ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
У Х В А Л А
"15" липня 2015 р.Справа № 7/46-Б-10
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Крамар С.І., розглянувши матеріали справи
за заявою Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, м. Хмельницький
до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький
про визнання банкрутом
Представники сторін:
від кредиторів: Шпиляєва Н.В. - представник ПАТ КБ "Приватбанк" згідно довіреності №4209-О від 15.11.2010р.;
Твардовська Є.Ю. - представник ДПІ у м. Хмельницькому ГУ ДФС у Хмельницькій області згідно довіреності №14900/9/22-25-10 від 09.07.2015р.;
від боржника: не з'явився;
за участю ліквідатора: арбітражного керуючого Чернецької А.А.
Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 29.03.2010р. порушено провадження у справі №7/46-Б-10 про визнання банкрутом Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький відповідно до норм ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду Хмельницької області від 28.04.2010р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький строком на шість місяців та призначено ліквідатором майна боржника ініціюючого кредитора - Державну податкову інспекцію у м. Хмельницькому, якого зобов'язано скласти ліквідаційний баланс та подати його разом із звітом про свою діяльність господарському суду для затвердження до 28.10.2010р.
Ухвалами господарського суду області було продовжено строк ліквідаційної процедури до 28.03.2015р., зобов'язано ліквідатора забезпечити завершення ліквідації банкрута до закінчення строку ліквідаційної процедури, скласти ліквідаційний баланс та подати його разо зі звіттом суду для затвердження.
На адресу суду області 21.04.2015р. від ліквідатора - Чернецької А.А. надійшов ліквідаційний баланс станом на березень 2015р., звіт про проведену роботу щодо ліквідації ФОП ОСОБА_1 та клопотання №236 від 01.04.2015р. про стягнення з кредиторів пропорційно заявлених вимог оплати послуг арбітражного керуючого Чернецької А.А. ліквідатора ФОП ОСОБА_1 за весь період виконання покладених обов'язків у розмірі 100228,00грн. Ухвалою суду ліквідаційний баланс банкрута, звіт про проведену роботу та клопотання ліквідатора про стягнення оплати послуг призначено до розгляду в судовому засіданні.
В судовому засідання ліквідатор - арбітражний керуючий Чернецька А.А. просить суд затвердити поданий нею звіт та ліквідаційний баланс банкрута, виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців боржника, провадження у справі припинити, а також стягнути з кредиторів кошти на оплату праці пропорційно визнаних їх грошових вимог.
Повноважні представники кредиторів в судовому засіданні проти затвердження звіту про проведену роботу у справі про банкрутство Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та ліквідаційного балансу банкрута не заперечують, та просять суд їх затвердити та припинити провадження у справі. Проте, не погоджуються із поданим ліквідатором клопотанням про стягнення з кредиторів оплати послуг. Зазначають, що подане клопотання про стягнення з кредиторів оплати послуг арбітражного керуючого не є об'єктивним і таким, що не підлягає задоволенню. ДПІ у м. Хмельницькому вказує, що відшкодування відповідних коштів не передбачено Державним бюджетом України.
Розглянувши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, судом встановлено наступне:
Фізична особа ОСОБА_1, як суб'єкт підприємницької діяльності, зареєстрований Виконавчим комітетом Хмельницької міської ради 16.02.1999р., ідентифікаційний номер НОМЕР_1, за місцем проживання: АДРЕСА_1.
Постановою суду від 28.04.2010р. визначено грошові вимоги ініціюючого кредитора - Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому до боржника Приватного підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький в сумі 20788,71 грн. Крім того, на банкрута покладено судові витрати у сумі 321грн. 00коп., з яких 85 грн. 00 коп. - державне мито та 236 грн. 00 коп. - витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Ліквідатором під час здійснення ліквідаційної процедури у справі № 7/46-Б здійснено наступні заходи:
- згідно вимог п.5 ст.52 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" для встановлення можливої кредиторської заборгованості ліквідатором повідомлено всіх відомих кредиторів боржника, а саме: Виконавчу дирекцію Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності; Державну податкову службу в Хмельницькій області; Фонд соціального страхування на виробництві та професійних захворювань України в Хмельницькій області; Хмельницький обласний центр зайнятості; ГУ Державної казначейської служби України у Хмельницькій області; Відділ державної виконавчої служби Хмельницького МУЮ; УПФ у м. Хмельницькому.
- відповідно до п.п. 4-6 ст.3-1 Закону "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ліквідатором в реєструючі органи направлено запити щодо виявлення майна банкрута, а саме до: Головного управління статистики у Хмельницькій області; Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, Управління Держкомзему у Хмельницькому районі, Управління Державної автомобільної інспекції Управління МВС України в Хмельницькій області; Державної інспекції сільського господарства в Хмельницькій області; КП "Хмельницьке БТІ"; Реєстраційної служби Хмельницького міського управління юстиції Хмельницької області; Державної митної службт України; ГУ Держземагенства у Хмельницькій області.
В межах встановленого строку, відповідно до норм п.5 ст.52 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатором отримано заяви з вимогами до банкрута від кредиторів:
- Публічного акціонерного товариства "Укрсиббанк" в особі Хмельницької філії ПАТ КБ "Приватбанк", грошові вимоги в сумі - 33351,16грн. (заява №30-71-1562 від 20.10.2010р.);
- Публічного акціонерного товариства "Приватбанк", грошові вимоги в сумі - 133783,17грн. (заява №2800001601/3196 від 13.07.2011р.).
Заявлені вимоги розглянуті ліквідатором, визнані в повному обсязі та включені до ліквідаційного балансу.
Ухвалою господарського суду Хмельницької області від 24.09.2012 року відмовлено ТОВ "Кей-Колект" в задоволені заяви про заміну сторони у справі, згідно якої ТОВ "Кей-Колект" просив суд замінити сторону у справі-кредитора ПАТ "УкрСиббанк" на ТОВ "Кей-Колект".
Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в м. Хмельницькому листами №605/03 від 16.08.2011р. та №1166 від 19.07.2010р. повідомило, що ФОП ОСОБА_1 на обліку як платник страхових внесків не перебуває.
Відповідно до листа виконавчої дирекції виконавчої дирекції Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №2166-08 від 12.08.2011р. банкрут на обліку не перебуває.
Згідно повідомлення Хмельницького міського центру зайнятості №23-02/2489 від 1108.2011р. ПП ОСОБА_1 у фонді не зареєстрований.
Управління Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому листом №7410/09 від 08.07.2010р. повідомило, що заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у боржника відсутня.
Головне управління Державної казначейської служби листом №15-14/305-4140 від 14.05.2015р. повідомило, що ПП ОСОБА_1 у управлінні рахунків не має та заборгованість його відсутня.
Відповідно до листів Першого МВ ДВС Хмельницького міськрайонного управління юстиції №18220/03-27/4 від 15.05.2015р. та №25008/03-27/26 від 09.07.2015р. виконавчі провадження закінчено, документи щодо даного боржника на виконанні не перебувають, а де стягувачем виступав ОСОБА_1 на примусовому виконанні не перебували.
Згідно даних органів статистики за боржником заборгованості по заробітній платі немає.
Згідно повідомлення Хмельницького бюро технічної інвентаризації №494/01-15 від 03.03.2015р., приватна власність на нерухомість за даним боржником не зареєстрована.
Відповідно до Інформаційної довідки №31390687 від 22.12.2014р. з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо ФОП ОСОБА_1 у Державному реєстрі прав на нерухоме майно відомості відсутні.
Згідно відповіді від 24.01.2011р. Будинкоуправління №2 квартирно-експлуатаційного відділення (КЄЧ мікрорайону Раково), квартира за адресою: АДРЕСА_1 знаходиться в комунальній власності.
Відповідно до довідки УДАІ УМВСУ в Хмельницькій області №1578 від 12.02.2015р., за боржником автотранспортних засобів не виявлено.
Згідно повідомлення Інспекції Держтехнагляду у м. Хмельницькому від 08.09.2011р. за даним боржником трактори та сільськогосподарська техніка не зареєстрована.
Державна інспекція сільського господарства в Хмельницькій області листом №7321 від 13.02.2015р. повідомила, що за ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1) тракторів та сільськогосподарської техніки не зареєстровано.
Хмельницька митниця ДФС України згідно листа №895/10/2270-00,3-20 від 12.02.2015р. вказала, що ФОП ОСОБА_1 та фізична особа ОСОБА_1 на обліку в митниці не перебуває та митне оформлення товарів за останні три роки не здійснював.
Відповідно до листа Управління земельних ресурсів та земельної реформи №499/02-01-15 від 15.02.2015р. земельні ділянки ФОП ОСОБА_1 на території міста Хмельницького у власність, оренду та постійне користування не передавались.
Згідно відповідей з управлінь Держкомзему Хмельницької області: Старокостянтинівського, Городоцького, Красилівського, Ярмолинецького, Полонського, Славутського, Шепетівського, Летичівського, Чемеровецького, Новоушицького районів та міст Славута, Нетішин та Кам'янець - Подільського району, земельні ділянки ОСОБА_1 не надавались.
Відповідно до відповідей: №33-6-0.32-2486/2-15 від 13.02.2015р. Головного управління держземагентства у Житомирській області; №33-25-0.21-3388/2-15 від 23.02.2015 Головного управління держземагентства у Чернігівській області; №33-21-0.8-3472/2-15 від 12.03.2015р. Головного управління держземагентства у Херсонській області; №33-2-0.21-4807/2-15 від 11.03.2015р. Головного управління держземагентства у Вінницькій області; №11-16-0.52-3214/2-15 від 25.03.2015р. Головного управління держземагентства у Полтавській області; №33-9-0.9-2398/2-15 від 12.03.2015р. Головного управління держземагентства у Івано-Франківській області; №33-22-0.41-5217/2-15 від 26.02.2015р. Головного управління держземагентства у Хмельницькій області; Головного управління держземагентства у Київській області; №33-23-0.41-3946/2-15 від 24.03.2015р. Головного управління держземагентства у Черкаській області; №33-13-0.4-4936/2-15 від 12.03.2015р. Головного управління держземагентства у Львівській області; №33-20-9-4166/0/9-15 від 20.02.2015р. Головного управління держземагентства у Харківській області; №33-26-0.2-3153/2-15 від 03.03.2015р. Головного управління держземагентства у м. Києві; №33-15-0.5-3224/2-15 від 19.02.2015р. Головного управління держземагентства у Одеській області; №33-11-0.3-4230/2-15 від 03.03.2015р. Головного управління держземагентства у Кіровоградській області; Головного управління держземагентства у Чернівецькій області; №33-19-0.61-2483/2-15 від 20.02.2015р. Головного управління держземагентства у Тернопільській області; №33-4-0.2-2956/2-15 від 16.02.2015р. Головного управління держземагентства у Дніпропетровській області, земельні ділянки на праві власності або користування за боржником незареєстровані.
Згідно листа Хмельницької регіональної філії ДП „Центр державного земельного кадастру" №1763 від 25.06.2010р. в автоматизованій базі даних реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав користування за даним боржником не зареєстровано.
Державна авіаційна служба України від 02.03.2015р. листом № 21.1.19-3844 повідомила, що за банкрутом повітряні судна незареєстровані.
Державна служба інтелектуальної власності України листом № 1-8/1167 від 14.02.2015р. стосовно наявності об'єктів права інтелектуальної власності у боржника повідомила, що службою через мережу інтернет відкрито доступ до 9 баз даних та до 11 інформаційно-довідкових систем щодо об'єктів промислової власності. На підставі даної відповіді проведено пошук на веб-порталі служби - будь-якої інформації стосовно банкрута не виявлено.
Згідно відповіді №12-110 від 17.02.2015р. Головного управління статистики у м. Києві, будь-які відомості, які б свідчили про діяльність боржника в м. Києві відсутні.
ПАТ "Національний депозитарій України" листом № 279/09 від 12.02.2015р. повідомив, що не володіє інформацією щодо наявності рахунків та цінних паперів у боржника.
Відповідно до довідки ДПІ у м. Хмельницькому №25307/10/29-015 від 11.08.2011р. за ФОП ОСОБА_1 обліковуються 5 рахунків в ПАТ "Приватбанк" (НОМЕР_7, НОМЕР_3); ПАТ "Укрсиббанк" (НОМЕР_4, НОМЕР_5); ПАТ КБ "Правекс-банк" (НОМЕР_6).
Згідно довідки відділення №155 ПАТ "УкрСиббанк" №630 від 12.12.2013р. поточні рахунки боржника: НОМЕР_4, НОМЕР_5, закрито.
Хмельницькою філією ПАТ КБ "Приватбанк" відповідно до довідки №08.7.0.0.0/110802111438 від 02.08.2011р. повідомлено, що залишки коштів на р/р НОМЕР_3 та НОМЕР_7 становлять 0,00грн. Вищезазначені рахунки є кредитними та будуть закриті після ліквідації ФОП ОСОБА_1
Згідно довідки відділення ПАТ КБ „Правекс-банк" від 08.05.2012р. рахунок боржника закрито.
Листом 25307/10/29-015 від 11.08.2011р. ДПІ у м. Хмельницькому повідомила, що по ФОП ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) є засновником ПП "Добра справа плюс" (код ЄДРПОУ 34912612).
Згідно даних по номеру ДРФО ДПА України повідомила, що ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) є засновником наступної юридичної особи: Приватне підприємство "ДОБРА СПРАВА ПЛЮС", код ЄДРПОУ 34912612, юридична адреса: 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Кам'янецька,147, корп.1, кв.1.
Як вбачається з матеріалів справи, за даними податкового обліку по ПП "Добра справа плюс" обліковується заборгованість у сумі 90116,55грн., звітність ПП "Добра справа плюс" протягом 2011-2012 років подавалась з нульовими показниками, тобто господарська діяльність не здійснювалась.
Відповідно до відповідей на запити суду за ПП "Добра справа плюс" не обліковується нерухомого та рухомого майна на яке можливо було б звернути стягнення.
Договором від 12.02.2015р. було безоплатно (п.1 додатку до договору від 12.02.2015р.) відчужено частку в статутному капіталі ПП "Добра справа плюс" на користь ТОВ "РІК-ЮА".
Відповідно до актів прийому-передачі від 12.02.2015р., ПП "Добра справа плюс" було передано, а ТОВ "РІК-ЮА" прийнято установчих та бухгалтерських документів підприємства, а також частки в статутному капіталі підприємства.
Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців від 17.02.2015р. та інформації з ДП "Інформаційно-ресурсний центр" засновником ПП "Добра справа плюс" код ЄДРПОУ 34912612 є ТОВ "РІК-ЮА" код ЄДРПОУ 39617798 та керівником підприємства визначено Дунець К.М.
Згідно відповіді з ХМВ УМВС в Хмельницькій області від 22.07.2010р. №9801, повідомлено що дозвільною системою дозволи на виготовлення та знищення печаток та штампів з 01.07.2007р. ОСОБА_1 не отримував.
Крім того, ліквідатором до редакції обласної газети "Є" від 20.07.2011р. подано оголошення про визнання печатки та штампу Приватного підприємця ОСОБА_1 недійсними.
З метою пошуку об'єктів нерухомості що належать боржникна праві власності направлено запити до наступних гаражних масивів, що межують з місцем проживанням боржника: Гаражним кооперативом "Раково-2" (м. Хмельницький, вул. Гарнізонна, 16/3, мікрорайон Ракове), надано відповідь, що ФОП ОСОБА_1 не є членом гаражного кооперативу; ГК "Раково-3" (м. Хмельницький, вул. Гарнізонна, 24/1, мікрорайон Ракове), надано відповідь про те, що боржник в списках власників гаражів не числиться та майна на території кооперативу немає; ГК "Раково-1" (м. Хмельницький, вул. Чорновола, 159/2, мікрорайон Ракове), надано відповідь про те, що боржник в списках власників гаражів не числиться та майна на території кооперативу немає.
Ліквідатором 02.12.2011р. направлено лист до Хмельницької міської прокуратури, щодо зобов'язання ОСОБА_1 передати ліквідатору бухгалтерські документи та матеріальні цінності банкрута, який передано на розгляд до Хмельницького міського відділу УМВС України у Хмельницькій області для проведення перевірки.
12.01.2012р. Хмельницький міський відділ УМВС України в Хмельницькій області повідомив, що в зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 ознак злочину, відмовлено в порушенні кримінальної справи.
Як вбачається з матеріалів справи, загальна сума кредиторських вимог банкрута, які встановлені ліквідатором і включені до ліквідаційного балансу, становить 187923,04грн. Ліквідаційний баланс свідчить про відсутність у банкрута майна, необхідного для задоволення вимог кредиторів.
В ході проведення ліквідаційної процедури майна боржника-банкрута, від реалізації якого можливе покриття витрат, пов'язаних з провадженням у справі про банкрутство та погашення кредиторської заборгованості виявлено не було.
Через відсутність майна реалізація матеріальних цінностей банкрута - Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 не проводилась.
Згідно протоколу №4 від 05.05.2015р. зборами комітету кредиторів у справі №7/46-Б-10 затверджено звіт ліквідатора про проведену роботу під час ліквідаційної процедури та ліквідаційний баланс ФОП ОСОБА_1
В судовому засіданні ліквідатор та присутні повноважні представники кредиторів просили суд звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс боржника затвердити, виключити з ЄДРЮОФОП ФОП ОСОБА_1 та провадження по справі №7/46-Б-10 припинити.
Приймаючи дану ухвалу господарським судом враховується наступне.
Згідно з абз. 3 п. 1-1 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VI (надалі - Закону), положення цього Закону, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності цим Законом, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", вимоги, що не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Зважаючи на викладене вище, господарський суд приходить до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення та реалізації активів боржника та дотримано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення ліквідаційної процедури у справі №7/46-Б-10.
Відповідно до ч. 1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються передбачені законом докази. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Враховуючи, що у боржника відсутні кошти та майно, за рахунок якого боржник зміг би в повному обсязі задовольнити вимоги кредиторів, суд приходить до висновку, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо встановлення активів боржника, а також зважаючи на їх відсутність ліквідаційний баланс та звіт ліквідатора належить затвердити, а боржника виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
З огляду на викладене, суд вважає за належне провадження у справі №7/46-Б-10 припинити на підставі п. 6 ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Крім того, відповідно до п. 2 ст. 34 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після винесення судом ухвали про ліквідацію банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і, за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.
Що стосується клопотання ліквідатора про стягнення оплати його послуг із визнаних кредиторів, господарським судом враховується наступне.
Згідно ч. 1 ст. 52 Закону, у разі, якщо громадянин-підприємець-боржник або керівні органи боржника-юридичної особи відсутні за її місцезнаходженням, або у разі ненадання боржником протягом року до органів державної податкової служби згідно із законодавством податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності, а також за наявності інших ознак, що свідчать про відсутність підприємницької діяльності боржника, заява про порушення справи про банкрутство відсутнього боржника може бути подана кредитором незалежно від розміру його вимог до боржника та строку виконання зобов'язань.
В такому випадку провадження у справі про банкрутство здійснюється за спрощеною процедурою без публікації оголошення про порушення справи про банкрутство, без формування реєстру вимог кредиторів, без утворення комітету кредиторів та з переходом у підготовчому засіданні суду до ліквідаційної процедури, визначеної з особливостями, передбаченими ст. 52 вказаного Закону,
Крім того, виходячи з особливостей здійснення спрощеної процедури банкрутства щодо відсутнього боржника, визначених нормами статті 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" про банкрутство, імперативний обов'язок щодо створення комітету кредиторів боржника у справі про банкрутство відсутнього боржника не передбачений. (Аналогічна правова позиція викладена в постанові Вищого господарського суду України по справі №10/Б-1261 від 09.03.2011р.).
Відповідно до ч. 10, 12-14 статті 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної загробної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Отже, виходячи з приписів ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", призначений у справі про банкрутство арбітражний керуючий виконує покладені на нього судом обов'язки та, відповідно, здійснює діяльність арбітражного керуючого на платній основі.
В подальшому кредитори (комітет кредиторів) повинні прийняти рішення про утворення фонду для оплати послуг та покриття витрат арбітражного керуючого (ліквідатора) за відсутності активів боржника. За відсутності комітету кредиторів звіт арбітражного керуючого про оплату його послуг повинен затверджуватися в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури або в окремому судовому засіданні. При цьому суд зобов'язаний вирішити питання про затвердження витрат на оплату послуг ліквідатора та проведення ліквідаційної процедури у справі про банкрутство. Керуючись принципом пропорційності голосів кредиторів кількості їх грошових вимог відповідно до статті 16 Закону, суд вправі застосувати такий принцип до розподілу витрат між кредиторами, пов'язаних з проведенням спрощеної ліквідаційної процедури за відсутності коштів від реалізації майна боржника на проведення ліквідаційної процедури.
Як зазначалося вище, постановою господарського суду від 28.04.2010р. боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру на шість місяців.
Ухвалою суду від 03.08.2011р. призначено ліквідатором у справі №7/46-Б-10 арбітражного керуючого Чернецьку А.А.
Згідно наявних в матеріалах справи доказів, присутні в судових засіданнях повноважні представники ініціюючого кредитора та виявлених ліквідатором кредиторів безпосередньо в судових засіданнях не заперечували щодо продовження строку ліквідаційної процедури у даній справі.
Ухвалами суду ліквідаційну процедуру по справі №7/46-Б-10 про визнання банкрутом ФОП ОСОБА_1 продовжено до 28.03.2015 року.
Ухвалою суду від 16.09.2014р., яка залишена без змін Рівненським апеляційним господарським судом та касаційною інстанцією, затверджено арбітражному керуючому - ліквідатору ФОП ОСОБА_1 Чернецькій Аллі Анатоліїній оплату послуг у розмірі двох мінімальних заробітних плат щомісячно, за весь період виконання обов'язків ліквідатора.
Враховуючи вище викладене, господарський суд приходить до висновку про задоволення клопотання ліквідатора про відшкодування їй оплати послуг та необхідність пропорційного покладення на кредиторів у даній справі про банкрутство витрат по оплаті послуг ліквідатора з урахуванням принципу пропорційності заявлених ними та визнаних ліквідатором грошових вимог.
Крім того, при винесенні ухвали судом враховано, що на засіданні комітету кредиторів (протоколу №4 від 05.05.2015р.), був заслуханий та затверджений звіт ліквідатора про проведену роботу у ліквідаційній процедурі. При цьому ні у даному протоколі ні у наступних претензії з боку комітету кредиторів щодо роботи ліквідатора та надання звітів про проведену роботу відсутні. Також, як вбачається з матеріалів справи, кредиторами не ставилось питання щодо заміни, заперечення дій або оскарження дій чи бездіяльності ліквідатора Чернецької А.А. у ліквідаційній процедурі ФОП ОСОБА_1 м. Хмельницький.
Судом також враховано, що законодавець не ставить порядок розподілу витрат на оплату послуг ліквідатора в залежність від обсягу діяльності ліквідатора відсутнього боржника, від розміру вимог кожного із кредиторів у справі, майнового стану кожного кредитора у справі про банкрутство відсутнього боржника, правового статусу кредитора (особа, заснована на приватній чи державній формі власності, державний орган, громадська організація тощо), від джерел фінансування того чи іншого кредитора, а також від майнових результатів арбітражного керуючого у справі про банкрутство.
Тобто, невиявлення ліквідатором боржника в процедурі ліквідації останнього майна, інших активів та грошових коштів, за умови встановленого судом факту повноти та належності виконання ним своїх обов'язків у цій процедурі, жодним чином не впливає на оплату його послуг. (Аналогічну позицію відображено у постановах Вищого господарського суду України, зокрема у справах №2/109-05-4438 від 23.07.2014р., №21/7б від 21.09.2010р., а також Рівненського апеляційного господарського № 13/17/71-Б від 01.09.2011р.).
Таким чином, вислухавши прибулих до суду повноважних представників учасників судового процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи докази та надані в ході судового розгляду пояснення повноважних представників сторін, оцінюючи їх у сукупності суд, керуючись п. 11 розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.12.2011р. №4212-VІ (в редакції Закону від 02.10.2012р. №5405-VІ), ст. ст. 10,12, ст. 3-1, 31, 32, 34, п. 6 ст. 40, ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992р. №2343-ХІІ (в редакції Закону до 19.01.2013р.), ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", ст.ст. 22, 33-35, 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький, затвердити.
Припинити підприємницьку діяльність Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, місце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.
Провадження у справі № 7/46-Б-10 за заявою Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому, м. Хмельницький до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Хмельницький про визнання банкрутом припинити.
Зобов'язати державного реєстратора Реєстраційної служби Хмельницького міського управління юстиції виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
Зобов'язати ліквідатора - арбітражного керуючого Чернецьку А.А. забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або уповноваженою ним архівною установою, визначити місце подальшого їх зберігання.
Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому (29000, м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 12, код 38775997) на користь арбітражного керуючого Чернецької Алли Анатоліївни (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_2) 11085,22грн. (одинадцять тисяч вісімдесят п'ять грн. 22 коп.) витрат на оплату послуг ліквідатора у справі №7/46-Б-10.
Видати наказ.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Приватбанк" в особі Хмельницької філії ПАТ КБ "Приватбанк" (29000, м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 19, код 14360570) на користь арбітражного керуючого Чернецької Алли Анатоліївни (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_2) 71352,31грн. (сімдесят одну тисячу триста п'ятдесят дві грн. 31 коп.) витрат на оплату послуг ліквідатора у справі №7/46-Б-10.
Видати наказ.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Укрсиббанк" (61050, м. Харків, пр-т Московський, 60, код 09807750) на користь арбітражного керуючого Чернецької Алли Анатоліївни (АДРЕСА_2, ідентифікаційний код НОМЕР_2) 17790,47грн. (сімнадцять тисяч сімсот дев'яносто грн. 47 коп.) витрат на оплату послуг ліквідатора у справі №7/46-Б-10.
Видати наказ.
Копію ухвали надіслати: кредиторам, банкруту, Відділу ДВС Хмельницького міськрайонного управління юстиції, державному реєстратору Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Реєстраційної служби Хмельницького міськрайонного управління юстиції, арбітражному керуючому Чернецькій А.А., Головному управлінню статистики у Хмельницькій області, Головному управлінню юстиції у Хмельницькій області.
Суддя С.І. Крамар.
Віддрук. 10 прим.: 1 - до справи, 2 - кредитору ДПІ у м. Хмельницькому Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області (м. Хмельницький, вул. Героїв Майдану, 12), 3 - боржнику ФОП ОСОБА_1 (АДРЕСА_1) (простим.), 4 - Хмельницькій філії ПАТ КБ "Приватбанк" (м. Хмельницький, вул. Проскурівська, 19), 5 - ПАТ "УкрСиббанк" (м. Харків, пр-т Московський, 60; м. Хмельницький, вул. Подільська, 21, м. Хмельницький, вул. Соборна, 8) (простим), 6 - ліквідатору Чернецькій А.А. (АДРЕСА_3), 7- першому МВ ДВС Хмельницького міськрайонного управління юстиції (м. Хмельницький, вул. Тернопільська, 13/2)простим, 8 - Головному управлінню статистики у Хмельницькій області (вул. Театральна, 36, м. Хмельницький)(простим); 9 -Державному реєстратору Відділу державної реєстрації ЮОФОП Реєстраційної служби Хмельницького МРУЮ (вул. Соборна, 16, м. Хмельницький)(простим); 10 - Головному управлінню юстиції у Хмельницькій області (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький)(простим).
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 15.07.2015 |
Оприлюднено | 21.07.2015 |
Номер документу | 46854219 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні