ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"05" лютого 2015 р. Справа № 809/2451/14
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участю секретаря Гринчишин Х.І.,
представника позивача : Устінського А.Б.,
представника третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору
Сікомаса С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання та матеріали адміністративної справи за позовом Івано-Франківської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської області, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, третя особа, яка заявляє самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю "Станіславська будівельна компанія" про визнання дій, бездіяльності протиправними та скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, зобов'язання утриматися від вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
22.07.2014 року Івано-Франківська міська рада звернулася з даним адміністративним позовом до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської області про визнання протиправними бездіяльність та дій щодо нездійснення перевірки повноти та достовірності включених даних до декларації про початок виконання будівельних робіт ІФ 082311021616, зареєстрованої 25.07.2011 року та проведення реєстрації вказаної декларації про початок виконання будівельних робіт, скасування реєстрації цієї декларації про початок виконання будівельних робіт в Єдиному реєстрі отриманих повідомлень про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про початок виконання підготовчих і будівельних робіт, виданих дозволів на виконання будівельних робіт, зареєстрованих декларацій про готовність об'єкта до експлуатації та виданих сертифікатів, відмов у реєстрації таких декларацій та у видачі таких дозволів і сертифікатів.
Позивачем визначено третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська будівельна компанія» на права, свободи, інтереси або обов'язки якої може вплинути рішення у справі за його позовом.
Ухвалою суду від 31.07.2014 року відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до судового розгляду.
18.12.2014 року ухвалою суду залучено до даної адміністративної справи Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, як другого відповідача.
13.01.2015 року ухвалою суду залучено до участі в справі товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська будівельна компанія» в якості третьої особи з самостійними вимогами на предмет спору.
28.01.2015 року третьою особою подано клопотання про призначення в даній адміністративній справі судової земельно-технічної експертизи, яке мотивоване необхідністю встановлення цільового призначення земельної ділянки, що зазначена третьою особою в декларації про початок виконання будівельних робіт, і на якій ведеться будівництво.
Представник третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору подане клопотання підтримав із підстав в ньому зазначених.
Представник позивача проти задоволення заявленого клопотання заперечив, мотивуючи тим, що відомості про цільове призначення земельної ділянки та категорії земель, до яких вона віднесена встановлені, докази про, що містяться в матеріалах адміністративної справи, і підстави для призначення судової експертизи в даній адміністративній справі відсутні.
Розглянувши заявлене клопотання, заслухавши пояснення представників, суд зазначає наступне.
Предметом заявленого адміністративного позову є вимоги про визнання протиправними дій щодо реєстрації 25.07.2011 року декларації про початок виконання будівельних робіт ІФ 08311021616, нездійснення перевірки повноти та достовірності включених даних до вказаної декларації, скасування її реєстрації. Предметом заявленого позову третьою особою є вимоги про зобов'язання відповідача утриматися від вчинення дій щодо скасування реєстрації вказаної декларації.
Частиною 1 статті 81 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу.
Згідно статті 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів дізнання, досудового та судового слідства.
Відповідно до пункту 6.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України за №53/5 від 08.01.1998 року (у редакції наказу №1950/5 від 26.12.2012 року) основними завданнями земельно-технічної експертизи є: визначення відповідності розробленої технічної документації на земельні ділянки та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення відповідності зміни цільового призначення земельних ділянок та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування; визначення фактичного землекористування земельними ділянками; визначення відповідності фактичного землекористування, а також порушень меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів на ці земельні ділянки та вимог нормативно-правових актів; визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об'єктів відносно меж земельних ділянок правовстановлювальним документам та технічній документації із землеустрою та землекористування; визначення можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками, розробка варіантів їх розподілу (порядку користування); визначення можливих варіантів підходу та проїзду до земельних ділянок, встановлення земельного сервітуту; оцінка земельних ділянок; визначення відповідності виконаної оцінки земельних ділянок вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, методології, методам, оціночним процедурам.
Враховуючи, що предметом заявленого позову є протиправність дій та бездіяльності відповідача, що полягає у здійсненні державної реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, що містить недостовірні дані, здійснення будівництва на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, на підставі неналежно затвердженого проекту, то при вирішенні судом заявлених позовних вимог дослідженню підлягає встановлення обставин повноти та достовірності даних, зазначених у декларації про початок виконання будівельних робіт.
Встановлення обставин відповідності розробленої технічної документації на земельні ділянки та її затвердження вимогам земельного законодавства та іншим нормативним документам з питань землеустрою та землекористування, про що в своєму клопотанні вказує третя особа, не належить до предмету спору в даній адміністративній справі. Також не належать до предмету доказування в даній адміністративній справі й інші обставини, що віднесені пунктом 6.1 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень до завдань експертного дослідження предмету земельно-технічної експертизи.
Як наслідок, з'ясування обставин, що мають значення для справи не потребують проведення дослідження із застосуванням спеціальних земельно-технічних знань, а подане клопотання до задоволення не підлягає.
На підставі наведеного, керуючись статтями 81, 82, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
В задоволені клопотання представника третьої особи із самостійними вимогами на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю «Станіславська будівельна компанія» про призначення судової земельно-технічної експертизи в адміністративній справі за позовом Івано-Франківської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської області, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції в Івано-Франківській області, третя особа, яка заявляє самостійних вимог на предмет спору - товариство з обмеженою відповідальністю "Станіславська будівельна компанія" про визнання дій, бездіяльності протиправними та скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, зобов'язання утриматися від вчинення дій, - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Суддя Остап'юк С.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50949378 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні