справа № 2 -А- 1/2007
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 січня 2007 року Золочівський
районний суд Львівської області
в складі судді Гуляка
В.В.
при секретарі Мацайло
О.М.
особи, які беруть участь у розгляді справи : позивач
: ОСОБА_1,
відповідач : Державна
податкова інспекція у Буському районі Львівської області, представники ДПІ у Буському районі Л/о :
ОСОБА_2, ОСОБА_3, відповідач : Державна податкова адміністрація
у Львівській- області,
представники ДПА у Львівській області : ОСОБА_4, ОСОБА_5
третя особа на стороні
відповідачів : Державна податкова інспекція у Бродівському районі Львівській
області, представник ДПІ у Бродівському
районі Л/о
: ОСОБА_6,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні
Золочівського районного суду Львівської області справу за адміністративним
позовом ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Буському районі Львівської
області, Державної податкової
адміністрації у Львівській області про стягнення грошових компенсацій і
моральної шкоди,
встановив:
ОСОБА_1 наказом № 110-о від 01 квітня 2004 р. Державної
податкової адміністрації у Львівській області звільнений із 01 квітня 2004 р. з
органів податкової міліції у відставку із посади заступника начальника відділу
- начальника відділення організаційної боротьби з фіктивними суб'єктами
підприємницької діяльності міжрайонного головного відділу податкової міліції
Бродівської МДПІ у званні підполковника податкової міліції.
Позивач ОСОБА_1звернувся в суд із адміністративним
позовом до відповідача Державної податкової інспекції у Буському районі
Львівської області і проситв визнати протиправним рішення цього відповідача №
298/050 від 25.05.2006 р. про відмову у нарахуванні йому неотриманої грошової
компенсації в розмірі 1600 грн. за роботу пов'язану із доступом до державної
таємниці за період роботи із 14.07.2002 р. по 01.04.2004 р. та у нарахуванні
неотриманої грошової винагороди в розмірі 500 грн. у зв'язку із досягнення
граничного віку служби за цей же період. Просить позивач стягнути вищевказані
грошові суми в судовому порядку і крім цього стягнути 1310 грн. грошової
компенсації за порушення термінів виплати заробітної плати із врахуванням рівня
інфляції та 5000 грн. моральної шкоди за неправомірні дії відповідача щодо
відмови у видачі грошових компенсацій і доплат.
Покликається позивач на те, що при звільненні із органів податкової
міліції йому не було виплачено усіх належних йому грошових виплат. Про це він
дізнався лише у січні 2006 р.. Так, він не отримав матеріальної допомоги за роботу пов'язану
із доступом до державної таємниці в розмірі 1600 грн. за період роботи із
14.07.2002 р. по 01.04.2004 p., що передбачена
постановою KM України № 414
від 15.06.1994 р. «Про види, розмір і
порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці».
Також він не отримав грошової винагороди в розмірі 500 грн. за цей же період
роботи у зв'язку із досягнення встановленого законом граничного віку
служби, що передбачена п. 5 «г»
постанови KM України № 1592
від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праць працівників органів державної
податкової служби». За його, тобто
позивача, зверненнями до Буської ДПІ у
Львівській області і до ДПА у Львівській області в добровільному порядку йому
відмовляють провести виплату вищевказаних
грошових сум, і тому ці кошти слід
тягнути в судовому порядку. Після звільнення його зі служби 01.04.2004 р.
остаточний розрахунок із ним було проведено лише 01 липня 2004 р.. Тому із відповідача також слід стягнути 1310 грн. грошової
компенсації пов'язаної із втратою частини доходу через порушення термінів
виплати належних йому грошових сум.
Неправомірними діями відповідача у зв'язку із невилатою грошей йому
завданої моральної шкоди на суму 5000 грн.,
яка полягає в тому, що він не
зміг реалізувати своїх життєвих планів,
змушений відволікатись від своїх повсякденних справ і докладати
додаткових зусиль для захисту своїх прав. Це негативно впливає на його
самопочуття і спілкування із оточуючими людьми.
В судовому засіданні позивач позов підтримав і давши
аналогічні пояснення як і в позовній заяві,
уточнив позовні вимоги і просив стягнути матеріальну допомогу за роботу
пов'язану із доступом до державної таємниці та грошову винагороду у зв'язку із
досягнення встановленого законом граничного віку служби, за період його роботи із 01.01.2003 р. по
01.04.2004 p.. Грошові
компенсації, доплати та моральну шкоду
просив стягнути із Буської ДШ у Львівській області, яка є правонаступником Бродівської ДШ у
Львівській області, або із ДПА у
Львівській області.
Представники Буської ДПІ у Львівській області ОСОБА_2 і
ОСОБА_3 позову не визнали і пояснили, що
вимоги позивача є безпідставними і до задоволення не підлягають. Позивачу
виплачено усі належні йому грошові суми за період служби в органах податкової
міліції. З часу прийняття позивача в податкову міліцію і по 01.01.2003 р. йому
було нараховано і повністю виплачено грошові надбавки і компенсації відповідно
до постанови KM України № 414
від 15.06.1994 р. «Про види, розмір і
порядок надання компенсації громадянам у зв'язку.з роботою, яка передбачає допуск до державної таємниці»
та п. 5 постанови KM України № 1592 від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праці працівників
органів державної податкової служби». Так,
наказом ДПА у Львівській області від 22.08.2002 р. № 188-0 позивача було
призначено на посаду начальника оперативного відділу міжрайонного головного
відділу ПМ Бродівської МДПІ і відповідно до п.5 «г» постанови KM України № 1592
від 31.12.1996 р. йому встановлено із
2002
р. Щомісячну
надбавку у розмірі 28 відсотків від грошового утримання та надбавку в розмірі
15 відсотків від грошового забезпечення за виконання службової діяльності
пов'язаної із державною таємницею. Наказом ДПА у Л/о від 31.10.2002 р. № 324-о
позивача було призначено на посаду начальника відділу по оперативному
супроводженню збиткових підприємств міжрайонного головного відділу ПМ
Бродівської МДПІ і відповідно до п.5 «г» постанови KM України № 1592 від 31.12.1996 р. йому встановлено із
15.10.2002 р. щомісячну надбавку у розмірі 28 відсотків від грошового утримання
та надбавку в розмірі 15 відсотків від грошового забезпечення за виконання
службової діяльності пов'язаної із державною таємницею. Після
р. позивачу вищевказані надбавки не нараховувались і не
виплачувались, оскільки наказом ДПА
України від 27.12.2002 р. № 188-Ф затверджено виплачувати із 01.01.2003 р.
особам начальницького складу податкової міліції надбавку за особливі умови
служби, професійний ризик, кваліфікацію та виконання особливо важливих
завдань у розмірі 100 відсотків грошового забезпечення. Пунктом 3 цього ж
наказу ДПА України голів обласних ДПА було зобов'язано переглянути надбавки і
доплати працівникам органів державної податкової служби та встановити їх
виключно за умови фінансового забезпечення. Наказом ДПА у Л/о від 04.02.2003 р.
№ 37-о позивачу із 01.01.2003 р. встановлено надбавку за особливі умови
служби, професійний ризик, кваліфікацію та виконання особливо важливих
завдань у розмірі 100 відсотків грошового забезпечення, та призупинено виплату надбавки за виконання
службової діяльності, пов'язаної із
державно таємницею. Наказом ДПА у Л/о від 10.02.2003 р. № 52-о позивачу із
01.01.2003 р. також призупинено виплату щомісячної надбавки за п.5 «г»
постанови KM України № 1592
від 31.12.1996 p.. Бродівська МДПІ у Л/о та її правонаступник Буська МДПІ у
Л/о являються бюджетними організаціями і тому оплата праці їхніх працівників
проводиться в межах бюджетних асигнувань,
відповідно до умов та розмірів,
що визначаються KM України. Постановою KM України № 414 від 15.06.1994 р. «Про види, розмір і порядок надання компенсації
громадянам у зв'язку з роботою, яка
передбачає доступ до державної таємниці» передбачено, що витрати на виплату зазначеної компенсації
державні органи та інші бюджетні установи та організації здійснюють в межах
бюджетних асигнувань, виділених на їх
утримання. Відповідно до постанови KM України № 1592 від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праці
працівників органів державної податкової служби» керівникам органів державної
податкової служби надано право у межах установлених фондів оплати праці та
граничної чисельності ірацюючих установлювати особам рядового і начальницького
складу податкової міліції, які
мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені
за їхньою згодою та в інтересах служби,
щомісячну доплату в розмірі від 25 до 50 відсотків суми пенсії, яка б могла бути їм нарахована. Отже, вказані надбавки не носять обов'язкового
характеру. Оскільки позивачу було повністю виплачено належні йому надбавки і
компенсації, тому зі сторони Буської ДПІ
у Л/о чи Бродівської ДПІ у Л/о немає неправомірних дій, які б завдали позивачу моральної шкоди і
позивачем не подано доказів про заподіяння йому моральних страждань. Крім
цього, позивач пропустив річний строк
для звернення до суду із адміністративним позовом, що є підставою для відмови в задоволенні
позову. Оскільки трудовий договір про проходження служби в органах податкової
міліції позивач укладав із ДПА у Львівській області, тому ДПІ у Буському районі не може нести
відповідальності за правильність і своєчасність нарахувань позивачу заробітної
плати та інших грошових виплат.
Представники ДПА у Львівській областіОСОБА_4. і ОСОБА_5
позову не визнали і дали аналогічні пояснення як і представники ДПІ у Буському
районі Львівської області. При цьому вони зазначили, що ДПА у Львівській області являється
бюджетною організацією і виплата заробітної плати проводиться в межах
встановленого фонду оплати праці.
Представник ДПІ у Бродівському районі Л/о ОСОБА_6 із позовними вимогами не погодився і дав аналогічні
пояснення як і представники Буської МДПІ у Львівській області.
Оцінивши докази по справі суд вважає, що позов підлягає до часткового задоволення
із таких підстав.
З досліджених у судовому засіданні доказів судом
встановлено, що позивач із червня 1997
р. по 01.04.2004 р. проходив службу в органах Державної податкової
адміністрації у Львівській області. Наказом № 110-о від 01 квітня 2004 р. ДПА у
Львівській області він звільнений із 01 квітня 2004 р. з органів податкової
міліції у відставку із посади заступника начальника відділу - начальника
відділення організаційної боротьби з фіктивними суб'єктами підприємницької
діяльності міжрайонного головного відділу податкової міліції Бродівської МДПІ у
званні підполковника податкової міліції. Вищенаведене підтверджується записами
трудової книжки позивача, відповідними
наказами про прийняття та про звільнення зі служби і не заперечується
особами, які беруть участь у розгляді справи.
Судом встановлено,
що за період служби позивача по ОД .01.2003 р. йому нараховувались і він
отримував щомісячні грошові доплати до заробітної плати в розмірі 28 відсотків
суми пенсії, яка б могла йому бути
нарахована у зв'язку із досягненням віку,
що дає право на пенсію за вислугу років,
відповідно до п.5 п.п. «г» постанови KM України № 1592 від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праці
працівників органів державної податкової служби». По 01.01.2003 р. позивач
також отримував щомісячні грошові компенсації у зв'язку із роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці в
розмірі 15 відсотків, відповідно до
постанови KM України № 414
від 15.06.1994 р. «Про види, розміри і
порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з роботою, яка передбачає доступ до державної таємниці».
Вищенаведене підтверджується витягами з наказів ДПА у Львівській області №
188-0 від 22.07.2002 p., № 324-0 від
31.10.2002 p., № 37-о від 04.02.2003 p., довідкою ДПІ у Буському районі Л/о від
22.11.2006 р. і в судовому засіданні визнано позивачем.
Наказом ДПА України № 188-Ф від 27.12.2002 р. встановлено
із 01.01.2003 р. особам начальницького складу податкової міліції надбавку за
особливі умови служби, професійний
ризик, кваліфікацію та виконання
особливо важливих завдань у розмірі 100 відсотків грошового забезпечення.
Пунктом 3 цього ж наказу ДПА України голів обласних ДПА зобов'язано з метою
повного забезпечення виплати вказаних надбавок переглянути надбавки і доплати
працівникам органів державної податкової служби (за високі досягнення у
праці, за роботу в умовах режимних
обмежень, від суми пенсії особам
начальницького складу податкової міліції та ін.) та -встановити їх виключно за
умови фінансового забезпечення.
На виконання цього наказу № 188-Ф від 27.12.2002 р.
наказами ДПА у Львівській області № 37-о від 04.02.2003 р. та № 52-о від
10.02.2003 р. позивачу із 01.01.2003 р. встановлено таку надбавку за особливі
умови служби, професійний ризик, кваліфікацію та виконання особливо важливих
завдань у розмірі 100 відсотків грошового забезпечення, і з метою забезпечення виплати цієї надбавки
призупинено із 01.01.2003 р. виплату щомісячної грошової компенсації за
виконання службової діяльності пов'язаної з державною таємницею за постановою
КМ_України №414 від 15.06.1994 р. та доплати від суми пенсії за п. 5 «г»
постанови KM України № 1592
від 31.12.1996 р..
Таким
чином, судом встановлено, що вищевказаними наказами ДПА
у Л/о позивачу із
01.01.2003 р. було призупинено виплату грошової компенсації за роботу
пов'язану із доступом-
до державної таємниці та
грошової винагороди у зв'язку із досягнення граничного віку служби,
які в позовній заяві
просить стягнути позивач.
Пунктом 2 постанови KM України № 414 від 15.06.1994 р. «Про види, розміри і порядок надання компенсації
громадянам у зв'язку з роботою, яка
передбачає доступ до державної таємниці» передбачено, що витрати на виплату цієї грошової
компенсації особам, які працюють в
умовах режимних обмежень, здійснюються
державними органами та іншими бюджетними установами і організаціями в межах
бюджетних асигнувань, виділених на їх
утримання.
Пунктом 5 постанови KM України № 1592 від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праці
працівників органів державної податкової служби» передбачено, що щомісячні доплати відсотків від суми
пенсії встановлюються особам рядового і начальницького складу органів
податкової міліції, керівниками органів
державної податкової служби у межах установлених фондів оплати праці та
граничної чисельності працюючих.
Таким чином, суд
вважає обгрунтованими доводи в судовому засіданні представників відповідачів
про те, що позивачу із 01.01.2003 р.
правомірно і на законних підставах не нараховувались і не виплачувались
розглядувані щомісячні грошові компенсації і доплати, які просить стягнути позивач у відповідності
до постанов KM України № 414
від 15.06.1994 р. і № 1592 від 31.12.1996 p..
Отже, в
задоволенні вимог позивача про стягнення 1600 грн. і 500 грн. таких грошових
компенсацій і доплат слід відмовити.
У задоволенні вимоги позивача про визнання протиправним
рішення ДПІ у Буському районі Львівської області № 298/050 від 25.05.2006 р.
також слід відмовити, оскільки
оскаржуване позивачем таке рішення є фактично відповіддю на заяву позивача від
03.05.2006 p.. Із цієї заяви
вбачається, що позивач просив надати
йому розширену інформацію у формі довідки про нарахування йому грошових винагород
згідно постанов KM України № 414 від 15.06.1994 р. і № 1592 від 31.12.1996 р. за період із
14.07.2002 р. по 01.04.2004 p.. Оскаржувана позивачем відповідь не може вважатись
протиправним рішенням відповідача,
оскільки така відповідь відображає існуючі обставини щодо існування
наказів ДПА у Львівській області з приводу встановлення позивачу доплат і
компенсацій.
Вимога позивача про стягнення 1310 грн. грошової
компенсації через порушення строків виплати заробітної плати підлягає до
часткового задоволення з таких підстав.
Судом встановлено і визнається представниками
відповідачів і третьої особи, що
всупереч вимогам ст. 116 КЗпП України позивачу в день звільнення
зі служби 01.04.2004 р. не було виплачено усіх грошових сум, що належали до виплати. Довідкою ДПІ у
Бродівському районі Львівської області № 6743/050 від 15.12.2006 р. та довідкою
Буського відділення «ПриватБанку» № 118 від 06.06.2006 р. підтверджується, що станом на 02.04.2004 р. заборгованість
перед позивачем становила 13095, 83
грн., яка була виплачена
остаточно
01.07.2004 р. шляхом
перерахування коштів на пластикову картку позивача.
Таким чином,
позивач відповідно до Закону України «Про компенсацію громадянам втрати
частини доходів у зв'язку із порушенням строків її виплати» має право на
отримання грошової компенсації у зв'язку із несвоєчасною виплатою йому
заробітної плати та інших грошових виплат після звільнення зі служби.
Розрахунок такої компенсації судом проведено у
відповідності до Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини
грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженого постановою KM України № 159
від 21.02.2001 p., з урахуванням офіційних даних про
рівень індексів інфляції (індексів споживчих цін) в Україні, з урахуванням «Рекомендацій відносно порядку
застосування індексів інфляції при розгляді судових справ», визначених Верховним Судом України від
03.04.1997 р. № 62-97.
Відповідно до п. 2 вищевказаного Порядку, компенсація проводиться у разі затримки
виплати грошового доходу на один і більше календарних місяці.
Тому, компенсації
підлягає грошова сума, яка залишилась
невиплаченою позивачеві після 02.05.2004 p., тобто
10939, 40 грн. (13096, 83 грн. - 2157, 43 грн.). Розмір грошової компенсації цієї
суми за період із 02.04.2004 р. по 14.05.2004 р. становить 76, 57 грн. = (10939, 40трн. х 0,
7 % (приріст індексу споживчих цін за квітень 2004 р.): 100).
Оскільки 14.05.2004 р. позивачу було виплачено 2000
грн., тому в подальшому компенсації
підлягає сума 8939, 40 грн. (10939, 40 грн. - 2000 грн.). Розмір грошової
компенсації
цієї суми за період із 14.05.2004 р. по 28.05.2004 р. становить 62, 57 грн. = (8939, 40 грн. х 0,
7 % (приріст індексу споживчих цін за травень 2004 р.): 100).
Оскільки 28.05.2004 р. позивачу було виплачено 4973, 40 грн.,
тому в подальшому компенсації підлягає сума 3966, 00 грн. (8939, 40 грн. - 4973, 40 грн.). Розмір грошової компенсації цієї
суми за період із 28.05.2004 р. по 01.07.2004 р. становить 27, 76 грн. = (3966, 00 трн. х 0,
7 % (приріст індексу споживчих цін за червень 2004 р.): 100).
Таким чином,
загальний розмір грошової компенсації,
яка належить позивачу у зв'язку із втратою частини доходів через
порушення строків їх виплати становить 166,
90 грн. = (76, 57 грн. + 62, 57 грн. + 27,
76 грн.).
Позовна вимога позивача про стягнення 5000 грн. моральної
шкоди підлягає до часткового задоволення з таких підстав.
Судом встановлено,
що позивачу після звільнення зі служби своєчасно не було виплачено усіх
належних йому грошових сум і остаточний розрахунок із ним було проведено лише
01.07.2004 p.. По даний час
йому не виплачено грошової компенсації у зв'язку із втратою частини доходів
через порушення строків їх виплати. Такі обставини призвели до порушення прав
позивача, а отже і до заподіяння йому
моральної шкоди. Враховуючи обсяг порушених прав позивача, доведеність позивачем розміру отриманих
моральних страждань і підтвердження їх належними доказами, суд вважає,
що до стягнення в користь позивача належить моральна шкода в розмірі 200
грн..
Враховуючи, що
трудовий договір про проходження позивачем служби в податковій міліції був
укладений із відповідачем ДПА у Львівській області і грошові виплати позивачу
проводились із коштів відповідного державного бюджету, тому відповідно до вимог ст. 21
КЗпП України та п. 27 постанови Пленуму Верховного Суду України № 13 від
24.12.1999 р. «Про практику застосування судами законодавства про оплату
праці», вищевказані грошові суми
підлягають стягненню в судовому порядку із ДПА у Львівській області.
Керуючись ст. ст.
11, 17, 71,
162 КАС України, ст. ст.
21, 47, 115,
116, 233 ч.2, 237-1 КЗпП України, ст.
ст. 4, 8,
13, 24, 34 Закону України «Про оплату праці», Законом України «Про компенсацію громадянам
втрати частини доходів у зв'язку із порушенням строків її виплати», Порядком проведення компенсації громадянам
втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх
виплати, затвердженого постановою KM України № 159
від 21.02.2001 p., постановою
Пленуму ВС
України № 13 від 24.12.1999 р. «Про практику застосування
судами законодавства про оплату праці»,
постановою KM України № 414 від 15.06.1994 р. «Про риди,
розміри і порядок надання компенсації громадянам у зв'язку з
роботою, яка передбачає доступ до
державної таємниці», постановою KM України № 1592
від 31.12.1996 р. «Про умови оплати праці працівників органів державної
податкової служби», суд-
постановив:
адміністративний позов
задоволити частково.
Стягнути із Державної податкової адміністрації у Львівській
області в користь ОСОБА_1 166, 90 грн.
грошової компенсації, 200 грн. моральної
шкоди і 3, 40 грн. сплаченого судового
збору.
У задоволенні решта
адміністративного позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду
Львівської області через Золочівський районний суд Львівської області шляхом
подання заяви про апеляційне оскарження протягом 10 днів з дня проголошення
постанови та подання апеляційної скарги протягом 20 днів після подання заяви
про апеляційне оскарження.
Суд | Золочівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2007 |
Оприлюднено | 21.08.2009 |
Номер документу | 4385268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Золочівський районний суд Львівської області
Гуляк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні