ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без розгляду
07 жовтня 2015 року м. Київ № 826/19037/14
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі колегії суддів під головуванням судді Добрянської Я.І. , суддів - Кротюка О.В. та Нагорянського С.І., розглянувши відповідно до вимог ч.6 ст.128 КАС України в порядку письмового провадження адміністративну справу:
за позовом Департаменту з питань праці та соціального захисту населення
Луганської міської ради
до відповідача-1 Кабінету Міністрів України
відповідача-2 Управління Державної казначейської служби України у м.Луганську
Луганської області
відповідача-3 Державної казначейської служби України
третя особа Міністерство фінансів України
про визнання незаконним та нечинним з моменту прийняття, скасування п.2
Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення
соціальних виплат населенню та надання фінансовою підтримки окремим
підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014
№ 595 "Деякі питання - висування бюджетних установ, здійснення
соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки
окремим підприємствам і організаціям Донецької - Луганської областей";
визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради 04.12.2014 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідачів: Кабінету Міністрів України та Управління Державної казначейської служби України у м.Луганську Луганської області, в останній редакції якого від 03.03.2015 просить:
1) визнати незаконним та нечинним з моменту прийняття п.2 Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансовою підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 "Деякі питання - висування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької - Луганської областей";
2) скасувати п.2 Тимчасового порядку фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню, та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 "Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей".
3) визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо несплати грошей мешканцям м.Луганська громадянам України, які забезпечені законодавством по призначенню їм соціальних виплат за період липень-грудень 2014 року на підставі платіжних доручень позивача;
4) визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо неперерахування коштів на заробітну плату працівникам Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради за термін липень-грудень 2014 р.;
5) зобов'язати відповідачів протягом 5 банківських діб перерахувати заборгованість по соціальних виплатах та заробітній платі працівникам позивача за термін липень-грудень 2014 року.
Ухвалою суду від 08.12.2014 відкрито провадження в адміністративній справі № 826/19037/14.
Ухвалою суду від 05.03.2015 до участі у справі залучено відповідача-3 Державну казначейську службу України.
Ухвалою суду від 02.04.2015 закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні колегіальним складом суду.
У судовому засіданні 16.07.2015 представник позивача уточнені позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила їх задовольнити, представник відповідача-1 Кабінету Міністрів України проти задоволення позовних вимог заперечила з підстав, викладених у письмових запереченнях, наданих до суду, представник відповідача-3 Державної казначейської служби України також позовні вимоги не визнала, просила відмовити у їх задоволенні.
Представники відповідача-2 Управління Державної казначейської служби України у м.Луганську Луганської області та третьої особи Міністерства фінансів України в судове засідання не прибули, хоча належним чином повідомлені про день, час та місце розгляду справи, про причини неявки суд не повідомили, зважаючи на що суд у відповідності до ч.6 ст.128 КАС України продовжив розгляд справи в порядку письмового провадження.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу та дослідивши докази, що містяться у справі, суд прийшов до висновку про необхідність залишити позовну заяву без розгляду на підставі п.1 ч.1 ст.155 КАС України з огляду на таке.
Частиною 1 статті 6 КАС України кожній особі гарантовано право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо особа вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України (ч. 3 ст.6 КАС України).
Відповідно до п.8 ст.3 КАС України позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а також суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.
В розумінні КАС України (п.7 ст.3) суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
При цьому згідно з ч.1 ст.48 КАС України здатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Відповідно до ч.3 ст.48 КАС України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їхнім посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Як вбачається з пункту 1.2 Положення про Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 25.10.2012 № 451, копію якого надано позивачем, названий Департамент є виконавчим органом Луганської міської ради, підзвітним і підконтрольним їй (ст.11 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), а також підпорядковується її виконавчому комітету і Луганському міському голові (ст.54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні), а з питань здійснення делегованих повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольний відповідним органам виконавчої влади (ст.11, ч.2 ст.76 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).
Пунктом 1.3 згаданого Положення передбачено обов'язок названого Департаменту здійснювати свою діяльність, поміж іншого, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, керується у своїй діяльності Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України.
Аналіз наведених вище приписів КАС України в сукупності з нормами згаданого вище Положення про Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради дають підстави суду прийти до висновку про те, що позивач є суб'єктом владних повноважень, який повинен реалізовувати свої повноваження на основі законодавства України та за загальним правилом наділений адміністративною процесуальною право- та дієздатністю.
Проте, ураховуючи загальновідому обставину про перебіг на території окремих районів Донецької та Луганської областей антитерористичної операції, суд, керуючись принципом офіційного з'ясування всіх обставин у справі та з метою встановлення наявності у позивача адміністративної процесуальної дієздатності направив на адреси Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради та голови Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації Туки Г.Б. відповідні запити, зокрема:
- запит від 10.08.2015 № 826/19037/14, в якому просив Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради підтвердити або спростувати наявність у громадянки ОСОБА_4 повноважень щодо представництва інтересів позивача в даній адміністративній справі, а також надати копії установчих документів, на підставі яких діє позивач та які підтверджують повноваження директора Департаменту ОСОБА_5 на видачу довіреності ОСОБА_4;
- запит від 10.08.2015 № 826/19037/14 в якому просив голову Луганської обласної державної адміністрації - керівника обласної військово-цивільної адміністрації Туку Г.Б., повідомити про існування та функціонування на даний час Луганської міської ради та Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради.
Листом від 31.08.2015 №01-18-11/1560/19-15 Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради поміж іншого повідомив, що до адміністративного позову в якості додатків Департаментом надано належним чином засвідчені печаткою та підписом керівника Департаменту копії Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) стосовно позивача - юридичної особи - Департаменту. Зазначеними доказами, на переконання позивача, підтверджується наявність у Департаменту адміністративної процесуальної дієздатності.
Крім того, згідно з вищевказаним листом Департаменту засвідченою належним чином копією Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) від 01.11.2012, виданою Головним управлінням статистики у Луганській області, підтверджується, що керівником Департаменту є ОСОБА_5, що також підтверджується і Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданою Державною реєстраційною службою України 30.10.2012 стосовно позивача.
Також позивачем зауважено, що разом з адміністративним позовом до суду надано засвідчені належним чином копії Положення про Департамент з питань праці і соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови 25.10.2012 за № 451, а також розпорядження Луганського міського голови від 02.11.2012 № 298/2-А стосовно переведення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту, за підписом якої ОСОБА_4 видано довіреність від 20.11.2014 № 77, яка відповідає вимогам чинного законодавства.
Аналогічного змісту інформацію надано суду Луганською міською радою в листі від 03.09.2015 №01-5/75862/15.
У заяві від 07.09.2015 ОСОБА_4 звернула увагу суду про надання нею, поміж іншого, копій зазначених вище документів стосовно Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради та Луганської міської ради, які позивачем та засновником позивача Луганською міською радою також були направлені на електронну пошту Окружного адміністративного суду м. Києва.
Листом від 31.08.2015 №15461/5/35 на виконання доручення заступника керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації заступник начальника Головного територіального управління юстиції у Луганській області з питань державної реєстрації - начальник Управління державної реєстрації повідомив суд, що:
- відповідно до інформації про юридичних осіб шляхом безкоштовного пошуку відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) станом на 21.08.2015 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців міститься інформація про юридичну особу - орган місцевого самоврядування Луганську міську раду (ідентифікаційний код 26070791), місцезнаходженням якої є: 91000, Луганська область, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, буд.14.
- згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців місцезнаходженням Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради (ідентифікаційний код 26341786) є: 91000, Луганська область, м. Луганськ, вул. Пушкіна, буд.8. При цьому відомості про дану юридичну особу є не підтвердженими.
Листом від 28.08.2015 № 6/13-3038 Луганська обласна військово-цивільна адміністрація в особі виконуючого обов'язки голови Клименка Ю.Ю. поінформувала суд, що Луганська міська рада та Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради відповідно до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" були сформованими до початку проведення антитерористичної операції в Україні та не перебувають у процесі припинення. Водночас повідомлено про те, що всупереч вимогам п.3 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 «Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей» Луганська міська рада та Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради не перемістилися до населених пунктів, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі, та наразі знаходяться у м.Луганську, тобто на тимчасово неконтрольованій Україною території. Офіційна інформація щодо функціонування Луганської міської ради та Департаменту з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради в Луганській обласній військово-цивільній адміністрації відсутня.
Разом з тим у ході судового розгляду справи судом встановлено, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085 "Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення» місто Луганськ віднесено до Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
Визначення такого Переліку Кабінетом Міністрів України покладено на нього пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595.
До того ж, за висновком суду, загальновідомою є та обставина, що м.Луганськ, у якому розміщений позивач, знаходиться на тимчасово окупованій території, яка тимчасово не підконтрольна Україні.
За наведених обставин суд приходить до висновку, що станом на час судового розгляду даної адміністративної справи Департамент з питань праці та соціального захисту населення Луганської міської ради, як суб'єкт владних повноважень, тимчасово не здійснює свої функції, в тому числі у спосіб та в порядку, визначені Конституцією та законами України, що позбавило його здатності особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки і призвело до втрати адміністративної процесуальної дієздатності.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.155 КАС України суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності.
За відсутності у позивача адміністративної процесуальної дієздатності та на підставі указаної вище правової норми позовна заява Департаменту з питань праці і соціального захисту населення Луганської міської ради підлягає залишенню без розгляду.
При цьому не заслуговують на увагу суду надані позивачем докази, а саме: довідка з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України від 30.10.2012, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданий Державною реєстраційною службою України 01.11.2012, копії положення про Департамент з питань праці і соціального захисту населення Луганської міської ради, затвердженого розпорядженням Луганського міського голови від 25.10.2012 № 451, та розпорядження Луганського міського голови від 02.11.2012 № 298/2-А стосовно переведення ОСОБА_5 на посаду директора Департаменту, які не спростовують встановлену судом обставину щодо знаходження Департаменту на тимчасово непідконтрольній України території, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження.
За змістом ч.3 ст.155 КАС України особа, позовна заява якої залишена без розгляду, після усунення підстав, з яких заява була залишена без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.
Керуючись ст.ст.155, 160, 165 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 КАС України.
Головуюча суддя Я.І. Добрянська
судді С.І. Нагорянський
О.В. Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.10.2015 |
Оприлюднено | 15.10.2015 |
Номер документу | 52123151 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні