№ 2 а -3013/09
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21.09.2009 року
Суддя Кіровського районного суду м. Кіровограда Дьомич Л.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1
до управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді про
зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії
,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1
звернулася до суду з позовною заявою, якою просить зобов'язати УПФ в м. Кіровограді нарахувати недоплачену їй як дитині війни щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2008 роки в сумі 3899,00 грн.; зобов'язати відповідача нараховувати щомісячну допомогу у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.
Заявила про поновлення пропущеного строку звернення до суду.
В обґрунтування вимог вказує, що вона як дитина війни, відповідно до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” з 01 січня 2006 року має право на отримання щомісячної допомоги у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, однак, така допомога відповідачем не виплачувалась. Пунктом 17 статті 77 Закону України „Про Державний бюджет України на 2006 рік” дію ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” зупинено на 2006 рік. Пуктом 12 статті 71 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” дію ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” зупинено на 2007 рік. Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року №6-рп/2007 визнано неконституційним п.12 ст.71 Закону України „Про державний бюджет на 2007 рік”, яким зупинено дію ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Представник управління ПФУ в м. Кіровограді подав заперечення, якими просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування заперечень зазначив про відсутність коштів для такої виплати, так як не передбачена стаття видатків у бюджеті Пенсійного фонду України на покриття витрат по сплаті щомісячної допомоги дітям війни. Вказує, що управління не може бути належним відповідачем у справі, так як єдиним розпорядником бюджетних коштів є Пенсійний фонд України, Кабінет Міністрів України.
Також заявлено про відмову в задоволенні позову, внаслідок пропущеного строку звернення до суду.
Сторони до суду не з'явилися, були повідомлені належним чином про час та місце розгляду справи надали заяви про розгляд справи у їх відсутності.
Оскільки від позивача і відповідача надійшли заяви про розгляд справи за їх відсутності, є підстави розглянути спір за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши підстави звернення, суд дійшов висновку про задоволення позову частково з наступних підстав.
У відповідності до ст.1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18.11.2004 року №2195-IV, дитиною війни визнається особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.
Судом встановлено, що
ОСОБА_1
ІНФОРМАЦІЯ_1
р.н. отримує пенсію за віком і є дитиною війни (а.с.3), має право на пільги передбачені Законом України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV.
В силу приписів статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим законом, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.
Пунктом 17 статті 77 Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” від 20.12.2005 року №3235-IV, дію ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV на 2006 рік зупинено. Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2006 рік” від 19.01.2006 року №3367-IV, п.17 ст.77 вказаного Закону виключено, а ст.110 викладено в новій редакції, згідно якої пільги дітям війни, передбачені ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV, запроваджуються у 2006 році поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом
Верховної Ради України з питань бюджету. Однак протягом 2006 року Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів відповідних нормативно-правових актів не видавалось.
Таким чином, у 2006 році
ОСОБА_1
не мала правових підстав для нарахування їй пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком як дитина війни, відповідно управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді не зобов'язане було здійснювати підвищення пенсії, а тому не підлягають задоволенню позовні вимоги в цій частині.
Пуктом 12 статті 71 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007” від 19.12.2006 року №489-V, дію ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV, на 2007 рік зупинено. Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп/2007 положення п.12 ст.7 Закону України “Про Державний бюджет України на 2007 рік”, визнанні неконституційними. Згідно ч.2 ст.152 Конституції України, відповідно до якої Закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнанні неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
На підставі зазначеного, управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді, в строк з січня 2007 року по 8 липня 2007 року, не зобов'язане було виплачувати пенсіонеру пільгу, передбачену ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”, тому у задоволенні вимог в цій частині має бути відмовлено. З 9 липня по 31 грудня 2007 року у позивача є правові підстави для нарахування пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст.6 “Про соціальний захист дітей війни”, і тому в цій частині вимоги підлягають задоволенню.
Згідно пп.2 п.41 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”
від 28.12.2007 року №107-VI, ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” від 18.11.2004 року №2195-IV, викладено в новій редакції згідно якої, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”) до пенсії виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Частиною 4 статті 14 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від
22.10.1993 року №3551-XII визначено, що учасникам війни пенсії підвищуються на 10 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Рішенням Конституційного Суду України від
22 травня 2008 року №10-рп/2008,
пп.2 п.41 розділу II Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України”
від 28.12.2007 року №107-VI, визнано неконституційним.
Судом встановлено, що з 1 січня 2008 року
ОСОБА_1
підвищено виплату пенсії на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність на підставі ст.6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни” (в редакції від 28.12.2007 року). З 22 травня 2008 року, на підставі рішення Конституційного Суду України
№10-рп/2008 перерахунок пенсії з урахуванням ст.6 Закону України
“Про соціальний захист дітей війни” (в редакції від 18.11.2004 року)
управлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровограді
не проводився.
З вище викладеного виходить, що з 1 січня 2008 року по 21 травня 2008 року
ОСОБА_1
правомірно у
правлінням Пенсійного фонду України в м. Кіровограді
нарахована пенсії у розмірі 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, і тому в цій частині у задоволенні позовних вимог належить відмовити.
З 22 травня 2008 року позивачка має право на отримання підвищення пенсії, не на 10 відсотків від прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, а на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Тому, відповідач зобов'язаний здійснити перерахунок пенсії починаючи з 22 травня 2008 року, згідно законодавства України, в цій частині вимоги підлягають задоволенню.
Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань,
тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймається до уваги.
Органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів як на причину невиконання своїх зобов'язань.
Правовідносини, що виникають в процесі реалізації права на отримання надбавки до пенсії засновані на принципі юридичної визначеності. Зазначений принцип не дозволяє державі посилатися на відсутність певного нормативного акта, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах.
Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.
Враховуючи те, що позивачка є дитиною війни, вона наділена державою певним правовим статусом, який включає в себе й право на додаткові елементи соціального захисту, зокрема право на отримання надбавки до пенсії.
Посилання відповідача на неврегульованість питання обчислення розміру пенсії дітям війни чинним законодавством, не приймається судом до уваги, оскільки ст. 6 Закону України ”Про соціальний захист дітей війни” визначено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. З огляду на викладене, дане питання цілком врегульоване чинним законодавством України.
Відповідно до п.1, п.3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007р. № 1261 Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики, одним з основних завдань якого є забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, управління в районах, містах і районах у містах.
Зважаючи на те, що суд не вправі виконувати функції суб'єкта владних повноважень, покладені на нього законом, та питання щодо здійснення перерахунку пенсії відносяться до компетенції органів Пенсійного фонду України, тому суд зобовязує управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді, здійснити перерахунок пенсії позивачці починаючи з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, а також починаючи з 22 травня 2008 року по 31.12.2008 року, відповідно до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” та провести виплату.
Вимоги щодо зобов'язання відповідача в подальшому здійснювати виплати відповідно до вимог закону, не можуть бути задоволені, так як даний спір відсутній.
Враховуючі підстави заяви про поновлення процесуального строку, суд в порядку ст. 100 КАС України визнає поважною причину пропущеного строку звернення до суду.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, Ї
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов
ОСОБА_1
до управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді про
зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії
- задовольнити частково.
Поновити строк звернення до адміністративного суду для захисту порушених прав.
Визнати неправомірною бездіяльність управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді щодо нездійснення перерахунку і виплати
ОСОБА_1
пенсії відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».
Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді нарахувати та виплатити
ОСОБА_1
щомісячну державну соціальну допомогу як «дитині війни», відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року N 2195-ІУ, за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року включно, та за період з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року включно.
В решті заявлених вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Кіровський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня винесення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України шляхом подання апеляційної скарги в строк, передбачений для подання заяви про апеляційне оскарження. Одночасно копія апеляційної скарги направляється до апеляційної інстанції.
Відповідно до ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Кіровського
районного суду м. Кіровограда Дьомич Л.М.
№ 2 а-3013/09
УКРАЇНА
Кіровський районний суд
м. Кіровограда
25013, м. Кіровоград, вул. Габдрахманова, 7, тел. 33-00-90.
ОСОБА_1
АДРЕСА_1
Кіровський районний суд м. Кіровограда направляє на Вашу адресу копію постанови суду від 21.09.2009 року по справі
ОСОБА_1
до управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді про
зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії
, для ознайомлення, оскарження.
Додаток : копія постанови суду.
Суддя Кіровського райсуду
м. Кіровограда Л.М. Дьомич
№ 2 а-3013/09
УКРАЇНА
Кіровський районний суд
м. Кіровограда
25013, м. Кіровоград, вул. Габдрахманова, 7, тел. 33-00-90.
Управління Пенсійного фонду України
в м. Кіровограді
вул.. 50 р. Жовтня 4
Кіровський районний суд м. Кіровограда направляє на Вашу адресу копію постанови суду від 21.09.2009 року по справі
ОСОБА_1
до управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді про
зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії
, для ознайомлення, оскарження.
Додаток : копія постанови суду.
Суддя Кіровського райсуду
м. Кіровограда Л.М. Дьомич
Суд | Кіровський районний суд м.Кіровограда |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2009 |
Оприлюднено | 30.09.2009 |
Номер документу | 4760822 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровський районний суд м.Кіровограда
Дьомич Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні