Постанова
від 02.11.2015 по справі 815/4542/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4542/15

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2015 року

16год.50хв.

Зала судових засідань №19

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

За участю секретаря - Торубка М.А.

За участю сторін:

Від позивача: ОСОБА_1- за довіреністю

Від відповідача: не з'явився

Від третьої особи: ОСОБА_2 - за довіреністю

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_3 до державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі, ОСОБА_4, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_5, Реєстраційної служби Кілійського районного управління юстиції Одеської області про визнання протиправними дій та визнання нечинними Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява ОСОБА_3, в якій позивач просить суд визнати протиправними дії державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 щодо формування та видачі Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року; визнати нечинними з моменту їх видачі ОСОБА_1 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відділом Держземагентства у Кілійському районі Одеської області видано: витяг НВ 5101730412015 від 31.01.2015 року, витяг НВ 5102008122015 від 04.06.2015 року, витяг НВ 5102049682015 від 23.06.2015 року з Державного земельного кадастру про земельну ділянку кадастровий № 5122310100:02:008:0042 на запит ОСОБА_5. Вказані витяги надано для реєстрації договору оренди земельної ділянки, що розташована за адресою: м. Кілія, вул. 23 річниці Жовтня, 29, у Реєстраційній службі Кілійського районного управління юстиції.

На думку позивача, зазначені витяги видано з порушенням статті 22 Закону України «Про державний земельний кадастр» та вони підлягають визнанню нечинними у зв'язку з тим, що договір оренди земельної ділянки між ОСОБА_5 та Кілійською міською радою укладався у 2005 році та на той час кадастровий номер земельній ділянці не присвоювався, для видачі вищевказаних витягів необхідно було виготовити Технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі. При цьому, невід'ємною частиною Технічної документації є ОСОБА_6 приймання-передачі межових знаків на зберігання. У вказаному ОСОБА_6 повинні бути проставлені підписи користувача земельної ділянки, підписи користувачів (власників) суміжних земельних ділянок, підпис виконавця робіт з виготовлення Технічної документації та підпис представника міської ради. Позивач є користувачем суміжної земельної ділянки з кадастровим №5122310100:02:008:0013, що розташована під належними позивачу об'єктами нерухомості та знаходиться за адресою: м. Кілія, вул. 23 річниці Жовтня, 29а. ОСОБА_3 не надавав згоди на відсутність претензій та не підписав акт приймання-передачі межових знаків на зберігання.

Крім того, реєструючи земельну ділянку та присвоюючи їй кадастровий номер 5122310100:02:008:0042, державний кадастровий реєстратор не прийняв до уваги, що вказана земельна ділянка на 200 кв.м. накладається на земельну ділянку кадастровий номер 5122310100:02:008:0013, яка перебуває в користуванні позивача, що є порушенням статті 22 Закону України «Про державний земельний кадастр» та Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої Наказом Держкомзему від 18.05.2010р. №376. У витягу від 31.01.2015р. відповідачем протиправно вказано площу земельної ділянки - 0,1386га, в подальшому 04.06.2015р. видано неналежний ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,1179га, але після закриття 15.06.2015р. кримінальної справи 23.06.2015р. відповідач видала знов ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 0,1386га, внаслідок чого має місце накладення на зареєстровану за позивачем земельну ділянку площею 0,0207га.

Позивач вважає дії державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 щодо формування та видачі означених Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку протиправними, ОСОБА_1 такими, що підлягають визнанню нечинними, що стало підставою для звернення до суду з позовом.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги із викладених вище підстав підтримав у повному обсязі та просив задовольнити позов.

Відповідач в судове засідання 26.10.2015р. не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду був повідомлений належним чином та завчасно. Надав до суду письмові заперечення, в яких просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що 27.01.2015 року гр.ОСОБА_5 ОСОБА_7 кадастровому реєстратору ОСОБА_4 II.А. було подано заяву про державну реєстрацію земельної ділянки, яка була зареєстрована за № ЗВ-5101870262015. Також заявником разом з технічною документацією на реєстрацію земельної ділянки подавався договір оренди земельної ділянки, зареєстрований 10.04.2007р. за № 040752200008 в Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії «Центр державного земельного кадастру». Під час розгляду заяви та доданої до неї технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка надана ФОП ОСОБА_5 для розміщення, експлуатації, обслуговування основних та допоміжних будівель і споруд магазину-складу за адресою: вул. 23 річниці Жовтня, 29, м. Кілія, Кілійський район, Одеська область було встановлено, що реєстрація земельної ділянки має здійснюватись з обраним функціоналом «реєстрація земельної ділянки з існуючим договором оренди без кадастрового номера». Договір оренди, який зареєстрований від 10.04.2008 р. за № 040752200008 в Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії «Центр державного земельного кадастру» на площу 0,1386 га складений на підставі рішення Кілійської міської ради від 06.12.2006 p. № 128-V-9 «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки суб'єкту підприємницької діяльності - фізичній особі ОСОБА_5 за адресою м. Кілія, "вул. 23-річниці Жовтня» є чинним, так як інша інформація щодо внесення будь-яких змін до договору оренди до відділу не надходила. Також замовником додатково надано копію технічної документації по перенесенню в натурі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із довгострокову оренду терміном на 49 років СПД-ФО ОСОБА_5 для розміщення експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу на території Кілійської міської ради, розроблену ТОВ «Одеський регіональний центр землеустрою та оцінки земель» у 2006 році.

Стосовно перетину земельної ділянки 5122310100:02:008:0042 (ОСОБА_5В.) площею 0,1386 га з земельною ділянкою 5122310100:02:008:0013 (ОСОБА_3В.) площею 0,2444 га відповідач вказує, що на земельну ділянку з кадастровим номером 5122310100:02:008:0013 (ОСОБА_3В.) площею 0,2444 га відсутні будь-які правовстановлюючі документи. За ОСОБА_3 згідно земельно-облікової документації Відділу наявна у користуванні, на правах оренди на підставі договору оренди від 26.04.2005 року № 040552200219 зареєстрованого у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії «Центр державного земельного кадастру», земельна ділянка загальною площею 0,2237 га. Договір також є чинним, при цьому, земельна ділянка, загальною площею 0,2237 га, яка знаходиться у користуванні ОСОБА_3 та земельна ділянка, загальною площею 0,1386 га, яка знаходиться у користуванні ОСОБА_5 на підставі вищезазначених існуючих та діючих договорів оренди не мають перетинів між собою. Правовстановлюючі документи на користування земельною ділянкою на площу 0,2444 га, а також землевпорядна документація на зазначену площу, на підставі якої в ДЗК у 2009 році був присвоєний кадастровий номер 122310100:02:008:0013, у Відділі відсутні. Отже на підставі вищезазначеного, Державним кадастровим реєстратором було прийняте рішення провести державну реєстрацію земельної ділянки загальною площею 0,1386 га в ОСОБА_7 земельному кадастрі та надати витяг з Державного земельного кадастру, а отже позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Представник третьої особи /ОСОБА_5/, в судовому засіданні у задоволенні позову просив відмовити, надав до суду письмові заперечення. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що нез'явлення належним чином повідомлених користувачів суміжних земельних ділянок або їх відмова від підпису на акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання не є підставою для того, щоб вважати цей акт, та всю документацію в цілому, такими, що не відповідають закону. Крім того позивачем не надано доказів, які б свідчили про те, що суміжні ділянки накладаються одна на одну. ОСОБА_5 є користувачем вищевказаної земельної ділянки з 2007 року на підставі договору оренди землі, укладеного з Кілійською міською радою 10.04.2007р. на 49 років для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу. Зазначений договір був зареєстрований у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії ЦДЗК, про що у ОСОБА_7 реєстрі земель вчинено запис від 10.04.2007р. №040752200008. В подальшому, земельній ділянці був присвоєний кадастровий номер 5122310100:02:008:0042. Отже, в ОСОБА_7 земельному кадастрі містяться достовірні відомості про земельну ділянку №5122310100:02:008:0042. Таким чином, державний кадастровий реєстратор діяла у межах та у спосіб, передбачений діючим законодавством, а отже підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Представник третьої особи /Реєстраційної служби Кілійського районного управління юстиції в Одеській області/ в судове засідання не з'явився, був повідомлений належним чином та завчасно, надав до суду заяву (вх.№ЕП/1546/15 від 18.08.2015 року), в якій просив суд справу розглянути за його відсутності, проти позовних вимог не заперечує.

В судових засіданнях 12.10.2015р. та 26.10.2015р. представники сторін та третьої особи підтримали наведені позиції по суті спору.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення учасників судового процесу, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що 26.04.2005 року Кілійською міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_3 (Орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з земель житлової та громадянської забудови яка знаходиться у м. Кілія по вул. 23 річниці Жовтня №29-а. Пунктом 2 означеного договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 2237 га у тому числі 0,2237 га з земель житлової та громадянської забудови. Згідно пункту 3, 4 на земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна складські приміщення, магазин, а також інші об'єкти інфраструктури під будівлями і спорудами - 0, 083 га, під проїздами, проходами, і площадками - 0, 1434 га. Земельна ділянка передається в оренду разом з складськими приміщеннями і магазином. Строк дії договору 49 років.

Згідно акту від 22.01.2005 року на виконання рішення Кілійської міської ради від 20.01.2005 року №580 ХХV сесії IV було проведено встановлення в натурі меж земельної ділянки загальною площею 0, 2237 га за адресою м. Кілія, вул.. 23-річчя Жовтня, 29/а, відведеної суб'єкту підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_3 для розміщення експлуатації та обслуговування основних і допоміжних будівель та споруд складських приміщень і магазину. Акт підписаний директором ТОВ «Одеський регіональний центр землеустрою», Кілійським міським головою, в.о. начальника Кілійського районного відділу земельних ресурсів, землекористувачем, суміжними власниками землі та землекористувачами та Кілійською міською радою.

26.04.2005 року було складено та підписано акт приймання-передачі земельної ділянки площею 0, 2237 га із земель житлової та громадянської забудови яка знаходиться у м. Кілія по вул. 23 річниці Жовтня №29-а для розміщення експлуатації та обслуговування основних і допоміжних будівель та споруд складських приміщень і магазину, а суб'єкт підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_3 прийняв в оренду строком на 49 років вищевказану земельну ділянку.

На підставі рішення №128-V-9 від 06.12.2006 року «Про затвердження проекту землеустрою та надання земельної ділянки суб'єкту підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_5 за адресою м. Кілія, вул. 23-ї річниці Жовтня» в 2006 році ОСОБА_5 розроблено технічну документацію по перенесенню в натурі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду строком на 49 років суб'єкту підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_5 для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу на території Кілійської міської ради Кілійського району Одеської області.

11.12.2006 року було проведено встановлення в натурі меж земельної ділянки загальною площею 0, 1386 га за адресою м. Кілія, вул. 23-річчя Жовтня, 29, відведеної суб'єкту підприємницької діяльності-фізичній особі ОСОБА_5 для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу про що складено акт встановлення (відведення) в натурі меж земельної ділянки. Акт підписаний директором ТОВ «Одеський регіональний центр землеустрою», Кілійським міським головою, в.о. начальника Кілійського районного відділу земельних ресурсів, землекористувачем, Кілійською міською радою, при цьому акт не був підписаний суміжним землекористувачем ОСОБА_3, про що складено акт б/д (а.с.190).

24.01.2007р. був складений ОСОБА_6 встановлення в натурі меж земельної ділянки, що надається в довгострокову оренду ФОП ОСОБА_5, що не був підписаний ОСОБА_3 (відмовився від підписання), з огляду чого було проведено визначення та встановлення меж земельної ділянки площею 0,1386га без погодження позивача як суміжного землекористувача.

10.04.2007 року між Кілійською міською радою (Орендодавець) та ОСОБА_5 (Орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з земель житлової та громадянської забудови яка знаходиться у м. Кілія по вул.. 23 річниці Жовтня №29. Пунктом 2 означеного договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0, 1386 га , у тому числі 0,1386 га з земель житлової та громадянської забудови. Згідно пункту 3, 4 на земельній ділянці знаходиться основні та допоміжні будівлі та споруди магазину складу. Строк дії договору 49 років.

На виконання умов договору головою Кілійської міської ради та СПД - ФО ОСОБА_5 10.04.2007 року підписаний акт приймання-передачі ділянки в оренду загальною площею 0, 1386 га. з земель житлової та громадянської забудови яка знаходиться у м. Кілія по вул. 23 річниці Жовтня №29.

Матеріалами справи підтверджується та не заперечується відповідачем та ОСОБА_5, що земельні ділянки позивача та третьої особи межують одна з одною.

25.04.2007р. ОСОБА_5 подав заяву Кілійському міському голові про зупинення права оренди на частину земельної ділянки площею 0,0207га за вказаною адресою та внесення відповідних змін до договору оренди.

Одночасно (25.04.2007р.) ОСОБА_3 подав на ім'я Кілійського міського голови заяву про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення в довгострокову оренду земельної ділянки 0,0207га, подавши план розподілу земельних ділянок з погодженнями та пославшись на перепогодження суміжної межі земельної ділянки по вул. 23 річниці Жовтня, 29 у м.Кілія з ОСОБА_5

30.06.2007 року СПД-ФО ОСОБА_5 звернувся з заявою до Кілійського міського голови про припинення користування частиною земельної ділянки площею 0,0207 по вул. 23-ї річниці Жовтня, 29 наданої для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу на території Кілійської міської ради Кілійського району Одеської області, та з заявою в якій просив розробити технічну документацію по інвентаризації земельної ділянки, наданої в довгострокову оренду строком на 49 років для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу, загальною площею 0,1179 га на території Кілійської міської ради, Кілійського району, Одеської області за адресою: вул.. 23-ї річниці Жовтня, 29, м. Кілія.

26.06.2007 року рішенням Кілійської міської ради №311-V-17, яка розглянула заяву ПП ОСОБА_5, схему розподілу земельної ділянки по вул. 23 річ. Жовтня, 29, договір оренди земельної ділянки від 10.04.2007 року №040752200008, вирішено: припинити право користування частиною земельної ділянки площею 0,0207га по вул. 23 річн. Жовтня, 29 СПД ФО ОСОБА_5, що була надана йому для розміщення, експлуатації і обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу, згідно наданої заяви, внести зміни у договорі оренди земельної ділянки по вул.23 річн. Жовтня, 29, що зареєстрований у Кілійському районному відділі Одеської регіональної філії Центру державного земельного кадастру за №040752200008 від 10.04.2007 року, та зобов'язано СПД ФО ОСОБА_5 виготовити технічну документацію на земельну ділянку загальною площею 0,1179га по вул.23 річн. Жовтня, 29 для розміщення, експлуатації і обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу.

20.09.2007р. Кілійською міськрадою прийняте рішення №395-V-20, яким затверджено технічну документацію по інвентаризації земельної ділянки, що надано в оренду ФОП ОСОБА_5, вирішено надати йому в оренду на 49 років земельну ділянку площею 0,1179га та зобов'язано ФОП ОСОБА_5 укласти з міськрадою договір оренди земельної ділянки.

22.01.2008р. Кілійська міська рада прийняла рішення про надання згоди на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,2444га по вул.23 річниці Жовтня,29 ФОП ОСОБА_3 для передачі в довгострокову оренду.

В подальшому 23.06.2009р. Кілійською міськрадою прийняте рішення №664- V-40, яким затверджено проект землеустрою щодо відведення позивачу земельної ділянки площею 0,2444га в оренду на 49 років, вирішено передати йому цю земельну ділянку в оренду та доручено підготувати до укладення з ФОП ОСОБА_3 договір оренди земельної ділянки, який затвердити на сесії Ради.

Отже на даний час є чинні рішенні Кілійської міської ради, якими за попереднім погодженням позивача та ФОП ОСОБА_5 як суміжних землекористувачів вилучено з користування останнього частину орендованої ним земельної ділянки площею 0,0207га з передачею її в оренду ФОП ОСОБА_3, внаслідок чого мала бути збільшена земельна ділянка позивача до 0,2444га з 0,2237га, а земельна ділянка ФОП ОСОБА_6 - зменшена по площі з 0,1386га до 0,1179га (різниця складає 0,0207га.).

Судом встановлено з пояснень позивача та третьої особи, що всупереч вищезазначеним рішенням та незважаючи на перепогодження меж суміжних земельних ділянок позивача та третьої особи, ФОП ОСОБА_6 не було укладено новий договір оренди земельної ділянки площею вже 0,1179га, право користування земельною ділянкою згідно з договором оренди від 10.04.2007р. щодо земельної ділянки площею 0,1386га не було приведено у відповідність з обставинами, що склалися відповідно рішень Кілійської міськради.

Державним кадастровим реєстратором відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 на підставі заяви гр. ОСОБА_5 від 27.01.2015 року, технічної документації по перенесенню в натурі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в довгострокову оренду терміном на 49 років СПД-ФО ОСОБА_6 для розміщення, експлуатації та обслуговування основних та допоміжних будівель та споруд магазину-складу на території Кілійської міської ради, розробленої ТОВ «Одеський регіональний центр землеустрою та оцінки земель» у 2006 році та договору оренди земельної ділянки від 10.04.2008 року за №040752200008 було проведено державну реєстрацію земельної ділянки загальною площею 0,1386га в ОСОБА_7 земельному кадастрі (кадастровий номер №5122310100:02:008:00420) та видано гр.ОСОБА_6 витяг з Державного земельного кадастру НВ5101730412015 від 31.01.2015 року.

На думку позивача, видача ОСОБА_1 є протиправною, оскільки він був виданий на підставі технічної документації, невід'ємною частиною якої є акт прийому-передачі межових знаків на зберігання, що не містить підпису ОСОБА_3 як користувача суміжної земельної ділянки.

Позивач звернувся з заявою до Кілійського РВ ГУМВС України в Одеській області про притягнення до відповідальності Державного кадастрового реєстратора ОСОБА_4

Постановою слідчого СВ Кілійського РВ ГУ МВС України в Одеській області від 15.06.2015 року закрито кримінальне провадження №1201560310000139 у зв'язку з відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення.

При цьому, згідно означеної постанови, в ході досудового розслідування встановлено, що службовими особами відділу Держземагентства у Кілійському районі при наданні витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на запит ОСОБА_5 припущено порушення відомчих нормативних актів, зокрема, наказу Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 №376 «Про затвердження Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками», а також Закону України «Про державний земельний кадастр». Так, при присвоєнні кадастрового номеру ОСОБА_5 не було враховано, що ОСОБА_3, як суміжним землекористувачем, не підписувалися акти прийомки-передачі межових знаків на зберігання, який включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Вказані порушення вимог нормативних документів сталися у зв'язку із тим, що при присвоєнні кадастрового номеру бралися два акти приймання-передачі межових знаків на зберігання від 10.11.2014 року та від 11.12.2006 року, у яких був відсутній підпис ОСОБА_3, як суміжного землекористувача, що призвело до невірного відображення у витягу розміру земельної ділянки ОСОБА_5 - 0, 1386 га, замість 0, 1179 га. В ході досудового розслідування порушення було усунено та відділом Держземагентства видано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку ОСОБА_5, в якому вказано вірний розмір земельної ділянки площею 0, 1179 га.

Як вбачається з матеріалів справи, відділом Держземагентства у Кілійському районі 04.06.2015 року ФОП ОСОБА_6 видано витяг НВ-5102008122015, відповідно до якого площа земельної ділянки - 0, 1179 га.

Проте, в подальшому 23.06.2015 року відповідачем ОСОБА_6 видано витяг НВ-5102049682015, відповідно до якого площа земельної ділянки склала 0, 1386 га.

Вважаючи дії державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 щодо формування та видачі Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року протиправними, позивач звернувся з позовом до суду про визнання їх нечинними.

Суд погоджується з правовою позицією позивача з огляду наступного.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру, регулюються Законом України від 07.07.2011 №3613-VІ «Про ОСОБА_7 земельний кадастр» (далі - Закон №3613-VІ) та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (далі - Порядок №1051) .

Відповідно до статті 1 Закону № 3613-VІ державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Статтею 6 Закону № 3613-VІ встановлено, що ведення та адміністрування Державного земельного кадастру забезпечуються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Держателем Державного земельного кадастру є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Адміністратором Державного земельного кадастру є державне підприємство, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення Державного земельного кадастру, відповідає за технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист відомостей, що містяться у ОСОБА_7 земельному кадастрі.

Згідно частини 2 статті 7 Закону № 3613-VІ до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належать, зокрема, ведення та адміністрування Державного земельного кадастру; внесення до Державного земельного кадастру та надання відомостей про землі, розташовані у межах державного кордону України, територій Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, сіл, селищ, міст; здійснення державної реєстрації земельних ділянок, обмежень у їх використанні; ведення поземельних книг та надання витягів із Державного земельного кадастру про земельні ділянки.

Статтею 9 Закону № 3613-VІ встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. ОСОБА_7 кадастровий реєстратор здійснює, зокрема, реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у ОСОБА_7 земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки. Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

У відповідності до ст. 11 Закону №3613-VI , відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів . Зміна вимог державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів щодо показників точності або способів її визначення, зміна геодезичної або картографічної основи Державного земельного кадастру (у тому числі систем координат), що використовувалися для його ведення, не є підставою для визнання відомостей Державного земельного кадастру такими, що підлягають уточненню, якщо на момент їх внесення вони відповідали державним стандартам, нормам та правилам, технічним регламентам.

Частиною 1 ст. 15 Закону №3613-VI , передбачено, що до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки: кадастровий номер; місце розташування; опис меж; площа; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив'язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі; дані про якісний стан земель та про бонітування ґрунтів; відомості про інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка; цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель); склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назв; відомості про обмеження у використанні земельних ділянок; відомості про частину земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки; нормативна грошова оцінка; інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.

Положенями ч. 1 ст. 21 Закону України «Про ОСОБА_7 земельний кадастр» встановлено підстави та основні вимоги щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру, а саме, що відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру :

-на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79 -1 Земельного кодексу України , при їх формуванні;

-на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України :

-на підставі проектів землеустрою щодо впорядкування існуючих землеволодінь - у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Відповідно до ст.22 ЗУ «Про державний земельний кадастр» документи, які є підставою для внесення відомостей до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати законодавству.

Згідно ст.24 Закону державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою: особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи; власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи; органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності). Для державної реєстрації земельної ділянки ОСОБА_7 кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки; документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа. Заява з доданими документами надається заявником особисто чи уповноваженою ним особою або надсилається поштою цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. ОСОБА_7 кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації. Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини. У разі надання відмови з підстави, визначеної абзацом другим частини шостої цієї статті, заявнику повідомляється найменування та адреса органу, до повноважень якого належить здійснення державної реєстрації земельної ділянки. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер. Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об'єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника. У разі скасування державної реєстрації з підстав, зазначених в абзаці третьому цієї частини, ОСОБА_7 кадастровий реєстратор у десятиденний термін повідомляє про це особу, за заявою якої здійснено державну реєстрацію земельної ділянки.

У відповідності до п. 2.1 - 2.5 Наказу Державного комітету України із земельних ресурсів, від 18.05.2010, № 376 "Про затвердження Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками" (надалі по тексту Інструкція №376 ), встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) , технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Документація із землеустрою щодо встановлення меж житлової та громадської забудови розробляється у складі генерального плану населеного пункту, проектів розподілу територій і є основою для встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості). Комплекс робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: підготовчі роботи, топографо-геодезичні, картографічні роботи та роботи із землеустрою, камеральні роботи, складання і оформлення матеріалів технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), а також встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками. Підготовчі роботи включають збір та аналіз виконавцем наявних документації із землеустрою, матеріалів інвентаризації земель, планово-картографічних матеріалів, правових підстав надання земельної ділянки у власність (користування), відомостей про наявність спірних питань щодо меж земельної ділянки, переліку обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути, списків координат пунктів державної геодезичної мережі. Топографо-геодезичні, картографічні роботи та роботи із землеустрою виконуються, а результати цих робіт оформлюються відповідно до Законів України "Про землеустрій" , &q uot;Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність" , Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Укргеодезкартографії від 09.04.98 N 56, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 23.06.98 за N 393/2833 (із змінами).

Згідно п. 2.8 Інструкції №367, Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає: пояснювальну записку, яка містить опис місця розташування земельної ділянки, відомості про власника (користувача) земельної ділянки, відомості про виконавця (виконавців), реквізити відповідних ліцензій, необхідних для виконання робіт, відомості про власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, стислий опис виконаних робіт; технічне завдання на встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (додаток 1); копію документа, що посвідчує фізичну особу, або копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи; копію документа, що посвідчує право на земельну ділянку (у разі його наявності); матеріали польових топографо-геодезичних робіт; план меж земельної ділянки, складений за результатами кадастрової зйомки, на якому відображаються зовнішні межі земельної ділянки із зазначенням власників (користувачів) суміжних земельних ділянок, усі поворотні точки меж земельної ділянки, лінійні проміри між точками по межах земельної ділянки, межі вкраплених земельних ділянок із зазначенням їх власників (користувачів). На бажання замовника замість плану меж земельної ділянки може складатися кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень у використанні земельної ділянки і наявні земельні сервітути; у разі необхідності документ, що підтверджує повноваження особи діяти від імені власника (користувача) земельної ділянки при встановленні меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання, який включається до документації із землеустрою після виконання робіт із встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками (додаток 2).

Згідно із п.3.12 Інструкції закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем у присутності власника (користувача) земельної ділянки, власників (користувачів) суміжних земельних ділянок або уповноваженою ним (ними) особою. Повідомлення власників (користувачів) суміжних земельних ділянок про дату і час проведення робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється виконавцем завчасно, не пізніше ніж за п'ять робочих днів до початку робіт із закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Повідомлення надсилається рекомендованим листом, кур'єрською поштою, телеграмою чи за допомогою інших засобів зв'язку, які забезпечують фіксацію повідомлення. Власники (користувачі) суміжних земельних ділянок, місце проживання або місцезнаходження яких невідоме, повідомляються про час проведення робіт із закріплення межовими знаками поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) через оголошення у пресі за місцезнаходженням земельної ділянки. Закріплення межовими знаками меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) може здійснюватися за відсутності власників (користувачів) суміжних земельних ділянок у випадку їх нез'явлення, якщо вони були належним чином повідомлені про час проведення вищезазначених робіт, про що зазначається у акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання.

В свою чергу, додатком №2 до Інструкції встановлено форму акту приймання-передачі межових знаків на зберігання, яка передбачає присутність власників/користувачів суміжних земельних ділянок під час його складення та надання ними відповідного погодження.

Акт передбачає погодження меж із суміжниками у формі заявлення власниками (користувачами) суміжних земельних ділянок відсутності претензій до існуючих меж, що має стверджуватися їх підписами в кінці акту.

Судом досліджено подані докази та встановлено, що Технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), замовлена та розроблена ФОП ОСОБА_6 у 2004 році щодо земельної ділянки площею 0,1386га, а не 0,1179га, з включенням її до складу відповідних документів, чинність яких мала припинитися у зв'язку із прийняттям Кілійською міською радою рішень від 20.09.2007р. №395-V-20 та від 22.01.2008р. №456-V-26, якими фактично переглянуто площі земельних ділянок, що перебували у довгостроковій оренді позивача та ОСОБА_5, у бік збільшення на 0,0207га площі земельної ділянки позивача за рахунок земельної ділянки третьої особи.

При цьому в ОСОБА_6 приймання-передачі межових знаків на зберігання від 10.11.2014р., відсутній підпис суміжного землекористувача - ПП ОСОБА_3, отже не посвідчено, що він як користувач суміжної земельної ділянки не має претензій щодо меж земельної ділянки ФОП ОСОБА_5 При цьому ОСОБА_6 не містить зазначення про повідомлення ПП ОСОБА_3 про час проведення відповідних робіт всупереч п.3.12 Інструкції №386.

З матеріалів технічної документації по інвентаризації земельної ділянки СПД-ФО ОСОБА_5 площею 0,1179га судом встановлено, що 22.09.2007р. позивач шляхом підписання ОСОБА_6 про встановлення меж земельної ділянки погодив закріплення її меж в натурі межовими знаками.

Відповідно до пунктів 66,67,69 Порядку ведення Державного земельного кадастру , затвердженого постановою Кабінету міністрів України №1051 від 17.10.2012р. (надалі - Порядок) (в редакції, чинній станом на 27-31.01.2015р.) до Державного земельного кадастру державними кадастровими реєстраторами вносяться відомості (зміни до них), зазначені у пунктах 21 - 25 цього Порядку, про об'єкти Державного земельного кадастру. Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про ОСОБА_7 земельний кадастр" та цього Порядку. Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про ОСОБА_7 земельний кадастр". Документи, які є підставою для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мають відповідати таким вимогам: текст документів має бути написаний розбірливо; документи не мають містити підчищення або дописки, закреслені слова чи інші не обумовлені в них виправлення, орфографічні та арифметичні помилки, бути заповнені олівцем, а також з пошкодженнями, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; документи мають відповідати вимогам Закону України "Про ОСОБА_7 земельний кадастр" та цього Порядку. Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється за заявою згідно з додатком 12 замовника документації із землеустрою та оцінки земель або її розробника від імені замовника, якщо це передбачено договором на виконання відповідних робіт (далі - заявник). Заява разом з документацією із землеустрою або оцінки земель, електронним документом та іншими документами, зазначеними у пунктах 91 - 137 цього Порядку, подається заявником ОСОБА_7 кадастровому реєстраторові особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється без подання заяви у випадках: отримання відомостей (змін до них) у порядку інформаційної взаємодії з кадастрами та інформаційними системами; отримання від органів державної влади та органів місцевого самоврядування рішень про затвердження документації із землеустрою та оцінки земель; зазначених у пункті 119 цього Порядку.

Згідно норм п.73 Порядку державний кадастровий реєстратор у строк, що не перевищує 14 робочих днів з дня прийняття заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру: 1) розглядає її разом з документами, зазначеними у пункті 69 цього Порядку, та перевіряє: відповідність документів вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку; електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку; 2) за результатами перевірки вносить відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру або приймає рішення про відмову у внесенні таких відомостей з підстав, зазначених у пунктах 91 - 137 цього Порядку, за формою згідно з додатком 14. ОСОБА_7 кадастровий реєстратор не пізніше наступного робочого дня з моменту прийняття рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру видає або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення заявникові таке рішення. У разі коли заявник особисто отримує рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, він пред'являє ОСОБА_7 кадастровому реєстраторові паспорт або інший документ, що посвідчує особу, а у разі звернення уповноваженої заявником особи - також документ, що підтверджує її повноваження діяти від імені заявника. Документ, що підтверджує повноваження діяти від імені іноземної особи, повинен бути легалізований в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п.4 п.75 Порядку у разі відповідності поданих документів, зазначених у пункті 69 цього Порядку, вимогам, зазначеним у пункті 67 цього Порядку, та електронного документа вимогам, зазначеним у пункті 74 цього Порядку, ОСОБА_7 кадастровий реєстратор виготовляє у випадках, зазначених у пунктах 162 - 199 цього Порядку, витяг з Державного земельного кадастру для підтвердження внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру.

Відповідно до п.87 Порядку заявникові безоплатно надається витяг з Державного земельного кадастру для підтвердження внесення до Державного земельного кадастру відомостей, в тому числі виправлення виявлених помилок відповідно до пункту 144 цього Порядку, про: 1) державну реєстрацію земельної ділянки; 2) обмеження у використанні земель; 3) межі частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту; 4) межі державного кордону; 5) межі адміністративно-територіальних одиниць; 6) нормативну грошову оцінку земель, розташованих у межах територій адміністративно-територіальних одиниць; 7) економічну оцінку земель. За бажанням заявника йому безоплатно надається витяг з Державного земельного кадастру, відповідна довідка, викопіювання з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру на заміну відповідного документа, в якому виявлено помилку. Витяг з Державного земельного кадастру формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру одночасно з внесенням відповідних відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до пункту 176 цього Порядку та надається заявникові відповідно до пункту 178 цього Порядку.

Судом встановлено, що 27.01.2015р. ОСОБА_5 було подано заяву про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,1386га за адресою: м.Кілія, вул.23 річниці Жовтня, 29, яка була зареєстрована №ЗВ-5101870262015 (заява за формою згідно додатку 22 до Порядку).

Згідно з пунктами 107,108, 110 Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49 - 54 цього Порядку. Під час державної реєстрації земельної ділянки здійснюється: 1) державна реєстрація обмежень у використанні земельної ділянки, що існують на момент державної реєстрації земельної ділянки; 2) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель, безпосередньо встановлені законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами. Для державної реєстрації земельної ділянки ОСОБА_7 кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації); 3) електронний документ.

Відповідно до пунктів 111, 115 Порядку державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку. За результатами перевірки ОСОБА_7 кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: - за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; - відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); - робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; - надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: - невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; - розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; - подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі. Державна реєстрація земельних ділянок, переданих у власність (користування) без проведення їх державної реєстрації (в тому числі у разі, коли відомості про земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель), здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельних ділянок державної чи комунальної власності) в порядку, визначеному для державної реєстрації земельної ділянки.

Згідно із п.п.1,2 п.162 Порядку відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: 1) витягу з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; 2) довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), за формою згідно з додатком 41; 3) викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру. Відомості про обмеження у використанні земельної ділянки надаються у формі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Згідно із пунктами 166,167 Порядку для отримання витягу з Державного земельного кадастру, довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України "Про нотаріат" під час вчинення правочину щодо земельної ділянки подає ОСОБА_7 кадастровому реєстраторові: 1) заяву за формою згідно з додатком 42; 2) документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру або довідки, що містить узагальнену інформацію про землі (території), або викопіювання з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру, або засвідченої копії документа Державного земельного кадастру та витягу з нього (крім випадків, визначених пунктом 165 цього Порядку); 3) документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника (у разі подання заяви уповноваженою заявником особою). У разі подання заяви органом державної влади, органом місцевого самоврядування у заяві зазначаються підстави для надання відповідної інформації з посиланням на норму закону, яка передбачає право відповідного органу запитувати таку інформацію, а також реквізити справи, у зв'язку з якою виникла потреба в отриманні інформації. Така заява розглядається у позачерговому порядку. У разі коли заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус відповідно до пункту 17 частини першої статті 34 Закону України "Про нотаріат" під час вчинення правочину щодо земельної ділянки відповідно до Закону України "Про ОСОБА_7 земельний кадастр" та пункту 187 цього Порядку мають доступ до Державного земельного кадастру, вони мають право надсилати документи, зазначені у підпунктах 1 - 3 цього пункту, ОСОБА_7 кадастровому реєстраторові в електронній формі за власним цифровим підписом засобами електрозв'язку та отримувати документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, в електронній формі за цифровим підписом Державного кадастрового реєстратора. Заява про надання відомостей з Державного земельного кадастру з доданими документами подається заявником або уповноваженою ним особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. ОСОБА_7 кадастровий реєстратор надає протягом десяти робочих днів з дати реєстрації заяви заявникові документ, передбачений пунктом 166 цього Порядку, або вмотивовану відмову в наданні такого документа. Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку видається заявникові в день надходження відповідної заяви.

Відповідно до п.168 Порядку відмова у наданні відомостей з Державного земельного кадастру надається у формі повідомлення у разі, коли: 1) у ОСОБА_7 земельному кадастрі відсутні запитувані відомості; 2) із заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру звернулася неналежна особа; 3) документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом. Повідомлення про відмову у наданні відомостей надається за формою згідно з додатком 43.

Відповідачем не надані докази подання третьою особою заяви за формою згідно з Додатком 42 до Порядку та її реєстрації.

Разом з цим, державна реєстрація земельної ділянки площею 0,1386га проведена державним реєстратором з порушенням вимог пунктів 111,115 Порядку, оскільки подані документи (технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі) не відповідали вимогам п.2.8 Інструкції №386 та ст.22 ЗУ «Про державний земельний кадастр».

Відповідач за таких обставин повинен був відмовити у державній реєстрації земельної ділянки згідно із пунктами 70,73,77-85 Порядку на підставі п.111 Порядку, а не вносити відомості про земельну ділянку в ОСОБА_7 земельний кадастр.

Видача 31.01.2015р. Витягу НВ 5101730412015 відбулась внаслідок протиправного внесення відомостей за заявою ОСОБА_5 про державну реєстрацію земельної ділянки площею 0,1386га, тому відповідні дії відповідача суд вважає протиправними.

Стосовно видачі ОСОБА_1 від 23.06.2015р. № НВ-5102049682015 судом встановлено, що 23.06.2015р. ОСОБА_5 звернувся із заявою про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру, яка була зареєстрована державним реєстратором 23.06.2015р. Необхідність в цьому виникла після внесення 04.06.2015р. відповідачем до Державного земельного кадастру відомостей про земельну ділянку площею 0,1179га за заявою ОСОБА_5 від 04.06.2015р. про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру.

Відповідно до пунктів 136, 152, 153, 156 Порядку відомості до Державного земельного кадастру про земельну ділянку в разі її поділу чи об'єднання з іншою земельною ділянкою вносяться на підставі заяви про державну реєстрацію земельної ділянки, яка утворилася в результаті такого поділу чи об'єднання, шляхом здійснення Державним кадастровим реєстратором таких дій: 1) скасування державної реєстрації земельної ділянки шляхом закриття Поземельної книги відповідно до пункту 60 цього Порядку із скасуванням кадастрового номера земельної ділянки за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру; 2) здійснення державної реєстрації земельної ділянки, яка утворилася в результаті поділу чи об'єднання, згідно з пунктами 107 - 111 і 113 цього Порядку; 3) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об'єднання земельних ділянок, запису про такий поділ чи об'єднання із зазначенням скасованого кадастрового номера земельної ділянки шляхом: проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про утворення земельної ділянки в результаті поділу чи об'єднання за формою згідно з додатком 28, в якій зазначаються скасований кадастровий номер земельної ділянки, підстава для поділу чи об'єднання земельної ділянки, дата такого поділу чи об'єднання, відомості про Державного кадастрового реєстратора, який зробив позначку; проставлення на титульному аркуші Поземельної книги в електронній формі відповідної електронної позначки за власним електронним цифровим підписом Державного кадастрового реєстратора; 4) внесення до Поземельної книги на земельну ділянку, сформовану в результаті поділу чи об'єднання земельних ділянок, запису про обмеження у використанні земельної ділянки, яка поділена чи об'єднана з іншою (крім випадків, коли обмеження поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої земельної ділянки). У разі виявлення фізичною або юридичною особою у документації із землеустрою та оцінки земель помилки, допущеної у відомостях Державного земельного кадастру (в тому числі після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об'єкти Державного земельного кадастру, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженої та переданої до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою), заінтересована особа звертається до Державного кадастрового реєстратора із заявою про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру за формою згідно з додатком 37. До заяви додаються: документи (або їх посвідчені копії), що містять зазначені у повідомленні помилки, допущені у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (у разі наявності таких документів); погоджена документація із землеустрою та оцінки земель з виправленими відомостями, яка є підставою для виправлення відповідних помилок у ОСОБА_7 земельному кадастрі; документ, що підтверджує оплату послуг з внесення до Державного земельного кадастру виправлених відомостей у документації із землеустрою та оцінки земель (крім випадків внесення відомостей про обмеження у використанні земель, безпосередньо встановлені законами або прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами). Заява разом з доданими до неї документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення. Виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації. Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.

Оскільки станом на 23.06.2015р. до Державного земельного кадастру було внесено відомості про земельну ділянку ОСОБА_5 площею 0,1179га, а внесення змін до технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки не мало місця, відповідач не мав законних підстав виправляти помилку, про яку йшлося у заяві ОСОБА_5 (щодо правильної площі - 0,1386га) (а.с.137).

Таким чином, судом встановлено, що незважаючи на невідповідність технічної документації із землеустрою, поданої третьою особою для реєстрації та видачі оскаржуваних витягів, вимогам п. 2.8 Інструкції №367, державним кадастровим реєстратором відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 сформовано та видано ОСОБА_1 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року, тобто вчинені протиправні дії, якими порушуються права позивача.

Викладеним вище спростовуються доводи відповідача та ОСОБА_5 стосовно недоведеності накладення орендованих земельних ділянок позивача та третьої особи, недоведеності порушення прав ОСОБА_3 оскаржуваними діями з видачі Витягів, тощо.

Щодо покладення на позивача обов'язку ініціювати судовий спір у разі незгоди із встановленням меж земельної ділянки третьої особи, то звернення за судовим захистом є правом позивача, яким він користується на власний розсуд, а не обов'язком.

Натомість відповідач зобов'язаний відповідно до ст.19 Конституції України діяти в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, що має перевірити суд, розгляюдаючи справу, згідно із ч.3 ст.2 КАС України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи, що відповідачем допущено вищенаведені протиправні дії, вчинення яких зумовило можливість видачі спірних Витягів з Державного земельного кадастру від 31.01.2015р. та від 23.06.2015р., суд вважає за необхідне визнати ОСОБА_1 нечинними з моменту їх видачі, задовольнивши позовні вимоги ОСОБА_3 повністю.

Судові витрати в даній справі слід розподілити за правилом ч.1 ст.94 КАС України із стягненням з відповідача 292,32грн. судового збору на користь ОСОБА_3

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги ОСОБА_3 підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_3 до державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі, ОСОБА_4, за участю третіх осіб без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_5, Реєстраційної служби Кілійського районного управління юстиції Одеської області про визнання протиправними дій та визнання нечинними Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, -задовольнити.

Визнати протиправними дії державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 щодо формування та видачі Витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року.

Визнати нечинними з моменту видачі ОСОБА_1 з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ - 5101730412015 від 31.01.2015 року та №НВ-5102049682015 від 23.06.2015 року.

Стягнути з Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Кілійському районі ОСОБА_4 за рахунок бюджетних асигнувань відділу Держземагентства у Кілійському районі 292,32грн. судового збору на користь ОСОБА_3.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено та підписано 02.11.2015 року.

Суддя М.М. Аракелян

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.11.2015
Оприлюднено06.11.2015
Номер документу53060196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4542/15

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 28.12.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 20.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 02.11.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 12.10.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 07.09.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 18.08.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні