Постанова
від 05.10.2015 по справі 815/5686/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5686/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2015 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Андрухіва В.В.

при секретарі Рижук В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Одесі справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Дисконт" до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Заступника директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 про зобов'язання утриматися від вчинення певних дій та визнання дій посадової особи протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство "Дисконт" звернулося до суду з даним позовом до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, Заступника начальника Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2, в якому позивач просив:

- зобов'язати Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархбудінспекції України від 24.06.2015 р. №620;

- визнати протиправними дії заступника директора Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1 в період з 17.09.2015 р. по 30.09.2015 р., яка не передбачена планом роботи інспекції, затвердженим наказом Держархбудінспекції України від 24.06.2015 р. №620.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ПП "Дисконт" виступає замовником будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1. 09.09.2015 року ПП "Дисконт" зі змісту листа Департаменту ДАБІ в Одеській області від 01.09.2015 року №05/1-9841, який підписано заступником директора Департамента ДАБІ в Одеській області ОСОБА_2, стало відомо про те, що на підставі наказу ДАБІ України від 24.06.2015 року №620 Департаментом ДАБІ в Одеській області у термін з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року буде проведено планову перевірку з питань дотримання вимог містобудівного законодавства під час будівництва об'єкта за адресою: АДРЕСА_1. Планова перевірка вказаного об'єкту, згідно листа від 04.08.2015 року № 05/1-8415, на підставі наказу ДАБІ України від 24.06.2015 року №620, повинна була відбутися з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року, проте не відбулася з невідомих позивачу причин. Позивач пояснює, що згідно інформації, опублікованої на офіційному сайті ДАБІ України за електронною адресою http://www.dabi.gov.ua/indx.php/informatsia-dlya-to?download=548:plan-perevirok-sub-ektiv-gospodaryuvannya-u-sferi-mistobudivnoji-diyalnosti-na-iii-kvartal-2015-roky, опубліковано додаток №1 до наказу ДАБІ України від 24.06.2015 року №620 "План перевірок на III квартал 2015 року". Згідно цього додатку №1, у пункті 141 зазначено термін перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року. Тобто, планом роботи, затвердженим наказом ДАБІ України від 24.06.2015 року №620, планової перевірки об'єкту, замовником якого є позивач, в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, не передбачено. Таким чином, позивач вважає, що посадові особи Департаменту ДАБІ в Одеській області під керівництвом заступника директора Департаменту ОСОБА_2 незаконно намагаються провести перевірку в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, яка не передбачена планом роботи згідно наказу ДАБІ України від 24.06.2015 року № 620.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали, просили задовольнити у повному обсязі з наведених вище підстав.

Відповідачі - Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області та заступник директора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилися, були повідомлени про дату, час та місце судового засідання у встановленому законом порядку, про поважність причини неявки суд не сповістили, заперечень проти адміністративного позову та засвідченої належним чином копії додатку №1 до наказу №620 від 24.06.2015 року не надали.

Заслухавши пояснення представників позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 620 від 24.06.2015 року затверджено план перевірок об'єктів будівництва, замовниками яких є суб'єкти господарювання у сфері містобудівної діяльності, на III квартал 2015 року, складений за пропозиціями територіальних органів - структурних підрозділів ДАБІ України, згідно з додатком №1.

Згідно додатку №1 до наказу ДАБІ України № 620 від 24.06.2015 року "План перевірок об'єктів будівництва, замовники яких є суб'єкти господарювання у сфері містобудівної діяльності на III квартал 2015 року", у пункті 141 зазначено термін перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, замовником якого є ПП "Дисконт" - з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року.

Додаток №1 до наказу ДАБІ України № 620 від 24.06.2015 року було опубліковано на офіційному веб-сайті ДАБІ України: " http://www.dabi.gov.ua/indx.php/informatsia-dlya-to?download=548:plan-perevirok-sub-ektiv-gospodaryuvannya-u-sferi-mistobudivnoji-diyalnosti-na-iii-kvartal-2015-roky ".

Листом Департаменту ДАБІ в Одеській області від 04.08.2015 року за №05/1-8415 ПП "Дисконт" було повідомлено, що на підставі наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року, планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил щодо будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, буде здійснена у термін з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року.

Проте дана перевірка у визначений наказом ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року строк не відбулася.

Відповідно до листа Департаменту ДАБІ в Одеській області від 01.09.2015 року за № 05/1-9841, позивача було повідомлено, що на підставі наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року, планова перевірка дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил щодо будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, буде здійснена у термін з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року.

На підставі наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року заступником директора Департаменту ДАБІ в Одеській області ОСОБА_2 виписане направлення №11 від 23.09.2015 року для здійснення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1 (Замовник - ПП "Дисконт", АДРЕСА_1, ЄДРПОУ - 32400578, Підрядник КП "Будова", вул. Осипова, 25, м. Одеса, 65125, ЄДРПОУ - 22484783)". Строк дії направлення з 17.09.2015 року до 30.09.2015 року.

Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закон) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.41 Закону, державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч.6 ст.41 Закону, забезпечення діяльності органу державного архітектурно-будівельного контролю та його працівників необхідними засобами здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553 (далі за текстом - Порядок), визначено процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов'язаної з будівництвом об'єкта архітектури, який за складністю архітектурно-будівельного рішення та (або) інженерного обладнання належить до IV і V категорії складності.

Відповідно абз.3 п.5 Порядку, державний архітектурно-будівельний контроль на території інших областей здійснюється посадовими особами територіальних органів за рішенням Держархбудінспекції.

Пунктом 6 Порядку встановлено, що плановою перевіркою вважається перевірка, що передбачена планом роботи інспекції, який затверджується керівником відповідної інспекції.

Згідно абз.1, 2 п.12 Порядку, посадові особи інспекції під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані у повному обсязі, об'єктивно та неупереджено здійснювати державний архітектурно-будівельний контроль у межах повноважень, передбачених законодавством.

В ході судового розгляду встановлено, що на перевірку об'єкта містобудування, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, в період з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року посадові особи Департаменту ДАБІ в Одеській області не виходили.

При цьому, Департамент ДАБІ в Одеській області листом від 01.09.2015 року за № 05/1-9841 повторно повідомив позивача про проведення тієї ж самої перевірки в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, який не передбачено додатком № 1 до наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року.

Згідно додатку №1 до наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року (п.141 додатку № 1), який є невід'ємною частиною цього наказу, передбачено інший період проведення перевірки, а саме: з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року.

Крім того, судом перевірено та встановлено, що станом на 30.09.2015 року, тобто на момент ухвалення постанови по справі, на офіційному веб-сайті ДАБІ України, згідно додатку №1 до наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року, строк проведення перевірки об'єкту містобудування, що розташований за адресою: АДРЕСА_1, замовником якого є ПП "Дисконт", встановлено з 17.08.2015 року по 28.08.2015 року. Тобто змін до наказу ДАБІ України № 620 від 24.06.2015 року, в частині строку перевірки вищевказаного об'єкта містобудування, не вносилось.

Суд критично оцінює наданий представником відповідача у судовому засіданні 29.09.2015 року витяг з додатку №1 до наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року (пункт 141 додатку), у якій зазначено термін перевірки об'єкту містобудування по АДРЕСА_1, замовником якого є ПП "Дисконт" - з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, оскільки ці відомості щодо терміну проведення перевірки суперечать інформації, яка міститься на офіційному сайті ДАБІ України.

29.09.2015 року присутня в судовому засіданні представник Департаменту ДАБІ в Одеській області взяла на себе обов'язок надати суду засвідчену у встановленому законом порядку копію цього доказу, проте в наступне судове засідання не з'явилася та засвідчену належним чином копію витягу з додатку № 1 до наказу ДАБІ України №620 від 24.06.2015 року не надала.

Крім того, як зазначено судом вище, зміна термінів перевірки, визначених наказом від 24.06.2015 року № 620 (додаток № 1 є невід'ємною частиною наказу), можлива лише шляхом видання наказу про внесення таких змін. Разом з тим, як у листі Департаменту ДАБІ в Одеській області від 01.09.2015 року за № 05/1-9841, так і в направленні на перевірку від 23.09.2015 року №11, відсутні посилання на наказ про внесення змін до наказу від 24.06.2015 року № 620.

Згідно ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 ст.71 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на встановлені судом факти суд вважає, що відповідачем - заступником директора Департамента ДАБІ в Одеській області ОСОБА_2 не доведено правомірність дій щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, в період з 17.09.2015 року по 30.09.2015 року, який не відповідає плану роботи інспекції, затвердженому наказом Держархбудінспекції України від 24.06.2015 р. № 620. Тому дана вимога позивача щодо протиправності дій заступника директора Департаменту ОСОБА_2 з організації проведення планової перевірки, яка не передбачена планом роботи інспекції є обгрунтованою та підлягає задоволенню.

За викладених обставин, також підлягає задоволенню вимога позивача про зобов'язання Департамента ДАБІ в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок, які не відповідають плану роботи інспекції.

Відповідно до вимог ст. 19 Конституцї України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд вважає, що дії відповідачів з організації проіведення планової перевірки, яка не передбачена планом роботи інспекції, є такими, що виходять за межі повноважень встановлених Законом.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов ПП "Дисконт" підлягає повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що згідно ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2, 6-9, 11, 69, 71, 86, 159-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "Дисконт" - задовольнити повністю.

Зобов'язати Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області утриматися від проведення планових перевірок будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1, які не відповідають плану роботи інспекції, який затверджено наказом Держархбудінспекції України від 24.06.2015 р. №620.

Визнати протиправними дії заступника директора Департамента Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області ОСОБА_2 щодо організації проведення планової перевірки будівництва житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом за адресою: АДРЕСА_1 в період з 17.09.2015 р. по 30.09.2015 р., яка не передбачена планом роботи інспекції, затвердженим наказом Держархбудінспекції України від 24.06.2015 р. №620.

Стягнути судові витрати у сумі 1218 грн. (одна тисяча двісті вісімнадцять гривень) з Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Приватного підприємства "Дисконт (код ЄДРПОУ 32400578).

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції - протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Повний текст постанови суду виготовлено 05.10.2015 року.

Суддя: В.В.Андрухів

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2015
Оприлюднено12.10.2015
Номер документу52033595
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5686/15

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 05.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 30.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 11.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні