cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"02" червня 2015 р.Справа № 916/4415/14
Господарський суд Одеської області у складі:
судді Петрова В.С.
при секретарі Комендатенко Н.В.
за участю представників:
від позивача - Чумак О.В.,
від відповідача (заявника) - Гудзенко Т.Є.,
розглянувши заяву Державної екологічної інспекції в Одеській області про зміну способу та порядку виконання рішення господарського суду Одеської області (вх. № 2-3034/15 від 28.05.2015 р.) в порядку ст. 121 Господарського процесуального кодексу України по справі № 916/4415/14 за позовом Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ "Укртелеком" до Державної екологічної інспекції в Одеській області про стягнення 4666,66 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ "Укртелеком" звернулось до господарського суду Одеської з позовною заявою до Державної екологічної інспекції в Одеській області про стягнення 4016,42 грн. основного боргу, пені в сумі 145,73 грн., інфляційні втрати в сумі 446,99грн. та 3% річних в сумі 57,52 грн.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 04.11.2014 р. порушено провадження у справі № 916/4415/14 та справу призначено до розгляду в засіданні суду.
Рішенням господарського суду Одеської області від 16.01.2015р. по справі № 916/4415/14 позов Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ "Укртелеком" задоволено повністю та на користь останнього стягнуто із Державної екологічної інспекції в Одеській області 4016,42 грн. - основного боргу, 145,73 грн. - пені, 446,99 грн. - інфляційних втрат, 57,52 грн. - 3% річних, 1827,00грн. - витрат, пов'язаних із сплатою судового збору.
03.02.2015 р. господарським судом Одеської області на виконання вказаного рішення господарського суду Одеської області по справі № 916/4415/14 видано наказ про його примусове виконання щодо стягнення з Державної екологічної інспекції в Одеській області на користь Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ "Укртелеком" 4016,42 грн. - основного боргу, 145,73 грн. - пені, 446,99 грн. - інфляційних втрат, 57,52 грн. - 3% річних, 1827,00 грн. - витрат, пов'язаних із сплатою судового збору.
28.05.2015 р. до господарського суду Одеської області надійшла заява Державної екологічної інспекції в Одеській області про зміну порядку та способу виконання рішення господарського суду Одеської області по справі № 916/4415/14 про стягнення з Державної екологічної інспекції в Одеській області на користь Публічного акціонерного товариства "Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ "Укртелеком" 4016,42 грн. - основного боргу, 145,73 грн. - пені, 446,99 грн. - інфляційних втрат, 57,52 грн. - 3% річних, 1827,00грн. - витрат, пов'язаних із сплатою судового збору, в порядку ст. 121 ГПК України. В обґрунтування вказаної заяви Державна екологічна інспекція в Одеській області вказує, що 17.02.2015 року цією Інспекцією через Головне управління ДКСУ в Одеській області було сплачено суму коштів 4186,28 грн., що складається з суми основного боргу - 4016,42 грн., пені - 145,73 грн. та частково 3% річних - 24,13 грн. При цьому заявник вказує, що на адресу Державної екологічної інспекції в Одеській області надійшов лист Головного управління Державної казначейської служби України № 10-08/631-3501 від 13.05.2015 року, в якому повідомлялось, що відповідно до вимог п. 28 Порядку виконання рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 року № 84, та на підставі наказу про примусове виконання рішення по справі № 916/4415/14, виданого 03.02.2015 року господарським судом Одеської області, ГУ ДКСУ в Одеській області визначило, що примусове стягнення на користь ПАТ „Укртелеком" в сумі 6 493,66 грн. буде здійснено за КПК 2405010 загальний фонд, в т.ч. числі по кодах економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ) 2800 -1927,73 грн., КЕКВ 2240 - 4520,93 грн. Враховуючи фактичну часткову сплату заявником відповідно до платіжного доручення № 46 від 12.02.2015 року суми коштів в розмірі 4186,28 грн., заявник просить суд замінити спосіб та порядок виконання рішення господарського суду Одеської області по справі № 916/4415/14 від 16.01.2015 р. за позовом Публічного акціонерного товариства „Укртелеком" в особі Одеської філії ПАТ „Укртелеком" до Державної екологічної інспекції в Одеській області про стягнення боргу шляхом зазначення суми борги з урахуванням сплати частини боргу у розмірі 4186,28 грн., що включають в себе суму основного боргу - 4016,42 грн., пеню -145,73 грн. та частково 3% річних - 24,13 грн. згідно платіжного доручення № 46 від 12.02.2015 р.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.05.2015 р. у справі № 916/4415/14 вказану заяву Державної екологічної інспекції в Одеській області прийнято до провадження судді Петрова В.С. та розгляд заяви призначено в засіданні суду на 02.06.2015 р.
Позивач письмових пояснень по суті вказаної заяви не надав, проте представник позивача у судовому засіданні підтвердив сплату Державною екологічною інспекцією грошової суми у розмірі 4 186,28 грн., які включає в себе суму основного боргу 4016,42 грн., пеню - 145,73 грн. та частково 3% річних - 24,13 грн.
Дослідивши матеріали заяви та вислухавши доводи заявника, господарський суд зазначає наступне.
Згідно ст. 4 5 Господарського процесуального кодексу України господарські суди здійснюють правосуддя шляхом прийняття обов'язкових до виконання на усій території України рішень, ухвал, постанов. Рішення і постанови господарських судів приймаються іменем України. Невиконання вимог рішень, ухвал, постанов господарських судів тягне відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно із ст. 124 Конституції України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.
В силу приписів ст. 115 Господарського процесуального кодексу України рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються у порядку, встановленому ГПК України та Законом України "Про виконавче провадження".
Виконання судового рішення є невід'ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (пункт 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 № 18-рп/2012).
Відповідно до ч. 1 ст. 121 ГПК України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.
Як вбачається з вищезазначеної норми, питання задоволення заяви сторони у справі про зміну способу та порядку виконання рішення суду вирішується судом в кожному конкретному випадку виходячи з особливого характеру обставин справи, що унеможливлюють чи ускладнюють виконання рішення.
Підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом.
На необхідність встановлення зазначених обставин також вказано у Постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. N 9 „Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України"
При цьому при вирішенні заяви сторони про встановлення або зміну способу й порядку виконання рішення суду повинно враховуватися те, що задоволення вказаних заяв можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає, виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (ч. 10 постанови Пленуму Верховного суду України № 14 від 26.12.2003 р. „Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження").
Таким чином, в основу судового акту про зміну способу виконання рішення суду має бути покладений обґрунтований висновок про наявність обставин, що ускладнюють чи роблять неможливим його виконання.
В п. 7.1.3 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" зазначено, що під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Наприклад, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (грошової чи майнової) виконання, тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.
Якщо у відповідача відсутні кошти на рахунку в банку або коли їх не вистачає для покриття заборгованості, господарський суд може змінити спосіб виконання рішення і видати наказ про звернення стягнення на його майно (п. 7.5 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 р. № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України").
Так, як вбачається з матеріалів справи, звертаючись до суду із заявою про зміну способу та порядку виконання рішення, Державна екологічна інспекція в Одеській області зазначає про часткову сплату стягнутої за рішенням суду у даній справі заборгованості на користь позивача в сумі 4186,28 грн. згідно платіжного доручення № 46 від 12.02.2015 р. Між тим наведені заявником доводи в обґрунтування необхідності заміни способу та порядку виконання рішення господарського суду у даній справі не свідчать про наявність обставин, які ускладнюють виконання рішення суду або роблять його неможливим, з настанням яких закон пов'язує виняткову можливість зміни способу та порядку виконання рішення суду, а навпаки вказують на часткове виконання рішення суду, що підтверджено позивачем. Наразі слід зазначити, що заявником у поданій заяві не вказується ані порядок, ані інший спосіб можливості задоволення боржником вимог стягувача, ніж той, що встановлений рішенням суду. Адже зміна способу можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми (з грошової на майнову) виконання, тобто за відсутності у боржника грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.
Відтак, враховуючи вищенаведене, суд доходить до висновку про необґрунтованість вимог заявника про зміну способу та порядку виконання рішення господарського суду від 16.01.2015 р. у справі № 916/4415/14. За таких обставин, вказана заява Державної екологічної інспекції в Одеській області задоволенню не підлягає.
На підставі викладеного, керуючись ст. 121, ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні заяви Державної екологічної інспекції в Одеській області про зміну способу та порядку виконання рішення господарського суду Одеської області від 16.01.2015 р. у справі № 916/4415/14.
Ухвалу може бути оскаржено у 5-денний строк з дня її підписання.
Повний текст ухвали складено та підписано 08 червня 2015 р.
Суддя В.С. Петров
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2015 |
Оприлюднено | 15.06.2015 |
Номер документу | 44748162 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Петров В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні