КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КИЇВСЬКИЙ
АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8
т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.03.2009
№ 51/259
Київський апеляційний господарський суд у
складі колегії суддів:
головуючого: Отрюха Б.В.
суддів: Верховця А.А.
Тищенко
А.І.
при секретарі:
За участю представників:
від позивача -представник не з'явився
від відповідача-1 - представник не з'явився
від відповідача-2 - представник не
з'явився
від відповідача-3 - Міськова О.Б. -
юрист
розглянувши у відкритому судовому засіданні
апеляційну скаргу Шевченківська районна у м. Києві рада
на рішення Господарського суду м.Києва від
23.01.2009
у справі № 51/259 (суддя Пригунова А.Б.)
за позовом СПД-фізична особа
ОСОБА_1
до Шевченківська
районна у м. Києві рада
Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва
Шевченківської районної у м. Києві ради
Приватне підприємство "Тамерлан і К"
третя особа позивача
третя особа відповідача
про визнання
рішення незаконним та зобов"язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду м. Києва від
23.01.2009р. позов Суб'єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1до Шевченківської районної у
м. Києві ради, Шевченківської районної у м. Києві ради, Управління з питань комунального
майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради,
Приватного підприємства „Тамерлан і К” про визнання рішення незаконним та
зобов'язання вчинити дії було задоволено частково. Зазначеним рішенням: визнано
недійсним рішення Шевченківської районної у місті Києві ради від 07.06.07 р. №
233 „Про внесення змін до деяких рішень Шевченківської районної у місті Києві
ради з питань приватизації об'єктів комунальної власності” в частині відміни
пункту 12 вищезазначеного рішення сесії райради, а також рішення Шевченківської районної у місті Києві ради
від 21.06.07 р. № 251 „Про приватизацію об'єктів комунальної власності
Шевченківського району міста Києва” в частині визначення способу приватизації -
шляхом аукціону - нежтлового приміщення площею 82,00 кв. м., що знаходиться за
адресою АДРЕСА_1, літ. „А”; визнано недійсним аукціон від 25.03.08р..
проведений на Товарній біржі «Перша універсальна біржа «Україна», з продажу
нежитлового приміщення площею 82.0 кв.м.. що розташоване за адресою: м.Київ,
вул..Саксаганського, 123, літера «А» у Шевченківському районі міста Києва;
визнано недійсним договір купівлі-продажу нежитлового приміщення від 26.03.08,
укладений між Управлінням з питань комунального майна, приватизації та
підприємництва Шевченківського району м. Києва і Приватним підприємством
«Тамерлан і К»; зобов'язано Управління з питань комунального майна,
приватизації та підприємництва Шевченківського району м. Києва належним чином
оформити приватизаційні документи для приватизації позивачем шляхом викупу -
провести оцінку майна та укласти з позивачем договір купівлї-продажу нежилого
приміщення площею 82,0 кв.м., що розташоване по АДРЕСА_1 літ «А» у
Шевченківському районі м. Києва. Призначено до стягнення відповідачів на
користь позивача державне мито та витрати на інформаційно-технічне забезпечення
судового процесу пропорційно розміру задоволених вимог.
Шевченківська районна у м. Києві
рада, не погоджуючись з рішенням Господарського суду м. Києва від 23.01.2009р.,
звернулася з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати, оскільки
вважає, що воно прийняте з порушенням норм чинного законодавства.
Приватне підприємство „Тамерлан і
К”, не погоджуючись з рішенням Господарського суду м. Києва від 23.01.2009р.,
звернулося з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати, оскільки
вважає, що воно прийняте з порушенням норм чинного законодавства.
Розглянувши апеляційні скарги та
відзив на неї, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні
матеріали справи, колегія встановила наступне:
31.05.01р. між комунальним
підприємством по утриманню житлового господарства Залізничного району міста
Києва і Суб'єктом підприємницької діяльності ОСОБА_1був укладений договір
оренди нежитлового приміщення площею 82,0 кв.м., що розташоване по АДРЕСА_1.
літ.»А».
Рішенням Шевченківської районної у
місті Києві ради №363 від 22.04.04р. «Про приватизацію об'єктів комунальної
власності Шевченківського району міста Києва» затверджено перелік об'єктів
комунальної власності Шевченківського району м.Києва, що підлягають
приватизації шляхом викупу, до яких включено межитлове приміщення площею 82.
кв.м., розташоване по АДРЕСА_1 літ «А», та визначено покупця Суб'єкта
підприємницької діяльності ОСОБА_1. (пункт 12).
Рішенням Шевченківської районної у місті
Києві ради від 07.06.07р. №233 «Про внесення змін до деяких рішень
Шевченківської районної у місті Києві ради з питань приватизації об'єктів
комунальної власності» відмінено пункт 12 додатку до вищезазначеного рішення
сесії райради.
Рішенням Шевченківської районної у
місті Києві ради від 21.06.07р. №251 «Про приватизацію об'єктів комунальної
власності Шевченківського району міста Києва» затверджено перелік об'єктів
комунальної власності Шевченківського району м.Києва, що підлягають
приватизації шляхом продажу на аукціоні, до яких включено нежитлове приміщення
площею 82, кв.м., розташоване по АДРЕСА_1. літ «А» у місті Києві.
На підставі вищезазначеного
25.03.08р. на Товарній біржі «Перша універсальна біржа «Україна» відбувся
аукціон з продажу нежитлового приміщення площею 82,0 кв.м.. що розташоване за
адресою: АДРЕСА_1, літера «А» у Шевченківському районі міста Києва за
результатами якого переможцем торгів визначений учасник №1 -Приватне
підприємство «Тамерлан і К».
Наказом Управління з питань
комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у
місті Києві №25-з від 25.03.08р. затверджено як переможця аукціону з продажу
нежитлового приміщення за адресою: АДРЕСА_1. літ.»А» Приватне підприємство
«Тамерлан і К».
26.03.08р. Управлінням з питань
комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у
місті Києві ради та Приватним підприємством «Тамерлан і К» укладений
нотаріально посвідчений договір купівлі-продажу нежитлового приміщення площею
82 кв.м., яке знаходиться за адресою: АДРЕСА_1літ. «А» (нежилі приміщення №№1-5
групи приміщень №24).
У зв'язку з викладеним позивач
звернувся до суду з позовом про визнання недійсними рішення Шевченківської
районної у місті Києві ради від 07.06.07р. №233 та від 21.06.07р. №251.
недійсним аукціон від 25.03.08р., який відбувся на підставі оспорюваних рішень,
та договір купівлі-продажу нежитлового приміщення площею 82,0 кв.м.,
розташованого в будинку №123 літ «А» по АДРЕСА_1, укладений між відповідачами 3
і 2. а також зобов'язати останнього оформити приватизаційні документи для
приватизації позивачем шляхом викупу провести оцінку майна та укласти з
позивачем договір купівлі-продажу нежилого приміщення площею 82,0 кв.м., що
розташоване по АДРЕСА_1 літ «А» у Шевченківському районі м. Києва.
Судом першої інстанції було
винесено рішення про задоволення частини позовних вимог позивача з посиланням
на ч. 1,2 ст. 8 Закону України „Про приватизацію невеликих державних
підприємств (малу приватизацію)”.
Дослідивши матеріали справи,
колегія приходить до висновку про те, що підстав для задоволення позовних вимог
немає, а рішення суду першої інстанції є необґрунтованим та не відповідає
нормам чинного законодавства, з наступних підстав:
Пунктом 12 Перехідних положень
Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і
комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених
пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні
сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні
органи виконавчої влади.
Рішенням Київської міської ради від
27.12.2001 року № 208/1642 „Про формування комунальної власності територіальних
громад районів м. Києва" було затверджено перелік об'єктів комунальної
власності територіальної громади Шевченківського району м. Києва.
У відповідності до додатку 11
даного рішення будинок АДРЕСА_1 (разом з вбудованими нежитловими приміщеннями)
було передано до комунальної власності територіальної громади Шевченківського
району м. Києва.
Відповідно до ст. 60 Закону України
«Про місцеве самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ,
міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і
нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси,
підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства,
а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові
приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки,
соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі
об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності,
а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до ч. 5 ст.16 Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні» від імені та в інтересах
територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють
відповідні ради.
Згідно до п. 30 ст. 26 Закону
України „Про місцеве самоврядування в Україні" до виключної компетенції
місцевих рад належить прийняття рішень щодо затвердження місцевих програм
приватизації та визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів
права комунальної власності.
22 квітня 2004р. Шевченківська
районна у місті Києві рада прийняла рішення №363 «Про приватизацію об'єктів
комунальної власності Шевченківського району міста Києва», яким вирішила дати
згоду на приватизацію шляхом викупу нежилого приміщення площею 82. кв.м.,
розташоване по АДРЕСА_1 літ «А», та визначено покупця Суб'єкта підприємницької
діяльності ОСОБА_1. (пункт 12 додатку до зазначеного рішення).
25 травня 2006 року Шевченківська
районна у м. Києві рада прийняла рішення № 19 „Про створення тимчасової
контрольної комісії Шевченківської районної у м. Києві ради з питань
комунальної власності району та приватизації" (копія залучена до
матеріалів справи
Вказаним рішенням також було
затверджено Положення про тимчасову контрольну комісію Шевченківської районної
у м. Києві ради з питань комунальної власності району та приватизації, у
відповідності до якого на останню покладається обов'язок розгляду питань щодо
контролю за приватизацією, управлінням та використанням об'єктів комунальної
власності, а також розгляд, підготовка та винесення пропозицій на розгляд сесії
районної ради щодо доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів
комунальної власності територіальної громади району.
Ст. 73 Закону України „Про місцеве
самоврядування в Україні" передбачено, що акти, зокрема, районної у м.
Києві ради, прийняті в межах повноважень є обов'язковими для виконання всіма
розташованими на відповідній території органами виконавчої влади,
підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами а також
громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Відповідно до висновку Тимчасової
контрольної комісією Шевченківської районної у м. Києві ради з питань
комунальної власності району та приватизації від 23.04.2007р. (копія залучена
до матеріалів справи), було встановлено, що не виконання Програми приватизації
за 1996 по 2004р. у повному обсязі призвело до недоотримання коштів за
приватизацію до бюджету Шевченківського району м. Києва, порушень бюджету
району та не виконання в повному обсязі
програм соціально-економічного та культурного розвитку району, в зв'язку з чим
було вирішено відмінити деякі пункти додатків до рішень Шевченківської районної
у м. Києві ради з питань приватизації об'єктів комунальної власності, зокрема
п. 12 Рішення Шевченківської районної у місті Києві ради №363 від 22.04.04р.
«Про приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста
Києва» (п.60 Додатку до протоколу Тимчасової контрольної комісією
Шевченківської районної у м. Києві ради з питань комунальної власності району
та приватизації від 23.04.2007р. №10).
З огляду на викладене, помилковим є
висновок суду першої інстанції про те, що висновок №10 Тимчасової контрольної комісії
Шевченківської районної у м. Києві ради з питань комунальної власності району
та приватизації від 23.04.2007р. не містить жодних відомостей як щодо об'єкту
малої приватизації так і щодо позивача.
Статтею 71 Бюджетного кодексу
України встановлено, що кошти від відчуження майна, яке знаходиться у
комунальній власності є одним із джерел бюджету розвитку району, з якого
фінансуються відповідні соціальні програми району.
Таким чином, враховуючи висновки
Тимчасової контрольної комісії Шевченківської районної у м. Києві ради з питань
комунальної власності району та приватизації, Шевченківська районна у м. Києві
рада правомірно прийняла рішення № 233 від 07.06.2007 року "Про внесення
змін до деяких рішень Шевченківської районної у м. Києві ради з питань
приватизації об'єктів комунальної власності", зокрема, щодо відміни п. 12
додатку до рішення Шевченківської районної у м. Києві ради № 363 від 22.04.2004
року.
Частиною першою статті 7 Закону
„Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"
передбачено, що місцеві ради затверджують за поданням органів приватизації
переліки об'єктів, які підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом, а також
викупу. Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у ч. 1
цієї статті здійснюється з ініціативи відповідних органів приватизації чи
покупців.
Згідно Рішення Конституційного суду
України від 13 грудня 2000 року N 14-рп/2000 у справі за конституційним
зверненням товариства покупців членів трудового колективу перукарні N 163
"Черемшина" (м. Київ) щодо офіційного тлумачення окремих положень
статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств
(малу приватизацію)" Конституційний Суд України вирішив наступне:
Положення частин першої, третьої
статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств
(малу приватизацію)" щодо ініціативи покупців про включення відповідного
майна до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, в аспекті конституційного
звернення товариства покупців членів трудового колективу перукарні N 163
"Черемшина" (м. Київ) треба розуміти як право покупця пропонувати
проведення приватизації конкретного об'єкта малої приватизації у вказаний ним
спосіб, зокрема шляхом викупу.
Пропозиція покупця щодо способу
приватизації підлягає розгляду у визначений законом строк, але вона не є
обов'язковою для органів, які визначають або затверджують переліки об'єктів
малої приватизації, за винятком випадків, передбачених статтею 11 Закону
України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу
приватизацію)" та іншими законами.
Положення частини п'ятої статті 7
Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу
приватизацію)" слід розуміти так, що органи приватизації зобов'язані
розглянути подані покупцями заяви та, у разі відсутності встановлених цим
Законом підстав для відмови у приватизації, включити конкретне підприємство до
переліку об'єктів, що підлягають приватизації у встановлений спосіб, або
прийняти рішення про відмову в приватизації.
Включення підприємства до іншого,
ніж пропонує покупець, переліку об'єктів приватизації не може розглядатися як
відмова у приватизації.
Рішенням Шевченківської районної у
м. Києві ради № 251 від 21.06.2007 року було затверджено перелік об'єктів
комунальної власності Шевченківського району м. Києва, що підлягають
приватизації шляхом продажу на аукціоні, в тому числі нежиле приміщення
загальною площею 82,0 кв. м по АДРЕСА_1 в м. Києві.
У відповідності до ст. 319
Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм
майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які
дії, які не суперечать закону.
Враховуючи викладене, суд приходить
до висновку, що прийняті Шевченківською районною у м. Києві радою рішення
відповідають вимогам ст. ч. 5 ст. 16, п.
30 ст. 26, ст. 60, ст.. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в
Україні", ст.. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних
підприємств (малу приватизацію)", та видані в межах повноважень ради.
Відповідності до ст. 13 Закону
України „Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу
приватизацію)" Продаж об'єктів малої приватизації на аукціоні полягає у
передачі права власності покупцю, який запропонував у ході торгів найвищу ціну.
Як вбачається з протоколу №04-04/08
від 25.03.08р. про хід біржових торгів на аукціоні з продажу майна, Приватним
підприємством „Тамерлан і К” у ході торгів було запропоновано найвищу ціну, в
результаті чого останнє стало переможцем торгів.
Отже, при проведенні аукціону від 25.03.08р., з продажу спірного
приміщення ніяким чином не було порушено прав позивача.
Відповідно до пункту 2 роз'яснень
Вищого господарського суду України від 26.01.00 № 02-5/35 „Про деякі питання
практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи
інших органів" підставами для визнання акта недійсним є невідповідність
його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції
органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також
порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом
інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами
розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у суду немає правових підстав
для задоволення позову.
З огляду на викладене, приймаючи до
уваги те, що рішення Шевченківської
районної у місті Києві ради від 07.06.07 р. № 233 „Про внесення змін до деяких
рішень Шевченківської районної у місті Києві ради з питань приватизації об'єктів
комунальної власності” в частині відміни пункту 12 вищезазначеного рішення
сесії райради, а також рішення
Шевченківської районної у місті Києві ради від 21.06.07 р. № 251 „Про
приватизацію об'єктів комунальної власності Шевченківського району міста Києва”
в частині визначення способу приватизації - шляхом аукціону - нежтлового
приміщення площею 82,00 кв. м., що знаходиться за адресою АДРЕСА_1, літ.
„А” є законними, то суд приходить до
висновку про те, що вимоги позивача про визнання недійсним аукціону від
25.03.08р., який відбувся на підставі оспорюваних рішень, та договору
купівлі-продажу нежитлового приміщення площею 82,0 кв.м., розташованого в
будинку №123 літ «А» по АДРЕСА_1, укладений між відповідачами 3 і 2. а також
про зобов'язати Управління з питань комунального майна, приватизації та
підприємництва Шевченківської районної у м. Києві ради оформити приватизаційні
документи для приватизації позивачем шляхом викупу провести оцінку майна та
укласти з позивачем договір купівлі-продажу нежилого приміщення площею 82,0
кв.м., що розташоване по АДРЕСА_1 літ «А» у Шевченківському районі м. Києва є
необґрунтованими, а тому задоволенню не підлягають.
Враховуючи викладене, колегія
приходить до висновку про те, що рішення господарського суду м. Києва від 23.01.2009р.
є необґрунтованим та не відповідає дійсним обставинам справи, а тому підлягає
скасуванню.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105
ГПК України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1.
Апеляційні скарги Шевченківської районної у м. Києві ради, Приватного
підприємства „Тамерлан і К” задовольнити.
2. Рішення Господарського суду м. Києва від 23.01.2009р. у справі
№51/259 скасувати.
3. В задоволенні позовних вимог
відмовити
4. Стягнути з Суб'єкта підприємницької
діяльності - фізичної особи ОСОБА_1(АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1)
на користь Шевченківської районної у м.
Києві ради (01030, м. Київ, вул.. Б. Хмельницького,24 код ЄДРПОУ - 21532540)
170,00 грн. витрат по сплаті державного мита за подачу апеляційної скарги. Видати
наказ.
5. Стягнути з Суб'єкта підприємницької
діяльності - фізичної особи ОСОБА_1(АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1)
на користь Приватного підприємства „Тамерлан і К” (08290, Київська область, м.
Ірпінь, с.м.т. Гостомель, вул.. Кулішова, 18-Б код ЄДРПОУ - 30081508) 170,00
грн. витрат по сплаті державного мита за подачу апеляційної скарги. Видати
наказ.
6. Видачу наказів доручити
Господарському суду м. Києва.
7. Повернути з Державного бюджету
Приватному підприємству „Тамерлан і К” зайво сплачене державне мито за подачу
апеляційної скарги в сумі 2603,80 грн., згідно квитанції №373981 від 02.02.2009р.
8. Матеріали справи №51/259 повернути
Господарському суду м. Києва.
Головуючий суддя Отрюх Б.В.
Судді
Верховець А.А.
Тищенко А.І.
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2009 |
Оприлюднено | 29.09.2009 |
Номер документу | 4752195 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Отрюх Б.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні