Постанова
від 08.07.2011 по справі 2а-314/11
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



10002, м.Житомир , майдан Путятинський , 3/65 тел.(0412) 48-16-02

ПОСТАНОВА

іменем України

"08" липня 2011 р. Справа № 2а-314/11

номер рядка статистичного звіту 10.3.1

Колегія суддів Житомирського апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді Мацького Є.М.

суддів: Жизневської А.В.

ОСОБА_1,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області на постанову Зарічненського районного суду Рівненської області від "03" березня 2011 р. у справі № 2а-314/11 за позовом ОСОБА_3 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною і зобов"язання вчинити дії ,

ВСТАНОВИЛА:

В лютому 2011 року ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом до УПФУ в Зарічненському районі Рівненської області про визнання протиправними його бездіяльності у нездійсненні перерахунку та невиплати належних їй сум щомісячної соціальної державної допомоги як дитині війни у розмірі 30% мінімальної пенсії за віком та зобов'язання відповідача здійснити перерахунок призначених виплат згідно ст.6 Закону України " Про соціальний захист дітей війни", виходячи з розміру 30 % мінімальної пенсії за віком, розрахованої відповідно до ст.28 Закону України " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" і виплатити їй як дитині війни суми щомісячної державної соціальної допомоги за останні шість місяців, що передують дню звернення до суду.

Постановою Зарічненського районного суду Рівненської області від 03 березня 2011 року позов задоволено.

Визнано протиправними дії управління Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області щодо виплати ОСОБА_3 з 9.08.2010 року соціальної допомоги в розмірі меншому, ніж визначено Законом України „Про соціальний захист дітей війниВ» .

Зобов’язано управління Пенсійного фонду в Зарічненському районі Рівненської області провести перерахунок підвищення до пенсії та виплатити ОСОБА_3 з 9.08.2010 року надбавку до пенсії відповідно до Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» .

В апеляційній скарзі управління Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області просить постанову суду скасувати. Зазначає, що фінансування витрат, пов’язаних з реалізацією Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» , здійснюється за рахунок Державного бюджету, а кошти Пенсійного фонду не включаються до складу Державного бюджету України, а тому фонд не є належним відповідачем у справі.

Розглянувши справу та перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції в межах, передбачених ст. 195 КАС України, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 6 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Як було встановлено судом, позивач є дитиною війни в розумінні ст. 1 Закону України В«Про соціальний захист дітей війниВ» і відповідно до ст. 6 цього ж Закону має право на державну соціальну підтримку у вигляді підвищення до пенсії в розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком.

З матеріалів справи вбачається нарахування та виплата коштів проводилася у розмірах, встановлених п.8 постанови КМ України від 28.05.08р. №530 В«Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадянВ» .

Державні соціальні гарантії дітям війни встановлені Законом України В«Про соціальний захист дітей війниВ» та не можуть бути обмежені іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 3 ст.22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсяг існуючих прав і свобод.

Відповідно до ст.8 КАС України - суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до обґрунтованого висновку про те, що права позивача порушені та підлягають відновленню.

Доводи апеляційної скарги про те, що Пенсійний фонд не може проводити виплату спірних сум, оскільки такі кошти є бюджетними, та їх не вистачає на фінансування видатків, передбачених ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни", а кошти Пенсійного фонду України не включаються до складу Державного бюджету України, є необґрунтованими.

Відповідно до Положення „Про Пенсійний фонд України", затвердженого Указом Президента України №121/2001 від 01.03.2001 року саме на територіальні управління Пенсійного фонду України покладені такі функції і питання фінансування цих видатків не є предметом цього спору.

Вихідним критерієм обрахунку доплати до пенсії дітям війни виступає мінімальна пенсія за віком, розмір якої, згідно ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-яких інших нормативно-правових актів, які б визначали механізм обрахування мінімальної пенсії за віком або встановлювали її розмір, немає. А відтак, положення ч.3 ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною 1 цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, не є перешкодою для застосування даної величини для обрахування доплат, передбачених ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни", а тому, доводи апеляційної скарги щодо неправильного застосування вище вказаних норм, є безпідставними.

Однак, визнавши неправомірними дії відповідача щодо неналежного нарахування і виплати грошової допомоги, а також зобов'язавши останнього провести перерахунок та виплату ОСОБА_3 коштів передбачених ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" з 9.08.2010 року і на майбутнє, суд першої інстанції не врахував, що захисту відповідно до норм ст. 3 КАС України підлягають лише порушені права, свободи та інтереси фізичних осіб. Спосіб захисту порушеного права, як зобов’язання вчинити певні юридичні дії у майбутньому не передбачений чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, постанова суду в названій частині підлягає скасуванню, з прийняттям нової - про відновлення порушеного права позивача на отримання доплат передбачених вищезазначеним законом в межах, визначених ст.99 КАС України, за період з 9 серпня 2010 року по 9 лютого 2011 року.

Керуючись ст.ст. 195,197,202 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу управління Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області задовольнити частково.

Постанову Зарічненського районного суду Рівненської області від 3 березня 2011 року в частині відновлення порушеного права ОСОБА_3 з 9.08.2010 року і на майбутнє скасувати, та прийняти нову постанову

Визнати протиправними дії управління Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області щодо виплати ОСОБА_3 з 9.08.2010 року по 9.02.2011 р. соціальної допомоги в розмірі меншому, ніж визначено Законом України „Про соціальний захист дітей війниВ» .

Зобов’язати управління Пенсійного фонду в Зарічненському районі Рівненської області провести перерахунок підвищення до пенсії та виплатити ОСОБА_3 за період з 9.08.2010 року по 9.02.2011 р. надбавку до пенсії відповідно до Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» .

В решті постанову залишити без змін.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Є.М. Мацький

судді: А.В. Жизневська

ОСОБА_1

Роздруковано та надіслано:

1- в справу

2 - позивачу ОСОБА_4 с.Кухче,Зарічненський район, Рівненська область,34034

3- відповідачу ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Зарічненському районі Рівненської області вул. Л.Українки, 3,смт.Зарічне,Зарічненський район, Рівненська область,34000

СудЖитомирський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2011
Оприлюднено04.11.2015
Номер документу52948037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-314/11

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Куцан В. М.

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Куцан В. М.

Ухвала від 19.01.2011

Адміністративне

Сокирянський районний суд Чернівецької області

Побережна О. Д.

Ухвала від 10.03.2011

Адміністративне

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Федіна А. В.

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Прижигалінська Т. В.

Ухвала від 31.05.2011

Адміністративне

Городоцький районний суд Львівської області

Малахова-Онуфер А. М.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Постанова від 08.07.2011

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 27.01.2011

Адміністративне

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Новік Л. М.

Ухвала від 21.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні