Ухвала
від 16.09.2015 по справі 820/3627/15
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2015 р.Справа № 820/3627/15 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Старостіна В.В.

Суддів: Бегунца А.О. , Рєзнікової С.С.

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.

представника позивача Григор'єва І.В.

представників відповідача Пилипенко Т.Г., Кошіль М.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015р. по справі №820/3627/15 за позовом Державного підприємства " Південна залізниця" до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Державне підприємство "Південна залізниця", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної Фіскальної служби, в якому просив суд скасувати податкове повідомлення - рішення від 07.04.2015 року № 0000124900.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що приймаючи спірне податкове повідомлення-рішення, контролюючий орган дійшов до неправомірного висновку про порушення позивачем вимог діючого законодавства. Так, підставою для визначення позивачу суми грошового зобов'язання з податку на додану вартість, слугували висновки контролюючого органу про те, що правочини укладені між позивачем та контрагентами - ТОВ «Строительство и монтаж», ТОВ НДІП «Ельдорадо», ТОВ «Центр гальмівного устаткування», ТОВ «Мастер Клін», ТОВ «Компанія Алегробуд», ТОВ «Промікс-М», ТОВ»Інрекс», ТОВ «Домограф», ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг» не спрямовані на реальне настання правових наслідків, з огляду на те, що підприємством, ніби то, не надано документальне підтвердження факту здійснення господарських операцій. Разом з тим, оскільки у позивача наявні всі первині документи які підтверджують факт взаємовідносин із вищезазначеними контрагентами, то він мав встановлене законом право на їх віднесення до складу податкового кредиту з податку на додану вартість.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 року адміністративний позов Державного підприємства "Південна залізниця" до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної Фіскальної служби про скасування податкового повідомлення - рішення - задоволено.

Скасовано податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної Фіскальної служби від 07.04.2015 року № 0000124900.

Відповідач, не погодившись з постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказану постанову та прийняти нову, якою відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представники відповідача підтримали апеляційну скаргу, просили задовольнити її, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.

Представник позивача, посилаючись на законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, просив залишити без задоволення апеляційну скаргу, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що на підставі наказу № 69 від 12.02.2015 року та направлень від 16.02.2015 року № 60,61. 62, 63, 64, виданих СДПІ з ОВП у м. Харкові, фахівцями відповідача на підставі п.п.78.1.11, п.78.1, ст.78 Податкового кодексу України, з 16.02.2015 року по 10.03.2015 року проведена документальна позапланова виїзна перевірка ПП «Південна залізниця» з питання взаємовідносин з ТОВ «Строительство и монтаж», ТОВ «Енергорезерв», ТОВ НДІП «Ельдорадо», ТОВ «Центр гальмівного устаткування», ТОВ « Новабуд-Інвест», ТОВ «Мастер Клін», ТОВ «Компанія Алегробуд», ТОВ «Промікс-М», ТОВ»Інрекс», ТОВ»Укрспецеко», ПП»Компанія «БІР», ТОВ «ТК «Славенергопром», ТОВ»завод Трансспецтехніка», ТОВ» ТК «Профіт-Трейд», ТОВ «Домограф», ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг», ТОВ «Український сервісний спеціальний ремонт», за результатами якої був складений акт від 24.03.2015 року № 64/28-09-49-15/01072609.

Під час перевірки було встановлено на наступні порушення по взаємовідносинам з контрагентами ТОВ «Строительство и монтаж», ТОВ НДІП «Ельдорадо», ТОВ «Центр гальмівного устаткування», ТОВ «Мастер Клін», ТОВ «Компанія Алегробуд», ТОВ «Промікс-М», ТОВ»Інрекс», ТОВ «Домограф», ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг», а саме:

- п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 та п. 44.1 ст.44 Податкового кодексу України від 02.12.2010і року № 2755-УІ , в результаті чого встановлено заниження підприємством ПДВ на загальну суму 1 490 961, 00грн.;

- п. 50.2 ст. 50 ПК України, в результаті чого встановлено неправомірність подання уточнюючих розрахунків № 9024439927 від 26.02.2015 року за вересень 2014 року та № 9024459882 від 26.02.2015 року за жовтень 2014 року в період проведення даної позапланової виїзної документальної перевірки в частині взаємовідносин з ТОВ «Центр гальмівного устаткування» за період вересень та жовтень 2014 року

На підставі зазначеного акту перевірки, відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення від 07.04.2015 року № 0000124900.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення суб'єкт владних повноважень діяв всупереч встановленому законом порядку, необґрунтовано, упереджено, без з'ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішення, чим порушено законні інтереси платника податків.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції, з огляду на наступне.

Згідно приписів п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку або дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно п. 201.1, 201.4, 201.10 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних. Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 200.1 ст. 200 згаданого Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно п. 198.1 ст. 198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг. При цьому, відповідно до п. 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Таким чином, при складанні податкової звітності з метою правильного відображення господарської операції повинні враховуватись відповідні документи первинного обліку, а саме по зазначених операціях придбання результатів робіт (товарів) повинні бути в наявності як і акти виконаних робіт, так і результати таких виконаних робіт (товарів).

Відповідно до частини першої ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення.

Відповідно до вимог п.1.2 ст. 1, п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за № 168/704, первинні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до абзацу другого пункту 2.1 зазначеного Положення господарські операції -це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.

З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Як вбачається з матеріалів справи, ДП «Південна залізниця» пройшло передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію та перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби з 09.09.1997 ркоу за № 3287, на податковий облік до СДПІ по роботі з ВПП у м. Харкові взято 01.09.2000 року за № 113.

Щодо посилань контролюючого органу на порушення підприємством вимог п. 50.2 ст. 50 ПК України, слід зазначити наступне.

Як вбачається зі змісту акту перевірки, 26.02.2015 року підприємством ДП «Південна залізниця» надано уточнюючі розрахунки з додатками за вересень 2014 року (№ 9024439927) та за жовтень 2014 року (№-. 9024459882). Зазначеними уточнюючими розрахунками збільшено податковий кредит по підприємству-постачальнику ТОВ „Центр гальмівного устаткування" (код ЄДРПОУ 39205387) за вересень 2014 року на суму ПДВ 89204,82 грн. (з урахуванням частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях 85,52% у 2014 році - 70897,60 грн.) та за жовтень 2014 року на суму ПДВ 98010,00 грн. (з урахуванням частки використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях 85,52% у 2014 році - 76016,55 грн.).

З 16.02.2015 року по 10.03.2015 року тривала позапланова виїзна документальна перевірка з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинам з контрагентами-постачальниками ТОВ «Строительство и монтаж» (код ЄДРПОУ 31298427) за вересень 2014 року, ТОВ «Енергорезерв» (код ЄДРПОУ 31642172) за жовтень 2014 року, ТОВ НДІП «Ельдорадо» (код ЄДРПОУ 34330054) за жовтень 2014 року, ТОВ «Центр гальмівного устаткування» (код ЄДРПОУ 39205387) за вересень, жовтень 2014 року, ТОВ «Новабуд-Інвест» (код ЄДРПОУ 37832928) за жовтень 2014 року, ТОВ «Мастер Клін» (код ЄДРПОУ 32425492) за вересень, жовтень 2014 року, ТОВ «Компанія Алегробуд» (код ЄДРПОУ 38260232) за вересень 2014 року, ТОВ «Промікс-М» (код ЄДРПОУ 39231679) за вересень 2014 року, ТОВ «Інрекс» (код ЄДРПОУ 3^172383) за вересень 2014 року, ТОВ «Укрспецеко» (код ЄДРПОУ 37102691) за жовтень 2014 року, ПП «Компанія «БІР» (код ЄДРПОУ 36457368) за жовтень 2014 року, ТОВ «ТК «Славенергопром» (код ЄДРПОУ 38177155) за жовтень 2014 року, ТОВ «Завод Трансспецтехніка» (код ЄДРПОУ 36878537) за жовтень 2014 року, ТОВ « ТК «Профіт - Трейд» (код ЄДРПОУ 39185366) за жовтень 2014 року, ТОВ «Домоград» (код ЄДРПОУ 32894728) за жовтень 2014 року, ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг» (код ЄДРПОУ 37738378) за жовтень 2014року, ТОВ «Український сервісний спеціальний ремонт» (код ЄДРПОУ 38278166) за жовтень 2014 року.

Контролюючий орган зазначив, що Підприємством ДП «Південна залізниця» неправомірно подано уточнюючі розрахунки №9024439927 від 26.02.2015 року за вересень 2014р. та № 9024459882 від 26.02.2015 за жовтень 2014р. в період проведення даної позапланової виїзної документальної перевірки в частині взаємовідносин з підприємством-постачальником ТОВ «Центр гальмівного устаткування» (код ЄДРПОУ 39205387) за період вересень та жовтень 2014р., чим порушено п.50.2 ст.50 Податкового Кодексу України від 02.12.10р.№ 2755-VI (зі змінами та доповненнями).

Відповідно до п. 50.2 ст. 50 ПК України, платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Відповідно до вимог п. 50.3 ст. ПК України, у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.Таким чином, з правового аналізу вищезазначеної норми права випливає, що законодавцем чітко та неоднозначно визначено необхідність проведення лише позапланової перевірки платника податків за відповідний період, у разі подання платником податків уточнюючого розрахунок до податкової декларації, за перевіряємий період. Вказана правова позиція також узгоджується з правовою позицією Вищого адміністративного суду України, яка викладена в ухвалі від 17.02.2015 року по справі № К/800/26544/14.

Щодо посилань контролючого органу на порушень платником податків вимог п. 198.1, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1 ст. 200 та п. 44.1 ст.44 Податкового кодексу України, слід зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між ДП «Південна залізниця» в особі начальника відокремленого підрозділу «Локомотивне депо»Основа» (Покупець) та ТОВ»Промікс-М» укладено аналогічні за своїм змістом договори поставки № П/Т-14032/ТЧ-3 від 07.08.2014 року, № 12082014 від 12.08.2014року, виконання яких підтверджується специфікацією № 1 від 07.08.2014 року, платіжним дорученням № 2771 від 22.09.2014року, видатковою накладною. № 122 від 16.09.2014року, № 91 від 03.09.2014року, № 90 від 03.09.2014року, № 92 від 03.09.2014року, платіжне доручення № 28/78 від 29.09.2014року, податковою накладною від 16.09.2014року № 36, № 14 від 03.09.2014року, № 13 від 03.09.2014року, № 12 від 03.09.2014року, специфікацією № 1 від 12.08.2014року, видатковими накладними № 123-126 від 16.09.2014року, сертифікатом якості № 157 від 17.06.2013 року, податковими накладними № 42-44 від 29.09.2014 року, № 45 від 30.09.2014року, № 122 від 16.09.2014 року , платіжними дорученнями, ТТН № 56564, рахунки на оплату, сертифікат якості (т. 2 а. с. 123-135, 147-151, 153-157, 160-163, т. 4 а.с. 28-29, 33, т.6 а.с. 212-216),

Рух товару на складі підтверджується рахунком № 63101 та картками складського обліку матеріалів (т.2 а.с 136-140, 152, 158-159), інвентарною карткою обліку основних засобів (т. 6 а.с. 218).

Факт прийняття товару відповідною уповноваженою особою підтверджується посвідченням про відрядження, звітом про відрядження, витягом з журналу реєстрації довіреностей (т.6 а.с. 219-222, 235-236).

Окрім того, відповідно до пояснень ДП «Південна залізниця» ВП «Локомотивне депо Основа» від 19.02.2015 року № 31 (т. 2 а.с. 116-117), запасні частини були використані при виконанні технічного обслуговування та ремонтів тепловозів в 4 кварталі 2014 року та відображені в бухгалтерському обліку проведеннями: Д-т 23500 «Надання послуг локомотивної тяги» К-т 2070 «Запасні частини» на суму 14400 грн.; Д-т 23630 «Ремонт рухомого складу» К-т 2070 «Запасні частини» на суму 57600 грн.;запасні частини були використані при виконанні ремонтів тепловозів в січні 2015 року та відображені в бухгалтерському обліку проведеннями: Д-т 23630 «Ремонт рухомого складу» К-т 2070 «Запасні частини» на суму 28800 грн. Залишок запчастин по вище вказаним накладним станом на 17.02.2015 року находиться в депо на суму 43200 грн.

Необхідність укладення вищезазначеного договору зумовлена необхідністю забезпечення безперебійного процесу перевезень, що унеможливлюється з огляду на відсутність новий автозачепниз пристроїв на складі та необхідністю виконання плану ремонту тяглового рухомого складу, а також подальшого використання у виробництві, що підтверджуєьбся листом від 24.04.2015 року (т.4 а.с. 20), актами на демонтаж автозчепних пристроїв (т.4 а.с. 22-24) та рапортом про сприяння в заміні зношених автозчепів (т. 4 а.с. 27)

На підтвердження доцільності обрання саме даного контрагента на виконання ремонтних робіт позивачем надано протокол засідання робочої групи експлуатаційного вагонного депо Основа 07.08.2014 року, лист-пропозицію ТОВ «Проміс-М» від 05.08.2014 року № 05-08-5 (т.4 а.с.16-17), протоколом від 11.08.2014року засідання експертно-договірної комісії відокремленого підрозділу «Локомотивне депо Гребінка» державного підприємства «Південна залізниця» щодо укладення договору на постачання запасних частин для ремонту локомотивів від 11.08.2014року (т.4 а.с. 25)

В подальшому автозчепи СА було використано локомотивним депо Гребінка при організації власної господарської діяльності, а саме: проведено поточний ремонт за програмою ПР-3 тепловозів 2ТЕ116 №1483 приписки ТЧ-3 Основа відповідно до лімітної карти №26 від 24.09.2014 р. на суму 57600,00 грн. в кількості чотири одиниці, поточний ремонт за програмою ПР-3 електровозів ВЛ80 №1486 приписки ТЧ-12 Гребінка відповідно до лімітної карти №28 від 24.09.2014 року на суму 28800,00 грн. в кількості дві одиниці.

Щодо взаємовідносин з ТОВ «Домоград», слід зазначити наступне.

Між ТОВ ДП «Південна залізниця» (замовник) та ТОВ «Домоград» (Підрядник) укладено договір підряду № П/НА-1455/НЮ від 31.01.2014року (т. 2 а.с. 184-191).

Відповідно до п.1.1 договору, підрядник зобов'язується виконати на свій ризик із свого матеріалу, своїми силами та засобами реконструкцію приміщень служб, підрозділів та інженерних мереж відповідно до проектно-кошторисної документації.

Склад та обсяги робіт, що є предметом договору, визначається на підставі проектно-кошторисної документації (п.1.3 Договору).

Робота вважається виконаною після підписання акту приймання виконаних робті замовником (п. 5.2 Договору).

На підставі підписаних обома сторонами актів виконаних підрядних робіт та довідки про вартість виконаних підрядних робті проводиться оплата на протязі 60 банківських днів (п. 4.2.2 Договору)

На підтвердження виконання умов якого позивач надав, договірну ціну, Довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за жовтень 2014року, акти 3 1, № 2 приймання виконаних будівельних робіт за жовтень 2014року, податкову накладні, платіжні доручення, акт готовності об'єкта до експлуатації (т.2 а.с., 184-193, 201-202, 231-250, т.3 а.с.1-21, 250, т.4 а.с. 1-2).

Факт погодження питання щодо укладення вищезазначеного договору саме з ТОВ «Домоград», підтверджується протоколом від 23.01.2014року засідання експертно-договірної комісії відокремленого підрозділу «Господарська служба» державного підприємства «Південна залізниця» по розгляду господарських договорів з метою отримання згоди на укладення договору та проколом № 7/10 від 28.01.2014 року засідання договірної комісії Південної залізниці з питань капітальних вкладень, капітального ремонту будівель, споруд, обладнання, закупівлі за напрямком фінансування «інші» по розгляду матеріалів, підготовлених відокремленим підрозділом «Господарська служба» державного підприємства «Південна залізниця» з метою укладення договору. (т. 2, а.с. 194-195).

Окрім того, позивачем також надано листи-звернення з прохання про надання тимчасових пропусків працівникам ТОВ «Домоград» для виконання ремонтних робіт (т.6 а.с. 181-186).

Також, діяльність ТОВ «Домоград» з проведення ремонтних робіт відповідає статутній діяльності підприємства, що підтверджується залежним позивачем статутом ТОВ «Домоград», ліцензією Державної архітектурно-будівельної інспекції України (т.2 а.с. 207-226, 227-228) та проведена у відповідності до видів діяльності підприємства за КВЕД -2010 (довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 896424 -т.2 а.с. 226).

Як вбачається з акту перевірки, контролюючий орган, як на підстави відсутності ознак реальності господарський операцій між позивачем та ТОВ «Домоград», вказав на відсутність акту готовності об'єкта до експлуатації та відсутність документів, які підтверджують якість використаних матеріалів (т.1 а.с. 135).

Позивачем, на спростування вищезазначених тверджень контролюючого органу, надано до суду першої інстанції акт готовності об'єкта до експлуатації (т.3 а.с. 250-т.4 а.с. 1-2).

Щодо господарських операцій позивача з контрагентом ТОВ «Мастер Клін», слід зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи між ДП «Південна залізниця» (Замовник) та ТОВ «Мастер Клін» (Виконавець) укладено ряд аналогічних за своїм змістом договорів надання послуг № П/ДН-4-14315/НЮ від 24.03.2014року, № П/ДН-4-14316/НЮ від 24.03.2014року, на підтвердження виконання якого позивачем надано перелік і графік надання послуг, технічні вимоги, калькуляції по прибиранню приміщень і прилеглої території, випискою по рахунку, рахунками на оплату, актами прийому-здачі виконаних робіт, податковими накладними (т.3 а.с. 69-88).

На підтвердження факту попереднього погодження питання щодо необхідності комплексного прибирання на території вокзалів станції Прилука та Полтава-Київська, позивачем надано протокол засідання робочої групи ВП «Полтавська дирекція залізничних перевезень»ДП «Південна залізниця» від 08.01.2014 року ( т. 3 а.с. 59).

Поряд з цим, контролюючим органом під час проведення перевірки не зазначено жодних зауважень щодо дефектності чи наявності розбіжностей у наданих позивачем необхідних первинних документів (т. 1 а.с. 74-80).

Щодо взаємовідносин з ТОВ «Інрекс», слід зазначити наступне.

З матеріалів справи вбачається, що між ДП «Південна залізниця» в особі відокремленого підрозділу «Полтавська дистанція електропостачання» (Замовник) та ТОВ «Інрекс» (Виконавець) укладено договір на виконання робіт по вирубці чагарника на ділянці ст. Ромодан-ст. Лубни № 4/03-79/12 від 12.08.2014року (т.2 а.с. 168-171), на підтвердження виконання якого позивачем надано протокол узгодження договірної ціни від 12.08.2014року, графік виконання робіт по вирубці чагарника, локальний кошторис № 2075, відомість об'єктів робіт, акт приймання-передачі виконаних робіт від 01.09.2014року, податкову накладну № 3 від 01.09.2014року, платіжне доручення № 1828 від 17.09.2014року, № 1868 від 22.09.2014року, № 1958 від 01.10.2014року, № 2073 від 15.10.2014року (т.3 а.с. 229-232, 234-249, т.2 а.с. 174-182).

Щодо господарських правовідносин, між позивачем та ТОВ «НДІП «Ельдорадо», слід зазначити наступне .

З матеріалів справи вбачається, що між ДП «Південна залізниця» ( в особі начальника відокремленого підрозділу «Моторвагонне депо «Люботин» ДП «Південна залізниця» ОСОБА_4 в якості Покупця) та ТОВ «НДІП «Ельдорадо» (Постачальник) укладено ряд аналогічних за своїм змістом договорів поставки № П/НРП-01/1413/РП4-4 від 15.10.2014року (т.1 а.с. 240-243), № П/РПС-114024 від 09.10.2014року (т. 3 а.с. 173-177) , № РП42-14/22 від 28.02.2014року (т.3 а.с. 193-194) , відповідно до яких постачальник зобов'язується поставити і передати у зумовлені строки у власність покупцю товар, відповідно до специфікації № 1, яка є невід'ємною частиною договору.

Підтвердження якості товару з боку постачальника є надання покупцю сертифікатів якості, які надаються разом з товаром(п. 2.2 Договору).

Відповідно до приписів п. 5.2. Договору, прийом товару здійснюється покупцем при наявності товаросупровідних документів: товарно-транспортної накладної, пакувальних аркушів, податкової накладної на кожну партію товару, документів, що підтверджують якість товару.

На підтвердження факту виконання вищезазначених умов договорів, позивачем надано до суду специфікаю № 1 (т.2 ас. 1, т. 3 а.с. 177, 195), ТТН від 22.10.2014 року № 2210/2 (т.2 а.с. 4) , податкова наклад на № 84 від 22.10.2014 року (т.2. а.с. 3), видаткова накладна № 84 від 22.10.2014 року (т.2 а.с. 5), графік погрузки та вигрузки, штатний розпис ВП «Моторвагонне депо Люботин» (т.5 а.с. 167-176), рахунки на оплату (т.6 а.с. 198, 200), витяг з журналу довіреностей (т.6 а.с. 199), рахунок на оплату № 122 від 08.09.2014року на суму 4764. 00грн., платіжне доручення № 1845 від 29.10.2014року, податкову накладну № 90 від 29.10.2014року, видаткову накладну № 188 від 29.10.2014року, платіжне доручення № 1847 від 30.10.2014року, податкову накладну № 91 від 30.10.2014року, видаткову накладну № 189 від 30.10.2014року, специфікацію № 1 (т.3 а.с. 177, 195) , платіжне доручення № 1959 від 31.10.2014року, рахунок на оплату № 143 від 17.10.2014року, податкову накладну № 83 від 20.10.2014року, видаткову накладну № 83 від 20.10.2014року, повідомлення про відвантаження товару, рахунок на оплату № 146 від 22.10.2014 року (т. 3 а.с. 177-180, 182-183, т.6 а.с. 198, 201, т.3 а.с. 195-216), паспорта якості товарів, сертифікати відповідності (т.6 а.с. 202-207).

Факт оплати за придбані ТМЦ підтверджується платіжним дорученням № 2089 від 28.11.2014 року та заявкою на виділення фінансування для придбання запасних частин (т.3 а.с. 222-224, 179).

Наявність необхідного кваліфікованого персоналу та складських приміщень підтверджується штатним розписом підприємства (т.6 а.с. 168-176) та технічним паспортом на виробничий будинок (сараїв-кладових та гаражів-т. 6 а.с. 208-211).

Окрім того, факт надходження та оприбуткування придбаних ТМЦ у власність позивача також підтверджується бухгалтерською довідкою за період з 01.10.2014року по 30.11.2014 року (т.2 а.с. 7-13), а також довідкою ВП «Моторвагонного депо полтава» ДП «Південна залізниця» від 18.02.2015 року від 4166 (т.3 а.с. 191-192), вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (т. 2, а.с. 39-73, т.3 а.с. 184, 178).

В якості доказу використання придбаних ТМЦ у власній господарській діяльності позивач надав розхід ТМЦ на об'єктах витрат за період з 01.11.2014року по 28.02.2015року та накладні вимоги (т.2 а.с. 23- 33, 36-73) та з 01.10.2014 року по 20.02.2015 року (т. 2 а.с. 8-10).

Необхідність укладення даного договору зумовлена зношеністю механічних елементів, які потребували заміни, що підтверджується дефектним актом від 07.10.2014року, нормативом виробничих запасів та номенклатурою не знижувального запасу (т.3 а.с. 169-172), розрахунком потреби матеріально-технічних ресурсах (т.3 а.с. 218-221).

Окрім того, факт завчасного погодження на укладення вищезазначених правочинів з ТОВ «НДІП «Ельдорадо» підтверджується, к тому числі і протоколом засідання робочої групи Моторвагонного депо Люботин від 14.10.2014року (т.3 а.с. 217), протоколом засідання робочої групи Моторвагонного депо Полтава Південної залізниці з метою отримання згоди на укладання договору від 13.10.2014 року (т. 3 а.с. 187), протоколами засідання робочої групи Моторвагонного депо Полтава Південної залізниці з метою отримання згоди на укладання договору від 13.10.2014 року (т.3 а.с. 188-190).

Щодо взаємовідносин з ТОВ «Центр гальмівного устаткування», слід зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи між ДП «Південна залізниця» (Замовник) та ТОВ «Центр гальмівного устаткування» (Виконавець) укладено ряд аналогічних за своїм змістом договорів поставки № Т4-12-14 від 18.09.2014року (т.3 а.с. 90-92) та № П/НРП-01/1414/РПЦ-4 від 20.10.2014року (т.3 а.с. 142-146), у відповідно до умов якого постачальник зобов'язується поставити і передати у власність покупцю товар, відповідно до специфікації, яка є невідємною частиною договору

Підтвердження якості товару з доку постачальника є декларація про відповідність та сертифікат якості, які надаються при постачанні кожної партії товару( п.2.2. договорів).

Ціни в рахунках-фактурах вказуються в національній валюті України (п. 3.3 договорі).

Позивачем надано до матеріалів справи документи, які підтверджують факт виконання умов вказаних правочинів, а саме специфікацію № 1 , платіжні доручення, видаткові накладні, ТТН, відомості про вантаж, податкові накладні, сертифікати якості, акти вхідного контролю, декларація про відповідність, свідоцтва про приймання, (т.3 а.с. 93-110), рахунки на оплату (по договору № Тч-12-14 від 18.09.2014 року ( т.6 а.с. 187-192), листи з проханням відвантажити товар на Головний матеріально-технічний склад -станція Основа (т.6 а.с. 193-195), специфікацію № 1, податкові накладні, витяг з журналу реєстрації довіреностей, рахунок на оплату № 66 від 13.11.2014року, видаткові накладні № 59 від 22.10.2014 року, № 60від 31.10.2014 року, акти прийому-передачі товарів, сертифікати відповідності завода-виробника ТОВ «Красилівський ливарний завод», (т. 3 а.с. 147, 149-150, т.5 а.с.144-147, т.3 а.с. 151, 153, 152,154, т.5 а.с. 148-150), накладну № РН-0041 від 30.10.2014року.

Використання придбаного товару підтверджується розходом ТМЦ по об'єктах витрат (т.3 а.с. 162167).

Факт попереднього погодження необхідності укладення вищезазначених правочинів саме з даним контрагентом підтверджується протоколом засідання експертно-договірної робочої групи відокремленого підрозділу «Локомотивне депо Купянськ» державного підприємства «Південна залізниця» від 17.09.2014року (т.4 а.с. 32) та протоколом засідання робочої групи моторвагонного депо Люботин південної залізниці з метою отримання згоди на укладення договору від 18.10.2014 року (т.3 а.с. 141).

Також, на підтвердження необхідності придбання ТМЦ за вищезазначеними правочинами, позивачем надано акти від 14.11.2014 року та від 08.11.2014 року про необхідність заміни тормозних колодок (т. 6 а.с. 151-152), розрахунок потреби в матеріально-технічних ресурсах (т. 6 а.с. 153-154).

Окрім того, на підтвердження наявності складських приміщень та права власності на нерухоме майно, позивачем надано до суду свідоцтва про право власності на нерухоме майно (т. 6.а.с. 223-226), технічні паспорти на нежилі приміщення (т. 6 а.с. 155-166, 227-234).

Як вбачається з акту перевірки (т.1 а.с. 39, 43, 92, 58), контролюючий орган зауважив, що по вищезазначеним контрагентам ТОВ «НДІП «Ельдорадо», ТОВ «Центр гальмівного устаткування» та ТОВ «Промікс-М», позивачем не надано ТТН, які б підтверджували фактичне транспортування товару на адресу покупця.

Дія наказу Міністерства транспорту України та Державного комітету статистики України № 228/253 від 07.08.96 р. "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи" зупинена публікацією в "Урядовому кур'єрі" від 07.03.2000 р. № 43 Державним комітетом України з питань регуляторної реформи та підприємництва відповідно до Указу Президента України від 03.02.98 р. № 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності". Відновлення дії зазначеної Інструкції можливе лише у разі внесення змін, зазначених у рішенні Держпідприємництва від 16.10.98 р. № 17-02/10 "Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 р. № 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Мінтрансом України та Держкомстатом України". Отже, дія нормативного акта, що регулює порядок застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи зупинена, тому застосування ТТН в будь-якому вигляді не є обов'язковим. Дані обставини свідчать про те, що твердження відповідача про обов'язковість оформлення ТТН, які виключно мають підтвердити факт поставки товарів на користь позивача, є хибними.

Надаючи правовий аналіз спірним правовідносинам, які виникли між позивачем та його контрагентами ТОВ «СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ» та ТОВ «Компанія Алегробуд», на підставі договорів підряду, слід зазначити наступне.

Так, між ДП «Південна залізниця» в особі начальника відокремленого підрозділу «Експлуатаційне вагонне депо Куп'янськ» (Замовник) та ТОВ «Компанія «Алегробуд» (Підрядник) укладено договір підряду № П/в -14/152/НЮ від 11.08.2014року (т. 2 а.с. 76-80).

Відповідно до умов вказаного договору, підрядник зобов'язується виконати на свій ризик та власними силами та засобами із свого матеріалу роботи з ремонту будівель ПТО Лозова експлуатаційного вагонного депо Куп'янськ відповідно до дефектного акту, який видається підряднику замовником.

Виконані роботи приймаються замовником з обов'язком складанням відповідного акту приймання виконаних робіт(п. 5 Договору).

Договірна ціна робіт (додаток № 1), що є невід'ємною частиною договору складає 479609, 75грн (п. 3.1 Договору).

Розрахунки між сторонами проводяться на підставі підписаних сторонами актів виконаних підрядних робіт (типова форма № КБ-2в) та Довідки про вартість виконаних підрядних робіт (типова форма № КБ-3)(п. 4. 1 Договору).

Істотні умови, дотримання яких є необхідною умовою підтвердження виконання умов договору підряду, визначена ст. ст.837- 854Цивільного кодексу України.

Зокрема, у відповідності до вимог ст. 837 ЦК України,за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

Згідно, ст.839 ЦК України, підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором. Підрядник відповідає за неналежну якість наданих ним матеріалу і устаткування, а також за надання матеріалу або устаткування, обтяженого правами третіх осіб.

Відповідно до вимог ст. 843-844 ЦК України, у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Якщо у договорі підряду не встановлено ціну роботи або способи її визначення, ціна встановлюється за рішенням суду на основі цін, що звичайно застосовуються за аналогічні роботи з урахуванням необхідних витрат, визначених сторонами. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником.

Статтею 846 ЦК України передбачено, що строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов'язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов'язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.

Окрім того, ст.853 ЦК України визначено за замовником обов'язок прийняти роботу, виконану підрядником.

Так, замовник зобов'язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Також, у відповідно до приписів ст. 857 ЦК України, робота, виконана підрядником, має відповідати умовам договору підряду, а в разі їх відсутності або неповноти - вимогам, що звичайно ставляться до роботи відповідного характеру.

Отже, обставина відсутності документів, які підтверджують якість використаних матеріалів, на яку посилався контролюючий орган під час проведення перевірки, не визначена законодавцем, як істотні умови договору підряду, згідно ст.837- 854Цивільного кодексу України.

На підтвердження виконання умов вищезазначеного правочину та дотримання істотних умов договору підряду, позивачем надано Договірну ціну, платіжне доручення, рахунок № 63101, довідку про вартість виконаних робіт за вересень 2014 року, акт прийому виконаних робіт за вересень 2014 року (без зазначення номеру акту та дати підписання замовником), локальний кошторис, податкову накладну № 516 від 30.09.2014року(т.2 а.с. 31-114), дефектний акт від 05.08.2014року (т.4 а.с. 13-15), зауважень та дефектів у яких у контролюючого органу не виникло (т.1 а.с. 80-90).

Факт необхідності обрання саме даного контрагента на виконання ремонтних робіт позивачем надано протокол засідання робочої групи експлуатаційного вагонного депо Куп'янськ від 28.07.2014року (т.4 а.с.11-12).

Окрім того, слід відмітити, що наявність або відсутність сертифікатів якості або відповідності при поставці товарів має значення виключно для подальшої їх реалізації і не впливають на оподаткування таких операцій, а тому посилання відповідача (т.1 а. с. 44, 46, 135) на відсутність вказаних первинних документів, судом до уваги не приймається.

Також, як вбачається з матеріалів справи, між ДП «Південна залізниця» (Замовник) та ТОВ «СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ» (Підрядник) укладено договір підряду № П/НА-14196/НЮ від 03.03.2014 року, відповідно до умов якого підрядник зобов'язується виконати на свій ризик із свого матеріалу, своїми силами та засобами реконструкцію кімнат та допоміжних приміщень відповідно до проектно-кошторисної документації, яка надається Замовником, а Замовник зобов'язується прийняти на оплатити роботу, виконану підрядником відповідно до договору.

Згідно п. 1.3 Договору, склад та обсяги робіт визначаються на підставі проектно-кошторисної документації.

Виконані роботи приймаються Замовником з обов'язком складанням відповідного акту-приймання виконаних робіт, який підписується уповноваженими представниками замовника та підрядника (п. 5.11 Договору).

Ціна договору визначається відповідно договірної ціни (додаток № 1), що є невідємною частиною договору та визначається на основі кошторису та складає 5813004, 00грн.

Факт реальності виконання умов договору та дотримання необхідних істотних умов договору підряду, підтверджується довідкою про вартість виконаних робіт, актами №8/ 1, 8/2 прийому виконаних робіт, податковою накладною № 1 від 04.09.2014 року на суму 3 914 204, 28грн., випискою з банку, актом готовності об'єкта до експлуатації від 31.12.2014року (т.1 а.с. 183-184,207-237, т. 4 а.с. 3-5).

Окрім того, позивачем також надано листи-звернення з прохання про надання тимчасових пропусків працівникам ТОВ «Строительство и монтаж» для виконання ремонтних робіт третього поверху (т.6 а.с. 177-180).

Також, на підтвердження факт попереднього погодження на укладення правочину між ДП «Південна залізниця» та ТОВ «СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ», позивачем залучено до матеріалів справи протокол № 10/12 від 24.02.2014 року «Засідання договірної комісії Південної залізниці з питань капітальних вкладень, капітального ремонту будівель, споруд, обладнання, закупівлі за напрямком фінансування «інші» по розгляду матеріалів, підготовлених відокремленим підрозділом «Господарська служба» державного підприємства «Південна залізниця» з метою укладення договору та протокол від 17.02.2014 року «Засідання експертно-договірної комісії відокремленого підрозділу «Господарська служба» державного підприємства «Південна залізниця» по розгляду господарських договорів з метою отримання згоди на укладення договору» (т.1 а.с.185-188).

Окрім того, як вбачається з наявної в матеріалах справи ліцензії № 559594 від 12.10.2010 року та додатку до вказаної ліцензії з переліком робіт підприємства (т.1 а.с. 193-195), господарська діяльність ТОВ «СТРОИТЕЛЬСТВО И МОНТАЖ» безпосередньо пов'язана із створенням об'єктів архітектури.

Як вбачається з змісту акту перевірки (т.1 а.с. 31), у податкового органу виникли зауваження щодо відсутності акту готовності об'єкта до експлуатації. Однак, позивачем в ході судових засідань надано до суду вищезазначений акт готовності об'єкта до експлуатації (т. 4 а.с. 3-5), зауважень до якого у контролюючого органу під час судових засідань не виникло.

Щодо особливостей господарських операцій позивача з контрагентом ТОВ «ПБК»Техно-Інжинірінг», слід зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, між ДП «Південна залізниця» (замовник) та ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг» (підрядник) укладено договір № 120-2/7 від 27.12.2013року та додаткові угоди № 1, 2 від 14.04.2014року, 18.07.2014року року (т.3 а.с. 24-27, 37-38 41) на виконання проектно-кошторисної документації.

Відповідно до п. п. 1.1-1.2 договору, підрядник зобов'язується за завданням замовника розробити проектно - кошторисну документацію по об'єкту «об'єкти реконструкції та технічного переоснащення будівлі вокзалу Харків - пасажирський по Привокзальному майдану 1 у м. Харкові». Наукові, технічні та інші вимоги до проектно-кошторисної документації, що становлять предмет договору, відповідають завданню на проектування (додаток № 10, який становить невід'ємну частину договору.

Приймання і оцінка розробленої проектно-кошторисної документації здійснюється відповідно до вимог завдання на проектування (п. 1.4 Договору).

Згідно п. 3.1 Договору, ціна визначається згідно з протоколом погодження договірної ціни (додаток «) та зведеним кошторисом (додаток № 3).

Істотні умови договору підряду на проведення проектних та пошукових робіт передбачені ст. 887-891 ЦК України.

Зокрема, у відповідності до вимог ст. 887 ЦК України, за договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт підрядник зобов'язується розробити за завданням замовника проектну або іншу технічну документацію та (або) виконати пошукові роботи, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити їх. До договору підряду на проведення проектних і пошукових робіт застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

За договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт замовник зобов'язаний передати підрядникові завдання на проектування, а також інші вихідні дані, необхідні для складання проектно-кошторисної документації. Завдання на проектування може бути підготовлене за дорученням замовника підрядником. У цьому разі завдання стає обов'язковим для сторін з моменту його затвердження замовником.

Замовник зобов'язаний, якщо інше не встановлено договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт: 1) сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити її частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом; 2) використовувати проектно-кошторисну документацію, одержану від підрядника, лише для цілей, встановлених договором, не передавати проектно-кошторисну документацію іншим особам і не розголошувати дані, що містяться у ній, без згоди підрядника; 3) надавати послуги підрядникові у виконанні проектних та пошукових робіт в обсязі та на умовах, встановлених договором; 4) брати участь разом з підрядником у погодженні готової проектно-кошторисної документації з уповноваженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування; 5) відшкодувати підрядникові додаткові витрати, пов'язані із зміною вихідних даних для проведення проектних та пошукових робіт внаслідок обставин, що не залежать від підрядника (ст. 889 ЦК України).

Позивачем, на підтвердження виконання умов вищезазначеного договору та дотримання істотних умов договору підряду на проведення проектних та пошукових робіт у відповідності до вимог ЦК України, надано завдання на проектування, протокол погодження договірної ціни, зведений кошторис, календарний план робіт, платіжні доручення, податкова накладна № 1 від 29.10.2014 року, акт здачі-приймання проектної документації № 10 (т.3 а.с. 28-45), а також необхідну робочу документацію, у т.ч. робочі креслення, об'єктні кошториси (т. 4 а.с. 92-250, т.5 а.с.1-228, т. 6 а.с. 1-143)

В обґрунтування попереднього погодження на укладення вказаного правочину, позивачем надано до суду лист -звернення на отримання дозволу на укладення договору на виконання проектних робіт (т.4 а.с. 6-7), порівняльну таблицю цінових пропозицій (т.4 а.с. 8) та протокол засідання договірної комісії № 37/12 від 27.12.2013року (т.4 а.с. 9-10), робочу документацію (т.4 а.с. 167-215, 234-240), відомість ресурсів (т.5 а.с. 2-60), об'єктні кошториси (т.5 а.с. 62-142).

Доказів того, що отриманий від вищезазначених контрагентів товар не використовувався позивачем у власній господарській діяльності ні акт перевірки, ні матеріали даної адміністративної справи не містять.

Таким чином, надані позивачем документи підтверджують реальність господарських операцій у спірних правовідносинах, а понесення ДП «Південна залізниця» витрат у спірних правовідносинах шляхом вибуття безготівкових коштів з власності даного суб'єкта господарювання (в оплату вартості придбаного товару) свідчить про відсутність наміру безпідставно отримати податкову вигоду.

Як вбачається з матеріалів справи, надані позивачем первинні документи містять усі необхідні обов`язкові реквізити, а відповідачем не надано доказів того, що вказані документи не мають юридичної сили або були визнанні недійсними у встановленому чинним законодавством порядку.

Слід зазначити, що чинне законодавство не покладає на платника податків обов'язку перевіряти безпосереднього контрагента на предмет виконання ним вимог податкового законодавства та його безпосередню наявність за місцезнаходженням перед тим, як відносити відповідні суми до складу витрат, що підлягають оподаткуванню та формування суми податкового кредиту з податку на додану вартість.

Окрім того, виникнення у платника податку на додану вартість права на податковий кредит не ставиться у залежність від дотримання вимог податкового законодавства та сплатою податку до бюджету іншими суб'єктами господарювання. Якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо декларування чи сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи.

Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на податковий кредит з ПДВ у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови стосовно отримання такого права та має необхідні документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту. Адже, Податковий кодекс України не ставить право платника ПДВ на податковий кредит в залежність від дій або бездіяльності його контрагентів чи відсутності їх за місцезнаходженням, так само відсутності у контрагентів основних фондів, кваліфікованого персоналу тощо. І в разі порушення контрагентом податкової дисципліни відповідальність та негативні наслідки мають настати саме для цієї особи. Оскільки, позивач та його контрагент є окремими суб'єктами господарювання зі статусом юридичної особи, окремими платниками податку на додану вартість, кожен з яких має свої межі юридичної відповідальності, яка є індивідуальною, виходячи з вимог ст. 61 Конституції України.

Зазначений висновок узгоджується із практикою Європейського суду з прав людини (рішення від 22.01.09 р. у справі «БУЛВЕС» АД проти Болгарії»), яку суди повинні застосовувати як джерело права відповідно ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини».

Так, у пункті 53 рішення в справі "Булвес" АД проти Болгарії ЄСПЛ визначив поняття власності, вказавши, що "власність"може включати як існуючу власність, так і активи, включаючи вимоги стосовно яких заявник може стверджувати, що у нього чи у неї є принаймні "правомірні очікування"отримати ефективне здійснення свого майнового права.

Отже, позивач надав докази того, що господарські операції між позивачем та його контрагентами ТОВ «Строительство и монтаж», ТОВ НДІП «Ельдорадо», ТОВ «Центр гальмівного устаткування», ТОВ «Мастер Клін», ТОВ «Компанія Алегробуд», ТОВ «Промікс-М», ТОВ»Інрекс», ТОВ «Домограф», ТОВ «ПБК «Техно-Інжінірінг» мали реальний характер, діяльність позивача була спрямована на отримання економічної вигоди від підприємницької діяльності, підприємства ознак фіктивності на час здійснення господарської операції не мали. Таким чином, позивачем правомірно віднесено до складу податкового кредиту з податку на додану вартість суми витрат, відповідно до первинних бухгалтерських документів та по податковим накладним, які виписані на виконання умов викладених вище договірних відносин.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 07.04.2015 року № 0000124900 Спеціалізована державна податкова інспекція по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби діяла всупереч встановленому законом порядку, необґрунтовано, упереджено, без з'ясування необхідних обставин, що мали значення для прийняття рішення, без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване ці рішення, чим порушено законні інтереси платника податків.

Суд першої інстанції належним чином оцінив надані докази і на підставі встановленого, обґрунтовано задовольнив адміністративний позов.

Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.

Колегія суддів вважає, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015 року по справі № 820/3627/15 відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційних вимог відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Харкові Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 30.06.2015р. по справі № 820/3627/15 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Старостін В.В. Судді (підпис) (підпис) Бегунц А.О. Рєзнікова С.С. Повний текст ухвали виготовлений 22.09.2015 р.

Дата ухвалення рішення16.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50919369
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/3627/15

Ухвала від 07.10.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 10.09.2021

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Постанова від 13.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 03.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 22.08.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні