ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.06.10р. Справа № 22/172-10 за позовом Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів", м. Запоріжжя
до -1: Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ
-2: Відкритого акціонерного товариства "Металургійний комбінат "Азовсталь", м. Маріуполь
про стягнення 507 грн. 79 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_1 - дов. № 18-20 від 15.03.10
Від відповідача-1: ОСОБА_2 - дов. № 416 від 01.01.10
ОСОБА_3 - дов. № 415 від 01.01.10
Від відповідача-2: не з'явився
СУТЬ СПРАВИ
Позивач просить стягнути 507 грн. 79 коп. шкоди від недостачі коксового горішку за залізничною накладною № 52187670.
Перший відповідач проти позову заперечує, посилаючись на неправильне навантаження вантажу відправником.
Другий відповідач проти позову заперечує, посилаючись на вину залізниці.
ВСТАНОВЛЕНО
Згідно вказаній накладній на адресу позивача від другого відповідача у вагоні № 66688581 прибув вантаж за вагою і навантаженням останнього, в накладній відправником вказана його маса 43 800 кг.
За положеннями статті 129 Статуту залізниць України (далі -Статут) обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами, актами загальної форми, які складають станції залізниць. Комерційний акт складається для засвідчення в тому числі невідповідності маси вантажу натурою з даними, зазначеними у транспортних документах.
У доповнення до акту загальної форми № 4527 станції Чаплине Придніпровської залізниці від 13.03.10 щодо виїмки, на станції призначення Запоріжжя-Ліве Придніпровської залізниці 14.03.10. складений комерційний акт АА № 016583/148, в якому зазначено, що після зважування у порівнянні з масою, вказаною відправником в накладній, вантажу в вагоні виявилося на 1120 кг менше. У документі вказано: вагон в технічному відношенні справний, двері, люка зачинені, течії вантажу немає. У дійсності навантаження у вагоні "шапкою" вище рівня бортів на 20-25 см, вантаж не маркований, праворуч за рухом потягу між 2, 3, 4-ми люками є виїмка довжиною 400 см шириною 150 см глибиною 40 см. Акт складений у відповідності з Правилами складання актів.
За обставин, зазначених в комерційному акті, оскільки вантаж прибув до одержувача з виїмкою, відповідальність за недостачу вказаної в комерційному акті кількості вантажу повинна бути покладена на перевізника з огляду на статтю 110 Статуту, в якій зазначено, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для перевезення і до моменту видачі одержувачу.
Відповідно до частини 3 статті 314 Господарського кодексу України за шкоду, заподіяну при перевезенні вантажу, а саме, у разі втрати або недостачі вантажу, перевізник відповідає в розмірі вартості вантажу, який втрачено або якого не вистачає.
Вина другого відповідача з матеріалів справи не вбачається.
Керуючись статтею 314 Господарського кодексу України, статтями 105, 110, 129 Статуту залізниць України, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Позов задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства „Придніпровська залізницяВ» , м. Дніпропетровськ на користь Відкритого акціонерного товариства "Запорізький завод феросплавів" м. Запоріжжя 507 грн. 79 коп. основної суми, 102 грн. державного мита, 236 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В позові до другого відповідача відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 29.06.10.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 07.10.2015 |
Номер документу | 51837517 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Лариса Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні