УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 листопада 2015 року Справа № 876/9086/15
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії:
головуючого-судді Довга О.І.,
судді Ліщинський А.М.
судді Запотічний І.І.
секретар судового засідання Корнієнко О.А.
позивача - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2015р. по справі № 819/1725/15 за позовом ОСОБА_1 до Департаменту архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації про визнання незаконною діяльність/бездіяльність суб'єкта владних повноважень,
В С Т А Н О В И В:
22.06.2015 року ОСОБА_1 (позивач) звернулась до суду першої інстанції з адміністративним позовом до Департаменту архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації в якому просила визнати незаконною діяльність/бездіяльність відповідача в частині неналежного розгляду звернення позивача від 19.05.2015 року та ненаданні інформації за запитом у зверненні позивача від 19.05.2015 року; зобов'язати відповідача не пізніше п'яти робочих днів надати позивачеві інформацію та документальне підтвердження за запитом у зверненні від 19.05.2015 року, а саме: надати інформацію про дату та виконавця відключення багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від мережі централізованого теплопостачання шляхом надання копії акту виконаних робіт; зобов'язати відповідача не пізніше п'ятнадцяти днів надати позивачеві відповідь по суті поставлених у зверненні від 19.05.2015 року запитань, а саме: надати підтвердження чи заперечення щодо того, що відповідач згодний з тлумаченням Тернопільського окружного адміністративного суду у постанові від 30.04.2015 р. по справі № 819/542/15-а, що відповідач вважає, що відключення багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від мережі централізованого теплопостачання відбулося відповідно до вимог чинного законодавства; дати пояснення рекомендації відповідача Тернопільській міській раді здійснити відключення будинку АДРЕСА_1 від мережі централізованого теплопостачання відповідно до вимог Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення шляхом вибору одного із варіантів: будинок АДРЕСА_1 станом на 05.12.2014 р. не був відключений від мережі централізованого теплопостачання, будинок АДРЕСА_1 станом на 05.12.2014 р. був відключений не відповідно до Порядку відключення окремих житлових будинків в мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення; зобов'язати Відповідача у п'ятнадцяти денний термін подати до суду звіт про виконані судового рішення.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2015р. в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погодившись із викладеними у вищевказаній постанові суду першої інстанції висновками, позивач подала апеляційну скаргу і просить скасувати постанову суду першої інстанції, посилаючись на порушення судом норм діючого законодавства, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи та невідповідність висновків суду обставинам справи. Просить прийняти нову постанову якою задовольнити позовні вимоги.
Позивач в судовому засіданні підтримала доводи апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а оскаржувану постанову слід залишити без змін.
Судом першої інстанції встановлено, що 19 травня 2015 року ОСОБА_1 на особистому прийомі директора департаменту архітектури, будівництва, житлово-комунального господарства та енергозбереження Тернопільської обласної державної адміністрації звернулася з питання відключення будинку по АДРЕСА_1 від централізованого опалення. Дане звернення записане на особистому прийомі та зареєстроване в Журналі обліку особистого прийому громадян 2012-2013,2014 р. відповідно до вимог чинного законодавства. Про результати розгляду позивач був повідомлений письмово, листом від 18.06.2015 № 01-81/1129 у встановлені законодавством терміни. Відповідач у своїй відповіді вказав на те, що листами: від 28.10.2014 р. за № 02-01/157; від 24.11.2014.р. за № 02-01/378; від 05.12.2014 р. № 02-01/452, заявниці надавалася вичерпна інформація стосовно суті порушених нею питань та надано роз'яснення на підставі чинного законодавства.
Зокрема, листом від 28.10.2014 № 02-01/157 позивача інформовано, що співвласниками квартири АДРЕСА_1 є ОСОБА_4, ОСОБА_5,ОСОБА_1 частка кожного з яких складає 1/3.
01 жовтня 2008 року між управлінням будівельно-монтажних робіт і дистанції цивільних споруд №2 Львівської залізниці (БУ-2) та ОСОБА_4 укладено договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання гарячої води, який передбачав надання послуг власнику (наймачу, орендарю) ОСОБА_4 та членам його сім'ї. Пунктом 29 даного договору передбачено право дострокового розірвання договору у разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця.
Рішення ОСОБА_4, як сторони договору, розірвати договір про надання послуг з централізованого опалення та встановити індивідуальну систему опалення прийняте з врахуванням попередження іншої сторони договору, БУ-2, про ліквідацію котельні та пропозиції безкоштовного отримання котла для встановлення індивідуального опалення.
Листом від 24.11.2014 № 02-01/378 заявниці роз'яснено, що відповідно до Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення, затвердженим Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 р. № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2005 року № 1478/11758 для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП. До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Враховуючи вищевказане, на власника будинку (власників) у випадку здійснення відключення за його (їх) заявою покладається відповідальність за дотримання цього Порядку».
Листом від 15.12.2014 № 02-01/452 заявниці роз'яснено, що згідно ч. 1 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Відповідно до підпункту 1 пункту «а» статті 30 згаданого Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, а саме забезпечення необхідного рівня та якості послуг населенню. Відповідно до частин 1, 2 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження. Органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках передбачених законом. Відповідно до ч. 2 ст. 77 даного Закону спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Департаментом зазначено, що оскільки надана Тернопільською міською радою та Управлінням будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд № 2 Львівської залізниці інформація щодо відключення даного будинку від централізованого опалення не дає можливості встановити порядок його відключення від централізованого опалення в цілому, департамент рекомендував Тернопільській міській раді, у власності якої перебуває будинок по АДРЕСА_1, здійснити його відключення відповідно до вимог Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого опалення, затвердженого Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 р.№4.»
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Згідно статті 3 Закону України «Про звернення громадян» під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Частиною третьою статті 5 вищезазначеного Закону передбачено, що звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до частини четвертої статті 22 цього ж Закону усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
Статтею 15 Закону України «Про звернення громадян» передбачений обов'язок суб'єктів, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань, об'єктивно і вчасно розглядати звернення, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до вимог чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
З огляду на наведене, доводи апеляційної скарги суттєвими не являються і не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а також відсутня невідповідність висновків суду обставинам справи.
Відповідно до ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 16.07.2015р. по справі № 819/1725/15 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Довга О.І.
Судді Запотічний І.І.
Ліщинський А.М.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2015 |
Оприлюднено | 16.11.2015 |
Номер документу | 53364214 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Каралюс Володимир Маріянович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Довга Ольга Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні