Добропільський міськрайонний суд Донецької області
м. Добропілля, вул. Радянська, 39, 85004, (06277) 2-88-25
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2010 року Добропільський міськрайонний суд Донецької області в
складі:
Головуючого- судці ОСОБА_1А
При секретарі Михайловській Т.П.
За участю представника відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонцу України в м. Добропілля Донецької області ОСОБА_3
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Добропілля цивільну справу за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля Донецької області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги ,
Встановив:
Позивач ОСОБА_4 . 13 серпня 2010 року звернулась в суд з даним позовом до відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля Донецької області про зобов»язання нарахувати недоплачену державну допомогу в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком відповідно до Закону України « Про соціальний захист дітей війни» за період з 13 серпня 2007 по 31 грудня 2007 року , з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року , з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року в сумі 3283,57 грн.
В обґрунтування вимог позивач зазначила , що народилась у 1933 році, і їй згідно зі ст. ст.. 1, 6 Закону України № 2195 -1У від 18 листопада 2004 року « Про соціальний захист дітей війни» повинна виплачуватися щомісячна соціальна допомога у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком . Але така допомога не виплачувалась.
Мінімальний розмір пенсії визначений у відповідності до ст.. 28 Закону України « Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування в розмірі прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб. Тому соціальна допомога має бути визначена від цієї величини.
Позивач посилається також на правову позицію Конституційного Суду України, який неодноразово розглядав питання щодо конституційності положень законів України про бюджет у частині обмеження пільг, компенсацій і гарантій
В судовому засіданні позивач ОСОБА_4 участі не приймала. Звернулась з письмовою заявою про розгляд справи за її відсутності, позов підтримує.
Представник відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля Донецької області ОСОБА_3 позов не визнала. Посилається на те, що Законом України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» дію ст.. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» було зупинено на 2007 рік, а підвищення до пенсії цій категорії громадян проводилось відповідно до ст.. 111 Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» в розмірі 50 % від розміру надбавки, встановленої для учасників війни. Після прийняття Конституційним Судом України 9 липня 2007 року рішення № 6- рп\2007 щодо конституційності зупинення норми закону питання фінансування підвищення пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком в законодавчому порядку не було врегульоване , тоді як фінансове забезпечення соціальних гарантій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету. Між тим, відповідно до Закону України « Про загальнообов»язкове державне пенсійне страхування « ст.. 18 п. 5 страхові внески не можуть вилучатися з Пенсійного та
Накопичувального фонду і використовуватися на цілі, не передбачені цим Законом. Відповідно до постанови КМУ від 28 травня 2008 року № 530 « Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян» п. 8 дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, проводиться виплата підвищення у встановлених твердих розмірах: з 22 травня -48,10 грн. з 1 липня - 48,20 грн., з 1 жовтня - 49,80 грн. Виплата допомоги дітям війни у 2009 році здійснена в розмірі 49,80 грн. щомісячно згідно зазначеної постанови, оскільки іншого нормативного акту не приймалось.
. Вислухавши пояснення представника відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля , дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.
Обставинами справи встановлено, що позивач ОСОБА_5,ІНФОРМАЦІЯ_1, є пенсіонером згідно пенсійного посвідчення № 139754, перебуває на пенсійному обліку в УПФУ в м. Добропілля Донецької області ,має статус « дитина війни».
Правовий статус дітей війни , який має позивач, визначає основи їх соціального захисту та гарантії соціальної захищеності шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки, які встановлені Законом України № 2195 - 1У від 18 листопада 2004 року « Про соціальний захист дітей війни» .
Відповідно до ст.. 6 названого Закону дітям війни пенсії або щомісячне довічне утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" статтею 71 була зупинена вказана норма Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Статтею 111 цього Закону встановлено, що у 2007 році підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги , яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст.. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами( крім тих, на яких поширюється дія Закону України « Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки, встановленої для учасників війни.
Однак рішенням Конституційного Суду України № 6-рп \2007 від 9 липня 2007 року положення ст.71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" щодо зупинення дії закону визнані такими, що не відповідають Конституції України.
Це означає, що у 2007 році положення ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни " були відновлені і чинними з 9 липня по 31 грудня .
Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" внесено зміни до ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни". Стаття названого Закону викладена в редакції, відповідно до якої дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання, державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення виплачується у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни.
Ці зміни до Закону України " Про соціальний захист дітей війни " рішенням Конституційного Суду України № 10-рп\2008 від 22 травня 2008 року визнані такими, що не відповідають Конституції України.
Це означає, що дія ст.6 названого Закону є чинною в 2008 році у редакції, що діяла до внесення змін, з 22 травня по 31 грудня
Стосовно позовних вимог про виплату недоплаченої соціальної допомоги дитині війни у 2009 році відповідно до ст.. 6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" суд зазначає наступне.
Законом України від 26 грудня 2008 року № 835-У 1 "Про Державний бюджет України на 2009 рік" в ст.54 ч.2 передбачено, що розміри державних соціальних гарантій на 2009 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються
відповідними законами України, цим Законом та нормативно - правовими актами Кабінету Міністрів України. А статтею 71 цього Закону Кабінету Міністрів України було надане право у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат , які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах в межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами.
Але в 2009 році Кабінетом Міністрів України не приймалось окремої постанови про встановлення розміру доплати до пенсії особам, віднесеним до категорії дитина війни .
Згідно постанови КМУ від 22 травня 2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян" із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 14 квітня 2009 року № 355, яка є чинною з 22 травня 2008 року, п.8, дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань") до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у таких розмірах: з 22 травня -48,10 грн., з 1 липня - 48,20 грн., з 1 жовтня - 49,80 грн. Розмір підвищення до пенсії з 1 січня 2009 року даною постановою не визначений , і змін до постанови щодо розміру доплати цій категорії у 2009 році не вносилось.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що у 2009 році з 1 січня є діючою стаття 6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни" , якою встановлена державна соціальна доплата дітям війни в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
З довідки, виданої відповідачем 12 травня 2010 року , слідує, що ОСОБА_4 отримує пенсію за віком, надбавка до пенсії як дитині війни їй виплачена в розмірі в розмірі 47 грн. з 1 січня по 31 березня 2008 року; 48,10 грн. з 1 квітня по 30 червня 2008 року; 48,20 грн. з 1 липня по 30 вересня 2008 року ; 49,80 грн. з 1 жовтня 2008 року і довічно щомісячно.
Таким чином, суд задовольняє вимоги позивача щодо виплати доплати до пенсії дитині війни у 2007 році у період з 13 серпня по 31 грудня, у 2008 році з 22 травня по 31 грудня, у 2009 році з 1 січня по 31 грудня з урахуванням фактично отриманих сум.
Відповідно до ст.. 4 ЦПК України , здійснюючи правосудця, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб у спосіб, визначений законами України.
.Тому вирішуючи спір із соціальних правовідносин з виплати позивачу доплати до пенсії , який носить публічно - правовий характер , дійшовши до висновку про незаконність дій ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля у відмові виплати соціальну допомогу в розмірі, встановленому Законом України « Про соціальний захист дітей війни» , суд приймає рішення про зобов»язання ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в м. Добропілля Донецької області провести нарахування та виплату позивачу належних сум відповідно до закону .
На підставі Закону України « Про соціальний захист дітей війни»,керуючись ст.. ст.. 10, 57, 60, 209 ЦПК України, суд
Вирішив:
Покласти зобов"язання на ОСОБА_2 Пенсійного фонду Украйни в м. Добропілля Донецької області нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_4 як дитині війни підвищення до пенсії у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 13 серпня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року, з 1 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року з урахуванням фактично отриманих сум.
На рішення може бути подана апеляція в апеляційний суд Донецької області через Добропільський міськрайонний суд «Донецької області протягом 10 днів.
Суддя Тітова Т.А
Суд | Добропільський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 18.08.2015 |
Номер документу | 48293173 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Добропільський міськрайонний суд Донецької області
Тітова Т. А.
Цивільне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Савицька Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні