Ухвала
від 03.06.2015 по справі 820/74/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2015 р.Справа № 820/74/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Мельнікової Л.В.

суддів - Бартош Н.С., Донець Л.О.

за участю секретаря судового засідання - Співак О.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Харкові справу за апеляційною скаргою Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2015 року по справі за адміністративним позовом Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: приватне підприємство "ФРІКС-2007", Реєстраційна служба Первомайського міськрайонного управління юстиції про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

У с т а н о в и л а:

06.01.2015 року позивач, Лозівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Харківській області (далі по тексту - Лозівська ОДПІ), звернулася до суду з адміністративним позовом до Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції ( далі по тексту - відповідач), в якому після уточнення позовних вимог (а.с.44-46), просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів приватного підприємства "ФРІКС-2007", код ЄДРПОУ 35245363 (далі по тексту - ПП "ФРІКС-2007") , внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 03.12.2014 року за реєстраційним записом № 14801050017036627.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що при внесенні даних до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про зміну юридичної адреси ПП "ФРІКС-2007", відповідач надав недостовірні данні, оскільки за новою адресою: Харківська область, м. Первомайський, м-н. 6, буд.3, кв. 111, ніколи не знаходився. Наголошує, що облік платників податків - є одним із засобів здійснення податкового контролю, а відомості про місцезнаходження юридичної особи - є тими даними обліку платників податків, що безпосередньо використовується органом ДПС для здійснення податкового контролю. Ухиляючись від подання достовірної інформації про своє місцезнаходження, відповідач перешкоджає своїми діями здійсненню контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати податків, що виключає своєчасне виявлення та відвернення правопорушень та злочинів у сфері оподаткування.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2015 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено у повному обсязі.

Рішення суду вмотивовано тим, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей в установленому законом порядку до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та вирішення питання про припинення юридичної особи, у зв'язку з чим вимоги податкового органу про скасування державної реєстрації змін до установчих документів відповідача є необґрунтованими.

Не погоджуючись з судовим рішенням, в апеляційній скарзі Лозівська ОДПІ, посилаючись на невідповідність висновків суду першої інстанції обставинам справи, порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржувану постанову з прийняттям нового судового рішення про задоволення заявлених позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги щодо дотримання правильності застосування судом норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі апеляційної скарги, дійшла висновку, що апеляційна скарга, відповідно до положень ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту - КАС України), задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, 02.07.2007 року Виконавчим комітетом Харківської міської ради проведено державну реєстрацію ПП "ФРІКС-2007" за адресою місцезнаходження: м. Харків, вул. Тобольська, буд. 49, кв. 2, про що зроблено запис № 14801070001036627 (а.с. 10-23).

03.12.2014 року до Єдиного державного реєстру за № 14801050017036627 внесено зміни до відомостей про місцезнаходження ПП "ФРІКС-2007" та зазначено нову адресу: 64105, Харківська область, місто Первомайський, 6 мікрорайон, будинок 3, кв. 111, про що Реєстраційною службою Первомайського міжрайонного управління юстиції повідомлено Лозівську ОДПІ.

За наслідками проведеної працівниками позивача перевірки місцезнаходження ПП "ФРІКС-2007" за адресою: 64105, Харківська область, місто Первомайський, 6 мікрорайон, будинок 3, кв. 111, та складено Довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 15.12.2014 року № 787 (а.с. 25).

Проведеними заходами щодо встановлення місцезнаходження юридичної особи, з врахуванням пояснень та інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 29.12.2014 року № 31839566 (а.с.27), місцезнаходження ПП "ФРІКС-2007" податковим органом не встановлено.

Керуючись положеннями п. 12.5 Розділу 12 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588, заступником начальника Лозівської ОДПІ до Реєстраційної служби Первомайського міжрайонного управління юстиції відносно ПП "ФРІКС-2007" направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. N 18 ОПП від 16.12.2014 року № 3 (а.с.24).

Відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів

Погоджуючись із висновками суду першої інстанції, колегія суддів зазначає, що відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, врегульовані нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.03.2003 року № 755 (далі - Закон № 755).

Статтею 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з частиною першою статті 6 цього Закону державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб підприємців.

Таким чином, повноваження державного реєстратора полягають у засвідченні певних фактів, передбачених чинним законодавством, при надходженні до нього відповідного пакету документів.

Частиною 1 ст. 17 Закону № 755 встановлено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Стаття 29 Закону № 755 містить вичерпний перелік документів, які юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) для проведення державної реєстрації змін до установчих документів. Такими документами є: заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Будь-які інші документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, зокрема, підтвердження відомостей щодо фактичного місцезнаходження юридичної особи, державному реєстратору вимагати забороняється.

При цьому, як встановлюють приписи ч. 3 ст. 8 Закону № 755 відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Законом № 755 не передбачено права державного реєстратора надавати оцінку документам, що подаються до реєстраційної служби.

Перелік підстав, за умови наявності яких державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації юридичної особи, визначений ч. 1 ст. 27 Закону № 755. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Відповідно до ч. 2 статті 38 Закону № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Отже, даний перелік підстав скасування державної реєстрації є вичерпним і не підлягає розширеному тлумаченню.

Статтею 31 Закону № 755 встановлено, що скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється лише у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Будь-яких інших підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи закон не передбачає.

Судам першої та апеляційної інстанції, позивач не довів факту здійснення відповідачем - ПП «ФРІКС-2007» діяльності, що суперечить його статутним документам чи заборонена законом.

Проаналізувавши вищевикладене, колегія суддів проходить до висновку, що реєстраційна дія по зміні місцезнаходження юридичної особи не можна ототожнювати із реєстраційною дією внесення змін до установчих документів юридичної особи. Вказаний висновок підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, в якій зазначено найменуванням спірного реєстраційного запису - "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах".

Колегія суддів зауважує, що приписи Закону № 755 чітко визначають повноваження податкового органу та державного реєстратора у випадку відсутності юридичної особи за місцезнаходженням, які містяться у положеннях ст.19 даного Закону.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що відсутність юридичної особи відповідача за місцезнаходженням не може бути підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, та вважає за необхідне відмовити у задоволення апеляційної скарги.

Оскільки при вирішенні справи суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, постанову Харківського окружного адміністративного суду від 29 квітня 2015 року, відповідно до положень ст. 200 КАС України, належить залишити без змін.

Інші доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують.

В порядку, визначеному ч. 1 ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Керуючись ч. 1 ст. 41, ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Лозівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Харківській області залишити без задоволення, а постанову Харківського окружного адміністративного суду від 16 лютого 2015 року - без змін.

Ухвала Харківського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис) Л.В. Мельнікова

Судді (підпис) Н.С. Бартош

(підпис) Л.О. Донець

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 08 червня 2015 року

Дата ухвалення рішення03.06.2015
Оприлюднено12.06.2015
Номер документу44760639
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування державної реєстрації змін до установчих документів

Судовий реєстр по справі —820/74/15

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Заяць В.С.

Ухвала від 03.06.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.03.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 16.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 04.02.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 12.01.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні