Постанова
від 24.01.2012 по справі 2а-1870/9224/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2012 р. Справа № 2a-1870/9224/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Опімах Л.М.,

за участю секретаря судового засідання - Шевченко В.М.,

представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Сфера", третя особа - Виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція в м. Суми (далі по тексту - позивач, ДПІ в м. Суми), звернувся до суду з адміністративним позовом до виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Сфера" (далі по тексту - відповідач, ВК ТОВ "Сфера"), третя особа - Виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ВК ТОВ "Сфера", ід. код 20360404, а саме щодо зміни місцезнаходження з адреси: 94005, Луганська область, м. Стаханов, просп. Леніна, буд. 3, на адресу: 40020, Сумська область, м. Суми, Ковпаківський район, просп. Курський, буд. 18А, офіс 30. Свої вимоги мотивує тим, що ВК ТОВ "Сфера" при зміні юридичної адреси подало державному реєстратору недостовірні дані, оскільки за новою адресою підприємство ніколи не знаходилося, внаслідок чого державним реєстратором внесено до Державного реєстру неправомірні записи. Позивач зазначив, що недостовірність відомостей про місцезнаходження ВК ТОВ "Сфера" унеможливлює здійснення позивачем функцій щодо контролю за дотриманням вимог податкового законодавства.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Відповідач у судове засідання не прибув, про дату час і місце розгляду справи повідомлявся за останнім відомим місцем реєстрації, проте до суду повернувся конверт за неврученням адресату. Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні відповідача за наявними в ній доказами.

Представник третьої особи в судове засідання також не прибув, був належним чином повідомлений про дату час і місце розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази по справі, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

У судовому засіданні встановлено, що відповідач - ВК ТОВ "Сфера" - зареєстрований виконавчим комітетом Слов'янської міської ради Донецької області від 05.10.2005 р. за адресою: 84112, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Іскри, буд. 23, номер запису про державну реєстрацію юридичної особи - 1 000 330 00014.

Державним реєстратором виконавчого комітету Слов'янської міської ради Донецької області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесені записи: № 1 - щодо включення відомостей про юридичну особу, № 2 - щодо підтвердження відомостей про юридичну особу; № 3, 5 - щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; № 4, 6 - щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах; № 7 - про зняття з обліку ВК ТОВ "Сфера". Державним реєстратором виконавчого комітету Стаханівської міської ради Луганської області до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесені записи: № 8 - про взяття на облік ВК ТОВ "Сфера" (місцезнаходження: Луганська область, м. Стаханов, проспект Леніна, буд. 3. офіс 20); № 9, 10 - щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; № 11 - щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах (місцезнаходження ВК ТОВ "Сфера": 40020, Сумська область, м. Суми, Ковпаківський район, проспект Курський, буд. 18А, офіс 30); № 12 - про зняття з обліку ВК ТОВ "Сфера" (а.с. 6-8).

23.11.2011 року державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис № 13 про взяття на облік ВК ТОВ "Сфера" (а.с. 9).

Згідно з довідкою ДПІ в м. Суми від 05.12.2011 р. № 4 ВК ТОВ "Сфера" за адресою: м. Суми, пр.-т Курський, 18А, офіс 30, не знаходиться (а.с.10).

На підставі довідки податковою інспекцією зроблено висновок, що зміни до установчих документів та реєстраційна картка, що подавались державному реєстратору, містили неправдиві відомості стосовно зміни місцезнаходження ВК ТОВ "Сфера", підприємство юридичної адреси не змінювало. Внесення недостовірних відомостей про місцезнаходження підприємства, позбавляє органи податкової інспекції здійснювати контроль за дотриманням вимог податкового законодавства.

Вказаний висновок податкової інспекції є безпідставним, виходячи з наступного.

Правовідносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб-підприємців, врегульовані Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року N 755-IV (далі по тексту - Закон), відповідно до ст. 1 якого місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Стаття 29 вказаного Закону передбачає, що для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) вичерпний перелік документів. Державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті. Державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи повинен видати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) заявнику один примірник оригіналу установчих документів у старій редакції з відмітками державного реєстратора про проведення державної реєстрації змін до установчих документів та в той же день передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України відомості з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.

Таким чином, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" на державного реєстратора не покладено обов'язку перевіряти достовірність наданих відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 8 зазначеного Закону відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, запис № 11 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах ВК ТОВ "Сфера", вчинений державним реєстратором виконавчого комітету Стаханівської міської ради Луганської області, та запис № 13 про взяття на облік ВК ТОВ "Сфера", вчинений державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради, внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Натомість позивачем не надано суду доказів недотримання державним реєстратором вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців". У зв'язку з цим, суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів ВК ТОВ "Сфера" здійснена відповідно до вимог чинного законодавства України.

Пунктом 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України Органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Таким чином, орган державної податкової служби України наділений повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтею 31 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" передбачено, що у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Але позивачем не надано суду доказів того, що рішення загальних зборів юридичної особи - ВК ТОВ "Сфера", на підставі яких було здійснено реєстрацію місцезнаходження підприємства, визнано недійсним в судовому порядку.

Отже, державний реєстратор несе відповідальність за повноту відомостей в установчих документах, а засновники юридичної особи - за відповідність цих відомостей законодавству.

У зв'язку з цим суд приходить до висновку, що державна реєстрація змін до установчих документів підприємства здійснена відповідно до чинного законодавства України.

Що стосується посилання позивача на фактичну відсутність підприємства за зареєстрованим місцезнаходженням як на підставу скасування державної реєстрації змін до установчих документів ВК ТОВ "Сфера" за адресою: 40020, Сумська область, м. Суми, Ковпаківський район, проспект Курський, буд. 18А, офіс 30, суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Враховуючи викладене, відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи.

Таким чином, у задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції в м. Суми до виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Сфера" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів ВК ТОВ "Сфера", ід. код 20360404, а саме щодо зміни місцезнаходження з адреси: 94005, Луганська область, м. Стаханов, просп. Леніна, буд. 3, на адресу: 40020, Сумська область, м. Суми, Ковпаківський район, просп. Курський, буд. 18А, офіс 30, необхідно відмовити.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції в м. Суми до виробничо-комерційного товариства з обмеженою відповідальністю "Сфера", третя особа - Виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів -відмовити за необгрунтованістю.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) Л.М. Опімах

З оригіналом згідно

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2012
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50687640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/9224/11

Постанова від 24.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 08.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 26.04.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П'янова Я.В.

Ухвала від 17.02.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

П'янова Я.В.

Постанова від 24.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 26.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 26.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 20.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні