Постанова
від 28.02.2007 по справі 2/66-2а
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

2/66-2А

       ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

                  

28.02.07                                                                                           Справа  № 2/66-2А

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

                                                                                                              

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

головуючої-судді                                  Дубник О.П.

суддів                                                      Орищин Г.В.

                                                                Якімець Г.Г.

При  секретарі  судового  засідання     Ніколайчук С.В.

розглянув     апеляційну скаргу  Нововолинської об'єднаної державної податкової інспекції (далі ОДПІ) від 25.12.06р. №10406/10

на постанову господарського суду Волинської області від 27.11.2006р.

у справі          №2/66-2А

за позовом           Відкритого акціонерного товариства (далі ВАТ) «Іваничівський райагропостач», смт.Іваничі

до                    Нововолинської ОДПІ, м.Нововолинськ  

про          визнання нечинними податкових повідомлень-рішення від 08.08.06р. №0003331501/0, №0003311501/0, №0003351501/0, від 01.08.06р. №0001041701/0

за участю представників

                    від  позивача – Правосудько О.М. - представник (дов. у справі);    

                       від  відповідача –Новосад Ю.М. - представник (дов. у справі).

                    

Розпорядженням голови суду, яке знаходиться в матеріалах справи, проведено зміни в складі колегії суду.

Причини відкладення розгляду справи викладено в ухвалі суду від 29.01.07р.

Права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51 КАС України роз'яснено, заяв про відвід суддів не поступало.

          Технічна  фіксація  судового  процесу  здійснювалась з  допомогою  програмно-апаратного  комплексу “Оберіг”.

Постановою господарського суду Волинської області від 27.11.2006р. у цій справі (суддя Л.ОЧерняк) задоволено позов ВАТ «Іваничівський райагропостач»до Нововолинської ОДПІ і визнано  нечинними податкові повідомлення-рішення від 08.08.06р. №0003331501/0 про застосування штрафу в сумі 497,91 грн. по земельному податку з юридичних осіб, №0003311501/0 –про застосування штрафу в сумі 780,10 грн. по податку на додану вартість,  №0003351501/0 –про застосування штрафу в сумі 76,68 грн. по комунальному податку, від 01.08.06р. №0001041701/0 –про застосування штрафу в сумі 228,40 грн. по податку з власників транспортних засобів.

Постанова суду мотивована п.п.15.1.1 п.15.1, п.п.15.2.1 п.15.2 ст.15, п.п.17.1.7 п.17.1, п.17.3 ст.17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року №2181-Ш, Порядком оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства (далі Порядок), затвердженого наказом ДПА України від 10.08.05р. №327 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.05р. за №925/11.205 (далі Порядок №327), на підставі яких місцевим господарським судом зроблено висновок про те, що порушення відповідачем Порядку при складані актів перевірок, які покладено в основу спірних податкових повідомлень, є підставою для задоволення позовних вимог.

Нововолинська ОДПІ підставами для скасування рішення суду вбачає порушення останнім норм процесуального та матеріального права. Зокрема, апелянт вказує на доказаність матеріалами справи вчинення позивачем порушення податкового законодавства, що не досліджено місцевим господарським судом, хоч ВАТ «Іваничівський райагропостач»жодним чином не спростував фактів, викладених в акті перевірки. В основу прийняття рішення покладено формальну підставу –порядок оформлення результатів перевірки.

Крім того, апелянт стверджує про належне оформлення актів перевірок у відповідності до вимог Порядку №327, так як в останніх повно, всебічно, об'єктивно та в повній мірі, з посиланням на первинні документи викладено порушення позивача, зокрема до таких актів додані розрахунки штрафних санкцій по кожному платежу.

У заперечені на апеляційну скаргу ВАТ «Іваничівський райагропостач»не погоджується з доводами апелянта, вважаючи, зокрема, що відповідачем визначено штрафні санкції за збігом терміну 1095 днів, що суперечить п.п.15.1.1 п.15.1 ст.15 Закону №2181-Ш; що податковим органом при складанні акту перевірки порушено вимоги Порядку, у зв'язку із чим судом прийнято законне рішення про задоволення позовних вимог.

Заслухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи та апеляційної скарги, судом встановлено наступне:

суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги (ч.1 ст.195 КАС України).

          Представниками Нововолинської ОДПІ проведено тематичну перевірку щодо своєчасності сплати узгоджених податкових зобов'язань ВАТ «Іваничівський райагропостач», в результаті якої складено акти, якими встановлено порушення позивачем граничних строків сплати узгоджених податкових зобов'язань, визначених платником   самостійно у поданих розрахунках та податкових деклараціях з податку на додану вартість, земельному податку, комунальному податку, податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів.

На підставі актів перевірок Нововолинською ОДПІ 08.08.06р. прийнято податкові повідомлення-рішення:

-  №0003311501/0, яким згідно п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-Ш за затримку на 30 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем: податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) в розмірі 7801 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10 відсотків  в сумі 780,10 грн.;

-          №0003351501/0, яким згідно п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-Ш за затримку на 226 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем: комунальний податок в розмірі 153,36 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 50 відсотків в сумі 76,68 грн.;

-          №0003331501/0, яким згідно п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-Ш за затримку на 80 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем: земельний податок з юридичних осіб в розмірі 2489,55 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 20 відсотків в сумі 497,91 грн.

01.08.06р. прийнято податкове повідомлення-рішення №0001041701/0, яким згідно п.п.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181-Ш за затримку на 61 календарних днів граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання за платежем: податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів в розмірі 1141,98 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 20 відсотків  в сумі 228,40 грн.

У відповідності до п.п.1.2 ст.1 Закону №2181-Ш податкове зобов'язання –це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим законом або іншими законами України. Згідно з п.5.1. ст.5 вищевказаного Закону, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації (розрахунку), вважається узгодженим з дня подання такої декларації.  

Згідно з п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону №2181-Ш платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, визначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.1 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно до Закону України «Про державну податкову службу в Україні»однією з функцій, які здійснюють органи державної податкової служби, є контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

          З матеріалів справи вбачається, що позивачем не доведено своєчасність сплати самостійно узгоджених ним податкових зобов'язань.

Згідно з вимогами підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону 2181-Ш, у разі коли платник податків не сплачує суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

-          при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

-          при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків  погашеної суми податкового боргу;

- при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання,  -  у розмірі  п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1-17.1.6 цього пункту, чи ні. При цьому складається податкове повідомлення за формою та згідно з вимогами, установленими Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженим наказом ДПА України від 21.06.2001 №253, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.07.2001 за №567/5758( у редакції наказу ДПА України від 27.05.03 № 247), із змінами та доповненнями.

Слід зазначити, що в даному випадку податковий орган не визначав податкові зобов'язання позивача (збільшував чи зменшував їх), які були самостійно визначені позивачем при поданні ним декларацій, розрахунків і є узгодженими, а застосовував штрафи за порушення граничних строків сплати узгоджених сум податкових зобов'язань

Таким чином, посилання на п.п.15.1.1 п.15.1 ст.15 Закону №2181-Ш, який застосовується лише при визначенні податкових зобов'язань, а не штрафних санкцій, є помилковим.

Щодо висновків суду першої інстанції про порушення відповідачем вимог Порядку №327, то судова колегія вважає, що такі є безпідставними, оскільки відповідно до п.п.1.11 п.1 цього Порядку податковим органом 20.07.2006 року було запрошено посадових осіб ВАТ "Іваничівський райагропостач" на невиїзну документальну перевірку і в зв'язку з неприбуттям останніх 01.08.2006 року посадовими особами відповідача було складено відповідний акт №2/15.

Зокрема, згідно п.п.1.1 п.1 Порядку №327, в наведених вище актах перевірок порушення викладено повно, всебічно, об'єктивно та в повній мірі, з посиланням на первинні документи, з долученням розрахунків штрафних санкцій по кожному платежу; в них зазначена уся інформація, передбачена п.п.2.1.1-2.1.3, 2.1.5, 2.1.6.

З огляду на обставини справи, апеляційний господарський суд вважає за необхідне апеляційну скаргу задоволити, а постанову місцевого господарського суду скасувати.

На підставі вищенаведеного, керуючись п.п.6, 7 розділу VII, ст.ст.195, 196, 198, 202, 205, 207, 209, ч.5 ст.254 КАС  України –

Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Апеляційну скаргу задоволити.

2.          Постанову господарського суду Волинської області від  27.11.2006р. у цій справі скасувати і прийняти нову постанову. В позові ВАТ «Іваничівський райагропостач»до Нововолинської ОДПІ про визнання нечинними податкових повідомлень-рішення від 08.08.06р. №0003331501/0, №0003311501/0, №0003351501/0, від 01.08.06р. №0001041701/0 відмовити.

3.          Постанова суду набирає законної сили з моменту її проголошення і може  бути  оскаржена  в касаційному порядку згідно ст.ст.211, 212 КАС України.

Головуюча-суддя                                                                  О.П. Дубник

суддя                                                                                        Г.В.Орищин

суддя                                                                                        Г.Г.Якімець

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення28.02.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу482463
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/66-2а

Постанова від 28.02.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 29.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 04.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 04.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Ухвала від 03.01.2007

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Дубник О.П.

Постанова від 27.11.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 15.11.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 30.10.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 26.10.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

Ухвала від 20.09.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Черняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні