Постанова
від 13.04.2009 по справі 2-а-1565/08
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2009р.                                                                                Справа

№ 2-а-1565/08

17 год. 00 хв.                                                                                                         м.Черкаси

Черкаський

окружний адміністративний суд у складі:

головуючого -

судді Новікової Т.В.,

суддів: Гараня С.М., Смілянця Е.С.

при секретарі -

Шульзі О.В.

за участю

представників: позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2

ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

ОСОБА_6,  ОСОБА_7,  

ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13 до   Державної

податкової

адміністрації України   та   Державної податкової інспекції    у місті Черкаси

Черкаської області

про зобов'язання вчинити дії,

 

ВСТАНОВИВ:

 

До Черкаського

окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулися: ОСОБА_1ОСОБА_2,

ОСОБА_3ОСОБА_4ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7ОСОБА_8,

ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_12 ОСОБА_13, в якій

просять:

зобов'язати

Державну податкову адміністрацію України скасувати ідентифікаційні номери

ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

ОСОБА_6ОСОБА_7,ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

ОСОБА_12, ОСОБА_13;

зобов 'язати Державну податкову адміністрацію України

виключити ідентифікаційні номери: ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

ОСОБА_6ОСОБА_7,ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

ОСОБА_12, ОСОБА_13 та всю

інформацію про них з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та

інших обов 'язкових платежів;

зобов'язати

Державну податкову інспекцію у м. Черкаси Черкаської області виключити

ідентифікаційні номери: ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

ОСОБА_6ОСОБА_7,ОСОБА_8ОСОБА_9  ОСОБА_11   ОСОБА_10  ОСОБА_11   Сергія   Сергійовича, ОСОБА_12, ОСОБА_13 та всю

інформацію про них з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та

інших обов'язкових платежів;

зобов 'язати Державну податкову адміністрацію

України здійснювати в подальшому облік: ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ОСОБА_6ОСОБА_7,

ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

Гуртової Юлії Сергіївни, ОСОБА_13, як

платників податків та інших обов'язкових платежів, за раніше встановленими

формами обліку без застосування ідентифікаційного номера (за прізвищем, іменем

та по-батькові та за місцем проживання);

зобов 'язати Державну податкову інспекцію у м.

Черкаси Черкаської області здійснювати в подальшому облік ОСОБА_1, ОСОБА_2

ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ОСОБА_6ОСОБА_7,

ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

Гуртової Юлії Сергіївни, ОСОБА_13, як

платників податків та інших обов'язкових платежів, за раніше встановленими

формами обліку без застосування ідентифікаційного номера (за прізвищем, іменем

та по-батькові та за місцем проживання);

зобов'язати

Державну податкову адміністрацію України знищити облікові картки з

ідентифікаційним номером: ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ОСОБА_6ОСОБА_7,

ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

Гуртової Юлії Сергіївни, ОСОБА_13;

зобов 'язати Державну податкову інспекцію у м.

Черкаси Черкаської області проставити у паспорті ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ОСОБА_6ОСОБА_7,

ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

Гуртової Юлії Сергіївни, ОСОБА_13

відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного

номера та завірити підпис відповідної особи гербовою печаткою;

зобов 'язати Державну податкову інспекцію у м.

Черкаси Черкаської області знищити заповнену облікову картку з особистими

даними ОСОБА_1, ОСОБА_2 ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5 ОСОБА_6ОСОБА_7,

ОСОБА_8ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 ОСОБА_11

Гуртової Юлії Сергіївни, ОСОБА_13 на

підставі якої були внесені дані про них до Державного реєстру та присвоєний їм

ідентифікаційний номер.

В судовому

засіданні встановлено, що позивачі є віруючими громадянами, являються прихожанами Української

Православної Церкви та через свої релігійні переконання не бажають мати

ідентифікаційний номер.

Під час судового

засідання позивачі та їх представник ОСОБА_14 підтримали заявлений позов

повністю та просили його задовольнити. В обґрунтування позовних вимог позивачі

та їх представник зазначили, що на підставі релігійних переконань не бажають

мати ідентифікаційний номер. Оскільки положення спільного наказу ДПА України та

Міністерства внутрішніх справ України №602/1226 від 19.10.2004р. «Про

затвердження Порядку унесення відмітки до паспорта громадянина України щодо

ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та інших

обов'язкових платежів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від

20.10.2004р. № 1345/9944 (далі - Наказ №602/1226) надають можливість податковим

органам збирати конфіденційну інформацію про позивачів на підставі підзаконного

нормативного акта, а не на підставі Закону, як це вимагає Конституція, тому

зазначений Наказ №602/1226 не регулює питання скасування ідентифікаційних

номерів громадян та є незаконним.

Позивачі з даним

Порядком не погодилися та звернулися до ДПІ у м. Черкаси та до ДПА України з

заявами у яких просили скасувати ідентифікаційний номер, виключити

ідентифікаційний номер та всю інформацію з державного реєстру фізичних осіб -

платників податків та інших обов'язкових платежів, здійснювати в подальшому

облік, як платників податків та інших обов'язкових платежів, за раніше

встановленими формами обліку без застосування ідентифікаційного номера (за

прізвищем, іменем та по-батькові за місцем проживання), проставити у паспортах

відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного

номера та завірити підпис відповідальної особи гербовою печаткою, знищити облікову

картку з ідентифікаційним номером, анулювати раніше проведений запис у

паспортах, що проставлений згідно Наказу №602/1226.

ДПА України та

ДПІ у м. Черкаси своїми листами відмовили у задоволенні клопотань.

Позивачі не

погодилися з відмовою податкових органів та звернулися до суду, вважаючи

рішення ДПА України та ДПІ у м. Черкаси незаконними, з посиланням на порушення

відповідачами їх права на раніше встановлену форму обліку без застосування

ідентифікаційного номера, що передбачено ч.2 ст.1 Закону України «Про державний

реєстр фізичних осіб - платників податків»; порушили право не бути включеним до

державного реєстру, що передбачено ч.2 ст. 5 Закону України «Про державний

реєстр фізичних осіб - платників податків»; порушили право на здійснення

будь-яких платежів без ідентифікаційного номера, що передбачено ст. 1, ч.2 ст.

7 Закону України «Про державний реєстр фізичних осіб - платників податків».

Представник ДПІ

у м. Черкаси ОСОБА_15. позов не визнала та просила суд відмовити у задоволені

позову повністю.

Розглянувши

поданий адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши

пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні

обставини на яких грунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають

значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, колегія суддів

приходить до наступного.

Конституція

України (ст. 19) визначає правовий порядок, який ґрунтується на засадах,

відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено

законодавством.

Органи державної

влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах

повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до

ст. 35 Конституції України кожен має право на свободу світогляду і віро

сповідування. Однак, здійснення цього права може бути обмежене законом лише в

інтересах охорони громадського порядку, здоров'я і моральності населення або

захисту прав і свобод інших людей.

Відповідно до ч.

2 ст. 1 Закону України «Про державний реєстр фізичних осіб - платників

податків» для осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовляються

від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють про це

відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми обліку

платників податків та інших обов'язкових платежів.

Для виконання

зазначеної норми Закону, державою передбачений Порядок внесення відмітки до

паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи

платника податків та інших обов'язкових платежів, затвердженого Наказом

№602/1226.

Зокрема,

відповідно п. 4 Порядку, фізична особа, яка відмовилася від ідентифікаційного

номера, подає до органу внутрішніх справ за своїм місцем реєстрації довідку за

формою № ВЗ та паспорт громадянина України. Посадова особа органу внутрішніх

справ відповідно до п. 5 Порядку в разі звернення громадянина за місцем його

реєстрації щодо внесення відмітки до його паспорта розглядає довідку за формою

№ВЗ на предмет повноти і правильності її заповнення та відповідності

пред'явленому паспорту. За відсутності невідповідностей посадова особа вносить

на 7 - 9 сторінки паспорту відмітку, зміст і форму якої наведено в додатку 4 до

Порядку.

Даний Порядок на

сьогоднішній день є чинним, саме в ньому визначений механізм внесення відмітки

до паспорта громадянина України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи

-платника податків та інших обов'язкових платежів, яким позивачі вже

скористалися. Таким чином, оскільки законодавством не передбачено іншого

механізму виконання вимог ч. 2 ст. 1 Закону України «Про державний реєстр

фізичних осіб - платників податків», крім того що визначений Порядком та

затверджений наказом № 602/1226, тому вимоги позивачів до задоволення не

підлягають.

Зі змісту Закону

України «Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших

обов'язкових платежів» № 320 від 22.12.1994р. (далі - Закон № 320) (ст. 1,2)

вбачається, що Державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших

обов'язкових платежів - це автоматизований банк даних, створений для

забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які зобов'язані

сплачувати податки, збори, інші обов'язкові платежі до бюджетів та внески до

державних цільових фондів у порядку і на умовах, що визначаються законодавчими

актами України. Для осіб, які через свої релігійні або інші переконання

відмовляються від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомляють

про це відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми обліку

платників податків та інших обов'язкових платежів.

Враховуючи вище

наведене, колегія суддів, з урахуванням положень зазначеної статті, дійшла

висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Щодо особи, в

інтересах якої був заявлений позов на момент звернення до суду, яка не

являється платником податків та інших обов'язкових платежів, в присвоєнні

ідентифікаційного номеру та внесення таких осіб до Державного реєстру, суд не

вбачає необхідності.

Отже, з

врахуванням ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, при

вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю

або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково, у разі

задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання

протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій

чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих

його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із

зазначенням способу його здійснення.

Відповідно до ч.

1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна

довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім

випадків, встановлених статтею 72 цього кодексу.

Враховуючи

викладене, керуючись Законом України «Про державний реєстр фізичних осіб

-платників податків», Порядком внесення відмітки до паспорта громадянина

України щодо ідентифікаційного номера фізичної особи - платника податків та

інших обов'язкових платежів, що затверджений спільним наказом ДПА України та

МВС України від 19.10.2004р. № 602/1226, ст.ст. 2, 4, 6, 17, 49, 51, 71, 79,

86, 87, 94, 159, 160, 161, 162, 257 КАС України, суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

У задоволенні

адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова

набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне

оскарження, яка підлягає поданню до Київського апеляційного адміністративного

суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня

складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постану подається

протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

 

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4920553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1565/08

Постанова від 13.04.2009

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Новікова Т.В.

Постанова від 30.05.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Кашпур О.В.

Постанова від 05.02.2009

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ксензюк А.Я.

Постанова від 27.11.2008

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Євпак В.В.

Постанова від 23.09.2008

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Шлай А.В.

Постанова від 29.09.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні