Ухвала
від 17.06.2015 по справі 381/2129/15-ц
ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ФАСТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

08500, м. Фастів, вул. Радянська, 25, тел. (265) 6-17-89, факс (265) 6-16-76, inbox@fs.ko.court.gov.ua


2/381/894/15

381/2129/15-ц

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2015 року суддя Фастівського міськрайонного суду Київської області Осаулова Н.А., перевіривши позовну заяву Фастівського міжрайонного прокурора в інтересах держави до Головного управління Держземагенства у Київській області, Фастівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача: Управління Держземагенства у Фастівському районі Київської області, Реєстраційна служба Фастівського міськрайонного управління юстиції про визнання недійсним та скасування наказів Головного управління Держземагенства у Київській області, розпорядження Фастівської районної державної адміністрації Київської області та договорів оренди земельних ділянок, -

В С Т А Н О В И В:

В травні 2015 року до Фастівського міськрайонного суду Київської області надійшла позовна заява прокурора до Головного управління Держземагенства у Київській області, Фастівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача: Управління Держземагенства у Фастівському районі Київської області, Реєстраційна служба Фастівського міськрайонного управління юстиції про визнання недійсними наказів Головного управління Держземагентства у Київській області, розпорядження фастівської районної державної адміністрації Київської області та договорів оренди земельних ділянок.

Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі суддя, вивчивши вказану заяву та перевіривши наведені і ній доводи та обґрунтування приходить до висновку, що вказана позовна заява прокурора не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а тому у відкритті провадження за такою заявою слід відмовити з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 15 ЦПК України, суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо: захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин; інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

Відповідно до ч.1 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв’язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв’язку з публічним формуванням суб’єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Пунктом 1 ч. 2 цієї ж статті визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Як вбачається зі змісту позовної заяви прокурора, то він просить суд визнати такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства накази Головного управління Держземагенства у Київській області та розпорядження Фастівської райдержадміністрації Київської області як такі, що прийняті вказаними органами як суб’єктами владних повноважень.

Відтак, суд вважає такий спір публічно-правовим та такий, що виник щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень при реалізації ним управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, відтак вказана справа підлягає розгляду виключно в адміністративному судочинстві.

До вказаних висновків суд прийшов з огляду на позицію, що викладена в постанові №3 пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 01 березня 2013 року «Про деякі питання юрисдикції загальних судів та визначення підсудності цивільних справ» за вимогами п. 6 якого передбачено, що при вирішенні питань, пов’язаних із компетенцією судів у спорах, що виникають із земельних відносин, судам слід ураховувати роз’яснення, викладені в пунктах 2 і 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 16 квітня 2004 року № 7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» (із змінами і доповненнями, внесеними згідно з постановою Пленуму Верховного Суду України від 19 березня 2010 року № 2), а також Рішення Конституційного Суду України від 01 квітня 2010 року № 10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України, пунктів „аВ« , „бВ« , „вВ« , „гВ« статті 12 Земельного кодексу України, пункту 1 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому суди мають виходити з того, що згідно зі статтями 13 і 14 Конституції України, статтями 177, 181, 324 і главою 30 ЦК земля та земельні ділянки є об’єктами цивільних прав, а держава і територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах із метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок. Отже, суд має з’ясувати, є спір приватноправовим або публічно-правовим; чи виник спір із відносин, урегульованих нормами цивільного права, чи пов’язані ці відносини зі здійсненням сторонами цивільних або інших майнових прав на земельні ділянки на засадах рівності; чи виник спір щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень при реалізації ним управлінських функцій у сфері земельних правовідносин.

Крім того, у відповідності до п.2 постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 року N7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» (із змінами, внесеними згідно з Постановою Верховного суду N2 19.03.2010 року) передбачено, що за загальним правилом розмежування компетенції судів з розгляду земельних та пов'язаних із земельними відносинами майнових спорів відбувається залежно від суб'єктного складу їх учасників. Ті земельні та пов'язані із земельними відносинами майнові спори, сторонами в яких є юридичні особи, а також громадяни, що здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статус суб'єкта підприємницької діяльності, розглядаються господарськими судами, а всі інші - в порядку цивільного судочинства, крім спорів, зокрема, щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень при реалізації ними управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, вирішення яких згідно з пунктами 1, 3 частини першої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства віднесено до компетенції адміністративних судів.

Згідно із п. 1 ч. 2 ст. 122 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в судах у порядку цивільного судочинства.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги те, що Головне управління Держземагенства у Київській області та Фастівська райдержадміністрація Київської області прийняли оскаржувані прокурором акти, діючи як державні органи (суб’єкти владних повноважень), реалізовуючи свої управлінські функції у сфері земельних правовідносин, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги повинні розглядатися в порядку адміністративного судочинства, а тому суд вважає за необхідне відмови у відкритті провадження у цій цивільній справі.

З огляду на викладене, керуючись ст.ст. 15, 122, 293, 294 ЦПК України, ст. 17 КАС України, п.2 п.3 ПП ВСУ від 16.04.2004 року N7 «Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ», суд -

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у цивільній справі № 381/2129/15-ц за позовною заявою Фастівського міжрайонного прокурора в інтересах держави до Головного управління Держземагенства у Київській області, Фастівської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідача: Управління Держземагенства у Фастівському районі Київської області, Реєстраційна служба Фастівського міськрайонного управління юстиції про визнання недійсним та скасування наказів Головного управління Держземагенства у Київській області, розпорядження Фастівської районної державної адміністрації Київської області та договорів оренди земельних ділянок.

Копію ухвали разом із позовною заявою та всіма додатками до неї надіслати позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Апеляційного суду Київської області через Фастівський міськрайонний суд шляхом подання апеляційної скарги на ухвалу суду першої інстанції протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Суддя:

СудФастівський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення17.06.2015
Оприлюднено02.07.2015
Номер документу45728156
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —381/2129/15-ц

Рішення від 17.06.2016

Цивільне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Рішення від 17.06.2016

Цивільне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 05.11.2015

Цивільне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

Ухвала від 08.10.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 18.08.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 18.08.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 10.08.2015

Цивільне

Апеляційний суд Київської області

Мельник Я. С.

Ухвала від 17.06.2015

Цивільне

Фастівський міськрайонний суд Київської області

Осаулова Н. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні