Спарва№ 308/4762/15-п
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.05.2015 м. Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Стефанишин М.М., за участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, адвоката ОСОБА_2Ю, прокурора Малицького С.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Ужгород адміністративну справу щодо ОСОБА_1, 18.07.1964 р.н, українця, гр.України, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_1 , раніше працюючого начальником управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської ОДА, у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, обіймаючи з 17.06.2014 року по 15.02.2015 року посаду начальника управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації, будучи згідно примітки до статті 172-7 КупАП, на підставі підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» суб'єктом відповідальності за корупційні діяння - державним службовцем IV категорії 7 рангу, порушив обов'язок щодо невідкладного у письмовій формі повідомлення безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів, передбачений п. 2 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».
Так, на підставі розпорядження № 103-р від 17.06.2014 ОСОБА_1 призначено на посаду начальника Управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації.
Відповідно до Положення про «Управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації» затвердженого розпорядженням голови Закарпатської ОДА № 292 від 05.09.2013 року, основними завданнями управління є:
участь у моніторингових та оціночних комітетах Програм сусідства;
аналіз стану виконання законодавства з питань європейської інтеграції та транскордонного співробітництва, інформує про результати аналізу відповідні державні;
участь у контролі за реалізацією програм, проектів неприбуткового характеру, у тому числі донорських;
участь у межах своїх повноважень у забезпеченні системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги щодо нагляду за реалізацією проектів міжнародної технічної допомоги (МТД) та визначення координатора проекту за галузевим принципом ;
погодження планів закупівлі товарів, робіт і послуг що придбаваються за кошти МДТ;
здійсненню аналізу та подання Міністерству економічного розвитку і торгівлі
України підписаних координатором проекту результатів поточного та/або заключного
«икгторингу проектів МТД;
аналізує результати зовнішньоекономічної діяльності в області;
забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, ОСОБА_1 з 23.05.2004 року по 15.02.2015 був керівником та з 23.05.2004 року по 20.10.2014 року підписантом благодійної організації - Закарпатський фонд підтримки підприємництва «Тес фонд» (далі - ЗФПП Тес фонд «ТЕS FUND», ЄДРПОУ 22108229, м. Ужгород, пл. Народна, буд. № 4).
Протоколом загальних зборів ЗФПП «Тес фонд» № 1 від 20.10.2014 року, ОСОБА_1 у зв'язку з його переходом на державну службу на посаді голови правління вказаного фонду замінив його син - ОСОБА_3, який з вказаної дати став підписантом товариства.
Згідно матеріалів перевірки, ЗФПП «Тес фонд» є реципієнт (співвиконавцем) проекту «СЕСС - Підтримка розвитку економіки, культури і творчості в прикордонному регіоні Угорщина - Румунія - Україна», реєстраційний номер проекту № НІІЗКИСША/1001/058, строком реалізації з 01.12.2012 по 30.11.2014, кошторисною вартістю 88 117,95 євро (грант із України), що фінансується Європейським Союзом. Беніфіціаром (вигодонабувач) вказаного проекту згідно реєстраційної картки № 3056 виступає Закарпатська обласна державна адміністрація через Управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва.
Водночас, згідно постанови КМУ від 04.07.2012 року № 623 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» реципієнт (в даному випадку ЗФПП «Тес фонд») для забезпечення поточного моніторингу проекту подає один раз на півроку до Мінекономрозвитку України та бенефіціарові (в даному випадку Закарпатська обласна державна адміністрація) картку піврічного моніторингу проекту, завізовану відповідальною особою та підписану керівником реципієнта. Згідно п. 27 вказаної Постанови неподання реципієнтом до Мінекономрозвитку результатів піврічного моніторингу вважається рівнозначним незадовільному впровадженню проекту.
Разом з тим встановлено, що картки піврічного моніторингу проекту «DЕСС - Підтримка розвитку економіки, культури і творчості в прикордонному регіоні Угорщина - Румунія - Україна», за періоди з 01.01.2014 по 30.06.14 та з 01.07.2014 по 31.12.2014 роки були подані (реципієнт) за підписом ОСОБА_3 в Управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації (бенефіціарові) тільки 29.01.2015 року, що є порушенням порядку визначеного постановою КМУ від 04.07.2012 року № 623.
Водночас, ОСОБА_1 як начальник Управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації , 29.12.2014 прийняв шляхом накладення резолюції від ЗФПП «Тес фонд» картку- піврічного моніторингу проекту № HUSKROUA/1001/058, за період з 01.01.2014 по 30.06.14 підписану близькою йому особою - його сином ОСОБА_3
При цьому, ОСОБА_1 в обов'язки якого входило здійснення аналізу та нагляду за реалізацією проектів МТД, будучи обізнаним про несвоєчасне виконання ЗФПП «Тес фонд» (реципієнтом) в особах його підписанта - близької йому особи - сина ОСОБА_3 та керівника - ОСОБА_1 тобто себе, положень ПКМУ від 04.07.2012 року №623 в частині вказаного подання картки піврічного моніторингу, не вжив відповідних заходів реагування, в тому числі інформування Мінекономрозвитку України щодо незадовільного провадження проекту.
У зв'язку з викладеним, у ОСОБА_1, під час прийняття рішення про не вжиття відповідних заходів реагування щодо ЗФПП «Тес фонд» керівником якого він являться, а підписантом є його син-близька йому особа, фактично діючи в інтересах товариства, виник конфлікт інтересів, тобто суперечність між особистими немайновими інтересами та його службовими повноваженнями, наявність якої вплинула на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих йому службових повноважень, про що останній письмово не повідомив вищестоящого керівника як того вимагає законодавство.
Також встановлено, що 08.05.2014року посольство України в Словацькій Республіці звернулось на адресу Закарпатської обласної державної адміністрації з проханням участі її представника у засіданні Селекційного Комітету для відбору проектів за Програмою транскордонного співробітництва SК08 між Закарпатською областю та Пряшевським краєм (Словацька Республіка), які цим Комітетом будуть рекомендовані до реалізації.
20.06.2014 року ОСОБА_1 перебуваючи на посаді начальника управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської облдержадміністрації підготував листа за № 2199/06-14 до посольства України в Словацькій Республіці, щодо його особистої участі у засіданні Селекційного комітету з метою відбору проектів за Програмою транскордонного співробітництва SК08.
Водночас, згідно листа посольства України в Словацькій Республіці № 6139/16-200- віл 08.07.2014 року, через невідповідність вимогам статуту Селекційного Комітету, ОСОБА_1 відмовлено представляти українську сторону у затвердженні проектів, так як він є керівником
ЗФПП «Тес фонд», що також подав свій проект для реалізації (є партнером) Програми транскордонного співробітництва SК08, також останній вказаний як контактна ЗФПП «Тес фонд», і Словацька сторона вважає це наявністю конфлікту інтересів.
Прокурор Малицький С.І. в судовому засіданні підтримав протокол складений відносно ОСОБА_1 та просив притягнути його до адміністративної відповідальності за ст.172-7 КУпАП України та застосувати відносно останнього санкцію вищевказаної статті, а саме адміністративне стягнення у виді штрафу. В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину не визнав та зазначив, що підготовка ним листа від 20.06.2014року до Посольства України в Словацькій республіці щодо його особистої участі у засіданні Селекційного комітету не суперечила жодній вимозі законодавства України та жодних даних про те, що Фонд є учасником проектів з реалізації Програми транскордонного співробітництва SK 08, ні сам Фонд, ні ОСОБА_1 не мали.
Захисник ОСОБА_1 - ОСОБА_2 подав до суду письмові пояснення, в яких зазначає, що ОСОБА_1 не визнає інкриміноване йому правопорушення, вважає викладені в протоколі обставини безпідставними та такими, що не відповідають дійсності. Вказує, на те, що підготовка ОСОБА_1 листа від 20.06.2014року за № 2199/06-14 до Посольства України в Словацькій республіці щодо особистої участі у засіданні Селекційного комітету не суперечила жодній вимозі законодавства України. Зазначає, що факт своєчасного чи несвоєчасного подання Фондом картки піврічного моніторингу проекту жодним чином не впливав і не міг вплинути на поведінку ОСОБА_1 як начальника Управління а також те, що жодних даних стосовно того, що Фонд є учасником проектів з реалізації Програми транскордонного співробітництва SK08 , ні сам Фонд , ні ОСОБА_1 не мали. Окрім того, Статут Селекційного Комітету , який містить заборону на участь в ньому певного кола осіб, до відома ОСОБА_1 доведений не був.
Пояснення наданні ОСОБА_1 в судовому засіданні та письмові пояснення ОСОБА_2, які він виклав від імені ОСОБА_1 спростовуються наявними та дослідженими судом доказами.
Винуватість ОСОБА_1 у вчиненні даного корупційного правопорушення підтверджується дослідженими доказами у справі, а саме: стверджується листом за № 2199/06-14 від 20.06.2014 року до посольства України в Словацькій Республіці щодо його особистої участі у засіданні Селекційного комітету, з метою відбору проектів, останній знав що ЗФПП «Тес фонд» керівником та підписантом якого на той час він являвся, також буде серед учасників розробників проектів з реалізації Програми транскордонного співробітництва SК 08, витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, розпорядженням Закарпатської ОДА № 103-р від 17.06.2014, відповідями Закарпатської ОДА від 17.11.2014 р. № 2199/06-14, від 09.12.2014 р. №6108/06-16, 09.02ю015 р №02-13-29, від 25.02.2015 р. №918/06-16, відповіддю ЗФПП «Тес фонд» від 24.02.2014 р. № 2/02-2015 та іншими доказами у справі.
Таким чином, ОСОБА_1 будучи начальником управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської облдержадміністрації, під час підготовки листа за № 2199/06-14 від 20.06.2014 року до посольства України в Словацькій Республіці щодо його особистої участі у засіданні Селекційного комітету, з метою відбору проектів, знав що ЗФПП «Тес фонд» керівником та підписантом якого на той час він являвся, також буде серед учасників розробників проектів з реалізації Програми транскордонного співробітництва SК 08.
У ОСОБА_1, під час підготовки листа за № 2199/06-14 від 20.06.2014 року до посольства України в Словацькій Республіці щодо його особистої участі у засіданні Селекційного комітету, виник конфлікт інтересів, тобто суперечність між особистими немайновими інтересами та його службовими повноваженнями, наявність якої могла вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих йому службових повноважень, про що останній письмово не повідомив вищестоящого керівника як того вимагає законодавство.
Згідно з ч.1 ст.4, ч.1. ст.14 ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції» ОСОБА_1,
перебуваючи на посаді начальника Управління зовнішньоекономічних звязків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської обласної державної адміністрації, є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення ї зобов'язаний уживати заходів щодо недопущення будь-якої можливості виникнення конфлікту інтересів, невідкладно у письмовій формі повідомити безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» конфлікт інтересів це суперечність між особистими майновими, немайновими інтересами особи чи близьких їй осіб та її службовими повноваженнями, наявність якої може вплинути на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, а також на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих їй службових повноважень.
Таким чином, ОСОБА_1, будучи начальником управління зовнішньоекономічних зв'язків, інвестицій та транскордонного співробітництва Закарпатської облдержадміністрації а також суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення згідно підпункту «в» п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», умисно порушив вимогу щодо невідкладного у письмовій формі повідомлення безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів, під час під час підготовки листа за № 2199/06-14 від 20.06.2014 року до посольства України в Словацькій Республіці та під час прийняття рішення про не вжиття заходів реагування щодо ЗФПП «Тес фонд» при порушенні ними ПКМУ від 04.07.2012 року № 623, внаслідок чого, в його діях наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» та ст. 172-7 КупАП України.
Правопорушення скоєне ОСОБА_1 є триваючим, а тому датою його вчинення є період з 20.06. по 29.12.2014р.
На підставі вищевикладеного, ЗУ «Про засади запобігання і протидії корупції», керуючись ст.172-7 КУпАП,-
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ст.172-7 КУпАП та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 1700 (одна тисяча сімсот) грн. на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 36 (тридцять шість) грн. 54 коп. судового збору на користь держави.
На постанову суду протягом десяти днів може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Закарпатської області через Ужгородський міськрайонний суд з дня винесення постанови.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_4
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2015 |
Оприлюднено | 29.05.2015 |
Номер документу | 44389893 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Микуляк П. П.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Микуляк П. П.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Стефанишин М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні