Ухвала
від 15.08.2012 по справі 2а-3845/11/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 серпня 2012 р. Справа № 2495/12/9104 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Дяковича В. П., Клюби В. В.;

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківськ на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2011 року в справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську про визнання дій неправомірними та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

11 листопада 2011 року Івано-Франківським окружним адміністративним судом зареєстровано позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську про визнання нечинним з моменту винесення та скасування рішення Державної податкової інспекції № 291/29 від 02 листопада 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість та визнання неправомірними дій Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківськ (з урахуванням змін позовних вимог).

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем без належної перевірки складено повідомлення форми № 18-ОПП про відсутність за місцезнаходженням ТзОВ «Ойлстандартгруп» та неправомірно прийнято рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, оскільки на час прийняття рішення достовірно було відомо, що суб'єкт господарювання знаходиться за вказаним місцем реєстрації. Жодних дій податкової міліції передбачених листом ДПА України № 1918/7/15-3317 від 30 вересня 2011 року «Про методичні рекомендації щодо проведення процедури анулювання реєстрації особи як платника ПДВ»не було здійснено. Рішення № 291/29 від 02 листопада 2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість отримано без повідомлення про вручення.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2011 року позов задоволено повністю. Визнано неправомірними дії Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську щодо винесення рішення № 291/29 від 02.11.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп». Визнано нечинним та скасовано рішення Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську № 291/29 від 02.11.2011 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп».

Зазначену постанову мотивовано тим, що відповідачем не надано суду доказів про те, що працівниками Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську здійснено перевірку місцезнаходження позивача, як і не надано сам акт перевірки місцезнаходження платника податків, який, у відповідності до вимог пункту 12.2 Порядку обліку платників податків і зборів, повинен бути складений за наслідками проведення такої перевірки. З матеріалів справи навпаки вбачається та у судовому засіданні встановлено, що позивач не змінював адресу свого фактичного місцезнаходження та продовжує там знаходитися.

Не погоджуючись з прийнятою постановою, відповідачем -Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківськ, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в якій висловлено прохання скасувати оскаржувану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що відповідачем не порушено права, обов'язки чи законні інтереси позивача.

Особи, які беруть участь у справі, в судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомлені належним чином, а тому, суд, відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України, вважає можливим проведення розгляду справи за їхньої відсутності в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами та на основі наявних у ній доказів.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції не знаходить підстав для задоволення такої.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»16.03.2005 року зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як юридична особа та взято на податковий облік як платник податків Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську (А. с. 15).

Згідно із свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»місцезнаходженням останнього є: вул. Національної Гвардії, будинок 14, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005 (А. с. 15).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»зареєстроване платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 334265409150), про що 30.03.2005 року Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську видано свідоцтво № 12883644 (А. с. 16).

26.09.2011 року Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську направлено запит на встановлення місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп».

26.10.2011 року працівниками податкової міліції проведено заходи щодо встановлення місцезнаходження платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп», за результатами яких місцезнаходження даного платника податків не встановлено, про що складено довідку № 26-31/6137 (А. с. 53).

26.10.2011 року заступником начальника Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, з урахуванням вищевказаної довідки, прийнято рішення про направлення державному реєстратору відділу державної реєстрації (Реєстраційна палата) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повідомлення про відсутність юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»за місцезнаходженням (вул. Національної Гвардії, будинок 14, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005) за формою № 18-ОПП № 2374/9/29-036/4136 для проведення заходів згідно з частиною 8 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» (А. с. 39).

27.10.2011 року державним реєстратором відділу державної реєстрації (Реєстраційна палата) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради рекомендованим листом з повідомленням про вручення направлено товариству з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»повідомлення за № 11-15/162-П щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Вказаний лист повернуто державному реєстратору з відміткою працівника поштового зв'язку «неповна адреса».

З урахуванням наведеного 01.11.2011 року державним реєстратором відділу державної реєстрації (Реєстраційна палата) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»внесено запис 8 № 1119143 0008 001118 щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою, а саме за місцезнаходженням: вул. Національної Гвардії, будинок 14, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005 (А. с. 43).

02.11.2011 року Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську прийнято рішення № 291/29 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»за формою № 6-РПДВ на підставі підпункту «ж»пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України - «платник відсутній за вказаною адресою, що підтверджено відомостями з Єдиного Державного Реєстру»(А. с. 8).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно із ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Здійснивши перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності оскаржуваних дій та рішення податкового органу вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Підстави та порядок анулювання реєстрації платника ПДВ визначені статтею 184 Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом ДПА України № 978 від 22.12.2010 року , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1400/18695 (далі - Положення).

Відповідно до підпункту «ж»пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Згідно пункту 184.2 статті 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а»пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б»- «з»пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного органу державної податкової служби. Свідоцтво про реєстрацію платника податку вважається анульованим з дати анулювання реєстрації платника податку.

Аналогічні підстави та порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено розділом V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість.

Підставою для прийняття оскаржуваного рішення стала наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про відсутність юридичної особи -товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»за місцезнаходженням.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» місцезнаходження юридичної особи адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі виконавчий орган).

Суд апеляційної інстанції вважає, що при встановленні факту перебування чи відсутності позивача за місцезнаходженням допущено ряд порушень, внаслідок яких податковим органом зроблено хибний висновок про відсутність позивача за місцезнаходженням.

З метою використання єдиної раціональної методики обліку платників податків і зборів в органах державної податкової служби Державною податковою адміністрації України наказом № 979 від 22 грудня 2010 року затверджено Порядок обліку платників податків і зборів, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за № 1439/18734.

Відповідно до п. 12.1 Порядку обліку платників податків і зборів з метою більш повного обліку платників податків - юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможливлення отримання юридичними особами або фізичними особами - підприємцями неконтрольованих доходів підрозділи органів державної податкової служби, до функцій яких входить ведення обліку платників податків, повинні забезпечувати систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців органами державної податкової служби після здійснення їх державної реєстрації, перереєстрації, реорганізації та внесення змін до реєстраційних чи установчих документів.

Згідно із п. 12.2 Порядку обліку платників податків при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками органів державної податкової служби здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.

Відповідачем не доведено факту здійснення перевірки місцезнаходження платника податків та складення за наслідками такої перевірки акту перевірки місцезнаходження платника податків.

Відповідно до п. 12.5 Порядку обліку платників податків якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною восьмою статті 19 Закону.

Порядок взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби (далі - органи ДПС) під час встановлення місцезнаходження платників податків визначено Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації України № 336 від 17 травня 2010 року.

Розділом ІІІ Положенням про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків визначено порядок організації роботи з підготовки та направлення структурними підрозділами органів ДПС запитів на встановлення місцезнаходження платника податків, а розділом IV -дії підрозділів податкової міліції при отриманні запитів на встановлення місцезнаходження платника податків.

Зокрема, відповідно до розділу ІІІ згаданого положення, щодо кожного платника податків, який відсутній за місцезнаходженням (місцем проживання) та місцезнаходження (місце проживання) якого не з'ясовано, структурні підрозділ органу ДПС проводить такі заходи: шляхом спілкування (телефон, пошта, факс, виїзд за місцезнаходженням тощо) із платником податків з'ясовує його фактичне місцезнаходження (місце проживання); за допомогою Єдиного банку даних платників податків встановлює місце проживання засновників і керівників платника податків та отримує інформацію стосовно інших платників податків, де зазначені особи є засновниками чи керівниками. У разі підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням (місцем проживання) структурний підрозділ органу ДПС, який є ініціатором запиту, готує за відповідною формою запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків та направляє до підрозділу податкової міліції.

Відповідачем не доведено неможливості визначення фактичного місцезнаходження платника податків шляхом здійснення заходів передбачених розділом ІІІ Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків.

Разом з тим, непроведення таких заходів позбавляло відповідача можливості зробити висновок про підтвердження відсутності платника податків за місцезнаходженням та, як наслідок, направити до підрозділу податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

Незважаючи на вищевказане, начальником ГВПМ ДПІ в м. Івано-Франківськ ОСОБА_1 26 жовтня 2011 року складено довідку про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп», відповідно до якої місцезнаходження платника податків не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи - підприємця ніякого відношення не мають та вжиті всі заходи передбачені пунктом 4.13 розділу IV Положення.

Водночас, розділом IV Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків визначено порядок дій підрозділів податкової міліції при отриманні запитів на встановлення місцезнаходження платника податків, зокрема визначено які заходи здійснюються з метою встановлення місцезнаходження платника податків.

Відповідно до п. 4.8 Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків кожний проведений захід оформлюється документально (довідкою або рапортом), в згідно з п. 4.14 -листування з питань встановлення місцезнаходження платника податків в обов'язковому порядку обліковується у журналах реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції відділу податкової міліції (канцелярії) відповідно до вимог діловодства.

Відповідачем здійснення передбачених розділом IV Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової міліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків заходів спрямованих на встановлення місцезнаходження платника податків -не доведено.

Звідси, передчасними є дії заступника начальника Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську щодо направлення державному реєстратору відділу державної реєстрації (Реєстраційна палата) виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради повідомлення про відсутність юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»за місцезнаходженням (вул. Національної Гвардії, будинок 14, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005) за формою № 18-ОПП за № 2374/9/29-036/4136 від 26 жовтня 2011 року для проведення заходів згідно з частиною 8 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» .

Повідомлення № 2374/9/29-036/4136 від 26 жовтня 2011 року стало підтвердженням факту відсутності чи неможливості установити місцезнаходження платника, відповідно до оскаржуваного рішення № 291/29 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 02 листопада 2011 року, що вказує на необхідність скасування останнього.

Також суд апеляційної інстанції зазначає, що на противагу висновкам податкового органу щодо місцезнаходження позивача, фактичне місцезнаходження останнього за адресою вул. Національної Гвардії, будинок 14, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76005 підтверджується договором оренди офісного приміщення за вказаною адресою № 01/07 від 03 січня 2007 року, укладеним між відкритим акціонерним товариством «Прикарпатагробуд»(Орендодавець) та товариством з обмеженою відповідальністю «Ойлстандартгруп»(орендарем) та чинним на момент виникнення спірних правовідносин, з огляду на відсутність доказів розірвання такого, про що вірно зазначено судом першої інстанції (А. с. 11-12).

Крім того, на думку суду першої інстанції слід зауважити, що правомірність дій державного реєстратора не є предметом доказування в даній справі.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції визнає, що судом першої інстанції, при вирішенні даного публічно-правового спору, правильно встановлено обставини справи та ухвалено законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування постанови суду першої інстанції немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 197, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківськ залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2011 року в справі № 3845/11/0970 -без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної сили.

Головуючий суддя: С. П. Нос

Судді: В. П. Дякович

ОСОБА_2

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.08.2012
Оприлюднено21.08.2015
Номер документу48543688
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3845/11/0970

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Ухвала від 15.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 14.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Постанова від 29.11.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні