Постанова
від 17.12.2010 по справі 2-а-5843/10
ЗОЛОТОНІСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області

м. Золотноша, вул. Шевченка, 76, 19700, (04737) 5-26-10

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2010 року суддя Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області:— ОСОБА_1 розглянувши у скороченому провадженні адміністративний позову ОСОБА_2 до управління Пенсійного Фонду України в Золотоніському районі про визнання дій неправомірними та зобов’язання нарахування і виплати підвищення до пенсії як «дитині війни»

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2 звернувся до суду з адміністративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного Фонду України в Золотоніському районі про визнання дій неправомірними та зобов’язання нарахування і виплати підвищення до пенсії як «дитині війни»

Пенсійного фонду України в Золотоніському районі, в якому просить суд визнати неп";: :

дії управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі щодо не нарахування = : : е.в~ як дитині війни соціальної допомоги, та зобов’язати управління Пенсійного Фонд - : і - Золотоніському здійснити нарахування та виплату на його користь недоплачену надбав д а: т t - : З як дитині війни за період з 01.01.2009 року по 30.11.2010 року, виходячи з 30% мішмала =: за віком, що встановлена відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове в-'- пенсійне страхування» на відповідний період виплат.

Відповідач - управління Пенсійного фонду України заперечує проти заявлених в ::: - д вимог, мотивуючи свою позицію тим, що позивачем пропущено строк для звернених я: адміністративного суду і крім того, що законодавством України не прийняте н:_т-: то

нормативного акту на виконання вимог Закону України «Про соціальний захист дт f: z - не визначено на законодавчому рівні, які органи повинні виплачувати підвищення д: ~--:3 дітям війни, за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку і яким чином нг-ххдн: обчислювати розмір даного підвищення, оскільки не визначено поняття «мінімальна пенгд віком» як розрахункової величини для підвищення пенсії згідно ст. 6 Закону України 7: : соціальний захист дітей війни». А стаття ст. 28 Закону України «Про загальнообов н z: з t державне пенсійне страхування», визначає, що мінімальна пенсія за віком за каяв:-:::~ достатнього страхового стажу встановлюється в розмірі прожиткового мінімуму для ос:: н:-н

втратили працездатність» - застосовується виключно для визначення розмірів пені. І: призначених згідно із Законом України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». За таких обставин просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суддя, вивчивши матеріали справи та оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, приходить до висновку, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

Відповідно до норм ст. 1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» та пенсійного посвідчення ААА № 0079197 позивач ОСОБА_2 відноситься до категорії "дітей війни", і має право на соціальний захист в межах, що був передбачений даним законом на момент його прийняття, і, зокрема, відповідно до норм ст. 6 вказаного Закону, має право на отримання щомісячної державної соціальної допомоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком.

Частиною 2 пуншу 3 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» визначено, що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим законом, не можуть бути обмежені або скасовані іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для осіб, що втратили працездатність. Згідно з ч.І ст.2 Закону України "Про прожитковий мінімум" від 15 липня 1999 року № 966-14 прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком. Тому при визначенні розміру підвищення відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» застосовується розмір мінімальної пенсії за віком, який визначений ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове соціальне страхування".

Як вбачається з ч. З ст. 46 Конституції України пенсії та інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Доводи відповідача про неврегульованість механізму реалізації положень ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» , зокрема вирахування мінімальної пенсії за віком, на 30% якої мають підвищуватися пенсії «дітям війни», суддя вважає безпідставними, оскільки ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» та ст. 70 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» Кабінету міністрів України надано право у 2009-2010 роках встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно від розміру мінімальної заробітної плати, в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа

норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих виплат, вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної зарплати. Відповідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України «Про соціальний захист дітей війни» залежить від розміру мінімальної пенсії за віком, що у відповідності до ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Проте, суд погоджується з доводами відповідача про закінчення строку для звернення до суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів в частині нарахування та виплати за період з

01.01.2009року по 21.05.2010 року та вважає, що позовні вимоги в цій частині розгляду не підлягають в зв’язку із закінченням строку, встановленого для звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, свобод та інтересів.

За таких обставин відповідач зобов'язаний нарахувати та виплатити позивачу підвищення до пенсії в розмірі, встановленому ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", виходячи з 30% мінімальної пенсії за віком, що встановлена Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на відповідний період виплат, за період з

22.05.2010року по ЗО. 11.2010 року з урахуванням вже проведених за цей період виплат.

Оскільки відповідач є суб’єктом владних повноважень, а відповідно до п.34 ст. 4 Декрету

КМУ від 21.01.1993 року № 7-93 Пенсійний Фонд України, його підприємства, установи та організації звільнені від сплати державного мита, то відповідно до ст.94 КАС України, суд присуджує всі здійснені позивачем судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі зазначеного та керуючись ст., ст.З, ч. 2-3 ст. 46, ст. 56 Конституції України, ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ст., ст. 94, 100, 183-2 КАС України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі про визнання дій неправомірними та зобов’язання нарахування і виплати підвищення до пенсії як «дитині війни» - задовольнити частково.

Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі щодо неповного нарахування та виплати ОСОБА_2 щомісячного підвищення до пенсії як «дитині війни» в розмірі ЗО % мінімальної пенсії за віком за період з 22.05.2010 року по 30.11.2010 року - неправомірними.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Золотоніському районі Черкаської області нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_2 підвищення до пенсії як «дитині війни» за період з 22.05.2010 року по 30.11.2010 року, виходячи з 30% мінімальної пенсії за віком, що встановлена відповідно до ч.І ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» на відповідний період виплат, з урахуванням вже проведених виплат.

Позовні вимоги за період з 01.01.2009 року по 21.05.2010 року залишити без розгляду.

Компенсувати позивачу сплачене ним державне мито з Державного бюджету України.

Постанова підлягає до негайного виконання.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Золотоніський міськрайонний суд протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.

СудЗолотоніський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення17.12.2010
Оприлюднено19.10.2015
Номер документу52211241
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5843/10

Постанова від 08.11.2010

Адміністративне

Московський районний суд м.Харкова

Короткий І. П.

Постанова від 10.11.2010

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Загуменнова Н. М.

Постанова від 17.12.2010

Адміністративне

Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області

Середа Л. В.

Постанова від 28.12.2010

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Леусенко В. М.

Постанова від 18.12.2010

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Пантелєєв Д. Г.

Ухвала від 02.12.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Чапланова О. М.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Чапланова О. М.

Ухвала від 30.10.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Чапланова О. М.

Ухвала від 23.10.2013

Адміністративне

Торезький міський суд Донецької області

Чапланова О. М.

Постанова від 15.02.2011

Адміністративне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Жук М. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні