ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м.Житомир , майдан Путятинський , 3/65 тел.(0412) 48-16-02
УХВАЛА
іменем України
"24" червня 2011 р. Справа № 2а-154
номер рядка статистичного звіту 10.3.1
Колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Мацького Є.М.
суддів: Котік Т.С.
ОСОБА_1,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області на постанову Ємільчинського районного суду Житомирської області від "22" березня 2011 р. у справі № 2а-154 за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії ,
ВСТАНОВИЛА:
Постановою Ємільчинського районного суду Житомирської області від 22 березня 2011 року позов задоволено частково.
Визнано бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області щодо відмови в нарахуванні ОСОБА_3 пенсії відповідно до ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» - протиправною.
Зобов’язано управління Пенсійного фонду в Ємільчинському районі Житомирської області здійснити нарахування та виплатити ОСОБА_3 доплату до пенсії в розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» виходячи з розміру , встановленого ст. 28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" як особі, що має статус "дитина війни" з 2 вересня 2010 року ( шестимісячний термін звернення до суду ) по 2 березня 2011 року (час звернення до суду), за виключенням сум фактично проведених виплат.
В апеляційній скарзі управління Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області просить постанову суду скасувати. Зазначає, що фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» , здійснюється за рахунок Державного бюджету, а кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України, а тому фонд не є належним відповідачем у справі.
Розглянувши справу та перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах, передбачених ст. 195 КАС України, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.
Як було встановлено судом, позивач є дитиною війни в розумінні ст. 1 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» і відповідно до ст. 6 цього ж Закону має право на державну соціальну підтримку у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком.
З матеріалів справи вбачається нарахування та виплата коштів проводилася у розмірах, встановлених п.8 постанови КМ України від 28.05.08р. №530 В«Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадянВ» .
Державні соціальні гарантії дітям війни встановлені Законом України В«Про соціальний захист дітей війниВ» та не можуть бути обмежені іншими нормативно-правовими актами.
Частиною 3 ст.22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсяг існуючих прав і свобод.
Відповідно до ст.8 КАС України - суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про те, що права позивача порушені та підлягають відновленню.
Доводи апеляційної скарги про те, що Пенсійний фонд не може проводити виплату спірних сум, оскільки такі кошти є бюджетними, та їх не вистачає на фінансування видатків, передбачених ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни", а кошти Пенсійного фонду України не включаються до складу Державного бюджету України, є необґрунтованими.
Відповідно до Положення „Про Пенсійний фонд України", затвердженого Указом Президента України №121/2001 від 01.03.2001 року саме на територіальні управління Пенсійного фонду України покладені такі функції і питання фінансування цих видатків не є предметом цього спору.
Вихідним критерієм обрахунку доплати до пенсії дітям війни виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої, згідно ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-яких інших нормативно-правових актів, які б визначали механізм обрахування мінімальної пенсії за віком або встановлювали її розмір, немає. А відтак, положення ч.3 ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною 1 цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, не є перешкодою для застосування даної величини для обрахування доплат, передбачених ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни", а тому, доводи апеляційної скарги щодо неправильного застосування вище вказаних норм, є безпідставними.
З урахуванням викладеного, підстави для скасування постанови суду відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 200, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області залишити без задоволення, а постанову Ємільчинського районного суду Житомирської області від "22" березня 2011 р. без змін.
Ухвала набирає чинності з моменту її постановлення і оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя Є.М. Мацький
судді: Т.С. Котік
ОСОБА_1
Роздруковано та надіслано:
1- в справу
2 - позивачу ОСОБА_3 с.Мокляки,Ємільчинський район, Житомирська область,11240
3- відповідачу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Ємільчинському районі Житомирської області вул. Леніна, 45,смт. Ємільчине,Ємільчинський район, Житомирська область,11200
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2011 |
Оприлюднено | 04.11.2015 |
Номер документу | 52947671 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Мацький Є.М.
Адміністративне
Київський районний суд м. Сімферополя
Кукта Максим Валерійович
Адміністративне
Великобілозерський районний суд Запорізької області
Круговой Валерій Олексійович
Адміністративне
Оратівський районний суд Вінницької області
Романчук Руслана Вікторівна
Адміністративне
Чемеровецький районний суд Хмельницької області
Назарчук Роман Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні