Ухвала
від 27.05.2015 по справі 813/4926/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2015 року Справа № 876/11834/14

Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді Кушнерика М.П.

суддів Мікули О.І., Курильця А.Р.

з участю секретаря судового засідання Лемцьо І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційні скарги Львівської обласної державної адміністрації та ТзОВ "Стрийське АТП" на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014р. по справі за позовом ТзОВ Виробничо-технічного підприємства "ЖидачівАвтотранс" до Львівської обласної державної адміністрації, Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації третя особа ТзОВ "Стрийське АТП" про визнання протиправними дій, -

В С Т А Н О В И Л А:

11.07.2014р. позивач звернувся до суду з позовом в якому з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просить визнати протиправними дії Львівської обласної державної адміністрації та Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації щодо винесення на конкурс маршруту №490 Стрий АС - Жидачів АС з порушенням встановленої процедури та скасувати рішення про відкриття нового маршруту загального користування №490 Стрий АС - Жидачів АС і призначити конкурс з визначення автомобільного перевізника на згаданому автобусному маршруті.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідачами порушено права позивача відкриттям нового маршруту без затвердження паспорту цього маршруту і без вивчення попиту населення на перевезення шляхом опитування чи обстеження пасажиропотоків на існуючій транспортній мережі. Вважає, що відповідачем порушено його право координування розкладу маршрутів; право на здійснення діяльності на цьому маршруті; право на отримання прибутку, у зв'язку зі збільшенням перевізників на маршруті та відповідно зменшення пасажиропотоку; право на участь у конкурсі, оскільки такий проводився незаконно, у зв'язку з чим позивач не брав у ньому участі; порушено положення ч.1 ст.15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» .

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014р. позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Львівської обласної державної адміністрації щодо відкриття автобусного маршруту «№490 Стрий АС - Жидачів АС». В іншій частині в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Львівська обласна державна адміністрація та ТзОВ "Стрийське АТП" оскаржили дану постанову, з підстав неповного з'ясування судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи та порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи.

Вимоги апеляційної скарги Львівська обласна державна адміністрація обґрунтовує тим, що враховуючи наявність лише одного перевізника для участі у конкурсі, визнання переможцем ТзОВ "Стрийське АТП" не суперечить вимогам законодавства.

Маршрут №490 Стрий АС - Жидачів АС не дублює маршрути, на яких здійснює перевезення ТзОВ ВТП "ЖидачівАвтотранс", а саме: маршрут №705 Стрий АС - Жидачів АС - Новий Розділ АС"; №704 Стрий АС - Ходорківці та №475 Стрий - Лисятичі.

Вважає, що позивачем не подано суду жодних доказів про те, що дії відповідачів щодо відкриття нового маршруту вплинули на його інтереси.

Крім того, законодавством України не вимагається наявність затвердженого паспорта маршруту на момент оголошення конкурсу. Наявність такого паспорта вимагається на момент винесення маршруту на конкурс. Конкурс для визначення перевізників на автобусних маршрутах загального користування, який відбувся літом 2014 року розпочався 16 липня, а переможця на маршруті №490 було визначено 20-22 серпня 2014 року (згідно протоколу засідання конкурсного комітету №4), введеного в дію наказом Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської облдержадміністрації №42 від 26.08.2014 року. Тобто, на момент проведення конкурсу, на розгляд конкурсного комітету було винесено маршрут №490 напрямком Стрий АС - Жидачів АС уже із розробленим та затвердженим паспортом №0825, що відповідає вимогам чинного законодавства України.

ТзОВ "Стрийське АТП" вимоги апеляційної скарги обґрунтовує тим, що права позивача порушені не були, підготовка та проведення конкурсу на визначення автомобільного перевізника для здійснення приміських пасажирських перевезень здійснено згідно з вимогами Закону України «Про автомобільний транспорт», Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування.

Зазначений маршрут №490 не є новим, а відновленим і який раніше ними ж обслуговувався.

Просять скасувати постанову та прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, представника відповідача Львівської обласної державної адміністрації та третьої особи, які підтримали апеляційні скарги, представників позивача, які просять залишити без змін рішення суду, розглянувши та обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, колегія суддів, вважає, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що 24.02.2014 року у газеті «Високий замок» №28 оголошено конкурс на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на внутрішньо обласних автобусних маршрутах (рейсах) загального користування в тому числі і на автобусний маршрут «№490 Стрий АС - Жидачів АС».

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що дії Львівської обласної державної адміністрації щодо відкриття маршруту №490 Стрий АС - Жидачів АС є протиправними, виходячи з наступного:

Відповідно до ст.7 Закону України «Про автомобільний транспорт» - Львівська обласна державна адміністрація забезпечує організацію пасажирських перевезень, а не Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, що виключає порушення прав та інтересів зі сторони останнього, а тому позовні вимоги до даного відповідача є безпідставними, що правильно зазначено судом першої інстанції.

Відповідно до розділу другого Порядку організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, на виконання Закону України «Про автомобільний транспорт» наказом Міністерства інфраструктури України від 15.07.2013 року №480, на організатора пасажирських перевезень автомобільним транспортом покладається обов'язок організації обстеження та облаштування маршрутів, що плануються для відкриття, які передбачають вчинення ряду дій.

Львівською обласною державною адміністрацією не представлено доказів як суду першої так і апеляційної інстанції доказів того, що при відкритті спірного маршруту не було дотримано не лише інтересів позивача, а й державних (забезпечення виконання соціально значущих перевезень), т.я. п.3.2 згаданого вище Порядку передбачено, що відкриття нового маршруту допускається за наявності затвердженого паспорта. В даному випадку паспорт було затверджено після відкриття маршруту 13.06.2014 року.

Щодо, на думку апелянта, підтвердження дотримання Львівською обласною державною адміністрацією дій по організації обстеження та облаштування маршруту «№490 Стрий АС - Жидачів АС» на лист Гніздичівської селищної ради від 08.09.2014 року вих. №535, лист Жидачівської районної державної адміністрації Львівської області від 29.05.2014 року за №02-17/1023 та лист Стрийської районної державної адміністрації від 24.07.2013 року за №02-20/1517, то колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що лист Гніздичівської селищної ради від 08.09.2014 року вих. №535 надісланий після визначення переможців конкурсу, лист Жидачівської районної державної адміністрації Львівської області від 29.05.2014 року за №02-17/1023 надісланий після оголошення конкурсу 24.02.2014 року у газеті «Високий замок» та містить суперечливу інформацію з врахуванням інформації викладеної в листах Жидачівської районної ради від 26.06.2014 року за №353, Жидачівської районної державної адміністрації від 17.03.2014 року за №02-17/458, від 21.07.2014 року за №02-17/1519, від 26.05.2014 року за №02-17/985, а лист Стрийської районної державної адміністрації від 24.07.2013 року за №02-20/1517, був надісланий задовго до оголошення конкурсу, що свідчить про неправомірність таких дій Львівської обласної державної адміністрації.

Колегія суддів погоджується також з доводами суду першої інстанції, що згаданим вище законодавством також не передбачено повноважень організатора перевезень щодо прийняття рішень про відкриття нового маршруту загального користування №490 Стрий АС - Жидачів АС і призначення конкурсу з визначення автомобільного перевізника на згаданому автобусному маршруті.

Заслуговують на увагу колегії суддів і доводи суду першої інстанції щодо встановлення незаконних дій Львівської обласної державної адміністрації у втручанні та перешкоджанні господарської діяльності позивача через відкриття спірного нового маршруту.

При цьому, колегія суддів приймає до уваги також незаконність проведення конкурсу та притягнення до відповідальності винних осіб відповідача, який визнано останнім по факту перевірки прокуратури Львівської області, яке зазначено в поданні (а.с.79-82) та відповідь Львівською обласною державною адміністрацією не надано (а.с.201-203)

Покликання апелянта - третьої особи, що спірний маршрут не є новим, а відновленим, оскільки раніше існував і вони, як правонаступники відновили його обслуговування, не заслуговують на увагу з тих же вищезазначених обставин.

При цьому, апелянт також не довів суду їхнє правонаступництво.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України - кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд апеляційної інстанції переглядає судове рішення в межах апеляційної скарги, відповідно до ч.1 ст.195 КАС України, а тому в іншій частині постанова суду першої інстанції не переглядалась.

Оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, то воно не може бути скасоване чи змінене з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Керуючись ст.ст.160 ч.3, 195, 196, п.1 ч.1 ст.198, ст.200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційні скарги Львівської обласної державної адміністрації та ТзОВ "Стрийське АТП" - залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 04 грудня 2014р. по справі №813/4926/14 - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили, а у разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України - з дня складення ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя: М.П.Кушнерик

Судді: О.І.Мікула

А.Р.Курилець

Повний текст виготовлено 29.05.15р.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.05.2015
Оприлюднено04.06.2015
Номер документу44492764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/4926/14

Ухвала від 21.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 25.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Тракало В.В.

Ухвала від 27.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 26.12.2014

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Постанова від 04.12.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні