Ухвала
від 22.06.2015 по справі 2-а-2343/09/0770
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2015 р. Справа № 876/7236/14

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :

головуючого судді: Запотічного І.І.,

суддів: Довгої О.І., Ліщинського А.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кружік Групп» на постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 червня 2014 року у адміністративній справі № 2-а-2343/09/0770 за позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кружік Групп» про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

Закарпатське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Кружік Групп» про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 31 776 грн..

Постановою Закарпатського окружного адміністративного суду від 02.06.2014 р. позов задоволено повністю, стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю "Кружік групп" адміністративно-господарські санкції у розмірі 31 776 грн.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції, відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що постанова суду першої інстанції є незаконною та необґрунтованою, прийнятою з порушенням норм матеріального права, просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.

Сторони будучи повідомленими про час та місце розгляду справи явки уповноважених представників в судове засідання не забезпечили.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.197 КАС України спір вирішено в порядку письмового провадження за наявними матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ТзОВ «Кружік Групп» подало до Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми 10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік. Відповідно до рядка 01 звіту середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві становить 196 осіб. Відповідно до рядка звіту 03 кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 8 осіб. Відповідно до рядка звіту 02 середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність становить 6 осіб.

Частиною 1 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно частини 3 статті 18 вказаного Закону, підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статті 181 частини 3 цього Закону державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Положеннями статті 20 частини 1 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Як встановлено судом першої інстанції, у відповідача працювали протягом 2008 року 10 інвалідів, зокрема такі: ОСОБА_1, код №2358514613; ОСОБА_2, код № НОМЕР_1; ОСОБА_3, код № НОМЕР_2; ОСОБА_4, код № НОМЕР_3; ОСОБА_5, код № НОМЕР_4; ОСОБА_6, код № НОМЕР_5; ОСОБА_7, код № НОМЕР_6; ОСОБА_8, код № НОМЕР_7; ОСОБА_9, код № НОМЕР_8; ОСОБА_10, код № НОМЕР_9.

Відповідно до індивідуальних відомостей щодо зазначених працівників, кількість фактично відпрацьованих днів вказаними відповідачем інвалідами становить 2457 днів. Зокрема ОСОБА_1, код №2358514613 фактично відпрацьовано 366 днів; ОСОБА_2, код № НОМЕР_1 фактично відпрацьовано 366 днів; ОСОБА_3, код № НОМЕР_2 фактично відпрацьовано 366 днів; ОСОБА_4, код № НОМЕР_3 фактично відпрацьовано 366 днів; ОСОБА_5, код № НОМЕР_4 фактично відпрацьовано 249 днів; ОСОБА_6, код № НОМЕР_5 фактично відпрацьовано 366 днів; ОСОБА_7, код № НОМЕР_6 фактично відпрацьовано 126 днів; ОСОБА_8, код № НОМЕР_7 фактично відпрацьовано 126 днів; ОСОБА_9, код № НОМЕР_8 фактично відпрацьовано 126 днів; ОСОБА_10, код № НОМЕР_9 фактично відпрацьовано 0 днів, оскільки така перебуває у відпустці по догляду за дитиною.

Згідно пункту 3.1 Інструкції щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, що затверджена наказом Міністерством праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року за № 42, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік - визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року № 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30 листопада 2005 року за № 1442/11722 (із змінами).

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що аналіз пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, що затверджена наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року за № 286, дозволяє зробити висновок, що середньооблікова кількість штатних працівників, у тому числі й тих, яким встановлена інвалідність, за рік обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи, що минули з початку року та ділення результату на 12 місяців.

Крім цього, відповідно до пункту 3.2 підпункту 3.2.2 вказаної Інструкції, при обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу за рік - не враховуються працівники, які перебувають у відпустках у зв'язку з вагітністю та пологами або для догляду за дитиною до досягнення нею віку, передбаченого чинним законодавством або колективним договором підприємства, включаючи тих, які усиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів за спірний період відповідачем не виконано.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до розрахунку середньооблікової чисельності штатних працівників-інвалідів за 2008 звітний рік, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» становить 196 особи. Фактично середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві становить 8 осіб. Однак, із вказаного розрахунку слідує, що середньооблікова річна кількість інвалідів, працюючих у відповідача, становить 6 осіб.

З врахуванням наведеного, колегія суддів апеляційного суду погоджується із висновком суду першої інстанції та вважає, що відповідачем не було вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Відтак судом першої інстанції вірно встановлено, що оскільки середньорічна заробітна плата штатного працівника у відвідача становить 15888 грн., то адміністративно-господарська санкція становить 31776 (15888 х 2) грн.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається.

Керуючись статтями 160, 167, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Кружік Групп» - залишити без задоволення, а постанову Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 червня 2014 року у адміністративній справі № 2-а-2343/09/0770 - без змін.

Ухвала набирає законної сили через 5 днів з моменту надсилання її копії особам, що беруть участь у справі та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.І. Запотічний

Судді О.І.Довга

ОСОБА_11

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2015
Оприлюднено08.07.2015
Номер документу46040345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2343/09/0770

Ухвала від 09.04.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 06.05.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 22.06.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Постанова від 02.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 09.04.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Постанова від 02.11.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні