УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження
07 травня 2015 року Справа № 803/233/14
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Лозовського О.А.,
розглянувши в порядку письмово провадження в місті Луцьку заяву Любомльського районного центру зайнятості про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Любомльського районного центру зайнятості Волинської області до Ягодинської митниці Міндоходів про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
27.04.2015 Любомльський районний центр зайнятості Волинської області (далі - стягував, Любомльський РЦЗ) звернувся до Волинського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження в справі за адміністративним позовом Любомльського районного центру зайнятості Волинської області до Ягодинської митниці Міндоходів про стягнення коштів. Просив провести заміну сторони виконавчого провадження - боржника Ягодинської митниці Міндоходів на Волинську митницю ДФС у зв'язку з ліквідацією першої.
Представник стягувача Любовльського РЦЗ в судове засідання не прибув, проте подав клопотання про розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження за його відсутності.
Представник Ягодинської митниці (боржник) в судове засідання не з'явилась, проте подала заяву про розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження без її участі. В поданих письмових запереченнях в задоволенні заяви просила з тих підстав, що наразі до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не внесений запис про припинення Ягодинської митниці Міндоходів.
Відповідно до частини другої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Частиною четвертою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно частини шостої статті 128 КАС України, у разі якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоч і були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні.
Таким чином, оскільки в судове засідання особи, які беруть участь у справі, не прибули, що не перешкоджає судовому розгляду, тому розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження здійснено в порядку письмового провадження, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.
Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони виконавчого провадження підлягає до задоволення з огляду на наступне.
За правилами частини першої статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд може замінити сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Судом встановлено, що постановою Волинського окружного адміністративного суду від 14.02.2014, яка набрала законної сили 05.03.2015, позов Любомльського районного центру зайнятості задоволено повністю (а.с.70-71). На виконання зазначеної постанови позивачу видано виконавчий лист №252/2015 від 02.04.2015 (а.с.135).
Однак, листом Управління державної казначейської служби України у Любомльському районі Волинської області від 14.04.2015 №01-05/525 виконавчий лист повернуто стягувану без виконання, оскільки боржник з найменуванням Ягодинська митниця Міндоходів, ідентифікаційний код 38592872 в управлінні казначейства не обслуговується, у зв'язку з чим виконати постанову суду є неможливим (а.с.137).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №160 утворено Державну фіскальну службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України, реорганізувавши Міністерство доходів і зборів шляхом перетворення.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2014 №651-р відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» підтримано пропозицію Голови Державної фіскальної служби про завершення здійснення заходів з утворення зазначеної Служби та можливість виконання нею функцій і повноважень Міністерства доходів і зборів, що припиняється.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України» від 06.08.2014 №311 Ягодинську митницю Міндоходів реорганізовано шляхом приєднання до Волинської митниці ДФС.
Як слідує з даних Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.04.2015, 04.11.2014 як юридична особа зареєстрована Волинська митниця ДФС, ідентифікаційний код 39472698 (а.с.143).
Разом з тим, з даних Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 29.04.2015 Ягодинська митниця Міндоходів, ідентифікаційний код 38592872, перебуває в стані припинення з 11.11.2014 за рішенням засновників (а.с.144).
Відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про центральні органи виконавчої влади», міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, щодо яких набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про їх припинення, продовжують здійснювати повноваження та функції у визначених сферах компетенції до завершення здійснення заходів з утворення міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, до якого переходять повноваження та функції міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що припиняється, та можливості забезпечення здійснення ним цих функцій і повноважень, про що видається відповідний акт Кабінету Міністрів України.
Аналогічні положення містяться у пункті 12 Порядку здійснення заходів, пов'язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, який затверджений від 20.10.2011 №1074 (далі - Порядок), де зазначено, що орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється. Орган виконавчої влади, щодо якого набрав чинності акт Кабінету Міністрів України про його припинення, продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції з формування і реалізації державної політики у визначеній Кабінетом Міністрів України сфері до набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади його повноважень та виконання функцій.
Оскільки, у розглядуваному випадку розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2014 №651-р підтверджено завершення здійснення заходів з утворення Державної фіскальної служби України та можливість виконання нею функцій і повноважень Міністерства доходів і зборів України, тому всі функції з реалізації державної політики у сфері оподаткування та митної справи передані саме до органів ДФС України.
Стосовно реорганізації територіальних органів Міндоходів у відповідні органи ДФС, та доводів представника митниці про неможливість заміни сторони виконавчого провадження до внесення запису про припинення юридичної особи, слід зазначити наступне.
У пункті 17 Порядку зазначено, що голова комісії з припинення органу виконавчої влади після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про припинення територіальних органів утворює відповідні комісії, затверджує їх голів та визначає строк проведення реорганізації або ліквідації. Головою комісії з припинення територіального органу призначається керівник або заступник керівника такого органу, який затверджує її персональний склад.
При цьому, у пункті 18 Порядку зазначено, що до комісії з припинення органу виконавчої влади або територіального органу з моменту затвердження її персонального складу переходять повноваження щодо управління справами у частині забезпечення здійснення заходів, пов'язаних з реорганізацією або ліквідацією відповідного органу виконавчої влади або територіального органу.
З аналізу вищенаведених норм законодавства можливо дійти висновку, що до повноважень комісії з припинення територіального органу ДФС відноситься лише здійснення заходів, пов'язаних з реорганізацією або ліквідацією. Такі заходи конкретизовані у пункті 21 Порядку та включають в себе: інвентаризацію майна; вирішення питання про переведення працівників; затвердження передавального акту; подання державному реєстраторові необхідних документів тощо.
Оскільки до Волинської митниці ДФС, яка є правонаступником Ягодинської митниці Міндоходів, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17.07.2014 №651-р передані функції з реалізації державної політики у сфері митної справи, тому суд дійшов висновку, що у виконавчому провадженні необхідно замінити боржника його правонаступником.
Керуючись статтями 128, 160, 165, 264 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Любомльського районного центру зайнятості Волинської області про заміну сторони виконавчого провадження задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні з примусового виконання постанови Волинського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2014 року у справі №803/233/14, а саме Ягодинську митницю Міндоходів, на її правонаступника - Волинську митницю ДФС (44350, Волинська область, Любомльський район, с. Римачі, вул. Призалізнична, буд.13, ідентифікаційний код юридичної особи 39472698).
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'яти днів з дня її отримання. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя О.А.Лозовський
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2015 |
Оприлюднено | 13.05.2015 |
Номер документу | 44066123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні