Постанова
від 01.12.2008 по справі 2-а-48/2008
НОВОВОРОНЦОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

№2-а-48/2008р

                                                                                                           

№2-а-48/2008р.

                                                                                                           

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М    У К Р А Ї Н И

1 грудня 2008 року                                               

Нововоронцовський районний суд

Херсонської області в складі:

головуючого судді Бутенко Т.І.

при секретарі Білоїд Т.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.

Нововоронцовка

справу за адміністративним позовом ОСОБА_1  до управління Пенсійного фонду України в

Нововоронцовському районі Херсонської області 

про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги

згідно Закону України «Про соціальний захист дітей війни»,_

В С Т А Н  О В И В :

            ОСОБА_1

звернулася до суду з адміністративним позовом до Міністерства фінансів України,

Головного управління праці та соціального захисту населення Херсонської

обласної державної адміністрації, Головного управління Державного казначейства

України в Херсонській області, Міністерства праці та соціальної політики

України, Головного Управління Пенсійного фонду України в Херсонській області в

якому вказала, що вона відноситься до категорії 

дітей війни.  Позовні вимоги обґрунтовує

тим, що згідно ст.6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» від

18.11.2004 року вона має право на підвищення пенсії на 30% від мінімального

розміру пенсії за віком. Законом України «Про Державний бюджет на 2006 рік» та

Законом України «Про Державний бюджет на 2007 рік» призупинено дію ст.6 Закону

України «Про соціальний захист дітей війни». Рішенням Конституційного Суду

України від 9.07.2007 року визнано такими, що не відповідають конституції (є

неконституційними) норми ст.111 Закону України «Про державний бюджет України на

2007 рік». Таким чином вважає, що відповідачі зобов»язані були провести

перерахунок соціальної допомоги, починаючи з 1.01.2006р, тобто з моменту

набрання  чинності Законом України ”Про

соціальний захист дітей війни”.

Про порушення

свого права позивач дізналася після висвітлення зазначених питань, в тому числі

рішення Конституційного Суду України від 9.07.2007 року в засобах масової

інформації.

Просила

відновити пропущений строк для звернення до суду і стягнути на її користь

недоплачену щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2007 рік в сумі 2733

грн 30 коп                       

В судовому

засіданні представник позивача уточнила позовні вимоги і просила стягнути

недоплачену державну соціальну допомогу також за 2008 рік.

            Належним

відповідачем по справі визнано управління Пенсійного фонду України в

Нововоронцовському районі Херсонської області

            Представник

відповідача - управління Пенсійного фонду України в Нововоронцовському районі

Херсонської області позов не визнала і пояснила, що ст.6 Закону України «Про

соціальний захист дітей війни» передбачено підвищення пенсії або щомісячного

грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість

пенсії, на 30 % мінімальної пенсії за віком, але дана норма не передбачає яким

саме органом, за рахунок яких коштів та в якому процедурному порядку

здійснюється призначення і виплата пенсій. Крім того законодавчо встановлено,

що фінансове забезпечення соціальних гарантій здійснюється за рахунок коштів

державного бюджету країни, а не із бюджету Пенсійного фонду, який затверджує

Кабінет Міністрів України. Після рішення Конституційного Суду будь-яких змін до

ЗУ «Про Державний бюджет на 2007 рік» які б регулювали дане питання, не

внесено. У Державному бюджеті на 2008 рік

 

-2-

 не передбачено

видатків на виконання рішень судів про стягнення такої пенсії понад розміри,

встановлені законами України про Державний бюджет на відповідний рік. Ч.3

 ст.28 ЗУ «Про

загальнообов»язкове державне пенсійне страхування» передбачає, що мінімальний

розмір пенсії за віком, передбачений абз.1ч.1 ст.28 цього закону застосовується

виключно для визначення розміру пенсій і для розрахунку надбавок та підвищень

не застосовується. З 1.01.2008р до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання

виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни (

10% від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність).  З 28.05.2008 р підвищення проводиться у таких

розмірах: з 22 травня-48,10 грн, з 1 липня- 48,20 грн, з 1 жовтня-49,80 грн.

Беручи до уваги вищевказані обставини та враховуючи, що позивачем пропущений

строк позовної давності просила в позові відмовити.

            Заслухавши

пояснення сторін, вивчивши матеріали справи суд приходить до висновку, що позов

підлягає задоволенню частково.

            Позивач

відноситься до категорії дітей війни, що підтверджується посвідченням НОМЕР_1,

виданим Нововоронцовським РВСЗ 

Херсонської області.

            Згідно

зі ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” вказаній категорії

осіб передбачено право на підвищення пенсії на 30 % мінімальної пенсії за

віком. Відповідно до ч.2 ст.3 цього Закону встановлені ним державні соціальні

гарантії дітям війни не можуть бути обмежені або скасовані іншими

нормативно-правовими актами.

            У 2006

році дію Закону України „Про соціальний захист дітей війни” повністю, а у 2007

році окремо дію ст.6 цього Закону було зупинено законами про Державний бюджет

України на 2006-2007 роки. Згідно із Законом України „Про Державний бюджет

України на 2008 р та про внесення змін до деяких законодавчих актів” до ст.6

Закону України „Про соціальний захист дітей війни” вносились зміни, якими з

1.01.2008р виплата підвищення дітям війни передбачена в розмірі надбавки,

встановленої для учасників війни(10% прожиткового мінімуму для осіб, які

втратили працездатність).

            Конституцією

України (ст.8) передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти

приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. На підставі

положень ст.22 Конституції України при прийнятті нових Законів або внесенні

змін до чинних Законів держава не вправі допускати звуження змісту та обсягу

існуючих прав і свобод людини. Відповідно до ст.8 КАС України людина, її права

та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість

діяльності держави.

            Рішеннями

Конституційного Суду України від 9.07.2007 року №6-рп/2007 та від 22.05.2008р №

10-рп/2008 зупинення дії ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей

війни” на 2007-2008 роки було визнано неконституційними.

            Згідно

ч.1 ст.17 Закону України „Про виконання рішень та застосування практики

Європейського Суду з прав людини”, суди України застосовують при розгляді справ

Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та протоколи до неї, а

також практику Європейського Суду як джерело права.

            Відповідно

ст.1 Протоколу до Конвенції кожна особа має право мирно володіти своїм майном,

ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах

суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного

права.

            Згідно

ст.1 ч.1 Протоколу №1 до Конвенції борги, що становлять майно, можуть

розглядатися як власність особи.

            Посилання

відповідача на те, що Закони України „Про Державний бюджет на 2007р” та „Про

Державний бюджет на 2008 р та про внесення змін до деяких законодавчих актів

України” мають перевагу перед Законом України „Про соціальний захист дітей

війни” до уваги судом не приймаються, оскільки звуження змісту та обсягу

 

-3-

 прав шляхом

прийняття нових Законів, внесення змін до чинного законодавства за ст.22

Конституції України не допускається.      

            Поняття

та визначення розміру мінімальної пенсії за віком встановлені Законом України

„Про загальнообов”язкове державне пенсійне страхування”.

            Як

встановлено, позивачу з 1.01.2008р виплачується надбавка до пенсії як дитині

війни в розмірі надбавки, встановленої для учасників війни, тобто 10% від

прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність  в загальній сумі 529 грн 50 коп.

            Недоплата

пенсії позивачу становить за 2007 рік, починаючи з 9.07.2007 року:

за липень (406 х 30%:31д х 23д) становить 90,36 грн

за серпень (406 х 30%) становить 121,80 грн

за вересень (406 х 30%) становить 121,80 грн

за жовтень (411 х 30 %) становить 123,30 грн

за листопад (411 х 30%) становить 123,30 грн

за грудень (411 х 30%) становить 123,30 грн

всього недоплата становить 703,86 грн

            Недоплата

пенсії за 2008 рік, починаючи з 22.05.2008 року становить:

за травень ( 481х 30%: 31д х 10д) становить 46,54 грн

за червень (481 х 30% ) становить 144,30 грн

за липень (482 х 30%) становить 144,60 грн

за серпень (482 х 30%) становить 144,60 грн

за вересень (482 х 30%) становить 144,60 грн

за жовтень (498 х 30%) становить 149,40 грн

за листопад (498 х 30%) становить 149,40 грн

Всього 876,90 грн.

            З

урахуванням отриманої  10-відсоткової

надбавки, загальна сума недоплати становить (876,90 + 703,86 - 529,50)  - 1051,26 грн.

            Суд  визнає, що Міністерство фінансів України,

Головне управління праці та соціального захисту населення Херсонської обласної

державної адміністрації, Головне управління Державного казначейства України в

Херсонській області, Міністерство праці та соціальної політики України, Головне

управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, як юридичні особи,

самостійно відповідають за своїми зобов”язаннями, прав та охоронюваних законом

інтересів позивача не порушували, тому правових підстав для вирішення питання

про взаємовідносини між ними та позивачем немає.

            Згідно

Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах в

містах від 30.04.2002р № 8-4 управління Пенсійного фонду України в районах,

містах, районах в містах призначають (здійснюють перерахунки) і виплачують

пенсії, допомоги та інші соціальні виплати.

            Виходячи

з вищенаведеного, належним відповідачем по справі суд визнає управління

Пенсійного фонду України в Нововоронцовському районі Херсонської області.

             Спірні правовідносини регулюються Кодексом

адміністративного судочинства України, ч.2 ст.99 якого встановлено річний строк

для звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, свобод чи

інтересів, тому вимоги позивача підлягають задоволенню в межах строку позовної

давності. Стосовно вимоги позивача про стягнення недоплати за 2006 рік

пропущено строк позовної давності, що є підставою для відмови в їх задоволенні

згідно ч.1 ст.100 КАС України.

 

            На

підставі викладеного, керуючись  ст.

3,8,22,152 Конституції України, ст.3,6 Закону України “Про соціальний захист

дітей війни”, Законами України “Про Державний

 

-4-

 бюджет України на

2007 рік” та „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до

деяких законодавчих актів України”, Законом України “Про

 загальнообов”язкове державне пенсійне

страхування”, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, ст.1

Протоколу №1 до Конвенції,   ст.8,9,10,11,99,100,159-167

КАС України, суд,-

 

 

П О С Т А Н О В И В :

 

            Позов

задовольнити частково. Стягнути з управління Пенсійного фонду України в

Нововоронцовському районі Херсонської області на користь ОСОБА_1 недоплачену

щомісячну державну соціальну допомогу згідно Закону України „Про соціальний

захист дітей війни” за 2007-2008 роки в сумі 1051  грн 26 коп /одна тисяча п”ятдесят одна грн.

26 коп/

В решті позову

відмовити.

           

            Рішення

може бути оскаржене в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного  суду 

через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня

проголошення рішення заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього

протягом 20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної

інстанції або в порядку ч.5 ст.186 КАС України.

 

            Суддя:

СудНововоронцовський районний суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення01.12.2008
Оприлюднено19.09.2009
Номер документу4644545
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-48/2008

Ухвала від 19.09.2008

Адміністративне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т. А.

Постанова від 19.03.2008

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І.А.

Постанова від 11.04.2008

Адміністративне

Кривоозерський районний суд Миколаївської області

Дулдієр А.І.

Ухвала від 15.02.2008

Адміністративне

Оболонський районний суд міста Києва

Маринченко М.М.

Ухвала від 14.04.2008

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Шевера В.Д.

Ухвала від 08.09.2008

Адміністративне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Гнип О.І.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Бутенко Т.І.

Ухвала від 02.07.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 29.12.2008

Адміністративне

Шумський районний суд Тернопільської області

Олійник Т.М.

Ухвала від 09.01.2009

Адміністративне

Ізюмський міськрайонний суд Харківської області

Бутенко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні