ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07.09.10р. Справа № 22/25-10 За позовом Державного підприємства "ОСОБА_1 залізниця", м. Дніпропетровськ
до Відкритого акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг
про стягнення 5 396 грн.76 коп.
Суддя Пуппо Л.Д.
Представники:
Від позивача: ОСОБА_2 - дов. № 119 від 01.01.10
ОСОБА_3 - дов. № 418 від 01.01.10
Від відповідача: ОСОБА_4 - дов. від 28.12.09 №11/81
СУТЬ СПОРУ:
Позивач просить стягнути 5 396 грн.76 коп. плати за користування вагонами на підходах до станцій ОСОБА_1 залізниці і на самій станції в травні та червні 2009 року.
Відповідач позов не визнав, пославшись на неправомірне нарахування суми, оскільки не надано доказів, що усі колії станції ОСОБА_1 були зайняті вагонами, які прибули на адресу відповідача і це унеможливлювало прийняття інших вагонів на станцію та подачу їх на під'їзну колію, відповідач доводив до відома залізниці про готовність прийняти затримані вагони на свої колії, документи залізницею складені з порушенням встановлених правил.
ВСТАНОВЛЕНО
Відокремлений підрозділ "Криворізька дирекція залізничних перевезень" ДП "ОСОБА_1 залізниця" має договірні відносини з ВАТ "Північний ГЗК". Пунктом 7 договору від 12.04.07 р. № ПР/М-07-2/14-НЮдч "Про експлуатацію залізничної під'їзної колії ВАТ "Північний ГЗК", яка примикає до ст. Терни і Рядова ОСОБА_1 залізниці", передбачено, що власні вагони здаються на під'їзні колії комбінату у тій кількості, у якій прибули на станцію ОСОБА_1 і Рядова.
Відповідно до статті 119 Статуту залізниць України (далі - Статут), Правилами користування вагонами за користування вагонами (парку залізниць України, парку залізниць інших держав, які належать підприємствам, орендованими) вноситься плата. Пункт 13 зазначених Правил передбачає плату за користування і у разі затримки вагонів під час перевезення, крім тих випадків, які залежать від залізниці.
У відповідності з пунктами 9, 10 Правил користування вагонами і контейнерами про затримку вагонів і контейнерів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ. Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією. Усі дані, вказані в цьому акті, передаються станцією у "Повідомленні про затримку вагонів" до інформаційно-обчислювального центру залізниці та на станцію призначення.
Як зазначив позивач, у травні та червні 2009 року на підходах до станції ОСОБА_1 і на самій станції з вини відповідача затримувалися вагони, які прямували на адресу останнього. За цими фактами видані накази, складені акти про затримку вагонів, акти загальної форми, відомості плати за користування вагонами.
Вислухавши представників сторін, розглянувши матеріали справи, орієнтуючись на доданий до справи акт звірки, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного:
По відомості плати за користування вагонами 03069375
По акту про затримку вагонів № 104 від 27.05.09. нараховані 2748,40 грн. плати, з яких стягненню підлягають 1084,40 грн ., оскільки з актів, по цих позиціях вбачається різниця у часі їх складання, до того ж не по всім актам є докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів. Тут і далі суми вказуються без ПДВ.
По відомості плати за користування вагонами 08069129
По акту про затримку вагонів № 27 від 28.05.09. нараховані 551,10 грн. плати, з яких стягненню підлягають 167,10 грн ., оскільки з актів, по цих позиціях вбачається різниця у часі їх складання, до того ж не по всім актам є докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів.
По акту про затримку вагонів № 104 від 27.05.09. нараховані 687,10 грн. плати, з яких стягненню підлягають 271,10 грн ., оскільки з актів, по цих позиціях вбачається різниця у часі їх складання, до того ж не по всім актам є докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів.
По акту про затримку вагонів № 76 від 01.06.09. нараховані 1429,80 грн. плати, які стягненню не підлягають за недоведеністю, оскільки з актів, по цих позиціях вбачається різниця у часі їх складання, до того ж відсутні докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів.
По акту про затримку вагонів № 76 від 01.06.09. нараховані 1429,80 грн. плати, які стягненню не підлягають за недоведеністю, оскільки з актів, по цих позиціях вбачається різниця у часі їх складання, до того ж відсутні докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів.
По відомості плати за користування вагонами 16069396
По акту загальної форми № 331 від 12.06.09. нараховані 319,10 грн. плати, які стягненню не підлягають за недоведеністю, оскільки відсутні докази повідомлення відповідача про час подавання вагонів.
Таким чином, за доведеністю стягненню підлягають 1522,60 плати, а з ПДВ - 1827,12 грн., пропорційно судові витрати.
Керуючись статтею 119 Статуту залізниць України, Правилами користування вагонами, статтями 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Північний гірничо-збагачувальний комбінат»м.Кривий Ріг на користь Державного підприємства „ОСОБА_1 залізницяВ» , м. Дніпропетровськ 1827 грн.12 коп. основної суми, 34 грн. 53 коп. державного мита, 79 грн. 90 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видавши наказ.
В решті вимог відмовити.
Суддя Л.Д.Пуппо
Рішення підписано 19.10.10.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2015 |
Номер документу | 51882844 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Пуппо Лариса Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні