Постанова
від 19.03.2008 по справі 2-а-48/2008
СМІЛЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №2- а- 48/2008 року

ПОСТАНОВА

 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2008 року Смілянський міськрайонний суд Черкаської області в складі :

головуючої судді     Зайончковської І.А.

при секретарі     Діхтяренко IX,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Сміла справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської ОДА про стягнення недоплаченої щорічної разової грошової допомоги,

встановив:

Згідно посвідчення АА № 369825, виданого 11 квітня 1996 року, ОСОБА_1 є учасником бойових дій. В зв"язку з цим у 2005-2007 роках йому до Дня Перемоги була виплачена щорічна одноразова допомога відповідно в сумах: 250 грн., 250 грн., 280 грн.

Позивач просить визнати неправомірними дії відповідача в частині відмови провести перерахунок вказаних сум відповідно до ст. 12 ЗУ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року, згідно якої одноразова грошова допомога повинна становити 5 мінімальних пенсій за віком, та рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року, яким визнані неконституційними деякі статті ЗУ „Про Державний бюджет на 2007 рік", в тому числі щодо вказаних виплат, а також стягнути на користь нього 4725 грн. На підтримку своїх позовних вимог позивач посилався також на те, що про розмір одноразової допомоги та порушення своїх прав дізнався лише у 2007 році.

Представник відповідача позов не визнала повністю, посилаючись на те, що розмір виплат згідно вказаного закону встановлюється ЗУ „Про Державний бюджет України" на відповідний рік та здійснюються за рахунок коштів державного бюджету і в межах фінансування; обсяги державного фінансування визначаються лише ЗУ „Про Державний бюджет України", норми закону втрачають чинність лише з дня ухвалення рішення Конституційним судом, яке до того ж зворотної сили не має, а на той час виплати вже були проведені; щодо розміру виплат за 2005-2006 роки, то з приводу неконституційності норм ЗУ „Про Державний бюджет України" на вказані роки Конституційним Судом України рішень не приймалось. Крім того, Головне управління виконує лише делеговані функції, а не владні управлінські, а тому не є суб'єктом владних повноважень.

Заслухавши представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст. 12 ЗУ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" учасникам бойових дій до 5 травня поточного року виплачується щорічна допомога в розмірі 5 мінімальних пенсій за віком. Законами України „Про Державний бюджет України на відповідний рік" у 2005-2007 роках визначався розмір мінімальної пенсії за віком, що становив відповідно: 332 грн., 359 грн., 410 грн. Таким чином, позивач у 2005 році повинен був отримати допомогу в сумі 1660 грн., у 2006 році - 1795 грн., у 2007 році - 2050 грн., а тому заборгованість по виплаті допомоги вказаній категорії осіб за 3 роки, з врахуванням фактично отриманих сум, становить 4725 грн.

Відповідно до ст. ст. 22, 48 Конституції України конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані; при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод, а також кожен має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім'ї.

Оскільки право позивача на отримання вказаного виду допомоги було передбачено діючим законодавством, виходячи з норм Конституції України, ЗУ „Про Державний бюджет України" не може позбавляти його права, визначеного іншим Законом України. На підставі наведеного суд не може прийняти до уваги посилання представника відповідача на те, що вони керувалися саме ЗУ „Про Державний Бюджет на 2007 рік" та відповідними постановами КМУ, оскільки вони звужують права позивача та не відповідають вимогам ст. 22 Конституції України, а також ст. 2 ЗУ „Про статус ветеранів війни,   гарантії   їх   соціального  захисту",   що   передбачає   неможливість   скасування.

встановлених раніше законодавством України чи колишнього СРСР, прав та пільг для ветеранів і членів їх сімей без їх рівноцінної заміни, а також передбачає визнання недійсними будь-яких актів органів державної влади чи місцевого самоврядування, які не відповідають цим вимогам. З тих же підстав рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року ст. ст. 29, 71 п. 13 ЗУ „Про Державний бюджет України на 2007 рік" визнано неконституційними. Аналогічні рішення були прийняті Конституційним Судом України 20 березня 2002 року № 5-рп та 1 грудня 2004 року № 20-рп з підстав неконституційності положень бюджетного законодавства щодо скорочення соціальних виплат.

На підставі викладеного суд також не може прийняти посилання представника відповідача на те, що виплата може бути проведена лише в межах виділених коштів. Відсутність самостійних коштів у відповідача для проведення виплат та недосконалість законодавства, де є суперечливість норм одного Закону іншому, не може бути підставою невиконання зобов'язань держави перед особою, щодо якої передбачені відповідними Законами України пільги чи допомоги.

Що стосується адміністративної юрисдикції, то згідно ст.3 КАС України суб'єктом владних повноважень може бути будь-який орган при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі і на виконання делегованих повноважень. Відповідач саме і виконує делеговані функції, тобто проводить нарахування та виплату вказаної щорічної допомоги відповідно до вимог ст. 17і ЗУ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Разом з тим ст. 99 КАС України, який введений в дію з 1 вересня 2005 року, передбачає річний строк на звернення до суду за захистом прав, що вираховується з дня, коли особа дізналась або повинна була дізнатися про їх порушення. Позивач не мав ніяких перешкод для ознайомлення з нормами Закону України, що передбачав для нього пільги, та звернення до суду, якщо вважав, що його права порушені, так як Закон був загальнодержавним, опублікованим у засобах масової інформації, доступним для ознайомлення, не вимагав спеціальних правових знань. В зв'язку з цим задоволенню підлягають лише вимоги в межах стягнень за 1 рік, з врахуванням виплачених коштів, в сумі 1770 грн.((410х5)-280=1770).

Так як відповідач є державною установою, отримує лише цільове фінансування з державного бюджету, самостійних коштів не має, тому витрати по справі у вигляді 3, 40 грн. судового збору, суд вважає необхідним віднести на рахунок держави.

Керуючись ст. ст. 9, 11, 159, 161, 163 КАС України, рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007, ст. 12 ЗУ „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", суд, -

постановив:

Позов задоволити частково.

Визнати неправомірними дії Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської ОДА по частковій виплаті ОСОБА_1 щорічної одноразової допомоги у 2007 році як учаснику бойових дій.

Стягнути з Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської ОДА на користь ОСОБА_1 недовиплачену щорічну одноразову допомогу за 2007 рік в сумі 1770 грн.

Витрати по справі у вигляду судового збору в сумі 3 грн. 40 коп. віднести на рахунок держави.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Смілянський міськрайсуд шляхом подачі в 10 денний строк з дня її проголошення заяви про апеляційне оскарження та поданням протягом 20 днів після подання такої заяви - апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана і в 10 денний строк з дня проголошення постанови без попереднього подання заяви про її оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на її оскарження, а в разі її оскарження - після розгляду справи апеляційним судом, якщо вона не буде скасована.

СудСмілянський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення19.03.2008
Оприлюднено14.05.2010
Номер документу9044668
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-48/2008

Ухвала від 19.09.2008

Адміністративне

Апостолівський районний суд Дніпропетровської області

Чумак Т. А.

Постанова від 19.03.2008

Адміністративне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Зайончковська І.А.

Постанова від 11.04.2008

Адміністративне

Кривоозерський районний суд Миколаївської області

Дулдієр А.І.

Ухвала від 15.02.2008

Адміністративне

Оболонський районний суд міста Києва

Маринченко М.М.

Ухвала від 14.04.2008

Адміністративне

Болградський районний суд Одеської області

Шевера В.Д.

Ухвала від 08.09.2008

Адміністративне

Семенівський районний суд Чернігівської області

Гнип О.І.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Нововоронцовський районний суд Херсонської області

Бутенко Т.І.

Ухвала від 02.07.2008

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 29.12.2008

Адміністративне

Шумський районний суд Тернопільської області

Олійник Т.М.

Ухвала від 09.01.2009

Адміністративне

Ізюмський міськрайонний суд Харківської області

Бутенко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні