ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Головуючий у 1-й інстанції: Друзенко Н.В.
Суддя-доповідач:ОСОБА_1
УХВАЛА
іменем України
"20" листопада 2012 р. Справа № 2а/1770/69/2012
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Іваненко Т.В.
суддів: Зарудяної Л.О.
ОСОБА_2,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_3 міжрайонної державної податкової інспекції (Рокитнівське відділення) на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "15" лютого 2012 р. у справі за позовом ОСОБА_3 міжрайонної державної податкової інспекції (Рокитнівське відділення) до Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД", Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, Державного реєстратора Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області, третя особа на стороні відповідача ОСОБА_4 підприємство "Апостроф" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ,
ВСТАНОВИВ:
В січні 2012 року ОСОБА_3 міжрайонна державна податкова інспекція (Рокитнівське відділення) звернулася в суд з адміністративним позовом до Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД", Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації, Державного реєстратора Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
В обґрунтування позову позивач посилався на те, що згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_5 підприємство "Трейд лайн ЛТД" змінило місцезнаходження з м.Києва, Печерського району, вул.Щорса, буд.31 на Рівненську область, Рокитнівський район, с.Кам'яне, вул.Центральна, буд.5. Працівниками відділу податкової міліції ОСОБА_3 МДПІ було здійснено вихід за такою адресою та встановлено відсутність підприємства за місцезнаходженням, в результаті чого складено акт обстеження місцезнаходження підприємства за юридичною адресою. Доводив, що ОСОБА_5 підприємство "Трейд лайн ЛТД" при зміні юридичної адреси, зокрема перереєстрації до Рівненської області Рокитнівського району, с.Кам'яне, вул.Центральна, буд.5, подало Державному реєстратору Печерської районної в місті Києві державної адміністрації недостовірні дані, внаслідок чого останній вніс до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців неправдиві відомості щодо місцезнаходження Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД". В свою чергу, Державний реєстратор Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області без перевірки фактичного знаходження Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" за юридичною адресою, вчинив запис про взяття на облік даного підприємства за новою адресою. Вказував, що недостовірність відомостей про місцезнаходження Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" унеможливлює здійснення ОСОБА_3 МДПІ функцій контролю за повнотою, достовірністю та своєчасністю сплати підприємством податкових платежів до бюджету, проведення перевірок, заходів із стягнення боргу, інших владних управлінських функцій визначених законодавством.
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2012 року в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 15.02.2012 року та прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
Сторони не скористалися своїм правом на участь в судовому засіданні: повноважних представників в засідання суду не направили, про причини неявки суд не повідомили, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
За таких підстав, з врахуванням приписів ч.4 ст.196 КАС України, п.2 ч.1 ст.197 КАС України розгляд апеляційної скарги здійснюється судової колегією за відсутності представників позивача, відповідачів та третьої особи в порядку письмового провадження.
Колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення, з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Згідно зі статтею 29 цього ж Закону, для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.
Частиною 14 цієї ж статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
Суд встановив, що ОСОБА_5 підприємством "Трейд лайн ЛТД" було надано Державному реєстратору Печерської районної в місті Києві державної адміністрації документи, обсяг та оформлення яких повністю відповідає вимогам статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, зокрема і рішення засновника про зміну місцезнаходження Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" і нову редакцію статуту, затверджену цим рішення (а.с.64-81).
У відповідності до поданих документів, 05.12.2011 року Державним реєстратором було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" шляхом внесення до Єдиного державного реєстру запису №31, а також внесено зміни до відомостей про юридичну особу, а саме про зміну місцезнаходження з м.Києва, Печерського району, вул.Щорса, буд.31 на Рівненську область, Рокитнівський район, с.Кам'яне, вул.Центральна, буд.5 шляхом внесення до Єдиного державного реєстру запису №32 (а.с.8-17).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо правомірності дій Державного реєстратора по реєстрації змін до установчих документів Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" без перевірки місцезнаходження останнього, так як Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року на державного реєстратора не покладено обов'язку перевірки достовірності наданих відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи. Натомість, згідно з частиною 7 статті 29 цього Закону, державному реєстратору заборонено вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами 1-6 цієї статті. Крім того, відповідно до частини 3 статті 8 цього Закону, відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, а не державний реєстратор.
Відповідно до статті 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону. Такими підставами є невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо); встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Доказів існування хоча б однієї з таких обставин щодо Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" не надано, а відтак правових підстав для відмови у державній реєстрації змін до установчих документів Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" у Державного реєстратора Печерської районної в місті Києві державної адміністрації не було.
Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, передача реєстраційних справ здійснюється в разі зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Згідно з ч. 6 вищевказаної статті, державний реєстратор, який отримав реєстраційну справу, зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати її прийому повідомити поштовим відправленням юридичну особу або фізичну особу - підприємця про зміну місцезнаходження реєстраційної справи та внести до Єдиного державного реєстру запис про зміну місцезнаходження реєстраційної справи.
Тож в день надходження справи Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" до Державного реєстратора Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області, останнім був внесений запис до Єдиного державного реєстру під № 34 від 26.12.2011 року про взяття на облік Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД".
Відповідно жодних неправомірних дій з боку вказаного відповідача судом також не встановлено.
Органи державної податкової служби у відповідності до п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України мають право в установленому законом порядку звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Однак, правовими підставами для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, відповідно до частини 1 статті 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року є скасування в судовому порядку рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або визнання в судовому порядку повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що позов податкового органу щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" є передчасним, зважаючи на те, що ані рішення засновника Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД", ні зміни, внесені ним до статуту даної юридичної особи, що пов'язані зі зміною місцезнаходження, наданий час в судовому порядку не оскаржені і не скасовані.
Відносно посилань позивача про фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням, суд зазначає наступне.
Працівниками відділу податкової міліції ОСОБА_3 МДПІ було здійснено вихід за юридичною адресою Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" - Рокитнівський район, с.Кам'яне, вул.Центральна, буд.5, та встановлено відсутність підприємства за місцезнаходженням, в результаті чого складено акт від 30.12.2011 року про обстеження юридичного місцезнаходження підприємства згідно державної реєстрації (а.с.4).
Однак вказана обставина слугувала приводом до того, що позивачем було надіслано Державному реєстратору Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області повідомлення №69 від 05.01.2012 року про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням. З повідомлення за формою №18-ОПП вбачається, що стосовно юридичної особи Дочірнього підприємства "Трейд лайн Хмельницький", за адресою Рівненську область, Рокитнівський район, с.Кам'яне, вул.Центральна, буд.5 проведено заходи щодо встановлення фактичного місцезнаходження, за результатами яких встановлено відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та фактичне місцезнаходження юридичної особи або адреса, за якою здійснюється зв'язок, не встановлено (а.с.18).
Згідно абзацу другого частини 12 статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року, у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до частини 14 цієї статті, у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
06.01.2012 року на підставі повідомлення Рокитнівського цеху обслуговування споживачів центру поштового зв'язку №5 м.Сарни Державним реєстратором Рокитнівської районної державної адміністрації до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію щодо відсутності Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" за зареєстрованим місцезнаходженням: вул.Центральна, буд.5, с.Кам'яне, Рокитнівського району Рівненської області.
Згідно частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" №755-IV від 15.05.2003 року підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відсутність Дочірнього підприємства "Трейд лайн ЛТД" за місцезнаходженням згідно чинного законодавства не тягне скасування державної реєстрації змін до установчих документів, а є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.
Доводи апеляційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини.
Таким чином ухвалене по справі судове рішення є законними і обґрунтованими, а зазначена позиція ОСОБА_3 МДПІ є помилковою. Відповідно, судове рішення першої інстанції скасуванню не підлягає, як таке, що прийняте за вичерпних юридичних висновків при правильному застосуванні норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_3 міжрайонної державної податкової інспекції залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "15" лютого 2012 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Т.В. Іваненко
судді: ОСОБА_6
ОСОБА_2
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_3 міжрайонна державна податкова інспекція (Рокитнівське відділення) вул. Львівська, 1а,смт.Рокитне,Рокитнівський район, Рівненська область,34200
3- відповідачу ОСОБА_5 підприємство "Трейд лайн Хмельницький" вул. Центральна,5,с. Кам''яне, Рокитнівський район, Рівненська область,34220
4- Державний реєстратор Печерської районної в місті Києві державної адміністрації вул.Суворова,15,м.Київ,01010
5 - Державний реєстратор Рокитнівської районної державної адміністрації Рівненської області вул.Незалежності,13,смт.Рокитне,Рокитнівський район, Рівненська область,34200
6 - ОСОБА_4 підприємство "Апостроф"
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2012 |
Оприлюднено | 08.05.2015 |
Номер документу | 43906734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Іваненко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні