Постанова
від 20.05.2015 по справі 463/1735/15-а
ЛИЧАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2015 року м. Львів 463/1735/15-а

2-а/463/101/15

Личаківський районний суд м. Львова

в складі

головуючого судді Гирич С. В.

при секретарі судових засідань Мединській Л.С.

з участю представника позивача Степанова Д.М.

та представника відповідача Мартин Л.В.

в м. Львові

у відкритому судовому засіданні

розглянувши адміністративний позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Нове Знесіння» до Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради про визнання незаконним та скасування розпорядження, суд -

ВСТАНОВИВ:

позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідача про визнання незаконним та скасування розпорядження Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради від 10.03.2015 року №74 «Про скасування розпорядження №630 від 13.12.11. «Про присвоєння окремого будинкового номера 4 новозбудованому житловому будинку на вул. Черкаській».

Адміністративний позов обґрунтовує тим, що зазначене розпорядження прийняте з порушенням норм чинного законодавства, оскільки на підставі скасованого розпорядження від 13.12.2011 року №630 власниками квартир та нежитлових приміщень будинку оформлено право власності на належне їм майно за вказаною у ньому адресою. У випадку скасування цього розпорядження та зміни адреси будинку, усі власники приміщень у будинку будуть змушені переробляти правовстановлюючі документи на майно. А оскільки вини власників у наданні ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» недостовірної інформації щодо відсутності будинкового номера №4 по вул. Черкаська немає, а відтак їх правам та інтересам не повинно бути заподіяно шкоду. Більш того вважає, що в контексті рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року №7-рп2009 у справі №1-9/2009 року органи місцевого самоврядування не вправі скасовувати свої попередні рішення, якщо відповідно до цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. А тому просить адміністративний позов задоволити.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, дав пояснення аналогічні вище наведеним.

Представник відповідача в судовому засіданні відносно адміністративного позову заперечила, суду пояснила, що дійсно розпорядженням №630 від 13.12.2011 року було присвоєно окремий будинковий номер 4 новозбудованому житловому будинку на вул. Черкаській на підставі довідки ОКП ЛОР «БТІ та ЕО». Однак вважає оскаржуване розпорядження є законним, оскільки в подальшому було встановлено що на даний час існують два будинки під №4 по вул. Черкаська у м. Львові, і мешканці будинку під №4, який існував до моменту прийняття розпорядження №630 від 13.12.2011 року, звертаються із скаргами до міського голови м. Львова. А відтак, з метою усунення порушень власників іншого будинку, новозбудованому будинку слід присвоїти новий будинковий номер. У зв'язку із цим просить у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши дійсні обставини справи та давши правову оцінку представленим доказам у їх сукупності, суд вважає, що слід постановити судове рішення про таке.

Розпорядженням Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради від 10.03.2015 року №74 (а.с.7), на виконання усного доручення міського голови з особистого прийму мешканців 4-х квартирного будинку №4 на вул. Черкаська у м. Львові, скасовано розпорядження від 13.12.11 №630 «Про присвоєння окремого будинкового номера 4 новозбудованому житловому будинку на вул. Черкаській».

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Дійсно, на підставі листа ПАТ «Картонно-паперова компанія», розпорядженням Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради від 13.12.2011 року №630 (а.с.6) затверджено висновок міжвідомчої комісії від 22.11.2011 року та присвоєно новозбудованому багатоповерховому житловому будинку з вбудованими громадськими приміщеннями на вул. Черкаській окремий будинковий номер 4 згідно з поданими технічними документами.

При цьому судом встановлено, що підставою присвоєння будинку номеру 4, стала довідка ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» про наявність вільного будинкового номеру 4 по вул. Черкаська в м. Львові (а.с.42).

Як встановлено в ході судового розгляду, і вказані обставини підтверджуються оглянутими в судовому засіданні матеріалами інвентаризаційної справи на будинок, новозбудований житловий будинок №4 по вул. Черкаська в м. Львові складається з 155 квартир та 28 нежитлових приміщень. Власниками квартир та нежитлових приміщень, на підставі прийнятого розпорядження оформлено право власності на належне їм майно за вказаною у розпорядженні адресою, 03.09.2013 року створено ОСББ «Нове Знесіння», що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.5).

Таким чином на момент скасування розпорядження адміністрації від 13.12.2011 року №630 оскаржуваним розпорядженням від 10.03.2015 року №74, таке було повністю виконане.

У своєму рішенні від 16.04.2009р. Конституційний Суд України зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність (стаття 3). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами (стаття 74 Закону). Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Аналогічну позицію зайняв Верховний Суд України у постанові від 25 грудня 2012 року переглядаючи судові рішення у адміністративній у справі № 21-412а12 з приводу неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права зазначивши, що ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Відповідно до положень ст. 244-2 КАС України висновок Верховного Суду України, прийнятий за результатами розгляду заяви про перегляд судового рішення з мотивів неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права у подібних правовідносинах, має враховуватися іншими судами загальної юрисдикції при застосуванні таких норм.

З врахуванням наведеного, а також тих обставин, що скасоване розпорядження Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради від 13.12.2011 року №630 стосувалося виключно прав та обов'язків власників новозбудованого будинку, а отже був актом індивідуальної дії, і на момент його скасування вичерпував свою дію внаслідок його виконання, а тому суд приходить до висновку проте, що орган місцевого самоврядування в особі Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради протиправно скасував своє розпорядження від 13.12.2011 року №630.

У зв'язку із цим слід позовні вимоги задоволити, визнати протиправним та скасувати оскаржуване розпорядження.

Задовольняючи адміністративний позов, суд одночасно у відповідності до положень ч.1 ст.94 КАС України присуджує на користь позивача всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати.

Керуючись ст.ст. 2,9,94,160-163 КАС України, суд,-

п о с т а н о в и в :

адміністративний позов задоволити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Личаківської районної адміністрації Львівської міської ради від 10.03.2015 року №74 «Про скасування розпорядження №630 від 13.12.11. «Про присвоєння окремого будинкового номера 4 новозбудованому житловому будинку на вул. Черкаській».

Стягнути з місцевого бюджету м. Львова в користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку «Нове Знесіння», ідентифікаційний код юридичної особи 38895418, понесені позивачем судові витрати по справі - судовий збір в розмірі 73 грн. 00 коп.

На постанову суду може бути подана апеляційна скарга в порядку і в строки передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 20 травня 2015 року.

Суддя: Гирич С. В.

СудЛичаківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення20.05.2015
Оприлюднено22.05.2015
Номер документу44257604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —463/1735/15-а

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 18.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 13.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 22.07.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 29.06.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Постанова від 20.05.2015

Адміністративне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Постанова від 20.05.2015

Адміністративне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

Ухвала від 10.04.2015

Адміністративне

Личаківський районний суд м.Львова

Гирич С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні