КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-13563/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Костенко Д.А.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
ПОСТАНОВА
Іменем України
"02" серпня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого суддів при секретарі ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2012 року в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»до Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва про скасування наказу про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки, визнання протиправними дій,
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «Грандіор»звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва про скасування наказу № 1321 від 25.07.2011 року про проведення позапланової документальної невиїзної перевірки, визнання дій протиправними.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2012 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з ухваленою постановою, Товариство з обмеженою відповідальністю «Грандіор»подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою задовольнити адміністративний позов.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга обґрунтована та підлягає задоволенню, а постанова суду першої інстанції -скасуванню із прийняттям нової про задоволення адміністративного позову.
Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції посилався на те, що документальна позапланова невиїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»була проведена Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва із дотриманням вимог податкового законодавства щодо порядку її проведення.
Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, начальником Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва ОСОБА_5 був виданий наказ від 25.07.2011 року № 1321 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ «Грандіор» з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період з 01.03.2011 року по 31.03.2011 року.
Наказ прийнято на підставі п.п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового Кодексу України, у зв'язку з неявкою позивача до податкового органу та ненаданням ним протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту ДПІ від 03.06.2011 року № 7056/10/23-611 інформації та документів з огляду на виявлення недостовірних даних, що містяться у податковій декларації за березень 2011 року.
За результатами перевірки був складений акт про результати позапланової документальної невиїзної перевірки № 922/23-6/37507676 від 26.07.2011 року.
Позивач вважає наказ від 25.07.2011 року № 1321 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки протиправним, а дії відповідача щодо проведення перевірки такими, що здійснені з порушенням вимог Податкового кодексу України.
Перевіряючи обґрунтованість позовних вимог та їх відповідність чинному законодавству, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі Конституції України та законів України.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Одним із способів здійснення податкового контролю підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України визначено перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до п. 79.1 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Згідно до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Відповідно до п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється якщо виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
Пунктом 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Підпунктом 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України встановлено, що документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, коли виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
З матеріалів справи вбачається, що 10.06.2011 року ТОВ «Грандіор»був отриманий запит ДПІ у Печерському районі м. Києва про надання інформації та її документальне підтвердження від 03.06.2011 року, на який листом від 15.06.2011 року № 0115-06/11 була направлена відповідь із копіями первинних, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують фінансово-господарські відносини, вид, обсяг операцій, що здійснювались в березні 2011 року. Зазначений лист отримано ДПІ у Печерському районі м. Києва 19.07.2011 року, про що свідчить штам реєстрації вхідної кореспонденції (а.с. 14).
З урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку про те, що наказ керівника органу державної податкової служби № 1321 від 25.07.2011 року про проведення невиїзної позапланової перевірки ТОВ «Грандіор»(код ЄДРПОУ 37507676) було прийнято без належних на то підстав, у зв'язку з чим є незаконним та підлягає скасуванню.
У відповідності до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
Так, колегією суддів встановлено, що ДПІ у Печерському районі м. Києва не було направлено та вручено Товариству з обмеженою відповідальністю «Грандіор»копію наказу на проведення перевірки, письмове повідомлення про дату та місце проведення перевірки, як це вимагає ст. 79 Податкового кодексу України.
За таких обставин, судова колегія встановила, що ДПІ у Печерському районі м. Києва не виконала умови ст. 79 Податкового кодексу України, що надають посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки, у зв'язку з чим її початок та подальше проведення є протиправними.
Стосовно визнання протиправними дій ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження ТОВ «Гандіор», закріпленого актом перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження ТОВ «Грандіор»від 25.07.2011 року № 5126/23-6/37507676, колегія суддів зазначає наступне.
Згідно вимог ст. 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців.
Згідно витягу із Єдиного державного реєстру ТОВ «Грандіор»знаходиться за адресою м. Київ, вул. Підвисоцького, 16 з 27.01.2011 року. При цьому, відомості щодо місцезнаходження позивача є підтвердженими у встановленому законом порядку, у зв'язку з чим у податкового органу були відсутні підстави перевіряти зазначені обставини, за наслідками чого складений акт від 25.07.2011 року.
Таким чином, колегія суддів прийшла також про протиправність дій ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо перевірки фактичного і юридичного місцезнаходження ТОВ «Грандіор».
Більш того, колегія суддів встановила, що посадовими особами ДПІ у Печерському районі м. Києва однією датою - 25.07.2011 року були складені акти одночасно про неможливість вручення ТОВ «Грандіор»акту невиїзної документальної перевірки, перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження, про неможливість вручення наказу про проведення документальної невиїзної перевірки, повідомлення про проведення документальної невиїзної перевірки.
Зазначені дії податкового органу є протиправними, не узгоджуються з вимогами Податкового кодексу України, у зв'язку з чим не можуть носити ніякого доказового характеру.
Крім того, відповідно до ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції може дослідити докази, які не досліджувалися у суді першої інстанції, з власної ініціативи або за клопотанням особі, які беруть участь у справі, якщо визнає обґрунтованими ненадання їх до суду першої інстанції або необґрунтовано відхиленими їх судом першої інстанції.
На запит суду апеляційної інстанції від ДПС у м. Києві надійшли матеріали перевірки за розглядом скарги ТОВ «Грандіор»від 22.12.2011 року. З листа ДПА у м. Києві від 20.01.2012 року № 804/7/14-011 ДПА у м. Києві вбачається, що розглянувши скаргу від Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»від 22.12.11 № 22-1 на дії посадових осіб ДПІ у Печерському районі м. Києва щодо проведення документальної невиїзної перевірки. 24.01.2012 року факти, що були викладені у ній, знайшли своє підтвердження в частині неправомірної організації та проведення невиїзної документальної перевірки ТОВ «Грандіор». Було встановлено, що при організації зазначеної перевірки посадовими особами ДПІ допущено порушення: п. 79.2 ст.79 Податкового кодексу України - не надіслано платнику та не вручено копію наказу на проведення перевірки та письмове повідомлення про дату та місце проведення такої перевірки; під час проведення перевірки ДПІ не врахована інформація, надана платником листом від 15.06.11 року № 0115-06/11 на письмовий запит ДПІ від 10.06.11 року № 8424/10/23-511; матеріали перевірки містять сумлінну інформацію, а саме про строк перевірки та її дати; не дотримано вимоги Методичних рекомендацій органів державної податкової служби по руйнуванню схем ухилення від оподаткування та формування доказової бази у справах про стягнення коштів отриманих за нікчемних угодами та Наказу ДПА України від 08.08.11 року № 475/ДСК «про продовження комплексної системи запобігання та протидії тонізації економіки»у частині збору доказової бази по виявлених порушеннях (висновок перевірки щодо нікчемних право чинів ґрунтується виключно на інформації бази даних).
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів прийшла до висновку про обґрунтованість адміністративного позову, у зв'язку з чим вважає постанову суду першої інстанції такою, що прийнята із порушенням норм матеріального права, без врахування всіх обставин.
Таким чином, суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права, а тому ухвалене ним судове рішення не можна вважати законним та обґрунтованим.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції невірно застосував норми матеріального права, неповно з'ясував обставини справи, у зв'язку з чим постанова підлягає скасуванню з ухваленням нової про задоволення адміністративного позову.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, колегія суддів,
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»- задовольнити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15 грудня 2012 року - скасувати.
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»- задовольнити.
Наказ начальника Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва № 1321 від 25.07.2011 року про проведення документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»- скасувати.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва щодо проведення позапланової документальної невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор», за результатами якої складений акт від 26.07.2011 року № 922/23-6/37507676.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва щодо перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю «Гандіор», закріпленого актом перевірки юридичного та фактичного місцезнаходження від 25.07.2011 року № 5126/23-6/37507676.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва щодо складання акту про неможливість вручення запиту на підприємство, повідомлення, наказу та повідомлення, про запрошення на підписання акту про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Грандіор»з питань правильності обчислення податкових зобов'язань та податкових зобов'язань та податкового кредиту за період з 01.03.2011 року по 31.03.2011 року від 25.07.2011 року № 5126/23-6/37507676 .
Повний текст постанови виготовлений 07 серпня 2012 року.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Хрімлі О.Г.
Судді: Ганечко О.М.
ОСОБА_3
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.08.2012 |
Оприлюднено | 22.10.2015 |
Номер документу | 52464778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Хрімлі О.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні