Рішення
від 10.08.2009 по справі 36/289
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

36/289

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №  36/289

10.08.09

За позовом    Товариства з обмеженою відповідальністю „Олдбук”

до                    1) Управління з питань комунального майна, приватизації та

                       підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради

                       2) Шевченківської районної у м. Києві ради

про                  спонукання до укладання договору купівлі-продажу

Та за зустрічним позовом    

                       Шевченківської районної у м. Києві ради

до                    Товариства з обмеженою відповідальністю „Олдбук”

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача

                       Управління з питань комунального майна, приватизації та

                        підприємництва Шевченківської  районної у м. Києві ради

про                   визнання права комунальної власності

Суддя Трофименко Т.Ю.

Представники :

Від Позивача            Сидорченко М.О. –по дов. №б/н від 27.07.2009р.

Від Відповідача-1    Марусиченко В.В. –по дов. №6/1-161-001/58 від 10.06.2009р.

Від Відповідача-2    Куценко О.О. –по дов. №2794 від 18.12.2007р.

          В судовому засіданні 03.08.2009р. оголошувалась перерва до 10.08.2009р., відповідно до ст.. 77 Господарського процесуального кодексу України.

ОБСТАВИНИ  СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Олдбук" (позивач) до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради (відповідача-1) та Шевченківської районної у місті Києві  ради (відповідача-2)  про зобов'язання відповідача - 1 та відповідача - 2 провести приватизацію нерухомого майна загальною площею 269,2 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, літ. А, та зобов‘язання відповідача-1 укласти з позивачем договір купівлі-продажу зазначеного вище нерухомого майна загальною площею 269,2 кв.м., що знаходиться за адресою: м.Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, літ. А.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва № 596, прийнятого Шевченківською районною у місті Києві радою 26.02.2009 р., спірне нежитлове приміщення підлягає приватизації шляхом викупу позивачем.

На час звернення позивача з позовом до суду  відповідачем-1 не виконано рішення відповідача-2 про приватизацію, не проведено підготовку до приватизації спірного нерухомого майна та не укладено з позивачем договір купівлі-продажу зазначеного нерухомого майна в рамках його приватизації.

Представник відповідача-1 проти задоволення позову заперечував, зазначив, що права позивача не порушено і просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача-2 позовні вимоги відхилив, пояснюючи це тим, що станом на дату розгляду справи належним чином оформлене на територіальну громаду Шевченківського району м. Києва свідоцтво на право власності (правовстановлюючий документ) на спірне нерухоме майно відсутнє, а тому укладання договору купівлі-продажу з позивачем на зазначене нерухоме майно у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, в частині нотаріального посвідчення цього договору, є неможливе.      

         Заперечуючи проти позову  Шевченківська районна у місті Києві рада подала зустрічний позов про визнання права комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у м.Києві ради на нежитлові приміщення з № 1 по № 16 (групи приміщень № 33) (в літ. А) та з № 1 по № 7 (групи приміщень № 54) (в літ. А), загальною площею 269,2 кв.м., які знаходяться на першому та другому поверсі житлового будинку № 26/4, літ. А по бульвару Шевченка Тараса у м.Києві.

Зустрічний позов мотивований тим, що відповідно до рішення Київради від 27.12.2001 №208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва", а також рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.2002 №40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" спірне нерухоме майно є комунальною власністю Шевченківського району м. Києва.

Взаємопов'язаність зустрічного позову із первісним позовом, позивач за зустрічним позовом пояснює тим, що позивач за первісним позовом фактично вимагає укладення договору купівлі-продажу спірного нерухомого майна в рамках його приватизації, то його вимоги є похідними від визнання права комунальної власності на спірне нерухоме майно за територіальною громадою Шевченківського району м. Києва та реєстрацію цього права комунальної власності в БТІ.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.08.2009 р. вказана зустрічна позовна заява прийнята для спільного розгляду з первісним позовом на підставі ст. 60 Господарського процесуального кодексу України.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Олдбук" проти задоволення зустрічного позову не  заперечувало.

Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради проти задоволення зустрічного позову не  заперечувало.

Розглянувши  матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд м. Києва -

ВСТАНОВИВ:

По зустрічному позову.

Згідно ст. 392 Цивільного кодекс України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Статтею 6 Закону України "Про столицю України –місто-герой Київ" визначено, що місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста, як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради та їх виконавчі органи.

Шевченківська районна у місті Києві рада є органом місцевого самоврядування, що представляє інтереси територіальної громади Шевченківського району м. Києва, і виступає суб‘єктом права власності комунального майна, що перебуває у власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва.  

Відповідно до положень ст. 143 Конституції України та ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежилі приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров‘я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону, як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою та іншими суб'єктами права власності в порядку, встановленому законом.

Згідно з ч. 2 ст. 11 Закону України "Про столицю України –місто герой Київ" Київська міська рада може передавати районним у містах радам у власність або в управління об'єкти комунальної власності міста Києва в порядку, передбаченому законами України.   

Судом встановлено, що Київська міська рада своїм рішенням від 27.12.2001 №208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11) передала спірне нерухоме майно по бульвару Шевченка Тараса  №26/4 в м. Києві, до комунальної власності Шевченківської районної у місті Києві ради, а остання своїм рішенням від 18.06.2002 №40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" прийняла зазначене вище нерухоме майно до комунальної власності Шевченківського району міста Києва.

Жодних інших рішень, які б визначали правовий статус вказаного нерухомого майна, не приймалося.

За таких обставин, власником спірного нерухомого майна, розташованого за адресою: м. Київ, бульвар Шевченка Тараса, № 26/4, є територіальна громада Шевченківського району м. Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради, яка є суб'єктом права комунальної власності і має право на власний розсуд володіти, користуватись та розпоряджатись зазначеним приміщенням, у зв'язку з чим вимоги зустрічного позову визнаються судом обґрунтованими.

По первісному позову.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання про прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна, затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності належать до виключної компетенції міської ради, що вирішуються на її пленарних засіданнях.

В залежності від об'єкта, приватизаційний процес регулюється нормами Закону України "Про приватизацію державного майна" та Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)". Під дію Закону України "Про приватизацію державного майна" підпадає, зокрема, продаж цілісних майнових комплексів підприємств, а під дію Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" - продаж окремого індивідуально визначеного майна.

Приватизація об'єктів малої приватизації згідно з положеннями ст. 3 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" здійснюється шляхом викупу; продажу на аукціоні, за конкурсом.

Згідно зі ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності, є органи приватизації, створені місцевими Радами.

Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради від 25.11.2003 №263 "Про реорганізацію Фонду приватизації комунального майна Шевченківського району  у м. Києві" реорганізовано з 01.12.2003 Фонд приватизації комунального майна Шевченківського району у м. Києві в Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва зі статусом юридичної особи, яке є виконавчим органом Шевченківської районної у м. Києві ради та правонаступником КП УЖГ Шевченківського району в частині орендних відносин.

Положенням про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва, затвердженим вищевказаним рішенням, передбачено, що Управління, серед іншого, виконує продаж об'єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом; здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих рішень; через комісії по приватизації формує цінову політику з питань приватизації, здійснює оцінку комунального майна та укладає договори на проведення робіт по експертній оцінці об'єктів комунальної власності району, що підлягає приватизації (п. 3.1.17, п. 3.1. 18, п. 3.1.26).

Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради № 167 від 15.02.2007 року затверджено Перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Відповідно до пункту 4 затвердженого Шевченківською районною у місті Києві радою Переліку (додаток № 1 до рішення № 596 від 26.02.2009 р.), спірне нежитлове приміщення, площею 269,2 кв.м. по бульвару Шевченка Тараса № 26/4 в м. Києві, підлягає приватизації шляхом його викупу позивачем.

Отже, позивач у встановленому законодавством порядку одержав право на викуп спірного нерухомого майна.

Відповідно до рішення від 15.02.2007 №167 "Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва" у разі виникнення розбіжностей між площами з різницею не більше 20 кв. м., зазначеними в додатках до цього рішення, та площами, зазначеними у технічній документації, виготовленій БТІ, остаточною вважається площа, зазначена в документах БТІ.

Згідно з поточною інвентаризацією БТІ та виготовленим технічним паспортом, виготовленим БТІ, станом на день подачі позову площа нежилого приміщення по бульвару Шевченка Тараса 26/4 в місті Києві складає 269,2 кв.м.

Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради № 683 від 25.06.2009 р. внесено зміни до Рішення Шевченківської районної у місті Києві ради № 596 від 26.02.2009 р., зокрема уточнено площу спірного нерухомого майна виклавши її у розмірі 269,2 кв.м.

Відповідно до  ч. 1 ст. 8 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Строк підготовки не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів приватизації.

Підготовка об'єкту до продажу включає в себе визначення ціни продажу об'єкта, підготовку та опублікування інформації про об'єкту у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації; проведення у разі необхідності реорганізації або ліквідації державного підприємства, замовлення у разі потреби екологічного аудиту.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ціна продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, визначається шляхом проведення незалежної оцінки.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради, затвердженого рішенням ради від 25.11.2003 № 263, продавцем об'єктів малої приватизації (органом приватизації), що належать на праві власності територіальній громаді Шевченківського району м. Києва, є Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради.

У даному випадку, з врахуванням рішення відповідача-2 № 596 від 26.02.2009 р., відповідач-1 був зобов'язаний в строк до 27.04.2009 р. провести підготовку до приватизації та укласти з Позивачем договір купівлі-продажу спірного нерухомого майна.

Однак, на момент розгляду спору підготовка об'єкта приватизації до продажу не проведена, зокрема, не здійснено оцінки об'єкта з метою визначення ціни його продажу, договору купівлі-продажу об'єкта приватизації не укладено.

Частиною 1 ст. 648 Цивільного кодексу України визначено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору має відповідати цьому акту.

Частина 1 ст. 649 Цивільного кодексу України визначає, що розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках встановлених законом, вирішуються судом.

Згідно ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.

Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" встановлено, що право власності на державне майно підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна. Договір купівлі-продажу державного майна підлягає нотаріальному посвідченню та у випадках, передбачених законом, державній реєстрації.

Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» не визначає будь-яких правових підстав для продовження визначеного Законом України про малу приватизацію двомісячного терміну для підготовки об'єкта до приватизації.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Оскільки відповідачем-2 прийнято рішення щодо приватизації спірного об'єкта шляхом його викупу позивачем та уповноважено відповідача-2 здійснити оцінку даного майна, а також укласти договори купівлі-продажу щодо нього, суд погоджується з твердженням позивача про неправомірність відмови відповідача-1 в укладенні договору купівлі-продажу об'єкта приватизації. Бездіяльність відповідача-1 порушує права позивача як покупця об'єкта приватизації.

Однак, суд дійшов висновку про необхідність задоволення первісного позову частково з огляду на те, що відповідач-2 виконав дії, покладені на нього законом, а саме: 26.02.2009 р. прийняв рішення про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, відповідно до якого  нежитлове приміщення за адресою м. Київ, бульвар Шевченка Тараса 26/4 літ. А, загальною площею 269,2 кв.м., підлягає приватизації шляхом викупу товариством з обмеженою відповідальністю "Олдбук", а органом, який уповноважений проводити підготовку до приватизації та укладати договори купівлі-продажу майна, що перебуває у комунальній власності, є відповідач-1.

Таким чином, відповідачем-2 не порушено права та охоронювані законом інтереси щодо приватизації майна, яке перебуває у комунальній власності, а отже, відсутні підстави для зобов'язання відповідача-2 проводити приватизацію.

Враховуючи вищевикладене, первісний позов підлягає задоволенню частково, по відношенню до відповідача-1, а  зустрічний позов - задоволенню повністю.

З огляду на приписи п. 29, п. 30 Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України №15 від 22.04.1993, державне мито з позовної заяви про визнання права власності визначається з урахуванням вартості спірного майна. Відповідно до рішення Київської міської ради від 27.12.2001 №208/1642 "Про формування комунальної власності територіальних громад районів міста Києва" (додаток 11, таблиця 7, розділ 1.1.а, позиція 2) та рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 18.06.2002 №40 "Про формування комунальної власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва" (п. № 2 таблиці 7 додатку 1 до рішення), залишкова вартість жилого будинку по бульвару Шевченка, 26/4 в м. Києві становить 307 000,90 грн.  Вартість одного квадратного метра житлового будинку №26/4, літ. А по бульвару Шевченка Тараса у м. Києві складає 53 грн. 71 коп. З огляду на викладене  балансова вартість спірного приміщення  становить 144 458 грн. 73 коп. Отже, розмір державного мита  за зустрічною позовною заявою  про визнання права власності з урахуванням ставок державного мита передбачених Декретом Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993 року №7-93, становить 1 444  грн. 59 коп., в той час як позивач за зустрічним позовом сплатив лише 102,00 грн. державного мита.

Враховуючи положення ст. 49 Господарського процесуального кодексу України та усну заяву позивача за первісним позовом, судові витрати за первісним позовом у розмірі 85 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу покладаються на позивача за первісним позовом.

Судові витрати за зустрічним позовом в розмірі 102 грн. державного мита та 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу підлягають стягненню з відповідача за зустрічним позовом на користь позивача за зустрічним позовом.

Державне мито в розмірі 1 342 грн. 59 коп. підлягає стягненню з відповідача за зустрічним позовом  в доход Державного бюджету відповідно до ст. 46 Господарського процесуального кодексу України.

      На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва -

ВИРІШИВ:

Первісний позов задовольнити частково.

Зобов‘язати Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві Ради (01030, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, 26/4, ідентифікаційний код 21532540) виконати рішення Шевченківської районної у м. Києві Ради № 596 від 26.02.2009 р., а саме укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю «Олдбук»(01010, м.Київ, вул. І.Мазепи, 26, ідентифікаційний код 35850746) договір купівлі-продажу нежитлового приміщення площею 269,2 кв.м. за адресою: м. Київ, бульвар Шевченка Тараса, 26/4 (літ. А), протягом 30 календарних днів з моменту набрання рішенням суду законної сили.

         В іншій частині первісного позову відмовити.

Зустрічний позов задовольнити повністю.

          Визнати право комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва в особі Шевченківської районної у місті Києві ради (01030, м.Київ, вул. Б.Хмельницького, 24, ідентифікаційний код 26077632) на нежитлові приміщення з № 1 по №16 (групи приміщень № 33) (в літ. А) та з № 1 по № 7 (групи приміщень № 54) (в літ. А), загальною площею 269,2 кв.м., які знаходяться на першому та другому поверсі житлового будинку № 26/4 (літ. А) по бульвару Шевченка Тараса у м. Києві.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»(01010, м. Київ, вул. І.Мазепи, 26, п/р 2600994203 в ВАТ “Райфайзен Банк Аваль”, МФО 380805, код ЄДРПОУ 35850746) на користь Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 24, п/р 35416001002447 в УДК у м. Києві, МФО 820019, ідентифікаційний код 26077632) - 102 грн. 00 коп. державного мита, 118 грн. 00 коп. –витрати по сплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Олдбук»(01010, м. Київ, вул. І.Мазепи, 26, п/р 2600994203 в ВАТ “Райфайзен Банк Аваль”, МФО 380805, код ЄДРПОУ 35850746) в доход Державного бюджету України 1 342 грн. 59 коп. державного мита.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України, та може бути оскаржене в порядку та строки, визначені Господарським процесуальним кодексом України.

         Суддя                                                                                          Трофименко Т.Ю.                    

            Повний  текст рішення виготовлений

              та підписаний 11.08.2009р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення10.08.2009
Оприлюднено22.08.2009
Номер документу4402677
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —36/289

Ухвала від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Рішення від 24.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 11.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Ухвала від 16.10.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

Рішення від 10.08.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Рішення від 12.06.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Рішення від 08.10.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Трофименко Т.Ю.

Судовий наказ від 25.09.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Будко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні