УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,
E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
від "05" листопада 2015 р. № 906/533/13
За заявою Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир)
про визнання банкрутом
Суддя Костриця О.О.
Присутні:
від кредиторів: ОСОБА_1 - представник УПФУ в м.Житомирі, дов. №9427/01 від 17.08.2015р.
від боржника: ОСОБА_2 - ліквідатор
В провадженні господарського суду Житомирської області знаходиться справа №906/533/13 про банкрутство Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", порушена за правилами ст.ст. 1, 11, 12, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду від 13.05.2013р. було визнано банкрутом Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців до 13 травня 2014р. включно, призначено ліквідатором Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" ОСОБА_2.
05.11.2015р. до суду від ліквідатора боржника ОСОБА_2 надійшов на затвердження звіт про нарахування грошової винагороди ліквідатора ОСОБА_2 №60 від 04.11.2015р. за період з 13.05.2013р. по 31.08.2015р. в сумі 65765,76грн. та звіт про витрати на проведення ліквідаційної процедури в сумі 10416,75грн.
Ліквідатор боржника в засіданні суду заявив клопотання щодо затвердження вищезазначених звітів.
Розглянувши вищезазначені звіти, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, провадження по даній справі порушено за правилами статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно положень даної статті, обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.
Враховуючи особливості зазначеної норми суд вважає, що до ліквідатора, який виконує свої обов'язки на підставі ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" можуть застосовуватись норми ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", які регулюють нарахування та сплату винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого за виконання обов'язків у справі про банкрутство.
Положення статті 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" регулюють питання щодо винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Так, згідно ч.1 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду.
Частина 3 ст.115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначає, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Частиною 4, 5, 7 статті 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання" визначено, що витрати арбітражного керуючого, пов’язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом, крім витрат на страхування його відповідальності за заподіяння шкоди внаслідок неумисних дій або помилки під час виконання повноважень розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора, а також витрат, здійснення яких безпосередньо не пов’язане з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, і витрат, пов’язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати, що перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв’язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Розпорядник майна звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на першому засіданні комітету кредиторів, а також за результатами процедури розпорядження майном боржника. Керуючий санацією не рідше одного разу на три місяці, а ліквідатор - щомісяця звітують перед комітетом кредиторів про нарахування та виплату основної та додаткової грошових винагород арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Відповідно до абз.13 п.37 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 N01-06/606/2013 звіти арбітражного керуючого про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат повинні бути схвалені або погоджені комітетом кредиторів, а звіти за підсумками судових процедур (розпорядження майном, санації, ліквідації) - затверджені господарським судом.
Отже, зазначеною нормою законодавець пов'язує процедуру подання та затвердження звіту про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат з настанням певної події, а саме закінченням відповідної процедури.
Судом встановлено, а матеріалами справи підтверджується, що ОСОБА_2 виконує обов'язки ліквідатора боржника з 13.05.2013р. - дата прийняття судом постанови про визнання боржника банкрутом та введення ліквідаційної процедури по справі.
Так, відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів ПCК "Ремонтно-будівельне підприємство" від 19.03.2014р., присутніми членами комітету кредиторів було вирішено: встановити грошову винагороду ліквідатору в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні 12 місяців його роботи до відкриття процедури ліквідації банкрута (а.с. 29-30 том 2).
Комітетом кредиторів боржника 04.11.2015р. було, зокрема, вирішено затвердити звіт ліквідатора про нарахування оплати послуг за виконання обов'язків ліквідатора ПCК "Ремонтно-будівельне підприємство" за період з 13.05.2013р. по 31.08.2015р. (протокол засідання комітету кредиторів від 04.11.2015р.).
За даними звіту про нарахування у грошової винагороди ліквідатора за період з 13.05.2013р. по 31.08.2015р., ліквідатором представлено розрахунок нарахування грошової винагороди відповідно до норм діючого законодавства - у розмірі двох середньомісячних заробітних плат у місяць, що також відповідає рішенню комітету кредиторів від 19.03.2014р., у загальному розмірі 65765,76грн.
Отже, суд вважає за необхідне задовольнити клопотання ліквідатора та затвердити звіт з нарахування грошової винагороди ліквідатора ОСОБА_2 за період з 13.05.2013р. по 31.08.2015р. в сумі 65765,76грн.
Відносно витрат понесених ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури, судом встановлено наступне.
Комітетом кредиторів боржника 04.11.2015р. було, зокрема, вирішено затвердити звіт ліквідатора про витрати в ліквідаційній процедурі за період з 12.06.2015р. по 03.11.2015р. на суму 10416,75грн. (протокол засідання комітету кредиторів від 04.11.2015р.).
Дослідивши подані ліквідатором докази в підтвердження понесених витрат судом було встановлено, що ліквідатором вірно проведено розрахунки понесених витрат (а.с. 25, 35 том 3).
Враховуючи те, що звіт ліквідатора про витрати на проведення ліквідаційної процедури відповідає вимогам ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд вважає за необхідне клопотання ліквідатора задовольнити та затвердити звіт ліквідатора про витрати в ліквідаційній процедурі за період з 12.06.2015р. по 03.11.2015р. на суму 10416,75грн.
Ліквідатор боржника в засіданні суду надав остаточний звіт ліквідатора, з підтверджуючими документами та ліквідаційний баланс боржника та заявив усне клопотання про їх затвердження.
Представник кредитора в засіданні суду не заперечив відносно затвердження остаточного звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.
Окрім того, на адресу суду жодних письмових заперечень щодо затвердження звіту та ліквідаційного балансу не надходило.
Розглянувши звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, матеріали справи та подані документи, заслухавши учасників судового процесу, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" зареєстровано виконавчим комітетом Житомирської міської ради 25.01.2010р., номер запису в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 130513600000076863, з ідентифікаційним кодом 36894098 (а.с. 13 том 1).
Відповідно до п. 1.1. статуту Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", створене шляхом виділення з підприємства облспоживспілки "Виробничий комбінат". Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" є правонаступником підприємства облспоживспілки "Виробничий комбінат". Житомирська обласна спілка споживчих товариств є засновником підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (а.с. 9-12 том 1).
Згідно п.10.2 Статуту Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", ліквідація підприємства здійснюється згідно з чинним законодавством України, нормативними актами Укоопспілки за рішенням правління облспоживспілки та суду.
Постановою правління Житомирської обласної спілки споживчих товариств №14 від 27.01.2011р. "Про ліквідацію ПСК "Ремонтно-будівельне підприємство" було постановлено серед іншого, ліквідувати підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (ід. код 26894098) та ліквідацію підприємства покласти на директора ОСОБА_3 (а.с. 14 том 1).
В спеціалізованому друкованому засобі масової інформації "Бюлетень державної реєстрації" №170(5) 2011р. було опубліковано повідомлення (№2868) про ліквідацію Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (а.с. 16 том 1).
Відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (станом на 25.04.2013р.) до ЄДР внесено запис про перебування Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" в стані припинення підприємницької діяльності (а.с. 62 том 1).
Постановою правління Житомирської обласної спілки споживчих товариств №317 від 29.10.2012р. "Про виконання обов'язків ліквідатора підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" покладено виконання обов'язків ліквідатора Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" на ОСОБА_2, заступника голови правління Облспоживспілки з 1 листопада 2012 року, з правом першого підпису на господарських, фінансових та грошових документах (а.с. 15 том 1).
Правлінням Житомирської обласної спілки споживчих товариств прийнято постанову №99 від 26.03.2013р., відповідно до якої у зв'язку з недостатністю активів підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" для задоволення вимог кредиторів в процесі провадження ліквідаційної процедури Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" було вирішено звернутися до господарського суду Житомирської області з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (а.с. 54 том 1).
Ухвалою суду від 12.04.2013р. було порушено провадження у справі про банкрутство Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир), на підставі ст.1, 11,12, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду від 13.05.2013р. було визнано банкрутом Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство", відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців до 13 травня 2014р. включно, призначено ліквідатором Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" ОСОБА_2.
Оголошення про визнання Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир) банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури було опубліковано в друкованому засобі масової інформації "Урядовий кур'єр" №116 від 03.07.2013р. (а.с. 146 том 1).
Ухвалою суду від 17.10.2013р. було затверджено реєстр вимог кредиторів боржника.
В період здійснення своїх повноважень ліквідатором здійснювались заходи, спрямовані на виявлення майнових активів у банкрута передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За результатами вжитих заходів, спрямованих на виявлення майнових активів боржника, ліквідатором встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, всі розрахункові рахунки боржника відкриті в банківських установах, було закрито (а.с. 37 том 3).
Відповідно до довідки ВРЕР ДАІ УМВС України в Житомирській області №2192 від 06.12.2012р. повідомляється, що згідно наявних даних в базі ДАІ УМВС України в Житомирській області, станом на 29.11.2012р. за боржником транспортні засоби серед зареєстрованих не значаться (а.с. 27 том 1).
Згідно до земельно-кадастрових даних, відомості щодо реєстрації права власності чи користування земельними ділянками за підприємством споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" на території м.Житомира в управлінні Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області, відсутні (довідка №124/2 від 29.11.2012р., а.с. 28 том 1).
Довідкою Інспекції Держтехнагляду №11647/06-12/01/23-03 від 29.11.2012р. повідомляється що в інспекції за боржником сільськогосподарська техніка не зареєстрована (а.с.29 том 1).
Листом №08/606 від 12.02.2013р. Регіональне відділення ФДМУ по Житомирській області повідомляє, що в створенні підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" РВ ФДМУ по Житомирській області участі не приймало, інформація щодо наявності або відсутності державного майна на балансі ПСК "Ремонтно-будівельне підприємство" в регіональному відділенні відсутня (а.с. 55 том 1).
Згідно витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, щодо боржника (а.с.19 том 2) вбачається, що у реєстрі відомості відсутні.
Відповідно до інвентаризаційного опису основних засобів станом на 01.12.2012р. на балансі боржника рахуються об'єкти соціальної сфери - три гуртожитки, які знаходяться за адресою: м.Житомир по вул.Східній,75-А, вул. Східній 75-Б та по провулку Крилова,10 (а.с. 21-22 том 1).
Згідно даних ліквідатора боржника ОСОБА_2 дебіторська заборгованість боржника станом на 31.03.2013р. становить 19846,82грн., з яких: 4722,24 грн. заборгованості з квартирної плати мешканців гуртожитку по провулку Крилова,10; 8476,28 грн. заборгованості з квартирної плати мешканців гуртожитку по вул.Східній 75-А ; 6648,30 грн. заборгованості з квартирної плати мешканців гуртожитку по вул.Східній 75-Б (а.с. 23 том 1).
Об'єкті соціальної сфери, які обліковувались на балансі банкрута - три гуртожитки, які знаходяться за адресою: м.Житомир по вул.Східній,75-А, вул. Східній 75-Б та по провулку Крилова,10 були передані до комунальної власності територіальної громади.
Рішенням сімнадцятої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 30.08.2012р. №433 "Про прийняття в комунальну власність міста житлових будинків №75а і 75б по вул.Східній в м.Житомирі" було вирішено, зокрема, надати згоду на прийняття до комунальної власності територіальної громади м.Житомира житлових будинків №75а і 75б по вул.Східній у м.Житомирі разом з інженерними мережами (а.с.143 том 1).
Рішенням тридцять третьої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 27.02.2014р. №664 було, зокрема, надано згоду на прийняття в комунальну власність територіальної громади м.Житомира житловий будинок №10 по провулку Крилова,10 в м.Житомирі, разом з інженерними мережами.
Згідно актів приймання - передачі об'єкти соціальної сфери були передані у комунальну власність Житомирської міської ради (а.с.86-97 том 2, а.с.15-19 том 3).
Документи довгострокового зберігання були передані на зберігання до Комунального підприємства "Трудовий архів"Архівіст" Житомирської міської ради (архівна довідка №06/15 від 22.01.2015р., а.с. 36 том 3).
17.03.2014р. між Підприємством споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир) в особі ліквідатора ОСОБА_2 (продавець) та ОСОБА_4 (покупець) було укладено договір купівлі-продажу кімнати (а.с.81 том 2).
Відповідно до даного договору продавець передає у власність покупця кімнату №84, що знаходиться за адресою: Житомирська область, м.Житомир, провулок Крилова, будинок №10, а покупець, приймає у власність (купує) вказану кімнату №84 і сплатила за неї ціну, відповідно до умов цього договору.
Згідно п.2.1. зазначеного договору, продаж відчужуваної кімнати №84 вчиняється за 20966,00 грн. Зазначена ціна відповідає волевиявленню кожного з учасників цього правочину, є остаточною і зміні після його укладення не підлягає. Вказану грошову суму покупець сплатила покупцю при підписанні цього договору.
Як свідчать матеріали справи, на розрахунковий рахунок боржника надходили також кошти за оплату електроенергії та квартплати.
Отримані кошти були спрямовані ліквідатором на часткове погашення кредиторських вимог УПФУ в м.Житомирі та заборгованості по заробітній платі (а.с. 40 том 3).
Відповідно до протоколу засідання комітету кредиторів від 04.11.2015р., було вирішено не вчиняти дій зі стягнення дебіторської заборгованості та повернення коштів з рахунку в АБ "Укоопспілка" та погодити списання дебіторської заборгованості на суму 18000,00грн. (а.с.)
Печатки та штампи банкрута були знищені, що підтверджується актом знищення печатки та штампів юридичної особи - банкрута Підприємством споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м. Житомир) від 05.11.2015р. (а.с. 44 том 3).
Як свідчать матеріали справи, грошових коштів та майнових активів банкрута, після часткового погашення кредиторських вимог, витрат на проведення ліквідаційної процедури на балансі підприємства не залишилось.
Таким чином, як підтверджують матеріали справи, відсутність майнових активів банкрута унеможливлює повне задоволення вимог кредиторів по справі.
Відсутність у банкрута майнових активів підтверджена даними ліквідаційного балансу банкрута.
У зв'язку з тим, що у банкрута відсутні будь - які майнові активи, останній не може продовжувати свою підприємницьку діяльність.
Відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
Згідно з ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом, є підставою для припинення провадження у справі.
Враховуючи наведене, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Підприємством споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир) підлягають затвердженню господарським судом, а підприємство-банкрут - ліквідації.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 40, 41, 46, п. 6 ст.83, ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції від 22.12.2011р.), ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
1. Затвердити звіт ліквідатора ОСОБА_2 про нарахування грошової винагороди за період з 13.05.2013р. по 31.08.2015р. в сумі 65765,76грн.
2. Затвердити звіт ліквідатора ОСОБА_2 про витрати на проведення ліквідаційної процедури в сумі 10416,75грн.
3. Затвердити звіт ліквідатора ОСОБА_2В та ліквідаційний баланс Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир)
4. Ліквідувати юридичну особу - банкрута Підприємство споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" (м.Житомир), зареєстроване виконавчим комітетом Житомирської міської ради 25.01.2010р., номер запису в ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 130513600000076863, з ідентифікаційним кодом 36894098; юридична адреса: 10001, м. Житомир, вул. Кооперативна, буд. 7.
5. Припинити повноваження ліквідатора Підприємства споживчої кооперації "Ремонтно-будівельне підприємство" - ОСОБА_2
6. Вимоги кредиторів у справі, які не задоволені за недостатністю майна, вважати погашеними.
7. Встановити, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
8. Провадження у справі припинити.
9. Повідомити відділ з питань банкрутства Головного управління юстиції у Житомирській області про завершення ліквідаційної процедури.
10. Державному реєстратору Реєстраційної служби Житомирського міського управління юстиції надіслати на адресу господарського суду довідку з ЄДР про внесення запису про судове рішення щодо припинення юридичної особи, що пов'язане з банкрутством згідно запиту.
Надіслати копію ухвали про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу реєстраційній службі та органу державної статистики для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, а також органу державної фіскальної служби за місцезнаходженням банкрута.
Ухвала господарського суду набирає законної сили в установленому чинним законодавством порядку.
Суддя Костриця О.О.
1 - до справи
2 -державному реєстратору Реєстраційної служби Житомирського МУЮ, разом із запитом (реком. з повід.)
3-Головному управлінню статистики в Житомирській області (реком. з повід.)
4-ліквідатору ОСОБА_2 (АДРЕСА_1)(реком.)
5-УПФУ в м.Житомирі
6- Житомирській ОДПІ ГУ ДФС - реком.
7 -відділ з питань банкрутства Головного управління юстиції у Житомирській області (реком.)
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 05.11.2015 |
Оприлюднено | 12.11.2015 |
Номер документу | 53273200 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Костриця О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні