Ухвала
від 23.06.2015 по справі 813/7743/14
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2015 р. Справа № 876/4968/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого-судді Кузьмича С. М.,

суддів Гулида Р. М., Улицького В. З.

за участю секретаря Корнієнко О. А.

представника третьої особи ОСОБА_1

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційні скарги Приватного підприємства "Транс-Спорт" та Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року по справі № 813/7743/14 за позовом Асоціації "Львівська обласна асоціація перевізників автомобільного транспорту" до Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, Львівської обласної державної адміністрації за участю третьої особи на стороні позивача, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору - ПП "Транс-Спорт" та третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариства з обмеженою відповідальністю науково виробничий центр "Євроінвестсервіс" про визнання протиправним і скасування рішення,

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, Львівської обласної державної адміністрації за участю третьої особи на стороні позивача, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору - ПП "Транс-Спорт" та третьої особи на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариства з обмеженою відповідальністю науково виробничий центр "Євроінвестсервіс" про визнання протиправним і скасування рішення.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року позов задоволено.

Не погодившись із зазначеним судовим рішенням відповідачем - Департаментом розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації та третьою особою, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору - ПП "Транс-Спорт" подано апеляційні скарги.

Апелянт - Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації в апеляційній скарзі зазначає, що суд першої інстанції прийняв рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права.

Зокрема апелянт зазначає, що порядком проведення конкурсу не передбачено необхідності прийняття організатором окремого рішення (розпорядження, наказу тощо) чи іншого правового акта розпорядчого характеру для затвердження умов конкурсу та опублікування оголошення про його проведення.

Всі спірні автобусні маршрути загального користування були виставлені на конкурс уже із затвердженими паспортами, в порядку передбаченому статтею 43 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» та наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 7 травня 2010 року № 278 В«Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршрутуВ» .

Просить скасувати постанову та постановити нову про відмову в задоволенні позовних вимог позивача та третьої особи з самостійними вимогами на предмет спору.

Апелянт - третя особа, що заявляє самостійні вимоги на предмет спору - ПП "Транс-Спорт" в апеляційній скарзі зазначає, що суд прийняв рішення в частині відмови з порушенням норм процесуального права.

А саме апелянт вказує, на те, що, частково задовольняючи позовні вимоги ПП «Транс-Спорт», Львівський окружний адміністративний суд порушив вимоги статей 2, 8, 9, 162 КАС України.

В судовому засіданні представник апелянта -третьої особи підтримав подану апеляційну скаргу та дав пояснення аналогічні викладеним в такій.

Інші сторони в судове засідання не з'явилися, хоча належним чином були повідомленими про дату, час та місце розгляду справи, тому суд розглянув справу у їх відсутності.

Колегія суддів, вислухавши суддю доповідача, пояснення представника апелянта, вивчивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Матеріалами справи підтверджується, що 12 жовтня 2014 року Директором Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації затверджено оголошення конкурсів на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування: № 491 Стрий АС - Сколе АС, № 492 Стрий АС - Труханів, № 493 Стрий АС - Орів, № 706 Стрий АС - Матків, № 711 Стрий АС - Завадка, № 712 Стрий АС - Плав'я, № 713 Стрий АС - Верхнячка, № 802 Стрий АС - Задільсько. Термін подачі документів до 17 листопада 2014 року, проведення конкурсів 3 грудня 2014 року.

14 жовтня 2014 року в газеті В«Львівська ПоштаВ» № 110 (1579) опубліковано оголошення про вищевказані конкурси.

8 листопада 2014 року в газеті В«Львівська ПоштаВ» № 121 (1590) опубліковано уточнення до оголошення Львівської обласної державної адміністрації на проведення конкурсів із визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування, опублікованого в № 110 (1579) газети В«Львівська ПоштаВ» від 14 жовтня 2014 року, відповідно до якого пункт 2 варто читати: В« 2. № 592 Стрий АС - Труханів - Сколе АС; міжміський; 52,0; 1; щоденний: 6.30, 9.15, 12.40, 16.15/7.45, 10.20, 14.00, 17.30; клас II, IIIВ» .

Суд першої інстанції вірно встановив характер спірних правовідносин та базу правового регулювання.

Так відповідно до статті 7 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» , забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських і міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області (внутрішньообласні маршрути), - на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації

Згідно з статтею 44 цього ж Закону, організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Відповідно до пункту 7 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, об'єкт конкурсу визначається організатором.

Згідно з пунктом 10 цього ж Порядку, організатор затверджує умови конкурсу, в тому числі обов'язкові, відповідно до статті 44 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» . Крім обов'язкових організатор може затверджувати додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника GPS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо). Організатор встановлює вимогу щодо забезпечення роботи на об'єкті конкурсу, який включає міські та приміські автобусні маршрути загального користування, не менш як одного транспортного засобу, пристосованого для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Порядок публікації передбачено пунктом 28 цього Порядку. Так організатор або робочий орган публікує в друкованих засобах масової інформації не пізніше ніж за 30 календарних днів до початку конкурсу оголошення про конкурс (крім друкованих оголошення може бути розміщено також в інших засобах масової інформації), яке повинне містити визначену інформацію.

Згідно з пунктом 36 цього ж Порядку, інформація про будь-яку зміну умов конкурсу повинна бути доведена до відома всіх перевізників-претендентів не менш як за 20 днів до дати проведення конкурсу шляхом опублікування у засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про конкурс.

На переконання колегії суддів суд першої інстанції вірно оцінив наявні у справі докази. Зокрема судом першої інстанції не враховано обґрунтування позовних вимог позивача до Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації та Львівської обласної державної адміністрації про визнання протиправними дій Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно - енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації щодо визначення об'єкту конкурсу, затвердження умов конкурсу та публікації оголошення про конкурс, а також зобов'язання Львівську обласну державну адміністрацію прийняти рішення про скасування конкурсу на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування та зобов'язати опублікувати прийняте рішення, оскільки позивач по суті не здійснює безпосередньо перевезень, а відтак спірні дії жодним чином не порушують його права та інтереси, що також і є підставою для відмови в задоволені позовних вимог про зобов'язання прийняти та опублікувати рішення.

Опираючись на аналіз законодавства, колегія суддів поділяє висновок суду першої інстанції, про те, що Департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, як структурний підрозділ не вправі собою підміняти Львівську обласну державну адміністрацію, як орган на якого покладено обов'язок забезпечення організації пасажирських перевезень. Відповідно до зазначених норм лише Львівська обласна державна адміністрація мала б визначатися із порядком та об'єктами спірних конкурсів затвердити їх умови, опублікувати відповідну інформацію в друкованих засобах, тощо.

Відповідно до Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року № 887, структурний підрозділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови місцевої держадміністрації, а також положенням про структурний підрозділ. Здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування.

Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, згідно з Положенням про департамент розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації, затвердженого Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 30 липня 2013 року № 471/0/5-13, згідно з Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 16 січня 2013 року № 10/0/5-13 В«Про надання повноважень з організації перевезень на автобусних маршрутах загального користуванняВ» із внесеними змінами Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 20 вересня 2013 року № 636/0/5-13, Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 9 грудня 2013 року № 877/0/5-13, не делеговані повноваження встановлені пунктами 7, 10, 28, 36 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, щодо визначення об'єкта конкурсу, затвердження умови конкурсу, публікацій в друкованих засобах масової інформації тощо, відтак дії Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації щодо визначення об'єктів конкурсів на визначення перевізників для роботи на автобусних маршрутах загального користування, а саме маршрутів: № 491 Стрий АС - Сколе АС, № 492 Стрий АС - Труханів, № 493 Стрий АС - Орів, № 706 Стрий АС - Матків, № 711 Стрий АС - Завадка, № 712 Стрий АС - Плав'я, № 713 Стрий АС - Верхнячка, № 802 Стрий АС - Задільсько, № 592 Стрий АС - Труханів - Сколе АС, оголошення про які було опубліковано в газеті Львівська Пошта № 110 (1579) від 14 жовтня 2014 року з уточненням в газеті Львівська Пошта № 121 (1590) від 8 листопада 2014 року, затвердження умов цих же конкурсів та публікації про них є протиправними.

З матеріалів справи зрозуміло, що ПП В«Транс-СпортВ» відповідно до укладених договорів здійснює перевезення за маршрутами: № 780 Львів АВ - Сколе АС - Верхнячка, № 897 Львів АВ - Сколе АС - Тухолька - Жупани, № 783 Львів АВ - Сколе АС - Завадка, № 787 Львів АС- - Сколе АС - Либохора, № 785 Львів АВ - Сколе АС - Матків, № 788 Львів АВ - Орів, № 777 Львів АС-3 - Сколе АС - Плав'я, № 789 Львів АВ - Сколе АС, № 778 Львів АС-3 - Труханів - Сколе АС, які проходять через м. Стрий, відтак спірні маршрути порушують інтереси третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору.

Колегія суддів звертає увагу на те, що спірне оголошення про проведення конкурсу мало місце 14 жовтня 2014 року (уточнення 8 листопада 2014 року). Відповідно до нього термін подання документів до 17 листопада 2014 року, проведення конкурсу 3 грудня 2014 року. Будь-якої іншої інформації про зміну умов конкурсу, яка мала б бути доведеною до відома всіх перевізників-претендентів не менш як за 20 днів до дати проведення конкурсу шляхом опублікування у засобах масової інформації, в яких було розміщено оголошення про конкурс, немає.

Матеріалами справи підтверджується, що 3 грудня 2014 року конкурс не відбувся, відтак вищевказані оголошення від 14 жовтня 2014 року (уточнення від 08 листопада 2014 року) про проведення конкурсу, втратили свою юридичну силу і не мають будь-яких правових наслідків.

В справі відсутній будь-який протокол конкурсного комітету де було б зазначено причини з яких 3 грудня 2014 року спірний конкурс не відбувся.

Підсумовуючи викладене рішення суду відповідає обставинам справи та наявним доказам.

Враховуючи наведене колегія суддів приходить до переконання, що судом першої інстанції дотримано норм матеріального та процесуального права, висновки суду відповідають обставинам справи та наявним у ній доказам.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись статтями 160, 195, 196, 199, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Приватного підприємства "Транс-Спорт" та Департаменту розвитку інфраструктури, дорожнього господарства та паливно-енергетичного комплексу Львівської обласної державної адміністрації залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 31 березня 2015 року по справі № 813/7743/14 без змін.

Ухвалу апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом 20-ти днів з дати складення в повному обсязі.

Головуючий суддя: Кузьмич С.М.

Судді: Гулид Р. М.

ОСОБА_2

Повний текст ухвали складено 25 червня 2015 року

Дата ухвалення рішення23.06.2015
Оприлюднено08.07.2015
Номер документу46040305
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним і скасування рішення

Судовий реєстр по справі —813/7743/14

Ухвала від 01.12.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 23.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кузьмич С.М.

Постанова від 31.03.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 21.01.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Кушнерик М.П.

Ухвала від 02.12.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 17.11.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні