cpg1251
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2015 року м. Київ К/800/50777/13
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді-доповідача Федорова М.О.
суддів: Островича С.Е.
Степашка О.І.
розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Приватного підприємства «Гермес» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013
у справі 810/2817/13
за позовом Приватного підприємства «Гермес»
до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської
області Державної податкової служби
про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Гермес» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Васильківської об'єднаної державної податкової інспекції Київської області Державної податкової служби про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 закрито провадження у частині позовних вимог про визнання висновків акту перевірки від 10.04.2013 № 554/22-03/30479831 Васильківської об'єднаної ДПІ Київської області ДПС недійсними на підставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України.
Постановою Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013 постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 залишено без змін.
Не погоджуючись з зазначеним рішеннями суду першої та апеляційної інстанції, позивач оскаржив їх в касаційному порядку. В скарзі просить скасувати оскаржувані рішення, ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
Касаційна скарга вмотивована тим, що судами першої та апеляційної інстанцій при вирішення спору по даній справі порушено норми матеріального права.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, розглянувши надані письмові докази в їх сукупності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційну скаргу слід відхилити з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем проведено проведено документальну невиїзну позапланову перевірку ПП «Гермес» з питань дотримання вимог податкового законодавства по податку на додану вартість по взаємовідносинам з TOB «КФ «Горизонталь» за період з 01.05.2012 по 31.07.2012., за результатами якої складено акт від 10.04.2013 № 554/2203/30479831.
Перевіркою встановлено, що позивачем порушено . 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст. 188, п. 198.1, п. 198.2, п. 198 3, п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний адміністративний суд, виходив з того, що висновок податкового органу про вчинення суб'єктом господарювання правочину, що суперечить інтересам держави і суспільства, може бути відображено в акті перевірки у разі, якщо посадова особа податкового органу, за своїм внутрішнім переконанням вважає, що має місце умисел суб'єкта господарювання вчиняти правочини без мети настання реальних наслідків, намір сторін угоди на ухилення від оподаткування прибутків тощо; жодних обставин, які не дозволяють податковому органу та його посадовим особам оцінювати діяльність суб'єкта господарювання на предмет її відповідності вимогам Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України чи Господарського кодексу України та іншим нормативно-правовим актам, чинним законодавством України не передбачена.
Суд касаційної інстанції погоджується з таким висновком судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.
Відповідно до п. 3 р. 1 Порядку оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 984 від 22.12.2010, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 12.01.2011 за № 34/18772, акт - службовий документ, який підтверджує факт проведення документальної перевірки фінансово-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Згідно з п. 5 р. 1 зазначеного Порядку за результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Таким чином, акт перевірки та викладені у ньому факти та висновки не можна розглядати як рішення суб'єкта владних повноважень, що породжує для суб'єкта господарювання певні правові наслідки. Акт є виключно носієм доказової інформації про виявлені податковим органом під час проведення перевірки порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання, обов'язковим документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Контролюючий орган не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб'єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень, що приймаються на підставі такого акту, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податку порушень.
При цьому, слід зазначити, що оцінка акту перевірки, в тому числі і оцінка дій посадових осіб податкового органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, а також щодо самих висновків перевірки, надається уповноваженими законом органами влади при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту.
Рішення судів попередніх інстанцій постановлені з додержанням норм процесуального та матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги висновок суду не спростовують, підстави для призначення справи до розгляду в судовому засіданні відсутні.
Враховуючи вищевикладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що касаційну скаргу Приватного підприємства «Гермес» на постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013 у справі 810/2817/13 слід відхилити, а судові рішення залишити без змін.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 221, 223, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Приватного підприємства «Гермес» відхилити.
Постанову Київського окружного адміністративного суду від 02.07.2013 та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 24.09.2013 у справі 810/2817/13 залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може бути переглянута Верховним Судом України з підстав та в порядку, передбачених статтями 236-239 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий М.О. Федоров Судді С.Е. Острович О.І. Степашко
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2015 |
Оприлюднено | 24.07.2015 |
Номер документу | 47296077 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Федоров М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні