КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 380/86/15-а Головуючий у 1-й інстанції: Косович Т.П.;
Суддя-доповідач: Костюк Л.О.
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 жовтня 2015 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Костюк Л.О.;
суддів: Твердохліб В.А., Троян Н.М.;
за участю секретаря: Кінзерської Т.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційні скарги представника Приватного акціонерного товариства «Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство», Акціонерного товариства закритого типу «Тетіївагрохім», Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Дібрівка» - ОСОБА_4 та представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Володар»», Приватного орендного племінного підприємства «Еліта» - ОСОБА_5 на постанову Тетіївського районного суду Київської областівід 07липня 2015 року у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство», Акціонерного товариства закритого типу «Тетіївагрохім», Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Дібрівка», Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Володар»», Приватного орендного племінного підприємства «Еліта» до Тетіївської міської ради, третя особа на стороні відповідача Державне підприємство «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И Л А:
У 2015 році, позивачі звернулися до Тетіївського районного суду Київської області з позовом до Тетіївської міської ради про визнання протиправним та скасувати рішення 62 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року «Про затвердження генерального плану міста Тетієва». Свої позовні вимоги мотивували тим, що оскаржуваним рішенням порушуються їх права та інтереси, як господарюючих суб'єктів, земельні ділянки яких, без погодження із ними були внесені в межі міста Тетієва, внаслідок чого вони в майбутньому не зможуть розвивати господарську діяльність. Окрім того, посилаються на порушення процедури затвердження генерального плану міста.
В ході судового розгляду позивачі уточнили позовні вимоги і просили суд визнати протиправним та скасувати рішення 62 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року «Про затвердження генерального плану міста Тетієва» зі змінами, внесеними до нього рішенням 69 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 964 від 19.03.2014 року «Про внесення змін до рішення Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року «Про затвердження генерального плану міста Тетієва».
Постановою Тетіївського районного суду Київської областівід 07 липня2015 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, представники позивачів подали апеляційні скарги, в яких просять скасувати постанову суду першої інстанції як таку, що постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою позов задовольнити повністю.
Заслухавши суддю - доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, а постанова суду - скасуванню з таких підстав.
Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції скасовує її та ухвалює нове рішення, якщо визнає, що судом першої інстанції порушено норми матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи.
Проте, колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.
Встановлено судом першої інстанції, що позивачі Приватне акціонерне товариство «Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство» ( далі - ПАТ «Тетіївське РТП» ), Акціонерне товариство закритого типу «Тетіївагрохім» ( далі - АТ ЗТ «Тетіївагрохім»), Товариство з обмеженою відповідальністю «Агро-Дібрівка» (далі - ТОВ «Агро-Дібрівка») для ведення господарської діяльності використовують під цілісними майновими комплексами земельні ділянки, що розташовані на території Тетіївської міської ради за межами населеного пункту по вул. Ломоносова,1, Ломоносова,3, Дзержинського,31.
Згідно наданої представником зазначених вище позивачів довідки від 13 жовтня 2015 року № 115, встановлено, що на балансі ТОВ «Агро - Дібрівка», станом на 01 жовтня 2015 року рахується птиця в кількості 12 082 голів, з них: 11 240 голів курей та 842 голів гусей.
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Володар»» ( далі - ТОВ «СП «Володар»») є власником нежитлового приміщення, об'єкта бойні, загальною площею 1 848,6 кв.м. , який призначений для забою індиків і виробнича потужність забою якого становить 10,0 тонн м'яса на добу.
Право власності підтверджується копією витягу з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 21.01.2013 року, який розташований на земельній ділянці Тетіївської міської ради за межами населеного пункту площею 1,7114 га, що перебуває в оренді позивача на підставі договору оренди земельної ділянки від 20.04.2011 року, зареєстрованого в Управлінні Держкомзему у Тетіївському районі Київської області за № 322461014000581.
Відповідно до наданого представником позивача висновку судової експертизи від 13.10.2015 року № ЕД-1-1-241/15, будівельно - технічного експертного дослідження, проведеної за заявою від 28.09.2015 року директора ТОВ «СП «Володар»» про проведення експертного дослідження Генерального плану м. Тетіїв Київської області та земельної ділянки площею 1,7114 га з кадастровим № 3224610100:03:001:0037 по вул. Ломоносова ,2 в м. Тетіїв Київської області, яка використовується ТОВ «СП «Володар»» під розміщення підприємства по забою птиці, первинній переробці, зберіганню та реалізації сировини тваринного походження (бойні) - розташування в межах населеного пункту не допускається.
Позивач Приватного орендного племінного підприємства «Еліта» ( далі - ПОПП «Еліта» ), є власником тваринницької ферми в Тетіївському районі Київської області загальною виробничою потужністю 4 000 голів великої рогатої худоби. Зазначена тваринницька ферма розташовується на трьох окремих земельних ділянках, одна з яких загальною площею 28,48 га, оспорюваним рішенням відповідача була включена до меж міста Тетієва.
Тваринницька ферма складається із наступних господарських будівель і споруд:корівники по вул. Дзержинського, які розташовані на земельній ділянці із кадастровим номером 3224610100:05:013:0003, яка перебуває в користуванні у позивача на підставі договору оренди земельної ділянки від 28.02.2011 року, укладеного з Тетіївською районною державною адміністрацією, зареєстрованого в Управління Держкомзему у Тетіївському районі Київської області за № 322461014000041; нежитлова будівля по вул. Стефаника, 18, зерносклад по вул. Стефаника,18 б, вага на 30 тонн по вул. Стефаника,20 б, електропідстанція по вул. Стефаника,12 а, склад по вул. Стефаника,22, приміщення складу по вул. Стефаника,18 в, акумуляторна по вул. Стефаника,12, механічна майстерня по вул. Стефаника,14, приміщення зерноскладу по вул. Стефаника,18 а, котельня по вул. Стефаника,16, зерносклад на 250 тонн по вул. Стефаника,20 а, столярна майстерня по вул. Стефаника,20, які розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером 32246110100:06:019:0001, які використовуються позивачем на підставі договору оренди землі від 28.02.2011 року, зареєстрованого в Управлінні Держкомзему Тетіївському районі Київської області за № 3224611014000042; ангар по вул. Стефаника,32, зерносклад з ваговою 2,5 тонн по вул. Стефаника,38, склад будівельний по вул. Стефаника,36, що розташовані на земельній ділянці з кадастровим номером 3224610100:06:019:0002, що використовується ПОПП «Еліта» згідно договору оренди землі від 28.02.2011 року, зареєстрованого в Управлінні Держкомзему в Тетіївському районі № 322461014000046; земельна ділянка під господарськими дворами та будівлями з кадастровим номером 3224610100:05:013:0002, що передана в оренду позивачу на підставі договору від 28.02.2011 року, зареєстрованого Управлінні Держкомзему у Тетіївському районі за № 322461014000040.
Відповідно до наданого представником позивача висновку судової експертизи від 13.10.2015 року № ЕД-1-1-241/15, будівельно - технічного експертного дослідження, проведеної за заявою від 28.09.2015 року директора ПОПП «Еліта» про проведення експертного дослідження Генерального плану м. Тетіїв Київської області та земельної ділянки з кадастровим № 3224610100:07:006:0072 площею 14, 5948 га на території Тетіївської міської ради за межами населеного пункту, яка використовується ПОПП «Еліта» під розміщення тваринницької ферми (великої рогатої худоби від 1000 до 5000 голів) - здійснення житлової забудови на земельній ділянці не допускається.
З вище наведеного, наданих додаткових доказів представниками позивачів слід зазначити наступне.
Відповідно до Постанови КМУ № 808 від 28 серпня 2013 року затверджено перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять екологічну небезпеку.
Пунктом 23 наведеного переліку до об'єктів підвищеної екологічної безпеки у галузі тваринництва, птахівництва та рибництва віднесено: тваринницькі комплекси для вирощування свиней - 5 тисяч голів і більше, великої рогатої худоби - 2 тисячі голів і більше, хутрових тварин - 3 тисячі і більше, птиці - 60 тисяч кур - несучок і більше, 85 тисяч бройлерів і більше, м'ясокомбінати та м'ясопереробні підприємства.
Отже, здійснення державної екологічної експертизи є обов'язковим для зазначених вище видів господарської діяльності у зв'язку з тим, що вони становлять підвищену екологічну небезпеку та є обов'язковим для розроблення проектів генеральних планів населених пунктів, схем районного планування, відповідно до Ветеринарно - санітарних правил для боєнь, забійно - санітарних пунктів господарств та подвірного забою тварин затверджених Наказом Мінагрополітики України від 14.01.2004 року № 4, Постанови КМУ № 808 від 28 серпня 2013 року про затвердження переліку видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку та ст. 14 Закону України 45/95-ВР.
Щодо наданих пояснень представника відповідача - Тетіївської міської ради, на виконання Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 ( далі - Порядок 555 ) Тетіївською міською радою в місцевій газеті «Тетіївська земля» від 07 жовтня 2014 року проведена публікація згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань на сайті Тетіївської міської ради оприлюднено регуляторні акти ( з аналізом їх впливу ) та Генеральний план. З текстом даних регуляторних актів та аналізом регуляторного впливу також можна ознайомитись в Тетіївській міській раді про, що зазначено також на сайті.
14 листопада 2014 року міською радою опубліковано в місцевій газеті «Тетіївська земля» інформацію про оголошення скликання громадських слухань за проектом нового Генерального плану міста Тетієва, які відбулися 18 листопада 2014 року в приміщенні актової зали Тетіївської міської ради за адресою м. Тетіїв, вул. Комсомольська 5, початок слухань о 12 годині, реєстрація учасників слухань з 11:00 по 12:00.
Рішенням 62 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року затверджено Генеральний план міста Тетієва, відповідно до якого затверджено містобудівну документацію «Генеральний план міста Тетієва», розроблений Державним підприємством «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування»
05 грудня 2014 року в газеті «Тетіївська земля» здійснена публікація рішення Тетіївської міської ради № 881 від 27 листопада 2014 року «Про затвердження Генерального плану міста Тетієва».
Рішенням 69 сесії шостого скликання № 964 від 19 березня 2015 року внесено зміни до рішення Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року, а саме назву рішення викладено у наступній редакції: «Про затвердження містобудівної документації «Генеральний план міста Тетієва Тетіївського району Київської області».
Представник відповідача також звертав увагу на те, що 19 березня 2015 року Державним підприємством «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування» надано позитивний експертний звіт щодо розгляду містобудівної документації, на підставі укладено договору від 23 листопада 2011 року між Державним підприємством «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування» та Виконавчим комітетом Тетіївської міської ради № 2011-19, на виконання науково - проектних робіт. Предметом якого є розроблення (коригування ) в установленому законодавством порядку Генерального плану м. Тетієва, а також забезпечення отримання позитивного висновку виконавчого плану.
Отже, експертиза була проведена набагато пізніше після проведення громадських слухань і вже після затвердження містобудівної документації Генерального плану м. Тетієва відповідачем. Це також підтвердила у судовому засіданні представник Державного підприємства «Науково - дослідний і проектний інститут містобудування».
Слід звернути увагу також на те, що відповідачем не оприлюднювалося рішення про розроблення проекту містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками, що передує безпосередньо процесу розробки самого генерального плану, що взагалі ставить під сумнів законність розробки генерального плану, оскільки відповідно ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню.
Також, не були оприлюднені результати проведених громадських слухань щодо генерального плану, оскільки на сайті відповідача міститься виключно рішення відповідача про проведення громадських слухань та повідомлення про їх початок, але безпосередньо результати проведених громадських слухань не опубліковані, що є порушенням Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 25.05.2011 р.
Ще одним істотним порушенням при розробці генерального плану є також відсутність всіх необхідних погоджень генерального плану з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад з метою врегулювання питань лінування територій у приміських зонах.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, необхідно зазначити наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 173 Земельного кодексу України від 25.10.2001 року № 2768-III ( дала - ЗК України ), межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.
Згідно ч.2 ст. 173 ЗК України, межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.
Пунктом 2 ч.1 ст. 1та ч.1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року № 3038-VI( далі - Закон України № 3038-VI), генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку,планування, забудовита іншого використання території населеного пункту.
На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.
Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.
У складі генерального плану населенного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Генеральний план населенного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. (частина 2 ст. 17 Закону України № 3038-VI).
Частинами 5, 6, 7 ст. 17 Закону України № 3038-VI визначено, що виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками,організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.
Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя) щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.
Частиною 10 ст. 17 Закону України № 3038-VI, передбачено, що генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.
Також, відповідно до ч. 12 Закону України № 3038-VI,підлягають експертизі містобудівної документації на місцевому рівні виключно генеральні плани міст. Порядок проведення експертизи визначається Кабінетом Міністрів України.
Механізм і порядок виготовлення проекту землеустрою встановлюється Законом України «Про землеустрій » від 22.05.2003 року № 858-IV, Інструкцією про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками затверджена Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 року № 376, Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555, Порядком розроблення містобудівної документації Затверджений Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290.
Відповідно до ч.1 ст. 21 Закону України № 3038-VI, громадським слуханням підлягають розроблені установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.
Частинами 3, 4, 5 ст. 21 Закону України № 3038-VI передбачено, що сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи зобов'язані забезпечити: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та доступ до цієї інформації громадськості; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні (у разі її утворення); узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації нам місцевому рівні через погоджувальну комісію; оприлюднення результатів розгляду позицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення проектів генеральних планів, планів зонування територій, детальних планів територій здійснюється не пізніш як у місячний строк з дня їх надходження до відповідного органу місцевого самоврядування.
Оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості до відповідного органу місцевого самоврядування.
Частина 6 ст. 21 Закону України № 3038-VI визначає, що пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки,визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.
Згідно ч. 6 ст. 21 Закону України № 3038-V, пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати: повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; юридичні особи,об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, для якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території,щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею; представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.
Механізм проведення громадських слухань визначається порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, а саме: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555.
Цим Порядком № 555 також визначено проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації.
Слід зазначити також, щодо проходження генеральним планом екологічної експертизи.
Відповідно до ст. 13 Закону України «Про екологічну експертизу» від 09.02.1995 року № 45/95-ВР ( далі - Закону України № 45/95-ВР ), державна екологічна експертиза організовується і проводиться еколого - еспертними підрозділами, спеціалізованими установами, організаціями обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а на території Автономної Республіки Крим - органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, із залученням інших органів виконавчої влади. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, проводить державну екологічну експертизу стосовно об'єктів, рішення щодо затвердження (схвалення) яких приймається Кабінетом Міністрів України. Експертиза проектів будівництва проводиться відповідно до статті 31 Закону України № 3038-VI.
До проведення державної екологічної експертизи можуть у встановленому порядку залучатися фахівці інших установ, організацій і підприємств, а також експерти міжнародних організацій.
Здійснення державної екологічної експертизи є обов'язковим для видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, і центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.
Пунктом 2 частини 1 статті 14 Закону України № 45/95-ВР передбачено, що державній екологічній експертизі підлягають проекти генеральних планів населених пунктів, схем районного планування.
Відповідно до положень п.1 ч. 1 ст. 23 Закону України № 45/95-ВР, місцеві ради в межах відповідної території у порядку, встановленому цим Законом та іншими законодавчими актами: приймають рішення і організують у разі необхідності проведення екологічної експертизи.
Пунктом 5, 6 Порядку проведення експертизи містобудівної документації Затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 548 під час проведення експертизи визначається відповідність змісту містобудівної документації законодавству, будівельним нормам, державним стандартам і правилам, рішенням органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з питань планування і забудови територій, а також вимогам завдань з розроблення містобудівної документації.
Під час проведення експертизи враховуються результати розгляду проектів містобудівної документації відповідною архітектурно-містобудівною радою, зокрема висновки (за відповідним напрямом) органів земельних ресурсів, охорони культурної спадщини, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, державної санітарно-епідеміологічної служби, природоохоронного та інших органів, яким відповідно до закону належать повноваження щодо розгляду містобудівної документації.
Відповідно до п. 2 Ветеринарно - санітарних правил для боєнь, забійно-санітарних пунктів господарств та подвірного забою тварин, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики, Державним департаментом ветеринарної медицини № 4 від 14.01.2004 р., бойня - забійне підприємство будь-якої форми власності, яке відповідає чинним ветеринарно-санітарним вимогам і призначене для забою тварин (птиці), первинної переробки, зберігання та реалізації сировини тваринного походження.
Відповідно до п. 4.1. вищезазначених правил бойню розміщують поза населеним пунктом на відстані не менше 1000 м до тваринницьких приміщень з підвітряного боку до пануючих вітрів. Вона повинна мати визначену санітарну зону, підвищений рельєф ділянки з пологими схилами.
Для того, щоб включити земельні ділянки, на яких знаходиться об'єкт підвищеної екологічної небезпеки, в межі населеного пункту (м. Тетієва), необхідно щоб це узгоджувалось із всіма інуючими вимогами екологічного законодавства, ветеринарними та санітарними нормами.
Визначити це можливо виключно за допомогою проведення екологічної експертизи.
Таким чином, генеральні плани населених пунктів в обов'язковому порядку підлягають екологічній експертизі і не можуть бути затверджені без її проведення, оскільки це може завдати шкоди навколишньому природному середовищу та порушити норми законодавства в цій сфері (ст. 14 ЗУ «Про екологічну експертизу»)
Слід зазначити, що судом першої інстанції не звернуто уваги на доводи позивачів щодо необхідності проведення екологічної експертизи генерального плану та не надано їм належної правової оцінки.
Таким чином, суд першої інстанції дійшов неправильного висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до статті 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України , кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу .
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України , в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Отже, поряд з тим, що на суб'єкта владних повноважень, у випадку, якщо він є відповідачем в адміністративній справі, покладено обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, Кодексом адміністративного судочинства України на кожну сторону, в не залежності від того чи є вона суб'єктом владних повноважень, покладено обов'язок щодо доведення обставин на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Зі змісту ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повного та всебічного з'ясування обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Таким чином, оскільки суд першої інстанції не повно встановив обставини у справі, його висновки не відповідають обставинам справи, судове рішення ухвалене з порушенням норм матеріального права, тому постанова Окружного адміністративного суду м.Києва від 20 серпня 2015 року підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 2, 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційні скарги представника Приватного акціонерного товариства «Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство», Акціонерного товариства закритого типу «Тетіївагрохім», Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Дібрівка» - ОСОБА_4 та представника Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство «Володар»», Приватного орендного племінного підприємства «Еліта» - ОСОБА_5 - задоволити.
Постанову Тетіївського районного суду Київської областівід 07липня 2015 року - скасувати.
Адміністративні позови Приватного акціонерного товариства «Тетіївське ремонтно-транспортне підприємство», Акціонерного товариства закритого типу «Тетіївагрохім», Товариства з обмеженою відповідальністю «Агро-Дібрівка», Товариства з обмеженою відповідальністю «Сільськогосподарське підприємство«Володар»», Приватного орендного племінного підприємства «Еліта» до Тетіївської міської ради, третя особа на стороні відповідача Державне підприємство «Науково-дослідний і проектний інститут містобудування» про визнання протиправним та скасування рішення - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення 62 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року «Про затвердження генерального плану міста Тетієва» зі змінами, внесеними до нього рішенням 69 сесії шостого скликання Тетіївської міської ради № 964 від 19.03.2014 року «Про внесення змін до рішення Тетіївської міської ради № 881 від 27.11.2014 року «Про затвердження генерального плану міста Тетієва».
Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, проте на неї може бути подана касаційна скарга до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складення цієї постанови у повному обсязі, тобто з 20 жовтня 2015 року.
Головуючий суддя:
Судді:
Повний текст ухвали виготовлено - 19 жовтня 2015 року.
Головуючий суддя Костюк Л.О.
Судді: Твердохліб В.А.
Троян Н.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2015 |
Оприлюднено | 21.10.2015 |
Номер документу | 52464946 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Костюк Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні