Справа № 2-а-58/07
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
7 листопада 2007 року Ржищівсь кий міський суд Київської об ласті в складі:
головуючої судді: Козіної С . М.
при секретарі: Проценко Ю.В.
за участі прокурора: Єфімен ка В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Р жищеві Київської області спр аву за адміністративним позо вом ОСОБА_1 до Ржищівського мі ського управління праці та с оціального захисту населенн я про стягнення недоотримани х належних сум щорічної допо моги на оздоровлення, -
ВСТАНОВИВ:
З серпня 2007 року до Ржищівськ ого міського суду Київської області надійшов адміністра тивний позов ОСОБА_1. до Ржищів ського міського управління п раці та соціального захисту населення про стягнення недо отриманих належних сум щоріч ної допомоги на оздоровлення , в якій вказано, що позивачка є евакуйованою в 1986 році із зон и відчуження 2 категорії, що пі дтверджується відповідним п освідченням, виданим 12.11.1992 року .
Відповідно до ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" евакуйовани м із зони відчуження у 1986 році, включаючи дітей, виплачуєтьс я щорічна допомога на оздоро влення в розмірі трьох мінім альних заробітних плат.
За 2003, 2004, 2005 роки позивачка отри мала допомогу на оздоровленн я в розмірах значно нижчих ні ж це передбачено ст. 48 Закону У країни "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи".
Щорічна допомога на оздоро влення виплачується громадя нам за місцем їх проживання о рганами соціального захисту населення.
Позивачка звернулась до ві дповідача з проханням провес ти перерахунок та виплатити їй недоотримані кошти, але ві дповідач відмовився, про що п озивачка була повідомлена пи сьмово, а тому вона змушена зв ернутися до суду за захистом своїх прав.
Питання щодо виплати недоо триманих сум щорічної допомо ги на оздоровлення вже неодн оразово розглядалось та вирі шувалось найвищими судовими інстанціями держави, а саме:
- Вищий Адміністративний С уд України:
- 2.06.2006 року, ухвала по справі з а позовом ОСОБА_2 до управлінн я
праці та соціального захис ту населення Пролетарської р айонної ради м.
Донецька про стягнення нед оотриманих сум на оздоровлен ня за 2002, 2003,
2004 роки.
- Верховний Суд України:
- 8.06.2005 року, рішення по справі за позовом ОСОБА_3 до управлін ня
соціального захисту насел ення Кіровської районної адм іністрації м. Макіївки про
стягнення недоотриманих г рошових сум на оздоровлення за 2001 рік;
- 14.11.2006 року, постанова по справ і за позовом ОСОБА_4. до
Торезького управління пра ці та соціального захисту на селення Донецької області пр о
стягнення заборгованості по щорічній допомозі на оздо ровлення.
Всі касаційні скарги пози вачів були задоволені.
Найвищі судові інстанції зобов'язали відповідні управ ління соціального захисту на селення провести перерахуно к одноразових допомог та про вести виплату недоотриманих коштів за відповідні роки.
Позивачка просить суд стяг нути з Ржищівського міського управління праці та соціаль ного захисту населення на її користь 3732 грн. 90 коп. недоотрим аних сум допомоги на оздоров лення за 2003, 2004, 2005 роки.
18 жовтня 2007 року до Ржищівськ ого міського суду надійшло з аперечення Ржищівського міс ького управління праці та со ціального захисту населення на адміністративний позов О СОБА_1., в якому вказано, що упра вління праці та соціального захисту населення в своїй ро боті керується Конституцією України, Законом України "Про місцеве самоврядування", ЗУ "П ро статус та соціальний захи ст громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської ка тастрофи", Постановами КМУ, ро зпорядженням Головного упра вління праці та соціального захисту населення, Положення м про управління праці та соц іального захисту населення, посадовими інструкціями та і ншими нормативними актами.
14 березня 2007 року позивачка з вернулась до Ржищівського мі ського УПСЗН з заявою № 383 про в иплату щорічної грошової доп омоги, 12 квітня 2007 року було над ано письмову відповідь.
Відповідно до ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус і соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи" дійсно перед бачено, що щорічна допомога н а оздоровлення евакуйованим у 1986 році із зони відчуження 2 к атегорії, становить три міні мальні заробітні плати, але у відповідності до ст. 67 даного Закону встановлено, що конкр етний розмір всіх доплат, пен сій і компенсацій підвищуєть ся Кабінетом міністрів Украї ни.
А також, згідно ст. 62 даного З акону встановлено, що порядо к застосування Закону провод иться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України , рішення якого є обов'язковим для виконання міністерствам и та іншими центральними орг анами державної виконавчої в лади, всіма суб'єктами господ арювання незалежно від їх ві домчої підпорядкованості та форм власності.
Починаючи з 1996 року в Закона х України "Про встановлення р озміру мінімальної заробітн ої плати", які приймались Верх овною Радою України на відпо відні роки, встановлено, що до прийняття Верховною Радою У країни змін до законів, у норм ах яких для розрахунків заст осовується мінімальний розм ір заробітної плати, не засто совувати його як розрахунков у величину для визначення ро змірів допомоги, компнесацій них та інших виплат.
Кабінету Міністрів Україн и доручалось здійснювати зас тосування цих норм, виходячи з реальних можливостей вида ткової частини Державного бю джету України на відповідний рік.
Статтею 63 Закону закріплюєт ься норма, щодо фінансування витрат, пов'язаних з реалізац ією цього Закону, за рахунок д ержавного бюджету, а виконан ня даного Закону залежить ві д фінансових ресурсів доходн ої частини державного бюджет у України.
Згідно ч. 2 ст. 95 Конституції У країни виключно Законом Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни" визначаються будь-які в идатки держави на загальносу спільні потреби, розмір та ці льове спрямування цих видатк ів.
Відповідно до п. 5 ст. 51 Бюджет ного кодексу України розпоря дники бюджетних коштів берут ь бюджетні зобов'язання та пр оводять видатки в межах бюдж етних асигнувань.
Згідно з бюджетними призна ченнями та враховуючи вимоги ст. 95 Конституції України, Бюд жетного кодексу України, Каб інет Міністрів України встан овив розміри одноразової ком пенсації на оздоровлення, ви значені постановою KMУкраїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щоріч ну допомогу на оздоровлення громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи".
Даною постановою KMУкраїни в становив гарантований мінім альний розмір розрахункової величини для всіх видів випл ат, передбачених ЗУ "Про стату с та соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и".
Відповідно до постанови KMУк раїни від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оздоров лення громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи" та постанови KMУк раїни від 26 липня 1996 року № 836 "Про компенсаційні виплати особа м, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" позивачці було виплачено кош ти в повному обсязі.
Отже, Ржищівське міське УПС ЗН проводячи нарахування кош тів за компенсацію на оздоро влення позивачці діяло в пра вовому полі, ніяким чином не п орушуючи вимог чинного закон одавства.
В судовому засіданні позив ачка свої вимоги уточнила та просила суд зобов'язати Ржищ івське міське УПСЗН здійснит и перерахунок допомоги на оз доровлення за 2003, 2004, 2005 роки та ст ягнути з Ржищівського місько го управління праці та соціа льного захисту населення на її користь недоотримані кошт и грошової допомоги на оздор овлення за 2003, 2004, 2005 роки відпові дно до здійсненого перерахун ку.
Представник відповідача А постол СМ. в судовому засідан ні позовні вимоги не визнала та просить суд відмовити ОСО БА_1. в задоволенні позову в по вному обсязі.
Суд, заслухавши позивачку, п редставника відповідача та д ослідивши матеріали справи п риходить до висновку, що позо в ОСОБА_1 до Ржищівського місь кого управління праці та соц іального захисту населення п ро стягнення недоотриманих н алежних сум щорічної допомог и на оздоровлення підлягає з адоволенню в повному обсязі, обґрунтовуючи своє рішення нижченаведеними доказами.
Згідно ч. 4 ст. 48 Закону Україн и "Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи" щорічна допомога на оздоровлення виплачуєтьс я в таких розмірах:
- інвалідам І і II групи - п'ять мінімальних заробітних плат ;
інвалідам III групи, дітям-ін валідам - чотири мінімальні з аробітні плати;
· учасникам лік відації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категор ії -п'ять мінімальних заробіт них плат;
· учасникам лік відації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 3 категор ії -три мінімальні заробітні плати;
· кожній дитині , яка втратила внаслідок Чорн обильської катастрофи одног о з батьків, - три мінімальні з аробітні плати;
· евакуйованим із зони відчуження у 1986 році, в ключаючи дітей, - три мінімаль ні заробітні плати.
Щорічна допомога на оздор овлення виплачується громад янам за місцем їх проживання органами соціального захист у населення.
Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чо рнобильської катастрофи" виз начає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи, на охорону їх жи ття і здоров'я, оскільки відпо відно до ч. 1 ст. 50 Конституції У країни кожен має право на без печне для життя і здоров'я дов кілля та на відшкодування за вданої порушенням цього прав а шкоди.
Згідно ст. 8 Конституції Укр аїни закони та інші норматив но-правові акти приймаються на основі Конституції Україн и і повинні відповідати їй.
Таким чином, зважаючи на вищ езазначені положення Консти туції України та Закону Укра їни "Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи", суд приходить д о висновку, що відповідачу пр и нарахуванні коштів на оздо ровлення громадянам, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи, слід керу ватись конкретними розмірам и, вказаними в законі, а саме, в розділі VIII Закону вказано про розміри пенсій і компенсаці й особам, віднесеним до катег орії 1, 2, 3, 4.
Посилання представника ві дповідача на ту обставину, що позивачка отримує кошти на о здоровлення в меньшому розмі рі, ніж передбачено ст. 48 вищез гаданого Закону в зв'язку з ти м, що нарахування коштів на оз доровлення відбувається на п ідставі ст. 67 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" та на підставі поста нови KMУкраїни від 12 липня 2005 рок у № 562 "Про щорічну допомогу на о здоровлення громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи" та поста нови KMУкраїни від 26 липня 1996 рок у № 836 "Про компенсаційні випла ти особам, які постраждали вн аслідок
Чорнобильської катастрофи " суд вважає неправомірним з т ієї позиції, що дані посиланн я прямо суперечать ст. 67 Закон у України "Про статус і соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи", де, зокрем а, зазначено, що конкретні роз міри всіх доплат, пенсій і ком пенсацій підвищуються Кабін етом Міністрів України відпо відно до зміни індексу варто сті життя і зростання мініма льної заробітної плати. В дан ій нормі закону йдеться саме про підвищення розмірів всі х доплат, пенсій та компенсац ій, а ні в якому разі про зменш ення чи погіршення становища громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи.
Крім того, суд зазанчає, що п осилання відповідача на пост анову KMУкраїни від 26 липня 1996 ро ку № 836 "Про компенсаційні випл ати особам, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" є необгрунтованою, о скільки дана постанова втрат ила чинність 12 липня 2005 року.
Суд вважає, що відповідачем прямо порушено ч. 2 ст. 19 Консти туції України, де зазначено, щ о органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю України та законами Украї ни.
Таку ж позицію роз'яснює Вер ховний Суд України, оскільки , згідно рішення судової пала ти у цивільних справах ВС Укр аїни від 8 червня 2005 року, було з адоволено позов ОСОБА_3. до упр авління праці та соціального захисту населення Кіровсько ї районної адміністрації міс та Макіївка про стягнення не доотриманих грошових сум щор ічної допомоги на оздоровлен ня. Рішення ВС України стосув алось того ж самого предмету позову, що і в даному випадку.
Отже, суд вважає, що постано ва KM України від 12 липня 2005 року № 562 "Про щорічну допомогу на оз доровлення громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи" суперечит ь Закону України "Про статус т а соціальний захист громадян , які постраждали внаслідок Ч орнобильської катастрофи".
Також, суд наголошує, що дан у позицію виявив у своєму ріш енні Конституційний Суд Укра їни за № 8-рп/2005 від 11 травня 2005 рок у, який виконує завдання, пере дбачені в ст. З Закону України "Про Конституційний Суд Укра їни", зазначивши, що відповідн о до ч. 1 ст. 50 Конституції Украї ни кожен має право на безпечн е для життя і здоров'я довкілл я та на відшкодування завдан ої порушенням цього права шк оди і згідно положень ст. 22 Кон ституції України при прийнят ті нових законів або внесенн і змін до чинних законів не до пускається звуження змісту т а обсягу існуючих прав та сво бод.
Що стосується конкретного розміру коштів, які необхідн о стягнути на користь позива чки, то згідно ч. 7 ст. 48 Закону Ук раїни "Про статус та соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи" розмір міні мальної заробітної плати виз начається на момент виплати.
Судом встановлено, що позив ачка ОСОБА_1 є евакуйованою в 1 986 році із зони відчуження 2 кат егорії, а згідно ст. 48 ЗУ "Про ст атус та соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи" передбачена щорічна до помога на оздоровлення еваку йованим в 1986 році із зони відчу ження 2 категорії в розмірі тр ьох мінімальних заробітних п лат.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 8, ч. 2 ст. 19, ч. 1 ст. 50 Ко нституції України, ст. 48 Закон у України "Про статус та соціа льний захист громадян, які по страждали внаслідок Чорноби льської катастрофи", ст. ст. 87, 94, 98, 158, 159, 161, 162, 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов О СОБА_1 до Ржищівського місько го управління праці та соціа льного захисту населення про стягнення недоотриманих нал ежних сум щорічної допомоги на оздоровлення - задовольни ти в повному обсязі.
2. Зобов'язати Ржищівсь ке міське управління праці т а соціального захисту населе ння здійснити позивачці ОСОБ А_1 перерахунок допомоги на оз доровлення за 2003, 2004, 2005 роки.
3. Стягнути з Ржищівськ ого міського управління прац і та соціального захисту нас елення, юридична адреса: Київ ська обл. м. Ржищів вул. Леніна , 48, на користь ОСОБА_1, проживаю чої за адресою: АДРЕСА_1, не доотримані кошти допомоги на оздоровлення за 2003, 2004, 2005 роки зг ідно проведеного перерахунк у.
4. Стягнути з Ржищівськ ого міського управління прац і та соціального захисту нас елення, юридична адреса: Київ ська обл. м. Ржищів вул. Леніна , 48, на користь держави 51 грн. дер жавного мита.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Апеляційного адміністрати вного суду Київської області .
Заяву про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції може бути подано п ротягом десяти днів з дня її п роголошення. Апеляційна скар га на постанову суду подаєть ся протягом двадцяти днів пі сля подання заяви про апеляц ійне оскарження.
Суд | Ржищівський міський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2007 |
Оприлюднено | 09.12.2009 |
Номер документу | 5132431 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Великоновосілківський районний суд Донецької області
Єфименко В.І.
Адміністративне
Ржищівський міський суд Київської області
Козіна С.М.
Адміністративне
Армянський міський суд Автономної Республіки Крим
Хомутов В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні