Справа № 815/1972/15
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
за участю секретаря Васіної А.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТФОКУС» до Державної податкової інспекції в Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень - рішень №0002701502, №0002711502 від 18.03.2015 року, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся з даним позовом до суду та, уточнивши позовні вимоги, просить скасувати податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Малиновському районі міста Одеси Головного управління ДФС в Одеській області № 0002701502, №0002711502 від 18.03.2015 року. В обґрунтування позовних вимог зазначає, що вказані податкові повідомлення-рішення прийнято на підставі акту перевірки від 04 березня 2015 року № 1101/15-52-15-02 про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість TOB «ОПТФОКУС» за січень 2015 року. Також позивач зазначає, що у даному акті перевірки ДПІ зроблено висновок про те, що дані камеральної перевірки свідчать про заниження суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації з ПДВ за січень 2015 року на 7739 грн. Відповідальність платника, передбачена п. 123.1. ст. 123 розділу II Податкового кодексу України». Однак, у своєму висновку в акті перевірки податковим органом не зазначено яку саме норму Податкового кодексу України чи іншого нормативно-правового акту було порушено підприємством.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с. 54-57).
В обґрунтування заперечень зазначив, що платником податків у декларації з ПДВ за січень 2015 р. у додатку № 8 віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ по податковим накладним, які не зареєстровані в ЄРПН, а також заявлено про відмову продавця ТОВ «Легітайм-Грін» (код ЄДРПОУ 38147534) надати податкову накладну №16124 від 16.12.2014 р. на загальну суму 46 433,63 грн. (в т.ч. ПДВ на суму 7 738,94 грн.). Також, представник позивача зазначив, що з 01.01.2015 р., із вступом Закону № 71-VIII, яким було внесено зміни до п. 198.6 ст. 198 ПКУ, втратила чинність норма, згідно з якою, у разі коли платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігалося за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної. Таким чином, всі податкові накладні, складені в звітних податкових періодах 2014 р., могли бути включені до складу податкового кредиту не пізніше грудня 2014 р. (за умови дотримання інших вимог ПКУ щодо формування податкового кредиту). Платники, які не включили податкові накладні, складені до 01 січня 2015 р., до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди з урахуванням вимог п. 198.2 ст. 198 ПКУ. Зазначене стосується податкових накладних, складених до 01 січня 2015 р., як в електронному, так і паперовому вигляді, як зареєстрованих в ЄРПН, так і тих, що за правилами, діючими до цієї дати, не підлягали реєстрації в ЄРПН.
Вивчивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Згідно до відомостей з ЄДР товариство з обмеженою відповідальністю «ОПТФОКУС» зареєстроване Реєстраційною службою Одеського міського управління юстиції 02.07.2013 року, номер запису 1 556 102 0000 047093. Перебуває на обліку в ДПІ Малиновського району м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з 03.07.2013 року та зареєстрований платником ПДВ.
11.02.2015 року ТОВ «ОПТФОКУС» було подано до ДПІ в Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області звітну податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2015 року, згідно якої від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (р. 19) складає 2385,00 грн. Як вбачається з додатку №5 до даної декларації «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», а саме з розділу ІІ «Податковий кредит», до складу податкового кредиту віднесено суму податку на додану вартість 7738,94 грн. по податковій накладній складеної у грудні 2014 року. Разом з тим, позивачем подано заяву про відмову постачальника надати податкову накладну (порушення ним порядку заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних) (додаток №8 до декларації), відповідно до якої постачальник ТОВ «ЛЕГІТАЙМГРІН», ІПН 381475315536, не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписну ним податкову накладну від 16.12.2014 року № 16124 на суму податку на додану вартість 7738,94 грн.(а.с. 17-22).
Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «ОПТФОКУС», код ЄДРПОУ 38786218, за січень 2015 року, за результатами якої складений акт від 04.03.2015 року № 1101/15-52-15-02.
На підставі акта перевірки від 04.03.2015 року № 1101/15-52-15-02 ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «В4» від 18.03.2015 року № 0002701502, яким визначено суму завищення від'ємного значення податку на додану вартість за звітний період - січень 2015 року. (а.с.10).
Також, на підставі акта перевірки від 04.03.2015 року № 1101/15-52-15-02 ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «Р» від 18.03.2015 року № 0002711502, яким визначено суму податкового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), 14010100, в розмірі 6693,00 грн., у тому числі за основним платежем - 5354,00 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями 1339,00 грн. (а.с. 11).
Відповідно до п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи. яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій).
Згідно до п. 76.1 ст. 76 ПКУ камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПКУ податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною.
Пунктом 48.1 ст. 48 ПКУ встановлено, що податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Як зазначено в акті перевірки, камеральною перевіркою встановлено, що ТОВ «ОПТФОКУС» у декларації з ПДВ за січень 2015 року у додатку № 8(Д8) віднесено до складу податкового кредиту суму ПДВ по податковій накладній від 16.12.2014 року № 16124, які не зареєстровані в ЄРПН, в розмірі 7738,94 грн., а також заявлено про відмову продавця товарів/послуг надати податкову накладну.
Крім цього в акті перевірки зазначено, що згідно листа Державної фіскальної служби від 17.02.2015 року № 5292/7/99-19-03-02-17 з 01 січня 2015 року з Податкового кодексу України виключено норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів, послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника.
З урахуванням цього відповідач вказує в акті перевірки, що на порушення пункту 201.10. статті 201 розділу V Податкового кодексу України підприємством завищено суму податкового кредиту за січень 2015 року на 7739 грн..
У висновку акту перевірки відповідач вказує, що дані камеральної перевірки свідчать про заниження суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації з ПДВ за січень 2015 року на 7739 грн. Відповідальність платника передбачена пунктом 123.1 статті 123 розділу II Податкового кодексу України.(а.с.8-9).
Згідно до п. 46.1, п.46.5 ст. 46 ПКУ податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Додатки до податкової декларації є її невід'ємною частиною. Форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Державні органи, які встановлюють відповідно до цього пункту форми податкових декларацій, зобов'язані оприлюднити такі форми для використання їх платниками податків.
Наказом Міністерства фінансів України № 966 від 23.09.2014 року «Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість» із змінами та доповненнями, затверджено форму та порядок заповнення та подання податкової звітності з податку на додану вартість.
Зазначеним порядком встановлена форма податкової декларації з податку на додану вартість та визначений порядок заповнення та подання податкової декларації, яка діє з 01 лютого 2015 року. Тобто, першим звітним періодом, за який подається така податкова декларація, є січень 2015 року.
28 грудня 2014 року був прийнятий Закон України № 71 - VIII від 28.12.2014 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», відповідно до якого були внесені зміни до Податкового кодексу України, в тому числі до п.198.6 статті 198 ПКУ, та який набрав чинності з 01.01.2015 року.
А саме з 01 січня 2015 року виключена можливість формування податкового кредиту звітного періоду за рахунок податкових накладних не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Так, в редакції ПКУ, що була чинна станом на грудень 2014 року, п. 198.6 ст. 198 ПКУ зазначено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.
З 01 січня 2015 року п.198.6 ст. 198 ПКУ викладений законодавцем в наступній редакції: не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Суми податку сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний період, в якому зареєстровано податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 180 календарних днів з дати складання податкової накладної.
Отже, платник податку отримує право на податковий кредит тільки за умови, якщо податкова накладна зареєстрована в ЄРПН.
Крім того, законодавець виключив норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника.
Так, в редакції ПКУ, яка діяла до 01.01.2015 року, в п. 201.10 ст. 201 ПКУ визначено, що податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний надати покупцю податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі, покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника, яка є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Відповідно до п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ Прикінцевих положень податкова накладна, в якій сума податку на додану вартість не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних.
З 01 січня 2015 року набрала чинності наступна редакція пункту 201.10 ст. 201 ПКУ: відповідно до цього пункту при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або порушення порядку заповнення податкової накладної не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період. У разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення та/або порядок реєстрації в Єдиному реєстрі. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв'язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг. Надходження такої заяви із скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеного продавця для з'ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов'язань з податку за такою операцією.
Відповідно до п. 11 підрозділу 2 розділу ХХ Прикінцевих положень з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Відповідно до п. 35 підрозділу 2 розділу ХХ Прикінцевих положень період з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року є перехідним періодом, протягом якого реєстрація податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу.
Разом з тим, відповідно до п. п. 1, 2 розділу IV Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, у разі, якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 глави 9 розділу II Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку. Внесення змін до податкової звітності за результатами самостійного виявлення помилок здійснюється у порядку, визначеному статтею 50 глави 2 розділу II Кодексу.
Таким чином, аналіз запроваджених змін до Податкового кодексу України, які набрали чинності з 01 січня 2015 року, дає підстави вважати, що при формуванні податкового кредиту за звітний період січень 2015 року, платник має право на податковий кредит в межах сум податку на додану вартість лише на підставі податкових накладних, які зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, зважаючи на ту обставину, що спірна податкова накладна від 16.12.2014 року № 16124 на суму 7739 грн., відповідно до вимог Податкового кодексу України, що діяли до 01.01.2015 року, не підлягала обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки сума податку на додану вартість не перевищує 10 тис. грн., а продавець відмовився зареєструвати надану податкову накладну, та враховуючи те, що станом на 31 грудня 2014 року платник податку мав право сформувати податковий кредит за таких обставин та за умов дотримання вимог визначених в п. 198.6 ст. 198 ПКУ, покупець має право уточнити показники податкової звітності шляхом надіслання уточнюючого розрахунку до такої декларації за формою, встановленою на дату подання цього розрахунку, вказавши звітний період в якому така податкова накладна була складена.
Відповідно до п. 9 розділу VI Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість у разі виправлення помилок у рядках поданої раніше декларації, до яких повинні додаватися додатки, до уточнюючого розрахунку повинні бути подані відповідні додатки, що містять інформацію щодо уточнених показників.
Доводи позивача про те, що податкова накладна сформована 16.12.2014 року, тому ТОВ «ОПТФОКУС» керувалось нормами Податкового кодексу України, що діяли на момент формування накладної, оскільки зі змісту частини першої ст. 58 Конституції України та з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 р. №1-рп/99, зміни до ПКУ не можуть застосовуватись до відносин, що виникли до набрання ними чинності, суд вважає необґрунтованими з наступних підстав.
Як вбачається з акту камеральної перевірки від 04.03.2015 року № 1101/15-52-15-02, встановлене податковим органом порушення ТОВ «ОПТФОКУС» стосується порядку заповнення податкової звітності, а саме формування податкового кредиту звітного періоду січень 2015 року. Таким чином, норми Податкового кодексу України та порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, які набрали чинності з 01.01.2015 року безпосередньо впливають на порядок заповнення податкової звітності, формування податкових зобов'язань та податкового кредиту за такий звітний період. Разом з тим, що стосується податкової накладної, яка сформована та надана позивачу до набрання чинності змін до Податкового кодексу України, то законодавцем передбачений механізм внесення змін до податкової звітності, шляхом подання уточнюючих розрахунків до звітного періоду, в якому така накладна сформована.
На підставі вищевикладеного, суд вважає обґрунтованим висновок відповідача викладений в акті камеральної перевірки від 04.03.2015 року № 1101/15-52-15-02 про те, що ТОВ «ОПТФОКУС» порушено порядок заповнення податкової декларації та неправомірно включено до складу податкового кредиту звітного періоду суму податку на додану вартість за податковою накладною № 16124 від 16.12.2014 року в розмірі 7738, 94 грн., яка не зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних. А отже, і податкові повідомлення-рішення №0002701502, №0002711502 від 18.03.2015 року прийняті ДПІ у Малиновському районі ГУ ДФС в Одеській області правомірно, з урахуванням всіх обставин, що мали значення для їх прийняття.
На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог та на підставі наданих сторонами доказів, суд дійшов до висновку, що в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТФОКУС» до Державної податкової інспекції в Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002701502, № 0002711502 від 18.03.2015 року слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТФОКУС» до Державної податкової інспекції в Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002701502, № 0002711502 від 18.03.2015 року - відмовити.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд у строки та в порядку встановлені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 КАС України.
Повний текст постанови складено та підписано 02 червня 2015 року.
Суддя О.А. Левчук
В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТФОКУС» до Державної податкової інспекції в Малиновському районі міста Одеси ГУ ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень № 0002701502, № 0002711502 від 18.03.2015 року - відмовити.
02 червня 2015 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 10.06.2015 |
Номер документу | 44631522 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні