Рішення
від 15.06.2015 по справі 914/4511/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15.06.2015 р. Справа№ 914/4511/14

Господарський суд Львівської області в складі судді Сухович Ю.О. при секретарі судових засідань Мак Л.Б., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області, м.Новояворівськ, Яворівський район Львівської області

до відповідача Шклівської селищної ради, смт.Шкло, Яворівського району Львівської області

про: 1. Визнання протиправними дій Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю.

2. Стягнення з Шклівської селищної ради заборгованості із зайво виплаченої пенсії (переплати) в сумі 125 969,15 грн.

За участю представників сторін:

від позивача Козак О.Г. - головний спеціаліст-юрисконсульт юридичного відділу (довіреність №1420/06 від 22.05.2015р.); Ющенко І.М. - заступник начальника управління (довіреність №839/06 від 19.03.2015р.);

від відповідача не з'явився.

Права та обов'язки сторін передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України роз'яснено, заяви про відвід судді не поступали, клопотання про технічну фіксацію судового процесу не надходили. В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суть спору: На розгляд господарського суду Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області подано позов до Шклівської селищної ради про 1. Визнання протиправними дій Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю. 2. Стягнення з Шклівської селищної ради заборгованості із зайво виплаченої пенсії (переплати) в сумі 125 969,15 грн.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 26.12.2014р. відмовлено у прийнятті позовної заяви за вих.№3701/06 від 15.12.2014р. (вх.№4677 від 23.12.2014р.) Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області до Шклівської селищної ради про визнання протиправними дій Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю та стягнення з Шклівської селищної ради заборгованості із зайво виплаченої пенсії (переплати) в сумі 125 969,15 грн. Позовну заяву та додані до неї документи, всього на 46 аркушах повернуто Управлінню Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 03.02.2015р. ухвалу господарського суду Львівської області від 26.12.2014р. про відмову у прийнятті позовної заяви у справі №914/4511/14 залишено без змін.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 26.02.2015р. касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 03.02.2015р. у справі господарського Львівської області №914/4511/14 повернуто скаржнику без розгляду.

Постановою Вищого господарського суду України від 28.04.2015р. касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області задоволено, постанову Львівського апеляційного господарського суду від 03.02.2015р. у справі господарського суду Львівської області №914/4511/14 та ухвалу господарського суду Львівської області від 26.12.2014 у цій справі скасовано, а справу №914/4511/14 направлено на розгляд господарського суду Львівської області.

Ухвалою суду від 18.05.2015р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження та призначено її до розгляду в судовому засіданні 03.06.2015р.

Ухвалою суду від 03.06.2015р. у зв"язку з неявкою відповідача та невиконанням ним вимог ухвали суду, розгляд справи відкладено на 15.06.2015р.

У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали повністю, просили позов задоволити з підстав, наведених у позовній заяві. Надали усні пояснення щодо порядку нарахування суми переплаченої пенсії.

Відповідач явку уповноваженого представника у судове засідання повторно не забезпечив, вимоги ухвал суду від 18.05.2015р. та від 03.06.2015р. не виконав, причин неявки та невиконання вимог ухвал суду не повідомив. Про порушення провадження у справі відповідач був належним чином повідомлений, що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення №81050 0000106 1 від 21.05.2015р. - вручено 26.05.2015р. (вх.№22114/15 від 28.05.2015р.).

Станом на 15.06.2015р. на адресу суду не повернулось поштове повідомлення про вручення відповідачу ухвали суду від 03.06.2015р. або поштовий конверт без вручення його адресату. Ухвала від 03.06.2015р. про відкладення розгляду спору на 15.06.2015р. надсилалась відповідачу на адресу вказану у позовній заяві та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців: 81050, Львівська область, Яворівський район, смт.Шкло, вул.Гагаріна, 1.

Про відкладення розгляду спору на 15.06.2015р. відповідач був належним чином повідомлений, що підтверджується списком № 649 згрупованих внутрішніх поштових відправлень рекомендованих листів господарського суду Львівської області за 10.06.2015р. та узгоджується з позицією Вищого господарського суду України викладеною у абзаці третьому п.п. 3.9.1 п.п. 3.9 п.3 постанови пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011р. №18 із змінами та доповненнями.

Відтак, суд виконав умови Господарського процесуального кодексу України щодо належного повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи. До повноважень господарських судів не віднесено встановлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій.

Станом на 15.06.2015р. від відповідача відзив, заяви, клопотання, в тому числі про відкладення розгляду справи не надходили. Також не надходили на адресу суду належним чином оформлені пояснення щодо поважності причин невиконання вимог ухвал суду.

Суд вважає за можливе розглянути справу відповідно до ст.75 ГПК України при відсутності відповідача за наявними у ній матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази та заслухавши пояснення представника позивача, суд,-

встановив:

Предметом спору є стягнення 125 969,15 грн суми зайво сплаченої пенсії (суми переплати), яка виникла внаслідок надання сільрадою недостовірних довідок про посаду і стаж роботи в органах місцевого самоврядування, що стало підставою для призначення і виплати пенсії Лаган Л.Й. як державному службовцю.

Відповідно до статті 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Таким чином, позивач як орган Пенсійного фонду України виступає у спірних правовідносинах з Шклівською сільрадою на рівних засадах, а не на засадах владного підпорядкування або адміністративної залежності, адже фактично заявив позов про відшкодування сільрадою матеріальної шкоди, пов'язаною з наданням останньою недостовірних відомостей. В свою чергу, сільрада у спірних відносинах також не виконувала функцій суб'єкта владних повноважень по відношенню до позивача, а виступала установою, яка мала надати документи, необхідні для нарахування і перерахунку пенсії органами, які призначають пенсії (аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 18.06.2013 у справі №21-204а13).

Відтак, спір у справі виник між юридичними особами поза межами публічно-правових відносин, а, отже, віднесений до юрисдикції господарського суду і за правилами територіальної підсудності, встановленими нормою ст.15 ГПК України, підлягає розглядові господарським судом Львівської області.

Позовні вимоги мотивовані тим, що громадянці Лаган Любові Йосипівні відповідно до розпорядження №133405 від 10.10.2006 року, управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі призначено пенсію як державному службовцю з 06.10.2006 року.

Згідно розпорядження №133405 від 10.10.2006р. управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі призначено пенсію як державному службовцю з 06.10.2006 року на підставі поданої громадянкою Лаган Л.Й. заяви від 10.10.2006р. про призначення пенсії, як державному службовцю та наданих нею документів, а саме:

- трудової книжки, де згідно записів №№5-6 з 22.03.1974р. по 13.03.2003р. вказано, що Лаган Л.Й. працювала на посаді головного бухгалтера Шклівської селищної ради;

- довідки, виданої Шклівською сільською радою 06.10.2006 року №140 про те, що Лаган Л.Й.. з 22.03.1974 року по 14.03.2003 року працювала головним бухгалтером селищної ради, та станом на 20.06.2002р. постійно перебуваючи па посаді головного бухгалтера селищної ради прийняла присягу посадової особи місцевого самоврядування та розпорядженням голови Шклівської селищної ради від 20.06.2002р. №15 їй було присвоєно 13 ранг державного службовця. З 14.03.2003 року працювала оператором комп'ютерної техніки;

- довідки, виданої Шклівською селищною радою від 06.10.2006 року №3518 про те, що стаж роботи в органах місцевого самоврядування становить 28 років 11 місяців 21 день. Посадовий оклад станом на 06.10.2006 року становить 535,00 грн.; надбавка за ранг (13 ранг) - 55,00 грн.; надбавка за вислугу років (40%) - 236,00 грн.;

- довідки №3428 від 06.10.2006 року про премії і надбавки за 2001р., 2002р., 2003р.

Відповідно до розрахунку стажу, проведеного управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі на основі наданих документів, стаж головного бухгалтера Шклівської селищної ради - Лаган Л.Й. становить:

- за період з 01.09.1963 по 01.06.1965. - 1 рік 9 місяців 0 днів;

- за період з 02.06.1965 по 30.03.1966 - 0 років 9 місяців 29 днів;

- за період з 01.04.1966 по 11.12.1971 - 5 років 8 місяців 11 днів;

- за період з 12.12.1971 по 21.03.1974 - 2 роки 3 місяці 9 днів (догляд до 3-ох років);

- за період з 22.03.1974 по 13.03.2003 - 28 років 11 місяців 22 дні (державна служба);

- за період з 14.03.2003 по 31.12.2003 - 0 років 9 місяців 18 днів;

- за період з 01.01.2004 по 31.08.2006 - 2 роки 8 місяців 0 днів.

Відповідно до розпорядження №133405 від 10.10.2006 року управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі призначено пенсію громадянці Лаган Л.Й. як державному службовцю: вид пенсії - за віком, шифр пенсії - 130, умови призначення - держслужбовці; оклад - 940,84 грн.; дата перерахунку 06.10.2006р. попереднього - 25.02.2000р.; зарахований стаж держслужбовця - 28 років 11 місяців 22 дні; загальний процент розрахунку пенсії від заробітку - 90%; основний розмір пенсії від середнього заробітку - 846,756 грн.; розмір пенсії з обмеженням - 846,756 грн.

Постановою Яворівського районного суду від 18.06.2012р. задоволено подання слідчого СВ Яворівського РВ ГУМВСУ у Львівській області - Будака В.І. та призначено проведення працівниками Державної фінансової інспекції у Львівській області з 26.04.2012р. про 21.05.2012р. позапланової ревізії Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівській області, що знаходиться за адресою: Львівська область, м.Яворів, вул.Маковея, 50 на предмет встановлення законності призначення пенсії як державному службовцю головному бухгалтеру Бунівської сільської ради Дутко Марії Василівні та усім іншим головним бухгалтерам органів місцевого самоврядування Яворівського району, які вийшли на пенсію в період з 2002 по 2012 роки.

На виконання вимог Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області та з метою посилення контролю за призначенням пенсій бухгалтерам сільських, селищних рад управлінням Пенсійного фонду України у Яворівському районі проведено перевірку документів про стаж та заробітну плату наданих для призначення пенсій, як посадовим особам місцевого самоврядування. Крім того, на виконання вимог постанови Яворівського районного суду від 24.04.2012р. працівниками Державної фінансової інспекції у Львівській області проводилась позапланова ревізія управління Пенсійного фонду України у Яворівському районі по питанню правильності призначення пенсії як державним службовцям усім головним бухгалтерам органів місцевого самоврядування Яворівського району, які вийшли на пенсію в період з 2002 по 2012 р.р. (акт №19-38/82 від 20.07.2012р.).

Управлінням Пенсійного фонду України у Яворівському районі проведено зустрічну перевірку у Шклівській селещній раді достовірності видачі довідок для призначення пенсії за віком за Законом України «Про державну службу» Лаган Любов Йосипівни, яка працювала головним бухгалтером Шклівської селещної ради з 22.03.1974р. по 13.03.2003р. (акт від 15.05.2012 року).

Як вбачається із матеріалів справи, зокрема акту №19-38/82 від 20.07.2012р., в ході позапланової ревізії управлінням з виплати пенсій Головного управління Пенсійного фонду України в Львівській області проведено перерахунок розміру пенсії державного службовця, яка була призначена Лаган Любові Йосипівні, на розмір пенсії по віку на загальних підставах. За результатами проведеного перерахунку громадянці Лаган Любові Йосипівні в порушення статті 37 Закону України від 16.12.1993р. №3723-ХІІ «Про державну службу», статей 21, 22 Закону України від 07.06.2001 №2493-111 «Про службу в органах місцевого самоврядування», пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 03.05.1994р. №283 «Про порядок обчислення стажу державної служби», та пункту 2 «Порядку обчислення стажу державної служби», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994р. №283, за період з 06.10.2006р. по 31.05.2012р. зайво призначено та виплачено пенсію державного службовця на загальну суму 125 969,15 грн.

Операцію з виплати пенсії державного службовця Лаган Л.Й. в бухгалтерському обліку відображено в меморіальних ордерах №2 «Накопичувальна відомість виплат» (ф.274) за жовтень - грудень 2006 року, січень - грудень 2007 року, січень - грудень 2008 року, січень - грудень 2009 року, січень - грудень 2010 року за дебетом рахунку 222 «Видатки на виплату пенсій державним службовцям», кредитом рахунку 191 «Розрахунки з підприємствами зв'язку по виплаті пенсій та допомоги», та в меморіальних ордерах №2 «Накопичувальна відомість виплат» (ф.274) за січень - грудень 2011 року, січень - травень 2012 року за дебетом рахунку 841 «Інші видатки бюджетних установ», кредитом рахунку 364 «Розрахунки з іншими дебіторами».

Згідно документів, наданих архівним відділом Яворівської РДА встановлено, що Лаган Л.Й. у період з 22.03.1974 по 31.12.2001 фактично працювала головним бухгалтером централізованої бухгалтерії Шклівської селищної ради. Про це свідчить і той факт, що у період роботи на посаді головного бухгалтера Шклівської селищної ради Лаган Л.Й. не складала присяги держслужбовця та їй не присвоювався ранг державного службовця, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.1994р. № 239 «Про віднесення до посад працівників місцевих рад народних депутатів та їх виконавчих комітетів до відповідних категорій посад державних службовців і присвоєння їм рангів державних службовців» посади спеціалістів селищних і сільських Рад народних депутатів віднесені до сьомої категорії посад державних службовців, а на працівників які працювали на посадах спеціалістів сільських Рад народних депутатів, згідно штатного розпису, поширювався Закон України «Про державну службу». Тобто, цих працівників необхідно було привести до Присяги державних службовців та присвоїти їм ранги державних службовців відповідно до категорії посад.

Зарахування (включення) до стажу державної служби (служби) в органах місцевого самоврядування), у тому числі необхідного для встановлення надбавки за вислугу років, окремих періодів роботи осіб в централізованих бухгалтеріях сільських, селищних та міських рад за часів СРСР та незалежності України Законом України від 07.06.2001р. №2493-111 «Про службу в органах місцевого самоврядування», Законом України від 16.12.1993р. №3723-ХІІ «Про державну службу» та «Порядком обчислення стажу державної служби», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994р. №283, не передбачено.

Виходячи з вищенаведеного, централізовані бухгалтерії не належали до структури виконкомів, як це передбачається «Порядком обчислення стажу державної служби», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 №283, а як структурні підрозділи діяли при виконкомах відповідних Рад. Тобто, централізовані бухгалтерії не мали статусу органу місцевого самоврядування та не належали до органів виконавчої влади. З урахуванням наведеного період роботи в централізованих бухгалтеріях до стажу служби в органах місцевого самоврядування чи державної служби не зараховується.

Отже, на час звернення до управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі (06.10.2006р.) фактичний стаж служби в органах місцевого самоврядування Лаган Любові Йосипівни становив 1 рік 2 місяці 13 днів (з 01.01.2002р. по 13.03.2003р.), а не 28 років 11 місяців 21 день - як зазначено у довідці від 06.10.2006р. №3518, виданій виконкомом Шклівської селищної ради, та не 28 років 11 місяців 22 дні - як зазначено у розрахунку стажу, проведеному управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі та в розпорядженні управління Пенсійного фонду України від 10.10.2006р. №133405.

Проведеною перевіркою встановлено (акт №19-38/82 від 20.07.2012р.), що порушення щодо зайвого призначення та виплати пенсії державного службовця Лаган Л.Й. допущено з вини громадянки Лаган Любові Йосипівни, якою подано до управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі недостовірні документи щодо її фактичного стажу роботи на державній службі та якою не надано відомостей про період її роботи у централізованій бухгалтерії при Шклівській селищній раді. А також з вини посадових осіб Шклівської селищної ради, якими видано недостовірні довідки про фактичну посаду Лаган Л.Й. та недостовірну довідку від 06.10.2006 №3518 про стаж роботи на державній службі Лаган Л.Й., і відповідно до яких начальником управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Галаком В.М., заступником начальника управління - начальником відділу пенсійного забезпечення Стахів О.Г., спеціалістом Мартишок Н.Й. прийнято та підписано розпорядження від 10.10.2006 №133405 про призначення Лаган Л.Й. пенсії державного службовця.

Громадянка Лаган Любов Йосипівна 27.08.2013р. померла (свідоцтво про смерть серія I-CГ №320111, видана Виконавчим комітетом Шклівської селищної ради Яворівського району Львівської області 28.08.2013 року.).

У зв'язку із поданням недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсій, як державному службовцю Лаган Л.Й., внаслідок зловживань з боку пенсіонера та Шклівською селищною радою, управлінням Пенсійного фонду України у Яворівському районі зайво виплачена сума пенсії, як державному службовцю (переплата) в сумі 125 969,15 грн., за період з 06.10.2006р. по 31.05.2012р.

Відтак, позивач звернувся до господарського суду для захисту порушеного права та просить суд визнати протиправними дій Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю та стягнути з відповідача заборгованість із зайво виплаченої пенсії в сумі 125 969,15 грн.

При прийнятті рішення суд виходить із наступного:

Відповідно до частин першої і другої статті 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Відповідно до ст. 1166 Цивільного кодексу України передбачено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Відшкодування шкоди є одним із видів цивільно-правової відповідальності і для застосування такої міри відповідальності необхідна наявність всіх елементів складу правопорушення, а саме: протиправної поведінки, дії чи бездіяльність особи; шкідливого результату такої поведінки - збитків (шкоди), їх наявності та розміру; причинного зв'язку між протиправною поведінкою та збитками; вини особи, яка заподіяла шкоду. За відсутності б хоча б одного з цих елементів цивільна відповідальність не наступає.

Умовою відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов'язання, у тому числі у вигляді відшкодування завданої матеріальної шкоди, є вина боржника. Однак, окрім вини, як елемента цивільного правопорушення, доведенню підлягає також безпосередній причиновий зв'язок між діями особи, яка заподіяла шкоду і самою шкодою.

При цьому встановлення причинового зв'язку між протиправною поведінкою особи, яка завдала шкоду та збитками потерпілої сторони є важливим елементом доказуваня наявності реальних збитків. Необхідно довести, що протиправна дія є причиною, а збитки, які виникли у потерпілої особи є наслідком протиправної поведінки.

Відповідно до статті 101 Закону України "Про пенсійне забезпечення" органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Громадянці Лаган Любові Йосипівні відповідно до розпорядження №133405 від 10.10.2006 року управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі призначено пенсію як державному службовцю з 06.10.2006 року.

Згідно розпорядження №133405 від 10.10.2006р. управлінням Пенсійного фонду України в Яворівському районі призначено пенсію як державному службовцю з 06.10.2006 року на підставі поданої громадянкою Лаган Л.Й. заяви від 10.10.2006р. про призначення пенсії, як державному службовцю та наданих нею документів.

Позивач обґрунтовує факт зайво призначеної та виплаченої пенсії державного службовця на загальну суму 125 969,15 грн. за період з 06.10.2006р. по 31.05.2012р. громадянці Лаган Любові Йосипівні - актом №19-38/82 від 20.07.2012р. складеним працівниками Державної фінансової інспекції у Львівській області.

Згідно ст.50 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування" суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, громадянка Лаган Любов Йосипівна 27.08.2013р. померла (свідоцтво про смерть Серія I-CГ №320111, видана Виконавчим комітетом Шклівської селищної ради Яворівського району Львівської області 28.08.2013 року.), відтак позивач правомірно звернувся з позовом до Шклівської селищної ради Яворівського району Львівської області.

Матеріалами справи доведено, що з вини посадових осіб Шклівської селищної ради, якими видано недостовірні довідки про фактичну посаду Лаган Л.Й. та недостовірну довідку від 06.10.2006 №3518 про стаж роботи на державній службі Лаган Л.Й., і відповідно до яких начальником управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Галаком В.М., заступником начальника управління - начальником відділу пенсійного забезпечення Стахів О.Г., спеціалістом Мартишок Н.Й. прийнято та підписано розпорядження від 10.10.2006 №133405 про призначення Лаган Л.Й. пенсії державного службовця, яке стало підставою для нарахування громадянці Лаган Любові Йосипівні пенсії як державному службовцю з за період з 06.10.2006р. по 31.05.2012р.

Слід зазначити, що неправомірними діями відповідача, що проявились у наданні останнім недостовірних довідок для призначення пенсії п.Лаган Л.Й., фактично державі було завдано матеріальну шкоду на суму 125 969,15 грн. зайво виплаченої пенсії (переплати).

Відповідач наданим йому правом на судовий захист не скористався, позовних вимог належними та допустимими доказами не спростував, поважності причин неявки в судові засідання та неподання відзиву не пояснив.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку підставності позовних вимог до задоволення повністю.

Відповідно до ст.4 3 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

Згідно ст.32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

За умовами ст.33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Згідно із ст.34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Відповідно до ст.43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Згідно з ч.2 ст. 44 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Питання сплати, звільнення від сплати, відстрочення чи розстрочення сплати судового збору регулюються Законом України "Про судовий збір".

Статтею 5 цього Закону передбачені пільги щодо сплати судового збору, зокрема відповідно до п.18 ч.1 ст.5 Закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору звільняється Пенсійний фонд України та його органи.

Слід зазначити, що згідно ч.2 ст.9 Закону України "Про судовий збір", кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення правосуддя, зміцнення матеріально-технічної бази судів, включаючи створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційної системи, веб-порталу судової влади, комп'ютерних локальних мереж, сучасних систем фіксування судового процесу, придбання та обслуговування комп'ютерної і копіювально-розмножувальної техніки, впровадження електронного цифрового підпису.

Згідно ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір", за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

Частиною другою ст.4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру ставка судового збору складає 2 відсотки ціни позову, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 60 розмірів мінімальних заробітних плат; позовної заяви немайнового характеру 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Як вбачається із поданої позивачем позовної заяви у ній об'єднано кілька позовних вимог, одна із яких є немайновою, а інша є майновою. Зокрема про визнання протиправними дій Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю (немайнова вимога - судовий збір становить 1 218,00 грн.) та стягнення заборгованості із зайво виплаченої пенсії (переплати) в сумі 125 969,15 грн. (майнова вимога судовий збір становить - 2 519,38 грн.).

Отже загальна сума судового збору, що підлягає до стягнення з відповідача становить 3 737,38 грн. (1 218,00 + 2 519,38 = 3 737,38).

Згідно ч.3 ст.49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст.101 Закону України "Про пенсійне забезпечення", ст.50 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування", ст.ст. 4, 5, 6, 9 Закону України "Про судовий збір", ст.ст. 16, 1166 ЦК України, , ст.ст. 4 3 , 33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85, 115, 116 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Визнати протиправними дії Шклівської селищної ради щодо надання недостовірних довідок, які стали підставою для призначення пенсії як державному службовцю.

3. Стягнути з Шклівської селищної ради (81050, Львівська область, Яворівський район, смт.Шкло, вул.Гагаріна, 1; код ЄДРПОУ 04373318) на користь Управління Пенсійного фонду України в Яворівському районі Львівської області (81053, Львівська область, Яворівський район, м.Новояворівськ, вул.С.Стрільців, 16; код ЄДРПОУ 20847230) 125 969,15 грн. заборгованості із зайво виплаченої пенсії (переплати).

4 . Стягнути з Шклівської селищної ради (81050, Львівська область, Яворівський район, смт.Шкло, вул.Гагаріна, 1; код ЄДРПОУ 04373318) в доход Державного бюджету України судовий збір в сумі 3 737,38 грн.

5. Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили, в порядку ст.116 ГПК України.

6. Рішення набирає законної сили відповідно до ст.85 ГПК України, може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду в порядку і строки, передбачені ст.ст.91-93 ГПК України.

Згідно ст.87 ГПК України повне рішення та ухвали надсилаються сторонам, прокурору, третім особам, які брали участь в судовому процесі, але не були присутні у судовому засіданні, рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше трьох днів з дня їх прийняття або за їх зверненням вручаються їм під розписку безпосередньо у суді.

Повний текст рішення

виготовлено 22.06.2015р.

Суддя Сухович Ю.О.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення15.06.2015
Оприлюднено30.06.2015
Номер документу45457758
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/4511/14

Постанова від 07.10.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 22.09.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 20.07.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 20.07.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 10.07.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Рішення від 15.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 03.06.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Ухвала від 18.05.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Сухович Ю.О.

Постанова від 28.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

Ухвала від 17.04.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Гpeйц K.B.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні