Постанова
від 10.09.2009 по справі 11/186-08
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

11/186-08

          

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "10" вересня 2009 р.                                                           Справа № 11/186-08

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  

суддів:                                                                        

                                                                                   

при секретарі                                                             ,

за участю представників сторін:

від позивача: Кушнір В.А. - в.о. начальника,

                       Березюк С.Я. (довіреність № 357 від 24.02.2009р.),

                       Коваль В.А. (довіреність № 695 від 25.03.2009р.),

від відповідача: Дриль А.М. - керівник,

від прокуратури: Колівошко С.М. (посвідчення № 10-2001),

  

розглянувши апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький

департамент технічної документації"

на рішення господарського суду Вінницької області

від "30" квітня 2009 р. у справі   

за позовом комунального підприємства "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної

інвентаризації" (м.Вінниця)

до товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної

документації" (м.Вінниця),

за участю прокурора Вінницької області (м.Вінниця)

про визнання частково недійсним статуту та зобов'язання вчинити дії,

 

ВСТАНОВИВ:

  

У листопаді 2008 року комунальне підприємство "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" звернулося з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної документації" про визнання недійсними положень статуту ТОВ "Вінницький департамент технічної документації", в частині, що стосується його діяльності з проведення технічної інвентаризації, паспортизації і оцінки житлових, нежитлових споруд і будівель, інженерних споруд тепло-газопровідного і каналізаційного господарства; виготовлення технічної документації для приватизації житла, будівель, споруд та приміщень, які проводяться органами Фонду державного майна України та органами місцевого самоврядування; видача свідоцтв про право власності фізичним і юридичним особам на нерухоме майно; надання послуг фізичним і юридичним особам по здійсненню державної реєстрації прав власності на нерухоме майно; прийняття і перевірка, поданих для реєстрації прав власності на нерухоме майно або відмову в реєстрації прав, внесення записів до Реєстру прав власності на нерухоме майно, вчинення написів на правовстановлюючих документах, видача витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно; надання послуг фізичним та юридичним особам по підготовці документів при розподілу та виділу будинковолодінь, та зобов'язання ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" виключити із статуту вказані положення.

Рішенням господарського суду Вінницької області від 30.04.2009р. позов задоволено частково. Визнано недійсними положення статуту товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної документації", що стосуються предмета його господарської діяльності, а саме: проведення технічної інвентаризації, паспортизації і оцінки житлових, нежитлових споруд і будівель, інженерних споруд тепло-газопровідного і каналізаційного господарства; виготовлення технічної документації для приватизації житла, будівель, споруд та приміщень, які проводяться органами Фонду державного майна України та органами місцевого самоврядування; видача свідоцтв про право власності фізичним і юридичним особам на нерухоме майно; надання послуг фізичним і юридичним особам по здійсненню державної реєстрації прав власності на нерухоме майно; прийняття і перевірка, поданих для реєстрації прав власності на нерухоме майно або відмову в реєстрації прав, внесення записів до Реєстру прав власності на нерухоме майно, вчинення написів на правовстановлюючих документах, видача витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно; надання послуг фізичним та юридичним особам по підготовці документів при розподілу та виділу будинковолодінь. Відмовлено в позовних вимогах в частині зобов'язання ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" виключити із статуту наступні положення: проведення технічної інвентаризації, паспортизації і оцінки житлових, нежитлових споруд і будівель, інженерних споруд тепло-газопровідного і каналізаційного господарства; виготовлення технічної документації для приватизації житла, будівель, споруд та приміщень, які проводяться органами Фонду державного майна України та органами місцевого самоврядування; видача свідоцтв про право власності фізичним і юридичним особам на нерухоме майно; надання послуг фізичним і юридичним особам по здійсненню державної реєстрації прав власності на нерухоме майно; прийняття і перевірка, поданих для реєстрації прав власності на нерухоме майно або відмову в реєстрації прав, внесення записів до Реєстру прав власності на нерухоме майно, вчинення написів на правовстановлюючих документах, видача витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно; надання послуг фізичним та юридичним особам по підготовці документів при розподілу та виділу будинковолодінь. Стягнуто з ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" на користь КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" 42,50 грн. державного мита і 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

В апеляційній скарзі  ТОВ "Вінницький департамент технічної документації"  просить скасувати рішення суду від 30.04.2009р. і прийняти нове рішення, яким відмовити в позові. Вважає, що при розгляді справи судом були порушені норми матеріального та процесуального права, висновки, викладені в рішенні суду, не відповідають обставинам справи, а також недоведені обставини, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими. Вирішуючи спір суд не застосував ст.42 Конституції України та ст.43 ГК України, а натомість застосував акти державних та інших органів, які не відповідають законодавству України. Зазначає, що спір виник між підприємствами після того як господарське товариство "Вінницький департамент технічної документації" уклало договір з ДП "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України про організацію доступу до користування автоматизованою електронною системою "Реєстр прав власності на нерухоме майно". Відповідно до цього договору ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" отримало повноваження проводити державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно, яка раніше на відповідній території не проводилась. На думку особи, яка звернулась з апеляційною скаргою, процес здійснення державної реєстрації прав власності на нерухоме майно не можна ототожнювати з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обмежень. У перехідний період до впровадження Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень в складі Державного земельного кадастру, діяльність по реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна здійснюють підприємства БТІ без розмежування їх за формами власності та заборони здійснювати діяльність по державній реєстрації прав власності на нерухоме майно підприємствами приватної форми власності (т.3 а.с.3 - 5).

У відзиві на апеляційну скаргу комунальне підприємство "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" просить залишити рішення суду від 20.05.2009р. без змін. Зазначає, що 22.04.2009р. рішенням господарського суду Вінницької області у справі № 3/1-09 визнано недійсним договір від 02.09.2008р. № 6/4 про доступ до користування автоматизованою електронною системою "Реєстр прав власності на нерухоме майно", укладений між ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" та державним підприємством "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України на підставі оспорюваних по даній справі положень статуту відповідача, які суперечать вимогам Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень", оскільки ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" не є комунальним підприємством БТІ і відповідно до вимог вказаного Закону не вправі здійснювати діяльність, передбачену визнаними недійсними положеннями статуту, і мати доступ до Реєстру прав власності на нерухоме майно. У відзиві позивач вказує, що до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації  відповідно до п.5 розділу V Прикінцевих положень Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень".  ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" проводить свою діяльність як паралельна структура до існуючих комунальних підприємств БТІ Вінницької області за відсутності правової та архівної бази, що призводить до заведення подвійної (дублюючої) документації на об'єкти нерухомого майна, хоча згідно з п.11 Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001р. № 121, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10.07.2001р. за № 582/5773, матеріали технічної інвентаризації мають бути сконцентровані в одній інвентаризаційній справі (т.3 а.с.13 - 17).

Заслухавши пояснення представників сторін і прокурора, дослідивши матеріали справи, апеляційний господарський суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

За наказом виконкому Вінницької обласної ради депутатів трудящих від 18.10.1951р. № 1901 "Про штат адміністративно-управлінського персоналу бюро технічної інвентаризації міст Вінницької області" зобов'язано обласний відділ комунального господарства і виконкоми міських Рад депутатів трудящих, зокрема, в 2-х місячний строк ліквідувати обласне інвентаризаційне бюро і на базі ліквідованого обласного інвентаризаційного бюро організувати міжміське бюро технічної інвентаризації в м.Вінниці при Облкомунгоспі і наказом по Міністерству комунального господарства УРСР від 13.11.1951р. № 487 затверджено Типове положення про Вінницьке бюро по технічній інвентаризації при обласному відділі комунального господарства (т.1 а.с.97 - 98, т.2 а.с.106 - 109, т.3 а.с.129 - 130).

Згідно з наказом завідуючого обласним відділом комунального господарства від 12.02.1973р. № 47 за Вінницьким обласним об'єднаним бюро технічної інвентаризації закріплено зону обслуговування, яка включає: м.Вінницю, Вінницький район, Жмеринський район, Калинівський район, Козятинський район, Погребищенський район, Липовецький район, Хмільницький район та Тиврівський район (т.1 а.с.20, 131).

Статтею 1 статуту комунального підприємства "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" (із змінами і доповненнями), перереєстрованого виконавчим комітетом Ленінської районної ради народних депутатів м.Вінниці за розпорядженням від 20.03.1997р. № 40-р, визначено, що КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" було засноване державою як державне підприємство згідно з діючим на час заснування законодавством. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.11.1991р. № 311 та рішення 10 сесії 21 скликання Вінницької обласної Ради народних депутатів від 30.12.1992р. передане до обласної комунальної власності та перереєстроване в державне комунальне підприємство "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації". На підставі ч.2 п. 10 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" перейшло до спільної власності територіальних громад області та знаходиться в управлінні Вінницької обласної Ради, яка відповідно до п. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" здійснює права суб'єкта власності. Згідно з рішенням 12 сесії 23 скликання Вінницької обласної Ради від 08.02.2000р. змінено найменування підприємства - на комунальне підприємство "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" (т.1 а.с.9 - 16, 17, 117 - 125).

27 грудня 2006 року проведено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної інвентаризації", що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію. Статут господарського товариства затверджено зборами учасників від 23.12.2006р. Його засновниками  є громадяни Савишен О.Б., Діденко І.В., Сапунова Л.М., Грибанов С.О. (т.1 а.с.38 - 43, 137 - 144, 107, 108, 112 - 113, 137 - 144).

В період діяльності ТОВ "Вінницький департамент технічної інвентаризації", а саме: 01.12.2008р. та 02.02.2009р. проведено державну реєстрацію змін до установчих документів товариства (т.2 а.с.7 - 14).

Розділом 2 Статуту ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" визначено мету і предмет господарської діяльності товариства. На ряду з іншими видами господарської діяльності є, зокрема, такі як: проведення технічної інвентаризації, паспортизації і оцінки житлових, нежитлових споруд і будівель, інженерних споруд тепло - газопровідного і каналізаційного господарства; виготовлення технічної документації для приватизації житла, будівель, споруд та приміщень, які проводяться органами Фонду державного майна та органами місцевого самоврядування; видача свідоцтв про право власності фізичним і юридичним особам на нерухоме майно; надання послуг фізичним і юридичним особам по здійсненню державної реєстрації прав власності на нерухоме майно: прийняття і перевірка, поданих для реєстрації прав власності на нерухоме майно або відмову в реєстрації прав, внесення записів до Реєстру прав власності на нерухоме майно, вчинення написів на правовстановлюючих документах, видача витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно; надання послуг фізичним та юридичним особам по підготовці документів при розподілу   та виділу будинковолодінь.

Відповідно до листа державного підприємства "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України від 08.09.2008р. № 540, акта про відключення до автоматизованої електронної системи "Реєстр прав власності на нерухоме майно" від 08.09.2008р. до зони обслуговування, в якій здійснює діяльність ТОВ "Вінницький департамент технічної інвентаризації", належить: Вінницький район, м.Жмеринка, Жмеринський район, Калинівський район, м.Козятин, Козятинський район, Липовецький район, Літинський район, Тиврівський район, Погребищенський район, м.Хмільник, Хмільницький район, Барський район, Ямпільський район (т.3 а.с.34, 35).

КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" вважає, що діяльність, яка пов'язана з інвентаризацією та реєстрацією об'єктів нерухомого майна на зазначених територіях законодавчо і організаційно забезпечена функціонуванням комунального підприємства, а в статуті ТОВ "Вінницький департамент технічної інвентаризації" всупереч чинному законодавству передбачені такі ж види діяльності, як і в КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації", що і стало причиною звернення до суду.

Відповідно до частин 1 і 2 ст.182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов'язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.

За ст.190 ЦК України майном як особливим об'єктом вважаються окрема річ, сукупність речей, а також майнові права та обов'язки. Майнові права є неспоживною річчю. Майнові права визнаються речовими правами.

Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" передбачено створення Державного реєстру прав, адміністратором якого є центр державного земельного кадастру. Державна реєстрація прав проводиться місцевими органами державної реєстрації прав виключно за місцем знаходження нерухомого майна, а саме: в містах Києві та Севастополі, місті обласного підпорядкування, районі.

В абзаці 4 пункту 4 Прикінцевих положень цього Закону визначено, що Кабінету Міністрів України слід забезпечити створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру та на основі інформації комунальних підприємств бюро технічної інвентаризації.

Пунктом 5 Прикінцевих положень даного Закону передбачено, що до створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації.

Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.2003р. № 1088 "Про створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру" встановлено, що до створення Державного реєстру прав на землю та нерухоме майно Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті по земельних ресурсах проводить реєстрацію земельних ділянок та прав на них шляхом внесення записів про реєстрацію земельних ділянок та прав на них до бази даних державного реєстру земель, а комунальні підприємства бюро технічної інвентаризації вносять дані про об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках, та права на них до бази даних державного реєстру прав власності на нерухоме майно. Адміністратором бази даних державного реєстру земель є Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті по земельних ресурсах. Адміністратором бази даних державного реєстру прав власності на нерухоме майно є державне підприємство "Інформаційний центр" Міністерства юстиції України.

Регіональна філія державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" в листі від 17.04.2009р. № 2684 зазначає, що станом на 17.04.2009р. Державного реєстру прав у складі Державного земельного кадастру не створено. Одночасно повідомляє, що згідно з чинним законодавством України реєстрація об'єктів комунальним підприємством "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" нерухомого майна, розташованих на земельних ділянках, до створення єдиної системи реєстрації прав і формування Державного реєстру прав у складі Державного земельного кадастру залишаються незмінними (т.2 а.с.149).

Наказом Міністерства юстиції  України від 07.02.2002р. № 7/5  (зі змінами та доповненнями) затверджено "Тимчасове положення про порядок державної реєстрації прав власності на нерухоме майно", яке діє на всій території України і є обов'язковим для виконання громадянами, міністерствами, іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами й організаціями незалежно від форм власності (п.1.2 Тимчасового положення).

В пункті 1.3 даного Положення зазначено, що державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно здійснюють підприємства бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) у межах визначених адміністративно-територіальних одиниць. Здійснення державної реєстрації прав власності на нерухоме майно в межах одного населеного пункту кількома БТІ не допускається.

В пункті 1.2 даного Порядку ведення Реєстру прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом  Міністерства юстиції України від 28.01.2003р. № 7/5, визначено, що бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) приймають заяви про внесення записів до Реєстру прав, внесення змін до записів, скасування записів у Реєстрі прав, приймають запити, надають витяги з Реєстру прав та виконують інші функції, передбачені цим Порядком. У разі припинення виконання своїх функцій БТІ зобов'язане передати всі документи та матеріали, пов'язані з виконанням своїх функцій, держателю Реєстру прав. Реєстраторами Реєстру прав є посадові особи БТІ, які призначаються керівником БТІ.

Пунктом 1.3. Порядку передбачено, що БТІ здійснює реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомого майна, що розташовані в межах його зони обслуговування. Зона обслуговування БТІ - це перелік населених пунктів, у межах території яких БТІ має здійснювати реєстрацію прав власності на нерухоме майно. Розділ Реєстру прав, відкритий одним БТІ, може бути змінений, закритий лише тим БТІ, яким він був відкритий. При ліквідації БТІ або зміні зони обслуговування БТІ права на ведення відповідних розділів Реєстру прав передаються адміністратором Реєстру прав до правонаступника цих прав. Одночасно з передачею прав на розділи Реєстру прав правонаступник отримує відповідні реєстраційні справи.

Згідно з п.2.4 даного Порядку заява про реєстрацію прав власності подається до БТІ, яке здійснює свою діяльність на території тієї зони обслуговування, на якій розташований об'єкт нерухомого майна.

Пунктом 107 наказу Міністерства юстиції України від 03.03.2004р. № 20/5 "Про затвердження Інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України" (в редакції станом на 17.10.2008р.) передбачено, що при посвідченні договору про найм або позичку будівель, інших споруд (їх частин), належних фізичним та юридичним особам на праві власності, нотаріус вимагає витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно в населених пунктах, де органи БТІ не підключені до Реєстру прав власності, довідку-характеристику БТІ.

Пунктом 1 наказу Міністерства юстиції України від 20.09.2002р. № 84/5 (в редакції станом на 14.07.2004р.) визначено, що бюро технічної інвентаризації, які з технологічних або організаційних причин не підключені до 1 жовтня 2002 року до електронного Реєстру прав власності на нерухоме майно (далі - Реєстр прав), здійснюють видачу довідок-характеристик, реєстраційних посвідчень та оформлення свідоцтв про право власності, не використовуючи спеціальні бланки.

Пунктом 3 цього наказу передбачено, що спеціальні бланки для видачі витягів з Реєстру прав власності на нерухоме майно мають право отримувати підприємства технічної інвентаризації, а свідоцтва про право власності на нерухоме майно - підприємства технічної інвентаризації та органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації та інші (далі - органи влади), що зазначені в пункті 6.1 Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р.  № 7/5.

Пунктом 1.4 наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001р. № 127, зареєстрованого Міністерством юстиції України 10.07.2001р. за  № 582/5773, встановлено, що технічну інвентаризацію новозбудованих (реконструйованих та наявних об'єктів) виконують за рахунок замовника комунальні підприємства - бюро технічної інвентаризації.

Висновком № 1 Міністерства юстиції України від 11.08.2004р. "Про анулювання скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта" відновлено дію наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 30.04.1996р. № 35, зареєстрованого Міністерством юстиції України 06.06.1996р. за № 273/1298, яким було затверджено Інструкцію про порядок видачі довідок-характеристик на об'єкти нерухомого, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб та зареєстровані в бюро технічної інвентаризації.

В листі Міністерства юстиції України від 22.11.2005р. № 19-45-3497 зазначається, що Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" органам місцевого самоврядування надано право створювати підприємства комунальної форми власності (комунальні підприємства), але не органи державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.

Таким чином, комунальні підприємства БТІ, які створені після набрання чинності Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" (3 серпня 2004 року) не можуть здійснювати функції державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Підпунктом 10 пункту "б" статті 30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що до делегованих повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, облік та реєстрація відповідно до закону об'єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Рішеннями виконавчих комітетів сільських, селищних, міських рад Вінницької області доручено КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" проводити на підпорядкованих ним територіях інвентаризацію, облік та реєстрацію об'єктів нерухомого майна, проводити оформлення свідоцтв про право власності на об'єкти нерухомого майна та реєстрацію об'єктів нерухомого майна, що належить на праві власності фізичним та юридичним особам (т.3 а.с.39 - 123).

В листі Міністерства юстиції України від 11.11.2008р. № 19-32/92 вказується, що державна реєстрація прав здійснюється місцевим органом державної реєстрації прав (частина 4 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень"). До створення єдиної системи органів реєстрації прав, а також до формування Державного реєстру прав у складі державного земельного кадастру реєстрація об'єктів нерухомості проводиться комунальними підприємствами бюро технічної інвентаризації (пункт 5 Розділу V Прикінцевих положень Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень").

Отже, БТІ делеговані повноваження щодо державної реєстрації прав власності на нерухоме майно. Тобто, БТІ, від імені держави, здійснюють дії щодо визнання та підтвердження фактів виникнення, переходу або припинення права власності на нерухоме майно.

З аналізу вказаних законодавчих та підзаконних нормативних актів, які є чинними на час вирішення спору, випливає, що дії щодо державної реєстрації прав на нерухоме майно  має здійснювати БТІ.

Відповідно до статті 2 статуту КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" підприємство створене з метою виконання робіт по технічній інвентаризації, паспортизації та обліку об'єктів нерухомості, державній реєстрації прав власності на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться у власності юридичних та фізичних осіб в містах, селищах міського типу та селах області, які входять в зону його обслуговування.

Наведене свідчить, що саме КП "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" є тим органом, яким здійснюється реєстрація об'єктів нерухомості.

Отже, внесення до статуту ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" положень щодо надання   послуг по проведенню технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, по реєстрації прав на нерухоме майно, по видачі свідоцтв про право власності фізичним та юридичним особам на нерухоме майно, отримання спеціальних бланків свідоцтв  про право власності, порушує права позивача та суперечить законодавству України.

Крім того,  ТОВ "Вінницький департамент технічної документації" в поясненні щодо змісту та суті видів своєї діяльності підтвердив допущення помилки під час складання статуту господарського товариства щодо зазначення про видачу свідоцтва про право власності фізичним і юридичним особам, що є виключним правом органу місцевого самоврядування (т.3 а.с.31 - 32).

Зважаючи на викладене, місцевий господарський суд дійшов обгрунтованого висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання недійсними окремих положень статуту ТОВ "Вінницький департамент технічної інвентаризації".

Оскільки статут відповідача частково не відповідає чинному законодавству, то  заявлені позивачем вимоги в цій частині підлягають задоволенню безвідносно до зон обслуговування комунального підприємства "Вінницьке обласне об'єднане бюро технічної інвентаризації" і товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної документації".

Твердження відповідача про те, що здійснення державної реєстрації прав власності на нерухоме майно не є тотожним  державній реєстрації речових прав  на нерухоме майно та їх обмежень спростовуються нормами статтей 182 і 190 ЦК України.

Доводи апеляційної скарги не впливають на правильні висновки суду першої інстанції.

За таких обставин відсутні підстави для скасування законного судового рішення.

Керуючись ст.ст.  101,103,105  Господарського процесуального кодексу України, Житомирський апеляційний господарський суд

                                              

                                        

                                      ПОСТАНОВИВ:

1. Рішення господарського суду Вінницької області від 30 квітня 2009 року залишити без змін, а апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Вінницький департамент технічної документації" - без задоволення.

2. Справу №11/186-08 повернути до господарського суду  Вінницької області.      

Головуючий суддя                                                                  

судді:

                                                                                             

Повний текст постанови складено та підписано 14.09.2009р.

Надруковано 5 прим.:

1 - у справу,

2 - позивачу,

3 - відповідачу,

4 - прокуратурі Вінницької області,

5 - в наряд.    

 

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення10.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4884857
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/186-08

Ухвала від 16.10.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Постанова від 10.09.2009

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Черпак Ю.К.

Рішення від 30.04.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 11.03.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 23.02.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 05.03.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

Ухвала від 20.01.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

Ухвала від 04.02.2009

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 17.12.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 22.12.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко І.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні