2012 року "Про судове рішення" у резолютивній частині рішення має бути остаточна відповідь щодо усіх вимог, які були предметом судового розгляду. При цьому господарські суди повинні зазначати: у рішенні про спонукання укласти договір - умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект цього договору, наприклад: "Вважати договір (найменування договору) укладеним на умовах поданого (найменування позивача) проекту цього договору", а в разі необхідності - з викладенням у рішенні умов (пунктів) договору повністю або в певній частині. Якщо ж умови (пункти) поданого позивачем проекту договору судом прийнято лише в певній частині, то решта умов (пунктів), до яких вносяться зміни порівняно з проектом, викладається в резолютивній частині судового рішення.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується ст. 49 ГПК України, відповідно до якої судові витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 179, 180, 181, 187 Господарського кодексу України, статтями 1, 4, 12, 32, 33, 34, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Договір про надання послуг з центрального водовідведення №4133/44-А-1 від 02.06.2014р. між КП «Харківводоканал» (м. Харків, вул. Шевченко, 2, код ЄДРПОУ 03361715) та Товариства з обмеженою відповідальністю «ВТС - центр» вважати укладеним на умовах, викладених в редакції КП «Харківводоканал»:
"Д О Г О В І Р № 4133/44-А1
про надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення
Місто Харків (район) Червонозаводський "2" червня 2014 р.
Код платника 44129юр, код вводу
Комунальне підприємство «Харківводоканал», що іменується в подальшому КП КГ «ХКОВ», в особі директора Департаменту з управління персоналом та роботі з абонентами Шевченко Эліни Юріївни, яка діє на підставі довіреності № 43/810 від 25.12.2013 р. з однієї Сторони, та ТОВ «ВТС-центр» ,
що іменується в подальшому Споживач, в особі Сотникова Олександра Олександровича,
який діє на підставі статуту з іншої Сторони, уклали цей Договір про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. КП «ХВК» зобов'язується надавати Споживачеві послуги з централізованого водовідведення, (далі - послуги), згідно з умовами цього Договору.
1.2. Споживач зобов'язується своєчасно та в повному обсязі проводити оплату послуг відповідно до затверджених тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення у строки та на умовах, передбачених цим Договором.
1.3. Сторони зобов'язуються дотримуватись положень «Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу України від 27.06.2008р. № 190 (далі - «Правила користування»); «Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України», затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 05.07.1995р. № 30; «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. № 630; «Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» затверджених наказом Держбуду України від 19.02.2002р. N 37 з додатками (надалі - «Правила приймання № 37»); «Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів», зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 26.04.2002р. за № 402/6690; «Правил приймання стічних вод Споживачів у каналізаційну мережу м. Харкова» (надалі - «Місцеві Правила»), затверджених рішенням виконавчого комітету Харківської міської Ради № 321 від 08.09.2010р.; вимог чинного законодавства України та інших актів, що регулюють дану сферу діяльності, а також цього Договору.
Терміни, вжиті у цьому Договорі, визначаються згідно з положеннями вищезазначених нормативно-правових актів.
У випадку внесення змін до будь-якого із зазначених нормативно-правових актів або втрати ним чинності шляхом набрання юридичної сили новим нормативно-правовим актом, Сторони зобов'язуються керуватися новим нормативно-правовим актом без додаткового узгодження та без внесення змін до цього Договору (підстава ст. 651 ЦК України, ч.1 ст. 188 ГК України).
2. Обсяги і режими надання послуг
2.1. КП «ХВК» відпускає питну воду Споживачеві та приймає стічні води від Споживача, об'єкти якого вказані в Додатку № 1 «Перелік об'єктів водопостачання та водовідведення».
2.2. Під час проведення планово-попереджувальних робіт на водопровідних мережах та спорудах КП «ХВК» у встановленому порядку, повідомивши Споживача через засоби масової інформації, а також іншим способом відповідно до діючого законодавства України, припиняє подачу питної води. За умов виникнення аварійних і надзвичайних ситуацій відключення проводиться без попередження на час, необхідний для ліквідації пошкоджень або аварій.
2.3. КП «ХВК» відпускає Споживачеві воду та приймає від Споживача стічні води в обсязі встановлених Споживачу Технічними умовами на водопостачання договірних обсягів (далі за текстом - лiмiтiв) на водокористування та водовідведення
Централізоване водопостачання
арт.свердловина
поверхневі джерела
вода на підігрів
інші джерела
разом
2.4. Кількість скинутих стічних вод дорівнює кількості використаної води.
У разі, коли вода входить до складу продукції або губиться в процесі виробництва, кількість скинутих стічних вод визначається відповідним розрахунком та оплата послуг водовідведення проводиться з відніманням безповоротних втрат в обсязі
2.5. КП «ХВК» приймає додаткову кількість стічних вод у розмірі 20% від розрахункового обсягу стічних вод, які щомісячно потрапляють в мережу міської каналізації внаслідок випадання атмосферних опадів з загальної площі Споживача 0,2433га згідно з Додатком № 1 та за даними Харківського гiдрометцентру за місяць, який передує розрахунковому місяцю, із застосуванням коефіцієнтів стоку відповідно до різних поверхонь:
- у теплий період року відповідно до різних видів поверхонь:
- тверді поверхні - 0,7;
- бруковані або щебеневі мостові - 0,5;
- ґрунтові - 0,25;
- зелені насадження - 0,1.
- у холодний період року - 0,6.
Теплий період року складають місяці з березня по листопад включно, холодний період року складають місяці з грудня по лютий включно.
У разі ненадання або несвоєчасного надання Споживачем інформації про якісний склад стічних вод сплачувати підвищений платіж з коефіцієнтом кратності Кк=5 згідно з "Місцевих правил" ."
2.6. Обсяг спожитої води та скиду стічних вод визначається на підставі показників засобів обліку. У разі відсутності засобів обліку, самовільного приєднання до систем водопостачання та/або водовідведення або самовільного користування, обсяг наданих послуг розраховується відповідно до «Правил користування».
3. Права та обов'язки Cторін
3.1. Споживач має право на:
3.1.1. Приєднання (підключення) до системи централізованого водопостачання та водовідведення або користування діючими системами за наявності технічної можливості у встановленому законодавством порядку.
3.1.2. Забезпечення питною водою, якість якої відповідає державним стандартам.
3.1.3 Скид стічних вод (при умові відповідності якості стічних вод встановленим показникам допустимих концентрацій забруднюючих речовин) в межах встановлених цим Договором лімітів.
.3.1.4. Отримання у встановленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг.
3.1.5. Узгодження приєднання (підключення) субспоживачів до систем водопостачання та водовідведення, що йому належать, тільки за Технічними умовами КП «ХВК»і відповідно до порядку, встановленого діючими нормативно-правовими актами, що регулюють дану сферу діяльності.
3.1.6. Влаштування водопровідного вводу (відгалуження) чи каналізаційної мережі в будівлю (приміщення) та/або переобладнання існуючих систем водопостачання та каналізації тільки після одержання Технічних умов на водопостачання і узгодження проектно-технічної документації з КП «ХВК».
3.1.7. Припиняти (частково або повністю) відпуск води та водовідведення субспоживачам тільки після узгодження з КП «ХВК».
3.1.8. Захист своїх прав у порядку, передбаченому чинним законодавством, та реалізацію інших прав як Споживача.
3.1.9. Перевіряти розрахунки допустимих концентрацій забруднюючих речовин у своїх стічних водах та оскаржувати їх.
3.2. Споживач зобов'язаний:
3.2.1. Здійснювати водоспоживання та скид стічних вод тільки на підставі Договору.
При укладанні Договору надати оформлені у встановленому порядку:
- Додаток № 1 «Перелік об'єктів водоспоживання та водовідведення».
- Додаток № 2 «Акт розмежування балансової приналежності водопровідних та каналізаційних мереж, споруд та пристроїв і межі експлуатаційної відповідальності».
- Додаток № 3 «Технічні умови на приймання (вивезення) стічних вод у каналізаційну мережу м. Харкова» (далі за текстом - Технічні умови).
- Додаток № 4 «Технічні умови на водопостачання».
3.2.2. Своєчасно та в повному обсязі проводити оплату за послуги, надані КП «ХВК» відповідно до затверджених тарифів, оплату інших платежів, передбачених цим Договором та чинним законодавством, у встановленому порядку.
3.2.3. Розробити проектно-технічну документацію на приєднання (підключення, врізку) додаткових об'єктів до діючих систем централізованого водопостачання та водовідведення, розроблену для виконання Технічних умов на приєднання (підключення) до системи централізованого водопостачання чи водовідведення, а також на водомірний вузол централізованого водопостачання (тип і калібр водолічильника, місце розташування тощо) та узгодити її з КП «ХВК». Приєднання Споживачів до систем водопостачання без приладів обліку води не дозволяється.
3.2.4. Отримати в КП «ХВК» за місяць до моменту виникнення запланованих змін у діяльності, що ведуть до збільшення обсягів водоспоживання та водовідведення, і виконати у повному обсязі в установлений термін Технічні умови, у тому числі на потреби субспоживачів.
3.2.5. Обладнати засобами обліку води власні системи водопостачання з усіх джерел (у тому числі з артезіанських свердловин, при наявності їх у Споживача). Застосовувати лише засоби обліку, які включені у відповідний Державний реєстр або пройшли державну метрологічну атестацію, а також пройшли відповідну метрологічну повірку і опломбовані уповноваженими представниками КП «ХВК». Проводити повірку, ремонт і обслуговування засобів обліку води за свій рахунок. Нести відповідальність за цілісність та неушкодженість засобів обліку і контролю споживання води, обладнання водомірного вузла та водопровідного вводу, гідрантів, запірно-регулюючої арматури та інших водопровідних пристроїв, що знаходяться на водопровідних вводах та мережах Споживача незалежно від місця розташування, і цілісність пломб на них.
За час проведення метрологічної перевірки, але не більше двох місяців, нарахування обсягу наданих послуг виконується за середньодобовою витратою за попередні два розрахункові місяці.
3.2.6. За відсутністю технічної можливості встановлення засобів обліку води надавати в останній день розрахункового місяця в КП «ХВК» у письмовому вигляді технічний розрахунок обсягу водоспоживання, виконаний відповідно до діючих норм водоспоживання, як по Споживачу, так і по субспоживачах окремо.
3.2.7. У разі наявності у Споживача власних джерел водопостачання (артезіанської свердловини, поверхневих джерел і т. д.) при укладанні Договору додатково надаються копії дозволу на спец. водокористування, паспортів на свердловину та насос. Споживач зобов'язаний виконати проектно-технічну документацію на водомірний вузел власних джерел водоспоживання (тип і калібр водолічильника, місце розташування тощо) та узгодити її з КП «ХВК». При зміні марки та типу насосу Споживач у 7-денний термін надає відповідні документи до КП «ХВК».
Розрахунки за скид води, спожитої із власних джерел водоспоживання, здійснюються на підставі показників засобів обліку, що фіксуються Споживачем в журналі обліку води ПОД-11 або, у разі відсутності засобів обліку на власних джерелах Споживача, в журналі обліку води ПОД-12.
За умови виявлення доводомірних підключень або порушення цілісності пломб водомірного вузла нарахування за скид стічних вод здійснюється за паспортним дебітом усіх свердловин та/або проектною потужністю поверхневого водозабору або за паспортною продуктивністю насосів на водозаборах із розрахунку роботи устаткування протягом 24 години на добу, або за час роботи джерела водопостачання Споживача на підставі затвердженого керівником Споживача режиму роботи джерела водопостачання.
Застосування одного із зазначених методів визначається КП «ХВК» в залежності від наявності технічної документації.
3.2.8. Витрачати воду та проводити скид стічних вод в межах встановлених лімітів згідно з п. 2.3 цього Договору. За перевищення встановлених лімітів проводити плату в п'ятикратному розмірі тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення.
3.2.9. Раціонально використовувати питну воду, не допускати витоків із систем водопостачання внаслідок несправності санітарно-технічних приладів та арматури, пошкодження внутрішньої (у тому числі внутрішньобудинкової) мережі водопостачання, утримувати їх у належному технічному і санітарному стані. Нести відповідальність за цілісність та належну експлуатацію мереж, забудов та пристроїв водопостачання та водовiдведення, які знаходяться на балансі Споживача або у його власності. За умови недотримання зазначених вимог КП «ХВК» не несе відповідальність за заподіяні збитки.
Своєчасно повідомляти про пошкодження на системах водопостачання та водовідведення, що знаходяться на балансі, в експлуатації, обслуговуванні Споживача. Ліквідувати пошкодження своїми силами та засобами під технічним наглядом КП «ХВК».
3.2.10. Забезпечувати доступ представникам КП «ХВК» для проведення робіт з ліквідації течі та усунення інших пошкоджень на водопровідних та каналiзацiйних мережах, їхнього технічного обслуговування у випадку, коли вони проходять по земельній ділянці, яка належить Споживачеві на правах власності або надана у користування.
3.2.11. Забезпечувати представникам КП «ХВК» безперешкодний доступ і безпечні умови для проведення обстеження, контролю технічного стану систем водопостачання та водовiдведення (інженерних мереж, устаткування, засобів обліку і контролю споживання води тощо), відключення або обмеження водопостачання та водовiдведення, а також зняття показань засобів обліку, контролю якості стічних вод та в інших необхідних випадках, передбачених цим Договором та діючим законодавством.
3.2.12. Призначати уповноважених представників і забезпечувати їх явку для участі в знятті показань засобів обліку, обстеженні систем водопостачання та водовiдведення і складанні відповідних актів з представником КП «ХВК», відбору проб стічних вод, проведення звірок платежів, щомісячного надання звітності про кількість спожитої води та щомісячного надання показникiв кiлькостi та якості скинутих стічних вод, а також для відключення або обмеження водопостачання та водовідведення.
У разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб протягом 30 хвилин з моменту повідомлення, не дає згоди на обстеження систем водопостачання та водовiдведення Споживача чи відбір проб стічних вод, зволікає з оформленням перепустки представникам КП «ХВК» на територію Споживача (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також, коли Споживач у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП «ХВК» для обстеження підприємства, КП «ХВК» здійснює нарахування вартості послуг водовідведення з коефіцієнтом кратності з «Місцевими правилами».
У разі неявки уповноваженого представника Споживача чи ухилення від участі в обстеженні або відмови його підписати акт, останній підписується представником КП «ХВК»і робиться відповідний запис про таку відмову. Акт, складений таким чином, визнається беззаперечним доказом зафіксованих у ньому порушень та підписується представником КП «ХВК» в односторонньому порядку. Оформлений таким чином акт вручається відповідальному представнику Споживача або відправляється рекомендованою поштою Споживачеві. Він є обов'язковим для виконання Споживачем у зазначені в ньому терміни.
3.2.13. У 7-денний термін повідомити КП «ХВК» про зміни на об'єкті господарської діяльності Споживача, що впливають на стосунки з КП «ХВК» (зміни власника об'єкту, зміни статусу платника податків, зміни юридичної адреси, передачі з балансу на баланс будівель та каналізаційних мереж, зміни технологічних процесів або суттєвих змін в обсягах водоспоживання та водовідведення, виконання будівельних робіт на території об'єкту тощо) і в установленому порядку переоформити Паспорт водного господарства та документи, що регламентують відносини Споживача та КП «ХВК».
3.2.14. Не проводити без погодження з КП «ХВК» будівництво постійних та тимчасових споруд на мережах водопостачання та каналізації. Забезпечити вільний доступ представникам КП «ХВК» до мереж та споруд систем водопостачання та водовідведення.
3.2.15. Усувати аварії, які виникли внаслідок порушення санiтарно-технiчних норм експлуатації та БНiП на внутрішньомайданчикових, дворових та будинкових водопровідних та каналiзацiйних мережах з вини Споживача, незалежно вiд мiсця виникнення аварiй за свiй рахунок.
3.2.16. Забезпечити герметизацію вводів усіх інженерних комунікацій, що входять до підвального приміщення та техпідпілля, а також антикорозійний і електрохімічний захист водопровідних вводів та внутрішніх систем водопостачання. У випадку невиконання даних робіт відповідальність за наслідки несе Споживач.
3.2.17. Виконати гідроізоляцію підвальних приміщень і техпідпіль, розташованих поблизу водопровідних мереж, а також усі необхідні роботи, що попереджують їх затоплення, передбачені діючими будівельними нормами. У випадку використання таких приміщень під склади і ведення господарської діяльності погодити з КП «ХВК» проект їхнього облаштування, виконаний проектною організацією. Не використовувати для збереження матеріальних цінностей приміщення, в яких розташовані водопровідні вводи та водомірні вузли. При недотриманні зазначених вимог КП «ХВК» не несе відповідальність за заподіяний збиток у результаті пошкоджень (аварій) на водопровідних мережах.
3.2.18. Урегулювати з іншими Споживачами взаємовідносини, пов'язані зі спільною експлуатацією зовнішніх та внутрішніх систем водопостачання та водовідведення, пристроїв та споруд на них, при водоспоживанні з загального (одного або декількох) водопровідних вводів чи підключенні до каналізаційних мереж шляхом укладання угоди або іншим способом, що не суперечить чинному законодавству.
3.2.19. Щомісячно надавати до КП «ХВК» відомості про обсяги фактичного водоспоживання (з усіх джерел) і водовідведення - в останній день розрахункового місяця, відомості про якісний склад стічних вод, копії протоколів результатів вимірювання складу скинутих стічних вод та інші - не пізніше 10 числа місяця, наступного за розрахунковим.
3.2.20. Для забезпечення безперебійного водопостачання мати на своїй території резервуар (ємкість) обсягом не менше добового запасу води. Для об'єктів, віднесених до категорії потенційно небезпечних, обсяг такого запасу погоджується з уповноваженими органами. Передбачати для виробничих будівель, в яких встановлено понад 12 пожежних кранів, не менш ніж два вводи. Для забезпечення надійного водопостачання закільцювати внутрішньомайданчикові водопровідні мережі (вводи).
3.2.21. Скидати стiчнi води, якiснi показники яких не повинні перевищувати встановлених «Місцевими Правилами» допустимих величин показників забруднення (ДВП).
3.2.22. Сплачувати підвищений платіж з коефіцієнтом кратності згідно з «Місцевими Правилами» у разі скиду Споживачем стічних вод з перевищенням ДВП на підставі платіжних документів та розрахунків КП «ХВК», виконаних також по наданих ним актам відбору проб стічної води за формою, встановленою «Місцевими Правилами», та протоколам досліджень цих проб, проведених атестованими у встановленому порядку аналітичними лабораторіями.
3.2.23. Скид фільтраційних, умовно-чистих, зливових та понад лімітних (понад Договірних) стічних вод - забороняється. Споживач зобов'язаний вжити заходів щодо запобігання цих скидів. До усунення таких скидів оплата їх проводиться з коефіцієнтом кратності згідно з «Місцевими Правилами».
Умовно-чисті
Фільтраційні
3.2.24. Отримувати в КП «ХВК» Акт наданих послуг (надалі - Акт), платіжні документи, рахунки тощо, підписувати та повертати до КП «ХВК» Акт у строк не пізніше 15 числа місяця, наступного за розрахунковим, у разі незгоди в цей же строк направляти КП «ХВК» мотивовану відмову від підписання Акту. У випадку неповернення Споживачем підписаного Акту або ненаправлення мотивованої відмови від підписання Акту у встановлений строк, Акт вважається узгодженим Споживачем в редакції КП «ХВК».
3.2.25. У разі каналізування Споживача на вигріб, Споживач зобов'язаний сплачувати за спожиту воду та обсяги стічних вод згідно з п. 2.4 Договору, при цьому якість стічних вод повинна відповідати допустимим величинам показників забруднень згідно з «Місцевими Правилами». Споживач зобов'язаний укласти договір на перевезення рідких відходів у відповідності до «Місцевих Правил».
3.3. КП «ХВК» зобов'язаний:
3.3.1. Здійснювати водопостачання об'єктів Споживача згідно з Додатком № 1 і забезпечувати якість питної води відповідно до вимог державних стандартів на питну воду та приймати від Споживача стічні води в обсязі встановлених Споживачу лiмiтiв відповідно до умов даного Договору.
3.3.2. Приймати від Споживача стічні води в межах встановлених лімітів.
3.3.3. Проводити відбір проб для хімічного аналізу стічних вод Споживачів з метою контролю за якістю стічних вод.
3.3.4. Надавати Споживачу платіжні документи, рахунки, Акт КП «ХВК» для підписання, оформлений у двох екземплярах у строк, починаючи з 8 числа місяця, наступного за розрахунковим.
3.4 КП «ХВК» має право:
3.4.1. Здійснювати контроль технічного стану та роботи систем водопостачання та водовідведення (інженерних мереж, устаткування, засобів обліку та контролю витрати води тощо), контролювати якість, кількість і скид стічних вод Споживача і субспоживачів, що користуються водою від його системи водопостачання та проводять скид стічних вод в його каналізаційні мережі.
3.4.2. Видавати і вимагати виконання у встановлений термін приписів щодо технічного стану водопровідних та каналізаційних мереж, запірно-регулюючої арматури, приладів та пристроїв на них тощо.
3.4.3. Вимагати від Споживача у встановлений термін переобладнання вузла обліку з встановленням засобу обліку необхідного типу та діаметру у випадку, коли обсяги водоспоживання змінилися і не відповідають типу і діаметру встановленого засобу обліку.
3.4.4. Визначати технічну можливість та/або доцільність встановлення засобів обліку і контролю витрати води на водопровідних вводах і відгалуженнях Споживача або субспоживача.
3.4.5. Видавати Технічні умови на приєднання (підключення) до системи централізованого водопостачання чи водовідведення та/або користування діючими системами. Погоджувати приєднання (підключення, врізку) водопровідних вводів та каналізаційних випусків субспоживачів відповідно до водопровідних та каналізаційних мереж Споживача при наявності технічної можливості та за письмовою згодою Споживача.
3.4.6. Встановлювати Споживачу величину дозволеного ліміту водоспоживання та водовідведення.
3.4.7. У разі виникнення необхідності оперативного реагування, негайно припиняти або обмежувати роботу об'єктів централізованого водопостачання та водовідведення, у випадках:
- погіршення якості води в джерелах водопостачання та неможливості доведення її до вимог державних стандартів, з оповіщенням про таке відключення та його причину органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади й органів державного санітарно-епідеміологічного нагляду;
- стихійного лиха, відключення електроенергії, аварій на мережах або спорудах каналізації з незалежних від КП «ХВК» обставин;
- загрози виходу з ладу мереж або споруд міської каналізації, скиду Споживачем аварійних (залпових) забруднюючих речовин та порушення технологічного режиму міських каналізаційних очисних споруд - після усного попередження.
3.4.8. Припинити або обмежити надання Споживачу послуг, попередньо повідомивши його письмово або телефонограмою, у випадках:
- несплати або несвоєчасної сплати вартості послуг та інших категорій платежів у терміни, що встановлені у Договорі;
- відмови Споживача прийняти рахунок чи платіжний документ КП «ХВК»;
- відсутності Договору та Технічних умов на приймання стічних вод Споживачів або після закінчення терміну їх дії та за відмови Споживача укласти Договір, одержати Технічні умови або їх подовжити;
- самовільного приєднання до водопровідних чи каналізаційних мереж;
- невиконання Споживачем умов цього Договору, вимог нормативних документів, невиконання приписів та заходів з нормалізації кількості або якості та режиму скиду стічних вод;
- незадовільного технічного стану водопровідних або каналізаційних мереж, пристроїв та споруд на них, що перебувають на балансі Споживача;
- відмови Споживача від участі у відновленні зруйнованих з його вини мереж і споруд, що знаходяться на балансі КП «ХВК»;
- причетності Споживача до загазованості мереж та невиконанні заходів по їх дегазації.
У разі несплати або внесення в неповному обсязі плати за надані послуги для об'єктів, що відносяться до категорії потенційно небезпечних або об'єктів підвищеної небезпеки, обмежувати подачу води до рівня екологічної броні.
3.4.9. Допускати тимчасове відхилення якості питної води від вимог державного стандарту на питну воду за наявністю дозволу органу виконавчої влади в сфері стандартизації, виданого на основі висновку органу виконавчої влади з питань державного санітарно-епідеміологічного нагляду.
3.4.10. Виконувати розрахунок та стягувати плату за споживання води та водовідведення за пропускною спроможністю водопровідного вводу (приєднання, відгалуження) у випадку:
- виявлення витоків води на водопровідних мережах Споживача коли засіб обліку на вводі відсутній або не працює;
- самовільного приєднання (підключення, врізки) або самовільного користування системою централізованого водопостачання;
- доводомірного підключення;
- безоблікового водоспоживання у випадку невиконання приписів про налагодження обліку;
- виявлення факту зриву пломб на устаткуванні водомірного вузла та водопровідного вводу, на гідрантах, запірно-регулюючій арматурі та інших водопровідних приладах, що знаходяться на водопровідних вводах і мережах Споживача незалежно від місця розташування.
3.4.11. Нараховувати, включати до платіжних документів та стягувати підвищений платіж з коефіцієнтом кратності у разі скиду Споживачем стічних вод з перевищенням ДВП на підставі платіжних документів та розрахунків КП «ХВК», актів відбору проб стічної води та протоколів досліджень цих проб, проведених атестованими у встановленому порядку лабораторіями.
3.4.12. Виконувати перерахунок розміру оплати за водоспоживання та водовідведення за відсутністю засобів обліку води з дня пред'явлення останніх даних у випадку надання Споживачем недостовірних даних про структуру та обсяги водоспоживання.
3.4.13. У разі порушення Споживачем своїх зобов'язань щодо своєчасної оплати спожитих послуг згідно з умовами Договору протягом 3 місяців переводити Споживача в односторонньому порядку на попередню оплату послуг.
4. Розрахунки і порядок оплати за надані послуги
4.1. Оплата наданих послуг та інших категорій платежів здійснюється Споживачем щомісяця на підставі платіжних документів, рахунків КП «ХВК» тощо і затверджених тарифів за обсяги спожитої води та скинутих стічних вод, що визначені умовами цього Договору в 7-денний термін після отримання платіжного документу, рахунку КП «ХВК» тощо.
4.1.1. Оплата послуг здійснюється Споживачем шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок КП «ХВК». За письмовим узгодженням Сторін Споживач може робити розрахунки іншим способом, не забороненим чинним законодавством України.
4.2. Тарифи на послуги на момент укладання Договору складають:
- з централізованого водовідведення 6,06_ грн. за 1 м3 з ПДВ.
Розмір тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення визначається в установленому діючим законодавством України порядку і не потребує додаткового узгодження між Сторонами та внесення змін до Договору.
4.3. Якщо обсяг наданих Споживачу послуг дорівнює або перевищує 300 м3 за місяць, Споживач у наступному місяці сплачує КП «ХВК» авансовий платіж в розмірі 50% від обсягу фактично спожитих послуг в попередньому місяці до 15 числа розрахункового місяця, з подальшим перерахунком в наступному місяці.
4.4. Платіжні документи, рахунки КП «ХВК» тощо є обов'язковими до приймання Споживачем. Порядок отримання цих документів узгоджується Сторонами і може здійснюватися в такий спосіб:
- нарочним Споживача;
- у разі неотримання Споживачем у КП «ХВК» вказаних документів у строк, визначений Договором, - рекомендованою поштою. У цьому випадку платіжні документи, рахунки КП «ХВК» тощо вважаються отриманими Споживачем з дня їх відправлення.
4.5. Не рідше одного разу в квартал Споживач виконує звірку розрахунків із КП «ХВК» зі складанням двостороннього акту. КП «ХВК» надає Споживачеві підписаний Акт звірки у двох примірниках, а Споживач у 10-ти денний термін з дня отримання такого Акту повертає КП «ХВК» підписаний і оформлений примірник Акту звірки або направляє мотивовану відмову від його підписання. У випадку неповернення оформленого Споживачем примірника Акту звірки або ненаправлення мотивованої відмови від його підписання, він вважається погодженим Споживачем.
4.6. Платежі від Споживача зараховуються на відповідні календарні періоди згідно із призначенням, що зазначені в платіжному документі Споживача. У випадку відсутності призначення платежів та за умови недостатності суми проведеного платежу для виконання грошового зобов'язання у повному обсязі ця сума погашає вимоги Споживача у такій черговості: 1. відшкодовуються витрати КП «ХВК», пов'язані з одержанням виконання (сплачені суми судових витрат); 2. сплачуються суми пені, індексації і трьох відсотків річних, платежі із застосуванням кратного коефіцієнту за порушення умов Договору та діючих правил; 3. сплачується сума боргу за надані послуги. При цьому платежі зараховуються на погашення боргів, які виникли в найбільш віддалені календарні періоди.
5. Порядок розв'язання спорів та відповідальність Сторін
5.1. При невиконанні або при неналежному виконанні зобов'язань, встановлених цих Договором, та при вирішенні питань, не обумовлених цим Договором, Сторони керуються діючим законодавством України.
5.2. За умови несплати або неповної сплати послуг у строки, встановлені цим Договором, Споживачеві нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, яка діяла в період, за який сплачується пеня, від суми боргу за кожний день прострочення виконання грошового зобов'язання.
5.3. У разі прострочення виконання грошового зобов'язання Споживач сплачує суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за час прострочення, а також трьох відсотків річних від простроченої суми.
5.4. У випадку не оплати Споживачем послуг у терміни, встановлені цим Договором, КП «ХВК», попередньо попередивши про це Споживача письмово або телефонограмою не менш ніж за 5 діб, має право припинити або обмежити відпуск води та відключити Споживача від мереж каналізації, а суму заборгованості стягнути у встановленому законодавством порядку.
5.5. У разі порушення Споживачем своїх зобов'язань щодо своєчасної оплати спожитих послуг згідно з умовами Договору протягом 3 місяців, КП «ХВК» має право переводити Споживача в односторонньому порядку на 100% попередню оплату послуг.
5.6. За умови перевищення встановлених п. 2.3. Договору лімітів Споживач проводить плату в п'ятикратному розмірі тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення.
5.7. При перевищенні вмісту забруднюючих речовин у скидах стічних водах Споживача в міську каналізацію порівняно з встановленими допустимими концентраціями, у випадку порушення Споживачем «Місцевих Правил» у частині загальних вимог до якості стічних вод, що скидаються в міську каналізацію, Споживач сплачує КП «ХВК» плату за скид понаднормативних забруднень з коефіцієнтом кратності відповідно до розділу 7 «Місцевих Правил».
5.8. У разі, коли Споживач не з'являється до місця відбору проб протягом 30 хвилин з моменту повідомлення, коли Споживач не дає згоди на обстеження систем водопостачання та водовідведення Споживача та відбір проб, зволікає з оформленням перепустки представникам КП «ХВК» на територію Споживача (понад 30 хвилин з моменту прибуття для виконання службових обов'язків), коли неможливо відібрати пробу стічних вод у контрольному колодязі з вини Споживача, а також, коли Споживач у погоджений термін не допускає уповноважених представників КП «ХВК» для обстеження підприємства, КП «ХВК» виставляє Споживачеві рахунок як за понаднормативний скид забруднень з коефіцієнтом кратності Кк=5 за розрахунковий місяць, у якому було вчинено це порушення.
5.9. За період користування каналізацією без Договору на послуги водовідведення або Технічних умов Споживач сплачує КП «ХВК» у п'ятикратному розмірі встановленого тарифу за весь обсяг стічних вод, скинутих за період відсутності Договору або Технічних умов відповідно до «Місцевих Правил».
5.10. Усі майнові суперечки, що виникають за цим Договором, вирішуються Сторонами в судовому порядку.
6. Інші умови
6.1. Приєднання (підключення) субспоживачів до водопровідних та/або каналізаційних мереж Споживача можливо тільки за письмовим погодженням з КП «ХВК».
6.2. При зміні статусу платника податків, Сторони зобов'язані письмово повідомити одна одну про зміни даного статусу протягом 7-ми днів.
7. Строк дії, умови зміни та припинення Договору
7.1. Договір набирає сили з дня його підписання Сторонами і діє до 1 червня 2017 р.
7.2. У разі, якщо за один місяць до закінчення строку дії Договору від жодної зі Сторін не надходило письмових заяв про припинення дії Договору, даний Договір є пролонгованим на тих же умовах на наступні 12 (дванадцять) місяців. Кількість таких пролонгацій необмежена.
7.3. Зміни та доповнення, що вносяться до Договору розглядаються Сторонами протягом 20-ти днів та оформлюються додатковими угодами, які є невід'ємною частиною цього Договору.
7.4. Дія Договору може бути припинена у разі:
- закінчення терміну дії Договору, на який було укладено Договір;
- достроково при погодженні сторін чи за рішенням Господарського суду (суду);
- при ліквідації юридичної особи, про що Сторона зобов'язана сповістити письмово іншу Сторону по Договору за 1 місяць;
- припинення користування послугами з водопостачання або водовідведення більш ніж 3 місяці;
- невиконання Сторонами умов цього Договору.
7.5. Договір і Додатки № 1, № 2, № 3, № 4, що є невід'ємною частиною цього Договору складені у 2-х примірниках, один з яких знаходиться в КП «ХВК», другий у Споживача.
8. Форс-мажорні обставини
1. Сторони звільняються від відповідальності згідно з цим Договором у разі настання непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами Договору.
9. Юридичні адреси та підписи Сторін:
КП КГ "ХКОВ"
1. Поштова адреса 61013 м. Харків, вул. Шевченка, 2
2. Банк АТ "БАНК ЗОЛОТІ ВОРОТА"
3. Р/р 26005010041510
4. МФО 351931
5. Код ЄДРПОУ 03361715
6. ІПН 033617120399
7. Свідоцтво платника ПДВ № 100206265
8. Телефон
9. Електронна адреса:
10. Статус платника податку - на загальних умовах відповідно до законодавства.
Споживач
1. Юридична адреса 61009, м.Харків, вул..Достоєвського, буд.5
Фактична адреса _61009, м.Харків, вул..Достоєвського, буд.
Поштова адреса _61009, м.Харків, вул..Достоєвського, буд.
2. Банк _____ПАТ «ВіЕйБі Банк»
3. Р/р _2600720040051
4. МФО __380537
5. Код ЄДРПОУ _____38630823
6. ІПН
7. Свідоцтво платника ПДВ №
8. Міністерство
9. Категорія платника 7
10. Вид діяльності __здавання в оренду приміщення
11. Джерело фінансування _____госпрозрахунок
12. Телефон
13. Електронна адреса
14. Статус платника податку на загальній підставі
Підписи сторін..."
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВТС-ЦЕНТР» (61009, місто Харків, вул. Достоєвського, буд. 5, код ЄДРПОУ: 38630823) на користь Комунального підприємства «Харківводоканал» (61013, місто Харків, вул. Шевченка, буд. 2, код ЄДРПОУ: 03361715) судовий збір у розмірі 1 218 (одна тисяча двiстi вісімнадцять) грн. 00 коп.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 28.04.2015 р.
Суддя Т.О. Пономаренко
справа № 922/3117/14
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2015 |
Оприлюднено | 06.05.2015 |
Номер документу | 43819528 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Пономаренко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні