ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ПРО ПОНОВЛЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ
09 липня 2014 року Справа № 2а-10585/10/0870м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Лілії Яковлівни, розглянувши матеріали адміністративної справи
за позовною заявою: Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області, м.Запоріжжя
до: Закритого акціонерного товариства «Азовсинтез», м.Запоріжжя
про: стягнення економічних санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області (далі - позивач) звернулась із адміністративним позовом до Закритого акціонерного товариства «Азовсинтез» (далі – відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача економічні санкції в розмірі 6471,36 грн.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 14.05.2014 провадження в адміністративній справі зупинено до встановлення правонаступника Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області у зв'язку з її ліквідацією.
Відповідно до ч. 1 ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України «Про ліквідацію урядових органів» від 28.03.2011 №346 та наказу Міністерства економіки України від 08.06.2011 №484 «Деякі питання ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів», Державна інспекція з контролю за цінами та її територіальні органи припинені шляхом ліквідації.
Відповідно до Указу Президента України «Про Державну інспекцію України з контролю за цінами» від 19.01.2012 № 19/2012 утворено Державну інспекцію України з контролю за цінами та покладено на неї функції з реалізації державної політики з контролю за цінами. Також, внесено відповідні зміни до Схеми організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади, затвердженої Указом Президента України «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» від 09.12.2010 № 1085/2010, згідно п.5 якого, установлено, що міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.
Центральні органи виконавчої влади, на які цим Указом покладені функції з реалізації державної політики у відповідній сфері, виконують повноваження у визначених сферах компетенції відповідних органів, що ліквідуються згідно з цим Указом.
Відповідно до Указу Президента України «Питання реалізації державної політики з контролю за цінами» від 30.03.2012 № 236/2012 із змінами згідно Указу Президента від 17.04.2013 №220/2013, затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, проте у ньому не зазначено, що Державна інспекція України з контролю за цінами, як новостворений центральний орган виконавчої влади, є правонаступником ліквідованої Державної інспекції з контролю за цінами, що діяла у системі Мінекономіки України.
Пунктом 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 № 2 встановлено, що відповідно до статті 55 КАС України в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.
При визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
У разі зменшення обсягу компетенції суб'єкта владних повноважень, не пов'язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач судом залучається інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Виходячи з положень статей 55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку про необхідність здійснення процесуального правонаступництва позивача на Державну інспекцію України з контролю за цінами, оскільки до компетенції даного органу належать вирішення питань, які раніше було віднесено до компетенції ліквідованого органу.
Відповідно до ч.5 ст.156 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), провадження у справі поновлюється за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або за ініціативою суду, якщо відпадуть обставини, які були підставою для зупинення провадження. Про поновлення провадження у справі суд постановляє ухвалу.
Беручи до уваги те, що наразі відпали обставини, які слугували підставою для зупинення провадження в адміністративній справі, то провадження по справі №2а-10585/10/0870 підлягає поновленню.
На підставі вищевикладеного, суд вважає за необхідне поновити провадження у справі та призначити справу до розгляду на 09 липня 2014 року року о 10 год. 00 хв. Про дату, час і місце судового розгляду сторони повідомлялись судом належним чином.
Керуючись ч.5 ст.156 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Здійснити процесуальне правонаступництво позивача у справі - Державну інспекцію України з контролю за цінами в Запорізькій області на Державну інспекцію України з контролю за цінами.
Поновити провадження у справі №2а-10585/10/0870 за позовною заявою Державної інспекції України з контролю за цінами до Закритого акціонерного товариства «Азовсинтез» про стягнення економічних санкцій.
Призначити справу до розгляду на 09 липня 2014 року о 10:00 .
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту постановлення.
Суддя Л.Я. Максименко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2014 |
Оприлюднено | 20.07.2015 |
Номер документу | 46727799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Максименко Лілія Яковлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні