ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 год. 35 хв. м.
Черкаси
26 грудня 2008р. Справа
№ 2-а-934/08
За позовом Державної податкової інспекції у
Черкаському районі Черкаської області
до фізичної особи -
підприємця ОСОБА_1
про стягнення фінансових
санкцій у сумі 2 125 грн. 00коп.
Суддя Новікова
Т.В.
Секретар Шульга
О.В.
за участю
представників сторін:
позивача - Миронова Т.М.. (за дов. ДТП у Черкаському
районі від 10.09.2008р. №10337/10-011),
відповідача - не
з'явилися.
Обставини
справи:
Державна
податкова інспекція у Черкаському районі Черкаської області звернулася до суду
з позовною заявою від 30.10.2008р. № 12487/10-011 до фізичної особи-підприємця
ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій у розмірі 2 125грн. 00коп. В обґрунтування
позовних вимог позивач, з посиланням на Закон України «Про державне регулювання
виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних
напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995р. № 481/95-ВР (далі Закон №
481/95-ВР) та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових
операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995р.
№ 265/95-ВР (далі Закон № 265/95-ВР), вважає, що відповідачем не зберігаються
фіскальні звітні чеки в книгах обліку розрахункових операцій, не проводяться
розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього
програмування найменування цін товарів (послуг) та обліку їх кількості та
здійснюється реалізацію алкогольних напоїв на розлив для споживання за
відсутності статусу підприємства громадського харчування.
В судовому
засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Відповідач
відзиву на позов не надав, явку своїх представників до судового засідання
(26.12.2008р.) не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був
повідомлений належним чином (рек.повідом.від 08.11.2008р., від 28.11.2008р.). У
зв'язку з нез'явленням представників відповідача та ненаданням витребуваних
доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розгляду справи та
повістки направлялися відповідачу за наявною у матеріалах справи адресою.
Відповідно до
ст. 128 КАС України справа вирішується на підставі наявних в ній доказів.
На підставі ч.3
ст.160 КАС України в судовому засіданні 26.12.2008р. проголошено вступну та
резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі
відкладено на 08.01.2009р., про що повідомлено сторонам після проголошення
вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням
вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані
позивачем документи і матеріали, заслухавши пояснення його представника та
представника прокуратури, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини,
на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне
значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державною
податковою адміністрацією в Черкаській області 26.05.2008р. проведено перевірку
господарської одиниці фізичної особи - підприємця ОСОБА_1( зареєстрований як
СПД ФО Черкаською райдержадміністрацією Черкаської області від 15.10.1997р. за
№ НОМЕР_1, свідоцтво серії В00 № НОМЕР_2, ідентифікаційний код НОМЕР_3, взятий
на облік платників податків), а саме: магазин «Надія» (адреса: вул. Гагаріна, с
Думанці, Черкаського району Черкаської області). За результатами перевірки
складено акт від 26.05.2008р. № 020120, яким встановлено порушення відповідачем
вимог п.п.9,11 ст.ст.3, 17 Закону № 265/95-ВР та ст.15-3 Закону 481/95-ВР, а
саме: не зберігання фіскальних звітних чеків в книгах обліку розрахункових операцій,
без проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій
з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів
(послуг) та обліку їх кількості, а також здійснюється реалізація алкогольних
напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, яке не має статусу
підприємства громадського харчування, підприємства з універсальним асортиментом
товарів.
Рішенням ДПІ у
Черкаському районі від 31.05.2008р. № 0000662303 відповідно до ст. 17 Закону №
265/95-ВР до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції, в сумі 425
грн., а саме: відповідно до п.4 ст. 17 Закону № 265/95-ВР - 340 грн., за
порушення п. 9 ст.3 Закону; відповідно до п. 6 ст. 17 Закону № 265/95-ВР - 85
грн., за порушення п. 11 ст.3 Закону, яке отримано відповідачем 20.06.2008р.
про що свідчить його підпис. Доказів оскарження зазначених рішень суду не
надано.
Згідно ст.17
Закону № 481 прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від
31.05.2008р. № 0000672303 у сумі 1700грн. за порушення ст.15-3 Закону, про що
було повідомлено відповідача 24.07.2008р. та погоджено з ним (а.с.9). Однак, в
матеріалах справи міститься акт відмови від підписання матеріалів перевірки від
26.05.2008р. № 020120 продавця магазину «Надія-1» в особі ОСОБА_2, яка заміщує
керівника підприємця ОСОБА_1
Як вбачається з
матеріалів справи, до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 застосовано фінансові
санкції у розмірі 2 125грн.00коп., які підтверджуються актами перевірки
позивача.
Відповідно до
абз.З п.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за
порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995р. № 436/95, за не
оприбуткування (несвоєчасне) оприбуткування у касі готівки застосовано штрафну
(фінансову) санкцію.
Станом на
28.10.2008р. відповідач не сплатив фінансові санкції в розмірі 2 125грн.00коп.
нараховані ДПІ у Черкаському районі Черкаської області.
Згідно пп. 2.6
п.2 Положення про проведення касових операцій в національній валюті в Україні,
затвердженого постановою Правління НБУ № 637 від 15.12.2007р., уся готівка, що
надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в
повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткування Готівки в касах підприємств, які
проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової
книги відповідно до вимог глави 4 зазначеного Положення, є здійснення обліку
готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі
прибуткових касових ордерів.
Правові
відносини у сфері роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими
виробами регулюються Законом України № 481/95-ВР та п. 22 «Про затвердження
Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями», затверджених постановою
Кабінету Міністрів України від 30.07.1996р. № 854.
Відповідно до
ст. 15-3 Закону № 481/95-ВР, продажа алкогольних напоїв на розлив для
споживання на місці
дозволяється тільки підприємствам громадського харчування
та спеціалізованим відділам, що мають статус підприємств громадського
харчування, підприємств з
універсальним асортиментом товарів.
З акту перевірки
вбачається, що підприємцем ОСОБА_1 здійснювалася продажа алкогольних напоїв на
розлив для споживачів за відсутності статусу підприємства громадського
харчування з універсальним асортиментом, оскільки торговий патент від 25.07.2007р.
серія ТПБ № 024143, виданий на ім'я ОСОБА_1, який надає відповідачеві право на
здійснення підприємницької діяльності у сфері роздрібної торгівлі, за
спеціалізацією продовольчі товари, алкогольні напої, тютюнові вироби.
Таким чином,
фізична особа - підприємець ОСОБА_1 не має відповідного статусу і всупереч
вимогам чинного законодавства здійснює продаж алкогольних напоїв на розлив для
споживання на місці.
Відповідно до
ст.3 Закону України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»
від 23.03.1996р. № 99/96-ВР патентуванню підлягає торгівельна діяльність, в
тому числі діяльність у торговельно-виробничій сфері (громадське харчування) за
готівкові кошти. Отже, торговий патент - засвідчує право суб'єкта
підприємницької діяльності займатися тим видом торгівельної діяльності, який
зазначено в патенті. У відповідача у торговому патенті від 25.07.2007р. №
024143 зазначено «роздрібна торгівля», що не надає права здійснювати реалізацію
алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці підприємством, яке не має
статусу підприємства громадського харчування, підприємства з універсальним
асортиментом товарів.
Наказом
Міністерства економіки та питань європейської інтеграції України від
24.07.2002р. № 219 затверджено Правила роботи закладів (підприємств)
громадського харчування (далі Правила № 219). Наказом Міністерства економіки та
питань європейської інтеграції України від 09.10.2006р. № 309 внесено зміни до
Правил, зокрема, у назві та тексті Правил слова «громадське харчування» в усіх
відмінках замінено словами «ресторанне господарство».
Зокрема,
суб'єкти господарської діяльності можуть здійснювати господарську діяльність у
сфері ресторанного господарства після їх державної реєстрації в установленому
законодавством порядку. Тому роздрібна торгівля алкогольними напоями і
тютюновими виробами в закладах (підприємствах) ресторанного господарства
здійснюється суб'єктами господарської діяльності за наявності відповідних
ліцензій, після їх державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
В дозволі на
розміщення торгівлі від 01.06.2007р., виданий виконавчим комітетом Думанецької
сільської ради, зазначена спеціалізація: продовольчі товари, алкогольні напої]
тютюнові вироби і не зазначено громадське харчування. А отже, в асортиментному
переліку харчових продуктів, який погоджений з Головним державним санітарним
лікарем Черкаського району від 21.09.2007р., відсутня інформація щодо продажу
алкогольних напоїв на розлив в посуд одноразового використання, тому відповідач
не мав права здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на
місці.
Як вбачається з
матеріалів справи, відповідачем не сплачено фінансових санкцій станом на
28.10.2008р., тому позивач правомірно звернувся до суду про стягнення
фінансових санкцій з відповідача.
Беручи до уваги
те, що сума не сплачених фінансових санкцій відповідача до Державної податкової
інспекції у Черкаському районі Черкаської області становить 2 125грн. 00коп., і
доказів сплати відповідачем фінансових санкцій станом на день розгляду спору,
або заперечення проти адміністративного позову до суду не надходило, тому суд
приходить до виснрвку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими,
що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.
1 ст. 71 КАС
України кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та
заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б
спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Враховуючи
викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ДШ у місті Черкаси підлягають
задоволенню.
Оскільки спір
вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати
судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних
повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз,
судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з
відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст.
9, 69-71, 94, 97,ч. 2 ст. 128, ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.
Адміністративний позов задовольнити повністю.
2.
Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1,
ідентифікаційний код НОМЕР_3)
на користь
Державного бюджету України через Державну податкову інспекцію у Черкаському
районі Черкаської області (18000, м. Черкаси, вул. Енгельса, 157, р/р
31114106700477, ВДКУ Черкаського р-ну, код 22809110, МФО 854018, банк одержувач
УДК у Черкаській області) заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 2
125грн.00коп.(дві тисячі сто двадцять п'ять гривень 00 коп.).
Постанова
відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення
строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом,
якщо таку заяву не було подано.
Постанова може
бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її
складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС
України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання
заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2008 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4920438 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Новікова Т.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мірошниченко М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні