Україна
Україна
Харківський апеляційний
господарський суд
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" лютого 2009
р.
Справа № 16/112-08
Колегія суддів у складі:
головуючий суддя Сіверін В. І.,
суддя Білоконь Н. Д., суддя Бондаренко
В.П.
при секретарі Криворученко О.І.
за
участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_2, довіреність без номера від 14.01.2009 р.
відповідача - Шамраєва
М.Є., довіреність № 2 від
14.01.2009 р.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні
Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу позивача (вх.
№ 2927 Х/1-14) на рішення господарського суду Харківської області від
07.10.08 по справі № 16/112-08
за позовом суб"єкта підприємницької
діяльності-фізичної особи ОСОБА_1смт. Високий Харківського району Харківської
області
до Харківського обласного
територіального відділення Антимонопольного комітету України
про скасування розпорядження
встановила:
Cуб"єкт
підприємницької діяльності-фізична особа ОСОБА_1звернувся до господарського
суду Харківської області з позовом до Харківського обласного територіального
відділення Антимонопольного комітету України про скасування розпорядження адміністративної колегії
Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету
України № 52-рк від 08.07.2008 р. "про початок розгляду справи №
1/12-49-08 за ознаками порушення законодавства про захист економічної
конкуренції з боку ОСОБА_1"
Рішенням господарського суду Харківської області від 7 жовтня 2008
р. у справі № 16/112-08 (суддя Здоровко Л.М.) в задоволенні позову
відмовлено.
Позивач із зазначеним
рішенням господарського суду першої інстанції не погодився, подав до
Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення місцевим
господарським судом норм процесуального права, просить рішення скасувати.
Позивач надав
клопотання про уточнення до апеляційної скарги, в якому
просив скасувати рішення
господарського суду Харківської
області від 7 жовтня 2008 р. у справі №
16/112-08 та прийняти нове рішення, яким визнати розпорядження адміністративної
колегії Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 52-рк від
08.07.2008 р. про початок розгляду справи №
1/12-49-08 за ознаками порушення
законодавства про захист економічної конкуренції недійсним.
Колегія суддів зазначене уточнення не приймає, оскільки
згідно зі статтею 101 Господарського процесуального кодексу України в
апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були
предметом розгляду в суді першої
інстанції.
Представник позивача
в судовому засіданні
апеляційну скаргу підтримує.
Представник відповідача
у відзиві та в судовому засіданні
проти апеляцйної скарги заперечує, просить залишити її без задоволення, а
оскаржуване рішення - без змін.
Дослідивши матеріали
справи, проаналізувавши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, вислухавши
пояснення представників сторін, колегія
суддів дійшла висновку, що апеляційна
скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Згідно зі статтею
60 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення
адміністративної колегії територіального відділення Антимонопольного комітету
України оскаржуються до господарських судів
Автономної республіки Крим,
областей, міст Києва та Севастополя.
У пункті 4
Інформаційного листа Верховного Суду України від 26.12.2005 N 3.2.-2005 також
зазначено: "Закони України можуть передбачати вирішення певних категорій
публічно-правових спорів в порядку іншого судочинства (наприклад, стаття 60
Закону України "Про захист економічної конкуренці' встановлює, що заявник,
відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного
комітету України до господарського суду у двомісячний строк з дня одержння
рішення)".
Зважаючи на наведене спір по цій справі відноситься до
підвідомчості господарських судів і
підлягає вирішенню за правилами Господарського процесуального кодексу
України, а тому позивач в додатковому обгрунтуванні апеляційної скарги безпідставно посилається на те, що даний спір відноситься до підвідомчості адміністративних судів,
оскільки виник між приватним підприємцем
та суб"єктом владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів
справи, у зв'язку зі здійсненням державного контролю за додержанням
законодавства про захист економічної конкуренції та з проведенням дослідження
ринків оптової та роздрібної торгівлі скрапленим газом у якості моторного
палива позивачу 07.04.2008р. вих. №02-26/1-798 Харківське обласне територіальне
відділення Антимонопольного комітету України направило запит з вимогою надати
інформацію щодо його діяльності на вказаних ринках. Для відповіді на запит було
встановлено 14-денний термін з дня його отримання. В запиті зазначено, що
неподання інформації, або її подання в неповному обсязі територіальному
відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою
територіального відділення строки або подання недостовірної інформації тягне за
собою відповідальність згідно зі статтями 50, 52 Закону України "Про
захист економічної конкуренці", а також зазначалось, що вимоги голови
територіального відділення щодо надання інформації є обов'язковими для
виконання у визначені строки.
Листом №7-ю-1194
від 26.06.2008р. Харківська дирекція
Українського
Державного підприємства поштового звязку Укрпошта"
повідомила, що рекомендований лист №04141330 відправлений 07.04.2008р. на ім'я
ФОП ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1вручений 11.04.2008р. особисто ОСОБА_1
Відповіді на запит
позивач не надав, у зв'язку з чим розпорядженням адміністративної колегії
Харківського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету
України №52-рк від 08.07.2008р. по справі №1/12-49-08 (далі - Розпорядження)
постановлено розпочати розгляд справи у зв'язку з наявністю в діях ФОП ОСОБА_1
ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого
п. 13 ст. 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у
вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного
комітету України у встановлені його головою строки.
Як вбачається з самої
позовної заяви 09.07.2008р. позивач факсограмою отримав лист від Харківського
обласного територіального відділення Антимонопольного комітетту України
№02-26/1-1613 від 09.07.2008р. з копією розпорядження №52-рк від 08.07.2008р.
про початок розгляду справи №1/12-49-08 про порушення законодавства про захист
економічної конкуренції з боку ФОП ОСОБА_1 у вигляді неподання інформації
територіальному відділенню Антимонопольного комітету у встановлені його головою
строки.
Позивач просить
скасувати розпорядження адміністративної колегії Харківського обласного
територіального відділення Антимонопольного комітету України №52-рк від
08.07.2008р. по справі №1/12-49-08 про початок розгляду про порушення
законодавства про захист економічної
конкуренції з боку ФОП ОСОБА_1, у
вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного
комітету України у встановлені головою відділення строки (далі Розпорядження),
посилаючись на відсутність у відповідача
підстав для початку розгляду справи № 1/12-49-08, у зв"язку з відсутністю ознак правопорушення
законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді неподання інформації територіальному
відділенню Антимонопольного комітету України у встановлені головою відділення
строки.
В обгрунтування позову суб"єкт підприємницької
діяльності-фізична особа ОСОБА_1 посилається
на те, що в оскаржуваному Розпорядженні міститься недостовірна інформація про те, що запит з вимогою надати інформацію
було вручено йому особисто 11.04.2008
р., оскільки він в цей
час знаходився у відрядженні у м. Євпаторія, про що свідчить надана суду копія посвідчення про відрядження.
Згідно з статтею 50 Закону
України "Про захист економічної конкуренції" порушенням законодавства
про захист економічної конкуренції є, зокрема, неподання інформації
Антимонопольному комітету України, його територіальному відділенню у
встановлені органами Антимонопольного комітету України, головою його
територіального відділення чи нормативно-правовими актами строки.
Відповідно до статті 35
Закону України "Про захист економічної конкуренції" розгляд справ про
порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з
прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям
рішення у справі. При розгляді справи про порушення законодавства про захист
економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України: збирають і
аналізують документи, висновки експертів, пояснення осіб, іншу інформацію, що є
доказом у справі, та приймають рішення у справі в межах своїх повноважень;
отримують пояснення осіб, які беруть участь у справі, або будь-яких осіб за їх
клопотанням чи з власної ініціативи.
Згідно ч. 1 ст. 36 Закону України "Про
захист економічної конкуренції" однією із підстав за якою органи
Антимонопольного комітету України розпочинають розгляд справи про порушення
законодавства про захист економічної конкуренції є власна ініціатива органів
Антимонопольного комітету
України.
Частиною першою статті 37
Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що у
разі виявлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції
органи Антимонопольного комітету України приймають розпорядження про початок
розгляду справи.
Розпорядження про початок
розгляду справи надсилається відповідачу протягом трьох робочих днів з дня його
прийняття. У разі коли відповідача визначено після початку розгляду справи,
йому протягом трьох робочих днів надсилається розпорядження про залучення до
участі у справі як відповідача разом з розпорядженням про початок розгляду
справи (ч. 2 ст. 37 Закону України "Про захист економічної
конкуренції").
Як вбачається з
матеріалів справи, запит з вимогою надати інформацію щодо діяльності позивача на ринках оптової та роздрібної
торгівлі скрапленим газом у якості моторного палива, Харківським Територіальним
відділення Антимонопольного комітету України було направлено на адресу позивача
рекомендованим листом № 04141330 від 07.04.2008 р.
На заяву голови Харківського обласного
територіального відділення Антимонопольного комітету України № 02-26/1-1334 від
05.06.2008 р. щодо вручення цього листа
адресатові начальник поштамту
Харківської дирекції Українського державного підприємства поштового
зв"язку "Укрпошта" листом
№ 7-Ю-1194 від 26.06.2008 р.
повідомив, що рекомендований лист №
04141330 від 07.04.2008 р. відправлений на ім"я ОСОБА_1 вручений 11.04.2008 р. особисто ОСОБА_1
Відповідач на вимогу
апеляційного господарського суду надав поштове повідомлення
про вручення зазначеного
запиту позивачу, в якому зазначено, що цей запит вручено особисто
ОСОБА_1
Позивач в судовому засіданні пояснив, що лист було вручено не йому особисто,
а його батьку, який має таке ж саме прізвище, а сам позивач перебував у відрядженні, а тому запит не отримував.
Колегія суддів вважає
ці доводи безпідставними, оскільки
згідно з п. 114 Правил надання послуг
поштового зв"язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1155 від 17.08.2002 р., адресовані фізичним особам рекомендовані поштові
відправлення вручаються особисто адресату, а
у разі його
відсутності-повнолітнім членам
сім"ї за умови пред"явлення ним документа, що
посвідчує особу.
Отже після отримання відповіді начальника поштамту Харківської дирекції Українського
державного підприємства поштового зв"язку "Укрпошта" листом №
7-Ю-1194 від 26.06.2008 р. про вручення
позивачеві зазначеного запиту, а
також повідомлення про вручення
поштового відправлення із зазначенням про вручення відправленого запиту особисто ОСОБА_1у
відповідача були всі
підстави вважати отримання його
позивачем 11.04.2008 р. Тому враховуючи наведені вище
норми чинного законодавства,
після неотримання відповідачем витребуваної від позивача інформації у встановлений ним строк, відповідачем у відповідності зі
своєю компетенцією та чинним законодавством було винесено оскаржуване Розпорядження, у зв"язку з
чим підстави для його скасування відсутні.
Зважаючи на наведене,
місцевий господарський суд дійшов правильного висновку про відсутність підстав
для задоволення позову, у зв"язку з чим оскаржуване рішення слід залишити без змін.
Керуючись статтями 33, 43, 99, п. 1 статті 103, статтями
104-105 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів
постановила:
Апеляційну скаргу залишити без задоволення.
Рішення господарського суду
Харківської області від 07.10.2008 р. у
справі № 16/112-08 залишити без
змін.
Постанова може бути оскаржена до Вищого господарського суду
України протягом одного місяця з дня її
прийняття.
Головуючий суддя (підпис) Сіверін В. І.
Суддя (підпис) Білоконь Н. Д.
Суддя (підпис) Бондаренко В.П.
Постанову
складено в повному обсязі 10.02.2009 р.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2009 |
Оприлюднено | 21.10.2009 |
Номер документу | 5057574 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Білоконь Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні