УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2015 р.Справа № 820/10592/15
Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Рєзнікової С.С.
Суддів: Старостіна В.В. , Бегунца А.О.
за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.
представника позивача: Мухи А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Дергачівської районної організації партії "Відродження" на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2015р. по справі № 820/10592/15
за позовом Дергачівської районної організації партії "Відродження"
до Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області , Дергачівської районної виборчої комісії Дергачівського району Харківської області
про визнання незаконною та скасування постанови, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Дергачівська районна організація партії "Відродження", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив:
- визнати постанову Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області № 38 від 11.10.2015 р. незаконною та скасувати;
- зобов'язати Дергачівську районну виборчу комісію Дергачівського району Харківської області зареєструвати кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Дергачівської міської ради Дергачівського району Харківської області, як першого у списку, ОСОБА_2, висунутого Дергачівського районною організацією партії "Відродження";
- зобов'язати Дергачівську районну виборчу комісію Дергачівського району Харківської області зареєструвати кандидаті на посаду Дергачівського міського голови, висунутого Дергачівською районною організацією партії "Відродження" - ОСОБА_2;
- встановити факт грубого систематичного порушення Дергачівською міською виборчою комісією Дергачівського району Харківської області Конституції України та Закону України 'Про місцеві вибори";
- достроково припинити повноваження усього складу Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області в зв'язку з систематичним грубим порушенням Дергачівською міською виборчою комісією Дергачівського району Харківської області Конституції України та Закону України "Про місцеві вибори".
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2015 р. адміністративний позов Дергачівська районна організація партії "Відродження" задоволено частково:
- визнано протиправною та скасувано постанову Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області № 38 від 11.10.2015 р.;
- зобов'язано Дергачівську міську виборчу комісію Дергачівського району Харківської області зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом на посаду голови Дергачівської міської ради Дергачівського району Харківської області;
- зобов'язано Дергачівську міську виборчу комісію Дергачівського району Харківської області зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом у депутати у багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Дергачівської міської ради Дергачівського району Харківської області, як першого у списку, висунутого Дергачівського районною організацією партії "Відродження";
- в задоволенні решти позовних вимог відмовлено;
- встановлено судовий контроль за виконанням Дергачівською міською виборчою комісією Дергачівського району Харківської області постанови Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2015 по адміністративній справі № 820/10592/15;
- зобов'язано Дергачівську міську виборчу комісію Дергачівського району Харківської області надати до Харківського окружного адміністративного суду звіт про виконання постанови Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2015 по адміністративній справі № 820/10592/15 протягом 2 (двох) днів з дня проголошення постанови, а саме: до 15 години 00 хвилин 16 жовтня 2015 року.
Не погоджуючись з рішення суду першої інстанції в частині відмови в позовних вимогах Дергачівська районна організація партії "Відродження" подала апеляційну скаргу, в якій просила:
- задовольнити позовні вимоги щодо встановлення систематичного грубого порушення Дергачівською міською виборчою комісією Дергачівського району Харківської області Конституції України та Закону України "Про місцеві вибори";
- зобов'язання Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області зареєструвати кандидата на посаду голови Дергачівської міської ради, висунутого Дергачівською районною організацією ПАРТІЇ "ВІДРОДЖЕННЯ" ОСОБА_2.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, представника апелянта, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягають задоволенню з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що постановою Харківського окружного адміністративного суду від 04.10.2015 р. по справі № 820/10436/15, яка набрала законної сили, зобов'язано Дергачівську міську виборчу комісію зареєструвати ОСОБА_2 кандидатом на посаду Голови Дергачівської міської ради та кандидатом у депутати Дергачівської міської ради, як першого у виборчому списку.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 10.10.2015 р. по справі № 820/10592/15 визнано протиправною та скасовано постанови Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області № 38 від 11.10.2015 р., яка не оскаржувалась в частині задоволення даних позовних вимог.
Колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що, прийнявши оскаржувану постанову від 11.10.2015 р. № 38, Дергачівська міська виборча комісія Дергачівського району Харківської області фактично вчинила протиправні дії, що полягають у невиконанні судового рішення, чим грубо порушила ст. 124 Конституції України та гарантоване статтею 38 Конституції України право громадян вільно обирати та бути обраними до органів місцевого самоврядування та положення Законів України "Про місцеві вибори", що свідчить про одноразове грубе порушення комісією положень Конституції України та законів України.
Також, колегія суддів зауважує, що відповідно до постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 01.11.2013 р. № 15, при розгляді виборчих спорів суд розглядає справи за позовними заявами про встановлення фактів, якщо встановлення таких фактів передбачено законами про вибори.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено колегією суддів, що Законом України "Про місцеві вибори" та Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено встановлення судом факту порушення виборчою комісією Конституції України та законів України, таким чином не підлягають задоволенню вимоги апеляційної скарги про встановлення факту грубого систематичного порушення Дергачівською міською виборчою комісією Дергачівського району Харківської області Конституції України та Закону України "Про місцеві вибори".
Щодо апеляційних вимог про зобов'язання Дергачівської міської виборчої комісії Дергачівського району Харківської області зареєструвати кандидата на посаду голови Дергачівської міської ради, висунутого Дергачівською районною організацією ПАРТІЇ "ВІДРОДЖЕННЯ" ОСОБА_2 колегія суддів дійшла наступного висновку.
Статтею 25 Закону України "Про місцеві вибори" визначено, що територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та у порядку, передбачених цим та іншими законами України.
Відповідно до ч. 5 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори", міська, районна в місті (у містах, де утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія:
1) забезпечує підготовку та проведення виборів до відповідної ради;
2) утворює територіальні виборчі округи відповідно до цього Закону, встановлює їх межі
та єдину нумерацію;
3) надає правову, організаційну, методичну, технічну допомогу дільничним виборчим комісіям в частині їх діяльності, що стосується виборів депутатів міської, районної у місті ради, організовує навчання членів цих комісій з питань організації виборчого процесу;
4) реєструє кандидатів у депутати відповідно міської, районної у місті ради, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій політичних партій, представників, уповноважених осіб місцевих організацій партій - суб'єктів відповідного виборчого процесу, видає їм посвідчення;
5) розглядає питання щодо скасування рішення про реєстрацію кандидатів у випадках, передбачених цим Законом;
6) повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включених до виборчих списків кандидатів у депутати місцевих організацій партій;
7) затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах депутатів відповідної місцевої ради, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів, передає їх відповідним територіальним, дільничним виборчим комісіям;
8) вирішує питання щодо використання коштів на проведення відповідних місцевих виборів, розподіляє кошти між дільничними виборчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим використанням;
9) сприяє організації зустрічей кандидатів у депутати міської, районної у місті ради з виборцями;
10) забезпечує виготовлення бланків протоколів та іншої виборчої документації, а територіальна виборча комісія, яка утворює дільничні виборчі комісії, - також печаток, штампів і передає їх відповідним дільничним виборчим комісіям;
11) заслуховує інформацію відповідних територіальних, дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів до відповідної місцевої ради;
12) здійснює контроль за наданням списків виборців дільничними виборчими комісіями для загального ознайомлення та уточнення;
13) реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів, місцевих організацій партій - суб'єктів виборчого процесу на виборах до міської, районної у місті ради, від громадських організацій згідно із цим Законом;
14) здійснює контроль за використанням коштів виборчих фондів суб'єктів виборчого процесу на виборах до відповідної місцевої ради;
15) здійснює контроль за дотриманням встановленого цим Законом порядку проведення передвиборної агітації;
16) визнає голосування на виборчій дільниці недійсним у випадках, передбачених цим Законом;
17) встановлює підсумки голосування за кандидатів у депутати відповідних рад, результати виборів депутатів міської, районної у місті ради, здійснює офіційне опублікування результатів таких виборів;
18) реєструє обраних депутатів міської, районної у місті ради, повідомляє населення про зареєстрованих депутатів відповідної місцевої ради та основні відомості про них;
19) організовує проведення повторного голосування і повторних місцевих виборів у випадках, передбачених цим Законом;
20) розглядає звернення, заяви і скарги стосовно підготовки та проведення місцевих виборів до відповідної місцевої ради, приймає щодо них рішення;
21) забезпечує передачу на зберігання до відповідної державної архівної установи виборчої та іншої документації в порядку, встановленому Центральною виборчою комісією;
22) здійснює в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці контроль за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори в частині, що стосується виборів до міської, районної у місті ради, виборцями, дільничними виборчими комісіями, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, підприємствами, установами та організаціями (незалежно від форм власності), їх посадовими особами, місцевими організаціями партій - суб'єктами виборчого процесу, їх представниками та уповноваженими особами, кандидатами у депутати до відповідної ради, офіційними спостерігачами;
23) здійснює інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.
У містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради, міська територіальна виборча комісія крім повноважень, передбачених пунктами 1 - 23 цієї частини, розподіляє кошти між районними у місті територіальними виборчими комісіями, здійснює контроль за їх цільовим використанням.
Згідно з ч. 6 ст. 25 Закону України "Про місцеві вибори " міська територіальна виборча комісія, крім повноважень, визначених частиною п'ятою цієї статті, здійснює такі повноваження щодо виборів міського голови:
1) забезпечує підготовку та проведення виборів міського голови;
2) реєструє кандидатів на посаду міського голови, їх довірених осіб та видає їм посвідчення;
3) повідомляє населення про зареєстрованих кандидатів на посаду міського голови;
4) заслуховує інформацію дільничних виборчих комісій, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів;
5) затверджує текст виборчих бюлетенів по виборах міського голови, забезпечує виготовлення виборчих бюлетенів і передає їх дільничним виборчим комісіям;
6) сприяє організації зустрічей кандидатів на посаду міського голови з виборцями;
7) реєструє офіційних спостерігачів від кандидатів на посаду міського голови;
8) здійснює контроль за використанням кандидатами на посаду міського голови власних виборчих фондів відповідно до цього Закону;
9) встановлює підсумки голосування, результати виборів міського голови та визнає міського голову обраним;
10) реєструє обраного міського голову;
11) здійснює інші повноваження щодо виборів міського голови, передбачені цим Законом.
Частиною 7 статті 25 Закону України "Про місцеві вибори" встановлено, що районна в місті (у містах, де не утворені районні у місті ради) територіальна виборча комісія здійснює повноваження, передбачені пунктами 3, 11, 12, 15, 16, 20 - 23 частини п'ятої цієї статті, передає дільничним виборчим комісіям виборчі бюлетені, встановлює підсумки голосування з виборів депутатів міської ради у територіальних виборчих округах, утворених у межах районів у місті, закріплених ними за територіальними виборчими округами на території району в місті, та передає ці підсумки до відповідної міської територіальної виборчої комісії.
Районна в місті територіальна виборча комісія, крім повноважень, визначених відповідно пунктами 1 - 22 частини п'ятої цієї статті або абзацом першим цієї частини, під час проведення виборів міського голови встановлює підсумки голосування по виборах міського голови у відповідному виборчому територіальному окрузі та передає ці підсумки до відповідної міської територіальної виборчої комісії.
Суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що Дергачівська районна виборча комісія Дергачівського району Харківської області є районною виборчою комісією у місті, де не утворені районні у місті ради, а отже, у відповідності до приписів статті 25 Закону України "Про місцеві вибори", не має повноважень для реєстрації кандидатів у депутати та кандидатів на посаду Дергачівського міського голови.
Відповідно до ч.1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.
Доводи апеляційної скарги про не вирішення судом першої інстанції всіх заявлених позовних вимог, колегія суддів вважає необґрунтованими оскільки судом першої інстанції вирішені всі позовні вимоги заявлені позивачем та крім того з метою захисту порушених прав, суд вийшов за межі позовних вимог у відповідності до ч.2 ст. 11 КАС України. Однак в резолютивній частині рішення допустив описку у назві посади на яку висувається кандидат, що не впливає на вирішення справи по суті.
Позивач має право звернутися з заявою про усунення описки у порядку передбаченому ст. 169 КАС України.
Відповідно до ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним та обґрунтованим.
Таким чином, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції від 14.10.2015 р. відповідає вимогам ст. 159 КАС України, а тому відсутні підстави для її скасування та задоволення апеляційної скарги позивача.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги, з наведених вище підстав, висновків суду не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Дергачівської районної організації партії "Відродження" залишити без задоволення.
Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2015р. по справі № 820/10592/15 залишити без змін.
Ухвала є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя (підпис)Рєзнікова С.С. Судді (підпис) (підпис) Старостін В.В. Бегунц А.О. Повний текст ухвали виготовлений 17.10.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2015 |
Оприлюднено | 21.10.2015 |
Номер документу | 52410573 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Рєзнікова С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні