Постанова
від 15.03.2012 по справі 2а-1870/1280/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2012 р. Справа № 2a-1870/1280/12

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

за участю секретаря судового засідання - Дикач О.О.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського патріархату до Державної податкової інспекції в місті Суми про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення та вимоги,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського Патріархату (далі по тексту - позивач, Покрова Пресвятої Богородиці УПЦ КП), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції в м. Суми (далі по тексту - відповідач, ДПІ в м. Суми), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Суми № 0012021502/1/94921 від 21.11.2011 про визначення суми грошового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з юридичних осіб за основним платежем - 11196,22 грн. та за штрафними санкціями - 400,87 грн.; визнати протиправним та скасувати податкову вимогу ДПІ в м. Суми від 11.01.2012 № 45 на сплату податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 12216,82 грн., у тому числі за основним платежем - 11195,48 грн., за штрафними санкціями - 400,87 грн. та пеню - 620,47 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що 06.09.2011 ДПІ в м. Суми була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих в податковій декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік Покрова Пресвятої Богородиці УПЦ КП. За результатами перевірки був складений акт № 6574/152/26376872. На підставі вказаного акту відповідачем податковим повідомленням-рішенням № 0009431502/0/74981 позивачу був визначений податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з юридичних осіб за основним платежем - 11196,22 грн., за штрафними санкціями - 800,74 грн. Позивач оскаржив вказане податкове повідомлення-рішення до ДПА у Сумській області. ДПА у Сумській області було скасоване податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Суми № 0009431502/0/74981 в частині застосування фінансових санкцій в сумі 399,87 грн. Таким чином, ДПІ в м. Суми на підставі акту перевірки № 6574/152/26376872 та рішення ДПА в Сумській області було винесено податкове повідомлення-рішення № 0012021502/1/94921, яким позивачу було визначено податкове зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з юридичних осіб за основним платежем - 11196,22 грн. та застосовані штрафні санкції в сумі 400,87 грн. Відповідачем позивачу було направлено податкову вимогу № 45 від 11.01.2012 на сплату податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 12216,82 грн. в тому числі за основним платежем в сумі 11195,48 грн., за штрафними санкціями в сумі 400,87 грн. та пенею у сумі 620,47 грн. Позивач не погоджується із визначеним податковим зобов'язанням у податковому повідомленні-рішенні та податковим боргом у податковій вимозі, оскільки, Покрова Пресвятої Богородиці УПЦ КП відповідно до ст. 282 Податкового кодексу України має пільги щодо сплати податку, а відтак податкове повідомлення-рішення та податкова вимога були прийняті ДПІ в м. Суми протиправно та всупереч нормам Податкового кодексу України.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, мотивуючи тим, що податкове повідомлення-рішення та податкова вимога були прийняті відповідно та в межах Податкового кодексу України, а відтак є законними та обґрунтованими.

Суд, заслухавши представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини у справі, вважає за необхідне позовні вимоги задовольнити в повному обсязі з огляду на наступне.

У судовому засіданні встановлено, що 06.09.2011 працівниками ДПІ в м. Суми була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих в податковій декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік. В ході перевірки встановлено порушення п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, а саме: заниження суми податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності за січень-липень 2011 року, заявленого Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП в податковій декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік. За результатами вказаної перевірки був складений акт № 6574/152/26376872 від 06.09.2011 (а.с. 11)

На підставі зазначеного акту перевірки позивачу податковим повідомленням-рішенням № 0009431502/0/74981 від 22.09.2011 (а.с. 9) було збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в сумі 11196,22 грн. та застосовані штрафні санкції в сумі 800,74 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Суми було оскаржено до ДПА в Сумській області, про що свідчить скарга Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП від 30.09.2011 (а.с. 28-30).

Рішенням ДПА в Сумській області №18784/10/25-005-307/385/ск від 21.11.2011 (а.с. 36-37) про результати розгляду первинної скарги було скасоване податкове повідомлення-рішення ДПІ в м. Суми № 0009431502/0/74981 від 22.09.2011 в частині застосування штрафної санкції у сумі 399,87 грн., а в іншій частині первина скарга позивача залишена без задоволення.

Таким чином, ДПІ в м. Суми на підставі акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих в податковій декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік № 6574/152/26376872 від 06.09.2011 та рішення ДПА в Сумській області про результати розгляду первинної скарги було винесено податкове повідомлення-рішення № 0012021502/1/94921 від 21.11.2011 (а.с. 12), яким позивачу було збільшено суму податкового зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності з юридичних осіб в сумі 11196,22 грн. та застосовані штрафні санкції в сумі 400,87 грн.

Покрова Пресвятої Богородиці УПЦ КП не погодившись із податковим повідомленням-рішенням № 0012021502/1/94921 від 21.11.2011 оскаржило його до ДПА в Сумській області, про зазначене свідчить скарга позивача від 06.12.2011 р. (а.с. 32-33).

Відповіддю ДПА в Сумській області на скаргу Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП № 20078/10/25-005-376 від 12.12.2011 (а.с. 39-40) роз'яснило позивачу, що податкове повідомлення-рішення може бути оскаржено до Державної податкової служби України протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання рішення державної податкової адміністрації в Сумській області.

Як свідчать матеріали справи, податкове повідомлення-рішення до Державної податкової служби України в строки передбачені чинним законодавством оскаржене не було.

Відповідачем була направлена позивачу податкова вимога № 45 від 11.01.2012 (а.с. 14) відповідно до якої сума податкової заборгованості Покрова Пресвятої Богородиці УПЦ КП складає 12216,82 грн., в тому числі сума основного платежу з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності становить 11195,48 грн., штрафних санкцій становить 400,87 грн. та пеня становить 620,47 грн.

Суд не погоджується з висновками податкового органу вказаними в акті перевірки з огляду на наступне.

Як було встановлено у судовому засіданні та відповідно до пункту 1 статуту Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП (а.с. 16-17), Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП є релігійне об'єднання (релігійна спілка), первинний структурний підрозділ Української Православної Церкви - Київського Патріархату.

Вказаний статут Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП зареєстрований в установленому порядку у Сумській обласній державній адміністрації, що підтверджується копією Свідоцтва про реєстрацію статуту релігійної громади № 591 від 17.03.2003 (а.с. 18-19).

Також, згідно листа Державної податкової інспекції в м. Суми № 24700/10/15-108 від 11.06.2003 (а.с. 60), Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП включена до реєстру неприбуткових організацій.

Рішенням Сумської міської ІV скликання ХХХІІІ сесії № 1552-МР від 21.12.2005 р. про вилучення, надання в оренду продовження терміну користування земельними ділянками підприємствам, установам, організаціям і підприємцям та внесення змін до рішень Сумської міської ради (а.с. 20), позивачу було надано в оренду земельну ділянку.

Таким чином, на підставі вказаного вище рішення між Сумською міською радою та позивачем був укладений договір оренди земельної ділянки від 31 січня 2006 року (а.с. 21-23).

Відповідно до акту прийому-передачі об'єкта оренди № 512 від 30.03.2006 (а.с. 26), земельна ділянка, що є предметом договору від 31.01.2006 була прийнята Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП в оренду.

Відповідно до пункту 2.1 розділу 2 договору від 31.01.2006 (а.с. 21), земельна ділянка надається в оренду для громадських та релігійних організацій (будівництво храму), згідно з Українським класифікатором цільового використання - землі громадських та релігійних організацій.

Також, розділом 3 договору (а.с. 21) визначено, що орендна плата за рік становить 1,0 % від нормативної грошової оцінки землі.

Позивачем до ДПІ в м. Суми була подана податкова декларація орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2011 рік (а.с. 58), в якій було визначено податкове зобов'язання з урахуванням 1,0 % від нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 ПК України, земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Підпунктом 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до підпункту 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 Податкового кодексу України, об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Підпунктом 271.1.1 пункту 271.1 статті 271 Податкового кодексу України встановлено, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

В той же час відповідно до підпункту 282.1.5. пункту 282.1 статті 282 Податкового кодексу України, від сплати податку звільняються релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, за земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності, а також благодійні організації, створені відповідно до закону, діяльність яких не передбачає одержання прибутків.

На думку відповідача, податковим кодексом України, а саме статтею 282 передбачена пільга, зокрема, для релігійних організацій по платі за землю лише в частині сплати земельного податку, а пільги щодо сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності чинним законодавством не передбачено.

Однак, суд не погоджується із висновком відповідача з огляду на наступне.

Суд вважає, що Покрови Пресвятої Богородиці УПЦ КП є землекористувачами у розумінні статті 14 ПК України, а відтак мають право на пільги передбачені статтею 282 Податкового кодексу України. Тому суд вважає безпідставним посилання ДПІ в м. Суми на п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПК України.

З огляду на вищевикладене, суд доходить висновку, що податкове повідомлення-рішення № 0012021502/1/94921 від 21.11.2011 та податкова вимога № 45 від 11.01.2012 є необґрунтованими та такими, що не відповідають нормам Податкового кодексу України, а відтак підлягають визнанню протиправними та скасуванню.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Враховуючи задоволення позовних вимог, позивачу відшкодовується із державного бюджету сума судового збору в розмірі 122,17 грн., шляхом безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача (лист Вищого адміністративного суду України №2135/11/13-11 від 21.11.2011 року).

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського патріархату до Державної податкової інспекції в місті Суми про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення та вимоги - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в місті Суми від 21.11.2011 р. №0012021502/1/94921 про визначення суми грошового зобов"язання Покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського патріархату з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з юридичних осіб за основним платежем - 11196,22 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 400,87 грн.

Визнати протиправним та скасувати податкову вимогу Державної податкової інспекції в місті Суми від 11.01.2012 р. №45 на сплату податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб на суму 12216,82 грн, у тому числі за основним платежем - у сумі 11195,48 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями у сумі 400,87 грн., пенею у сумі 620,47 грн.

Стягнути з Державного бюджету України (шляхом списання із рахунку ГУ ДКСУ у Сумській області (ід. код 37970593, Покровська площа, 2, м. Суми, 40000) на користь Покрови Пресвятої Богородиці Української Православної Церкви Київського патріархату (40034, м. Суми, вул. Черепіна, 74, корп. А, кв. 103, код 26376872, р/р НОМЕР_1 "Райффазен банк Аваль" м. Київ, МФО 380805) суму судового збору в розмірі 122,17 грн.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено 20 березня 2012 року.

Суддя (підпис) В.О. Павлічек

З оригіналом згідно

Суддя В.О. Павлічек

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2012
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу47998674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/1280/12

Постанова від 15.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Постанова від 15.03.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 08.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Ухвала від 05.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кошіль В.В.

Постанова від 26.07.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 12.06.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 24.05.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні