ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"22" травня 2015 р. Справа № 809/1263/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Кафарського В.В.
За участю секретаря Волоій Л.І.,
представника позивача: Малетина А.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства "Боден"
до відповідача: Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі
про зобов'язання вчинити дію щодо повернення коштів в розмірі 23312,10 грн,-
ВСТАНОВИВ:
23.04.2014 року Приватне підприємство "Боден" (надалі- позивач) звернулося з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі (надалі - відповідач) про зобов'язання вчинити дію щодо повернення коштів в розмірі 23312,10 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що внаслідок відрахувань до Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі 42% від сум сплаченого позивачем єдиного податку в в січні 2011 року утворилася переплата по страховим внескам у сумі 23312,10 грн., внаслідок чого відповідно до п. 13 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" надмірно сплачені суми страхових внесків підлягають поверненню позивачеві. Позивач зазначив, що звертався до УПФУ в Долинському районі із заявою про повернення вищевказаної суми, проте до цього часу надмірно сплачені страхові внески йому не повернуто. Крім того постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.03.2011 року, яка набрала законної сили згідно ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2013 року, відповідача також зобов'язано повернути суму переплати по страхових внесках в сумі 12490,80 грн.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05.2014 року позовну заяву ПП «Боден» до УПФУ в Долинському районі про зобов'язання вчинити дію щодо повернення коштів в розмірі 23312,10 грн. у відповідності до ч.2.ст.99, ст.100 КАС України залишено без розгляду. ( а.с.46-47).
Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2015 року вищевказану ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.05. 2014 року скасовано і направлено справу для продовження розгляду до суду першої інстанції. ( а.с.69-72).
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.02.2015 року адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Боден" до Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі про зобов'язання вчинити дію щодо повернення коштів в розмірі 23312,10 грн.призначено до розгляду
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовній заяві. Суду пояснив, що станом на момент розгляду справи, відповідачем заборгованості не погашено. Просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, суду подано клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника УПФУ в Долинському районі. Позовні вимоги вважає необґрунтованими. В задоволенні позову просив відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення представника позивача, ознайомившись із письмовими запереченнями відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003 р. визначено, що страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Частиною 2 статті 5 Закону передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 14 вищевказаного Закону страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи ( включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок ) , які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Приписами частини 3 статті 18 вказаного Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.
Розміри відсотків, які підлягають відрахуванню з сум єдиного податку, порядок і строк їх перерахування чітко визначені Указом Президента України "Про спрощену систему систему оподаткування, обліку та звітності суб"єктів малого підприємства" пунктом 2 якого передбачено, що суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України. Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах: до місцевого бюджету - 43 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки ; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Аналіз наведених положень Указу свідчить про те, що позивач не бере участі в розподілі чи визначенні розміру відрахувань перерахованої ним до держказначейства суми єдиного податку. Даним Указом або іншими нормативними актами не встановлено підстав та порядку зменшення розміру суми відрахування з єдиного податку, перерахованого суб'єктом підприємницької діяльності до держказначейства, а позивач не наділений повноваженнями по здійсненню контролю за перерахованими грошовими коштами.
Судом встановлено, що із сплачених позивачем сум єдиного податку Державним казначейством були здійснені відрахування до УПФУ в Долинському районі за ставкою 42% відповідно до Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва", що, призвело до утворення переплати, розмір якої на час розгляду даної справи становить 23312,10 грн.
Судом встановлено, що приватне підприємство "Боден" зареєстроване як юридична особа Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області 06.07.2010 року.
В січні 2014 року позивач звернувся до УПФУ в Долинському районі з листом, в якому просив повернути переплату по страховим внескам в розмірі 23312,10 грн. ( а.с.8)
У відповідь на вищевказане звернення від Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі надійшов лист № 638/04 від 07.02.2014 року, яким позивача було повідомлено, що суми надміру сплачених страхових внесків повертаються платнику на рахунок, якщо частина єдиного податку сплачена за найманих працівників, а не загальна сума відщеплення. Водночас, як стверджує сам відповідач та підтверджує позивач в сіні 2011 року праця найманих працівників не використовувалася. ( а.с.9).
Як вбачається з наявного в матеріалах справи акту за № 66 від 11.10.2012 року за наслідками позапланової перевірки ПП «Боден» встановлено, що на особовому рахунку платника містяться кошти сплачені в складі єдиного податку на суму 35802,90 грн. ( а.с.116-131). Крім того наявність вказаної суми переплати також підтверджується довідкою УПФУ в Долинському районі за № 575/04 від 28.01.2011 року. ( а.с.122).
В судовому засіданні встановлено, що постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.03.2011 року по справі № 2а-705/11/0970 зобов'язано УПФУ в Долинському районі повернути на користь ПП «Боден» переплату по страхових внесках в сумі 12490,80 грн. ( а.с.10-12). Вказана постанова набрала законної сили згідно ухвали Львівського апеляційного адміністративного суду від 10.10.2013 року ( а.с.13-16) та виконана відповідачем, що підтверджується листом позивача від 22.01.2014 року. ( а.с.8).
Таким чином розмір переплати страхових внесків, які підлягає поверненню на користь ПП «Боден» становить 23312,10 грн. ( 35802,90 грн.- 12490,80 грн.=23312,10 грн.).
Наявність вказаної суми переплати підтверджується дослідженою судом карткою особового рахунку платника єдиного податку ПП «Боден» за період з 01.01.2011 по 06.04.2015 року. ( а.с.136).
Відповідно до п.11.17 Інструкції Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внескі на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду україни, суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування) повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.
З аналізу вказаної норми вбачається, що повернення або зарахування в рахунок майбутніх платежів страхових внесків здійснюється лише щодо:
1) надміру сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування);
2) помилково сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування).
З урахуванням наведеного, за умов коли кошти у сумі 23312,10 грн. поступили на рахунки відповідача саме як, частина єдиного податку в рахунок сплати страхових внесків за найманих працівників, яких у позивача в січні 2011 року не працювало, а відповідачем обмежено його право на повернення таких коштів, то на переконання суду відповідача слід визнати зобов"язати повернути позивачу надміру сплачені кошти.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійсненні нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України. Враховуючи дане положення, суд присуджує стягнути з Державного бюджету України на користь ПП «Боден» 73,08 грн. судового збору, сплаченого згідно наявної в матеріалах справи квитанції № ПН536034С1 від 17.04.2014 року.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі повернути на користь приватного підприємства «Боден» (код ЄДРПОУ 37042727) суму переплати страхових внесків в розмірі 23312 ( двадцять три тисячі триста дванадцять ) грн.10 коп.
Стягнути з державного бюджету України на користь приватного підприємства «Боден» (код ЄДРПОУ 37042727) 73 ( сімдесят три) грн. 08 коп. судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: /підпис/ Кафарський В.В.
Постанова складена в повному обсязі 27.05.2015 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2015 |
Оприлюднено | 03.06.2015 |
Номер документу | 44430998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні